Permalänk
Medlem
Skrivet av Streamdog:

Du skulle passat på under Singles day.
Komplett hade 500kr rabatt vid köp över 2500kr. Så 7700k gick att få för 2679kr.

Fan då det missade man ju helt!!

Visa signatur

Intel i5-13600K Corsair V 16 GB EVGA RTX 3070Ti FTW3 ULTRA Zowie XL2546K 240hz + XL2536 144hz
Anne Pro 2 Gat. Brown • Zowie FK2 • RØDE NT-USB • Beyerdynamic DT 990 Pro • Behringer U-Phoria UMC22

CITERA FÖR SNABBARE SVAR

Permalänk
Medlem
Skrivet av blue eyed devil:

Fy fan vad illa efter 10 veckor, kommer nog vänta ett långt bra tag tills jag köper en. när tekniken är mogen, eller den kanske aldrig blir det?

Det var ett jäkla trumpetande om burn-in på plasma ända sedan den tekniken lanserades. Har haft plasma sedan urminnes tider (min första Samsung hade nog 840×480p upplösning, den andra 1 024×768) fram tills idag. Har aldrig fått en bestående inbränning trots tusentals inlägg i trådar om att detta var ett faktum.

Nu byter jag min 60" LG Plasma (1080p) som är en sju/åtta år och som har havererat mot en LG OLED65B7V och jag känner noll oro om några inbränningar.

Visa signatur

Core i7 5820K @ 4.5GHz | Asus Strix X99 Gaming | Palit Super Jetstream GTX 1080 | 16GB Corsair Vengeance LPX DDR4 2666MHz | Intel® 750 SSD 400GB PCIe, Samsung 840/850 Evo 750GB & 1TB | Asus 12x Blu-Ray Combo | Phanteks Enthoo Luxe | 3x Nanoxia Deep Silence 140mm + 5x 120mm | Corsair H105 | Corsair AX1200i 1200W | Windows 10 Pro | Asus ROG Swift PG348Q | Audio Pro Addon T12 | Sennheiser HD650 | Corsair Vengeance K70 | Mad Catz R.A.T. 7 MMO

Permalänk
Avstängd

Det är hög tid för en uppgradering av grafikkortet!

Någon som har bra tips på några kort som kan tänka sig sänkas till ca 2000kr, som jag kan hålla utkik efter när det är dags.

Permalänk
Medlem
Skrivet av blue eyed devil:

Fy fan vad illa efter 10 veckor, kommer nog vänta ett långt bra tag tills jag köper en. när tekniken är mogen, eller den kanske aldrig blir det?

Läs om hur dom genomförde testet. TVn på 20h/dag och 4h avstängd. Vanligt användning är inget att oroa sig för. Sen beror på också panel lotteriet, om dålig en behövs det inte vänta länge. Dessutom är det förra årets modell 6 serien dom testar, nya 7 serien har förbättrats vad gäller IR/brun in.
IR/brun in risken är det alltid vad gäller OLED, du behöver inte vänta om det är det du oroar dig för och väljj en LCD TV istället.
Tror mera äkta QLED släpps först än OLED slipper burn in/IR risken.

Tog en chansning genom beställa Sony A1, då min dåliga vana gör det ej lämplig att använda OLED, då jag somnar dagligen på soffan med Tv:n på och konsumerar 95% av TV tittande via
PC.
Men wtf. You only live once!

Visa signatur

AMD 5900X|ASUS X570-E|Corsair 32GB 3200Mhz|Samsung 990 PRO 4TB + 980 Pro 1TB|ASUS TUF 3080 OC |LG 38GN950-B|Fractal Design Define R6 USB-C|Corsair RM1000X v3|Noctua NH-D15 SE-AM4|Corsair K70 RGB LUX|

Permalänk
Medlem
Skrivet av ågren:

Å andra sidan är de nästan alltid dyrare än konkurrenterna. Jag var intresserad av två produkter på deras rea men de var dyrare trots en rabattkod på 2000kr (!).

Nu för tiden känns det dessutom som att de frångått komponenter och andra 'nördprylar' till förmån för bakmaskiner och andra hushållsapparater.

Skickades från m.sweclockers.com

Jag håller inte riktigt med. Jag tycker ofta att de brukar finnas bland de billigare tillsammans med Netonnet. Men det behöver ju förstås inte alltid vara fallet.

Visa signatur

Citera för svar!

CPU: i9-9900K + Be Quiet! Dark Rock Pro 3. Moderkort: ASUS ROG Z390-F. Minnen: Corsair Vengeance DDR4 2x8GB 3000MHz. GPU: GigaByte RTX 3080 Gaming OC. SSD: Corsair MP510 500GB. HDD: WD Blue 3TB Nätagg: EVGA SuperNova G2 850W. Chassi: Corsair 4000D Airflow.

Permalänk
Skrivet av blue eyed devil:

Vad tror dom kommer i år?

Själv tror jag det kommer bra priser på 1070 kort.

Är det någon som vet om det brukar kommer säljas ut NAS på black friday, hur har det varit tidigare år?

NAS vete fasen. Lite komponenter antagligen, men bara populära typer som huvudkomponenterna. Resten lär vara "Mediamarktprodukter" dvs färdiga produkter (som det är för icke-datorgrejer)?

Visa signatur

[4790k@4.6]+[RTX 3070 OC]+[16GB]+[4x SSD]+[NZXT+700W Gold]+[Win7]+[2x Samsung SA27950D <3]+[Topre TKL]+[G403 Hero wired]+[HyperX Cloud Alpha S]+[KingKong 2 Pro]. ZBook 17 G5, Quadro P3200, Win11.

