Permalänk
Medlem

Phanteks Evolv Shift X

Hej!

Vart sugen på en lite smidigare dator, så det vart att bygga om till ett mITX chassi. Vart sugen på Shiften ända sen jag såg den från Computex. Det ända som behövde modifieras var kablarna. Fick göra nya för att få bra längd på dom.

Specs:

Phanteks Evolv Shift X

Intel Core i7 6700K

ASUS ROG STRIX Z270I GAMING

ASUS GeForce GTX 1080 Founders Edition

Corsair Vengeance 32GB 2x16GB

Corsair SF600 600W

Samsung 850-Series EVO 1TB x2

Samsung 960 EVO 500GB M.2

Vattenkylning:

EK-RES X3 250

EK-FC1080 GTX - Nickel

EK-Supremacy EVO - Nickel (Original CSQ)

EK-RAM Monarch X2 - Nickel (Original CSQ)

EK-RAM Monarch Module - Black

EK-FC1080 GTX Backplate - Black

EK-Furious Vardar FF5-120 (3000rpm) x3

EK-Furious Vardar FF4-140 (2500rpm) x1

EK-CoolStream SE 120 (Slim Single)

EK-CoolStream SE 240 (Slim Dual)

EK-HD PETG Tube 12/16mm

EK-XRES 140 DDC 3.2 PWM Elite (incl. pump)

EK-HDC Fitting 16mm G1/4 - Black

Besök galleriet här

Permalänk
Inaktiv

Skitsnyggt! Folk underskattar vilket helvete det är att bygga i detta chassi

Permalänk
Medlem

Väldigt snyggt! Vart precis klar med min Shift X. Har exakt samma pump och rads.

Får man fråga vad du får för temps @Frilllan? Det är sjukt snålt med luft till radiatorerna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon193054:

Skitsnyggt! Folk underskattar vilket helvete det är att bygga i detta chassi

Tack! haha ja det var inte helt lätt att få plats med allt.. Skulle ha slopat båda 2,5 hårdiskarna och kört 2st m.2 ist. Gillar inte att dom sitter där dom sitter ^^

Permalänk
Medlem
Skrivet av Logixx:

Väldigt snyggt! Vart precis klar med min Shift X. Har exakt samma pump och rads.

Får man fråga vad du får för temps @Frilllan? Det är sjukt snålt med luft till radiatorerna.

Tack! Nice!:D Har du nå bilder på bygget?:D

haha, ja dom suger jämfört med innan iaf xD processorn ligger på ca 60-70 grader i Destiny 2 och gpu på ca 55-60 grader. Då är processorn deliddad också... men det känns inte som att pumpen inte orkar pumpa runt vattnet ordentligt.. tycker det är väldigt dåligt flöde. Så jag funderar på att köpa en D5a ist, eller försöka klämma in min andra DDC pump. Och jag kör mina fäktar på 1600 rpm när jag spelar förresten. Vad har du för temps?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Frilllan:

Tack! Nice!:D Har du nå bilder på bygget?:D

haha, ja dom suger jämfört med innan iaf xD processorn ligger på ca 60-70 grader i Destiny 2 och gpu på ca 55-60 grader. Då är processorn deliddad också... men det känns inte som att pumpen inte orkar pumpa runt vattnet ordentligt.. tycker det är väldigt dåligt flöde. Så jag funderar på att köpa en D5a ist, eller försöka klämma in min andra DDC pump. Och jag kör mina fäktar på 1600 rpm när jag spelar förresten. Vad har du för temps?

Tror inte vi hade exakt samma pump, läste fel. Jag kör en D5:a (EK-XRES 100 Revo D5 PWM) som verkar ha gott om krut för att trycka runt vattnet. Har ingen flowmeter men det verkar röra på sig rätt bra.

Tog en liten bild här imorse utan glaset på. https://imgur.com/LAccccT

Har mest spelat AC:O och PUBG. Då har har temperaturer hovrat runt 55-64 för processorn och 60-64 för GPU. Det har ej gått över 64 för någon av dem än. Men det är med en relativt aggressiv fläktkurva (har ej kollat RPM). Det är mitt första vattenkylningsbygge så jag är lite nojig över tempsen. Jag tror temperaturer skulle bli mycket bättre om man har något i denna stil för Shift X; https://mnpctech.com/phanteks-case-mods/phanteks-primo-front-...

Permalänk
Medlem

Fräsig kärra men vet inte om chassit är direkt smidigare än det gamla För att vara itx är det ju enormt..

Visa signatur

Meshilicious, Amd 7950X3D, Asus X670E-I ,96 GB DDR5 6000,RTX4090 FE, Crucial 4TB Pcie5 m.2 / Corsiar Pcie4 4TB, Samsung 57" G9