Permalänk

Intel HD 630

hej, jag har precis kört igång min nya burk, den har en i5-7500 och ett grafikkort inhandlas på black friday. Vet ni några tips på bra spel som presterar bra på Intel HD 630 (kräver inte de senaste spelen eller maxad grafik, bara 40-60fps ingame)

Visa signatur

Specs: CPU: Intel Core i5 7500 / GPU: MSI GeForce GTX 960 4GB / PSU EVGA 450 B3 / MOBO: GIGABYTE B250M-DS3H / CASE: Corsair Carbide 88r / SSD: WD GREEN PC SSD 120GB / HDD: Seagate Barracuda 2TB
/ RAM: Crucial Ballistix Sport DDR4 2x4GB 2400MHz / OS: Windows 10 Home

Permalänk
Medlem

Spelade Ori and the Blind Forest på HD 630 (6600K) eftersom jag fick vänta en hel månad på mitt GTX 1080 när dom precis kom ut.
1080p segade lite smått, men 720p funkade finfint, 900p borde också gå antagligen. Spelet ser ändå väldigt bra ut även i dom upplösningarna.
10/10 spel enligt mig

Edit: Spelet ska spelas i 60fps, varken högre eller lägre.

Edit igen: Även spel som Inside och Limbo borde antagligen funka bra på HD 630

Permalänk
Skrivet av MarcusHuddinge:

Spelade Ori and the Blind Forest på HD 630 (6600K) eftersom jag fick vänta en hel månad på mitt GTX 1080 när dom precis kom ut.
1080p segade lite smått, men 720p funkade finfint, 900p borde också gå antagligen. Spelet ser ändå väldigt bra ut även i dom upplösningarna.
10/10 spel enligt mig

Edit: Spelet ska spelas i 60fps, varken högre eller lägre.

Edit igen: Även spel som Inside och Limbo borde antagligen funka bra på HD 630

Tack för tipset, testade skyrim (inte SE) också, jag får runt 50-60fps på medium high, så jag klarar mig nog ett tag med det, sen kan man ju modda till sig fler äventyr också

Visa signatur

Specs: CPU: Intel Core i5 7500 / GPU: MSI GeForce GTX 960 4GB / PSU EVGA 450 B3 / MOBO: GIGABYTE B250M-DS3H / CASE: Corsair Carbide 88r / SSD: WD GREEN PC SSD 120GB / HDD: Seagate Barracuda 2TB

Permalänk
Medlem

ICEY är mycket roligt. Det borde nog gå med lägre grafik

Permalänk
Skrivet av Surpuppa:

ICEY är mycket roligt. Det borde nog gå med lägre grafik

Noterat!

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Robin5218:

Kan dock vara nämnvärt att ICEY kanske inte är för alla, det är lite konstig stil på det hela, men du borde kolla in det!

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av MarcusHuddinge:

[Ori and the Blind Forest] ska spelas i 60fps, varken högre eller lägre.

Vill du utveckla?

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alling:

Vill du utveckla?

Kan inte förklara speciellt tekniskt, men spelet är typ gjort för att spelas i 60fps. Högre eller lägre fps kan göra så att spelet går för fort eller för sakta. Till exempel när man ser folk som streamar spelet som har en väldigt dålig dator så kan man se att spelet körs i slowmotion. Har även märkt det själv på min laptop när den blivit för varm och inte orkat hålla 60fps att spelet gått i slowmotion. Har även på min desktop (GTX 1080) märkt i vanilla Ori (inte DE) där man kan ha uncapped fps att spelet beter sig underligt när man har mycket högre fps än 60. Skills/abilities/triggers and whatnot ska hända under ett visst antal frames osv så det blir konstigt när frame-timen ändras. Om man vill submitta ett speedrun till speedrun.com så måste spelet ha körts i 60fps för att bli accepterat (är en del av reglerna), detta för att vara säker på att spelet inte körts för snabbt vilket skulle vara orättvist (om man har annan refreshrate än 60Hz på sin skärm så måste man stänga av vsync så att spelet ändå körs i 60fps). Väldigt många glitchar är frame perfect också eftersom mycket i spelet verkar vara baserat på frames istället för tid.
Kan förklara massa glitchar för dig i PM om du vill, många av dom gör spelet mycket roligare att spela. Till exempel double bash, dash glide, rocket jump, grenade jump osv :^)

Edit: Verkar få uncapped fps även i DE med vsync på nu o.o Och spelet känns lite knas. Med vsync av blir det cappat på 60fps och spelet känns som det ska.