Permalänk
Medlem
Skrivet av joppekniven:

Fan då det missade man ju helt!!

Typiskt!
Men har du tur kommer en liknande rea på Black friday

Visa signatur

Dator 1: Meshify S2 Vit | RM750x | B550-E | 5700X | 32Gb Lpx 3600 | 3060Ti Gaming X Trio | 970 Evo Plus 1TB + 850 Evo 500GB|
Dator 2: FD Define R5 Vit | RM750x | B550-F Wifi | 3800X | 32Gb Lpx 3200 | SN850 1TB+850 Evo 500GB+Sandisk Plus 960GB | 1070 Gaming Z - Playstation 5 | Wii U | Nintendo Switch

Permalänk
Medlem

Jag hoppas på att Huawei Honor 9 säljs för runt 2500-3000:- så som Honor 8 gjorde ifjol. Lär väl bli någon konsol också ifall telefonen hamnar runt det priset!

Visa signatur

Intel I5 7600k, 16GB 2400mhz , 2x Sapphire Nitro 390, 1,25 tb HDD, 250gb SanDisk Ultra SSD, 950w nätagg.

Permalänk
Medlem

Hade varit kul med kanske äntligen införskaffa sig sin första 144hz skärm! Hoppas på bra deals!

Visa signatur

Console: Xbox Series X TV: Samsung Q70T 4K 120HZ Headset: Turtle Beach Stealth 700 Gen 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av XPerion:

Läs om hur dom genomförde testet. TVn på 20h/dag och 4h avstängd. Vanligt användning är inget att oroa sig för. Sen beror på också panel lotteriet, om dålig en behövs det inte vänta länge. Dessutom är det förra årets modell 6 serien dom testar, nya 7 serien har förbättrats vad gäller IR/brun in.
IR/brun in risken är det alltid vad gäller OLED, du behöver inte vänta om det är det du oroar dig för och väljj en LCD TV istället.
Tror mera äkta QLED släpps först än OLED slipper burn in/IR risken.

Tog en chansning genom beställa Sony A1, då min dåliga vana gör det ej lämplig att använda OLED, då jag somnar dagligen på soffan med Tv:n på och konsumerar 95% av TV tittande via
PC.
Men wtf. You only live once!

Och vad är problemet, att den perfekta svärtan inte väcker dig som en LCD skulle gjort?

Permalänk
Medlem
Skrivet av improwise:

Och vad är problemet, att den perfekta svärtan inte väcker dig som en LCD skulle gjort?

Ta och läs om hur IR och burn in uppkommer först.

Visa signatur

AMD 5900X|ASUS X570-E|Corsair 32GB 3200Mhz|Samsung 990 PRO 4TB + 980 Pro 1TB|ASUS TUF 3080 OC |LG 38GN950-B|Fractal Design Define R6 USB-C|Corsair RM1000X v3|Noctua NH-D15 SE-AM4|Corsair K70 RGB LUX|

Permalänk
Medlem

Brukar även komma....

@blue eyed devil:

Lite bra priser på lenovo-läsplattor på dustin....

några utgående modeller på mobiler...

även minneskort till kamera var billigt förra året minns jag...

Permalänk
Medlem

Apropå hur det varit förut så finns tipstrådarna från 2016 och 2015 kvar även om specialsidorna är borta. Se det som ett bra tillfälle att träna på att använda sökfunktionen.

https://www.sweclockers.com/forum/trad/1452309-black-friday-2...

https://www.sweclockers.com/forum/trad/1395067-black-friday-2...

I år hoppas jag på spel till Switch, någon av de laptops jag tittat på, något kamerarelaterat samt något jag "behöver" till cykeln (typ StvZO-lampor, dubbdäck, lämplig pendlarjacka). Baserat på tidigare år (som någon redan varit inne på) kommer det roligaste antagligen vara att jaga "bästa erbjudande, alla kategorier" och det slutar med att snåltarmen sätter stopp för de finaste fynden dyraste inköpen.

Visa signatur

Sony Vaio S13P - I5-3210M - 12GB RAM - Samsung 830 256GB - GT 640M LE @ 1000/1000

Permalänk
Medlem
Skrivet av Misio_79:

även minneskort till kamera var billigt förra året minns jag...

Hittar du en billig redigeringsknapp kan du köpa det också. Din verkar vara trasig

Visa signatur

| Fractal Design Define Mini C | MSI Z490M MPG GAMING EDGE | Corsair RM750X 750W v2 | Intel Core i5 10600K |
|GIGABYTE RTX 3070 AORUS Master |Corsair 32GB DDR4 3200MHz CL16 |
| Asus Strix Raid DLX | Acer 27" Predator XB271HK G-Sync 4K IPS | Tobii 4C |
| LG OLED55B6V | nVidia Shield V2 |

Permalänk

Tur lönen kommer den 27e, det minskar nog några av mina impulsköp.

Permalänk
Avstängd

Ska titta efter netgear Arlo Pro vms4330 och en rakapparat från Braun, min gamla är trött och jobbar mer som epilator, ont som fan gör det.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rokopop:

Det är hög tid för en uppgradering av grafikkortet!

Någon som har bra tips på några kort som kan tänka sig sänkas till ca 2000kr, som jag kan hålla utkik efter när det är dags.

Skulle gissa på att GTX 1060 6GB kommer kunna fås för 2000 kr Asus Dual OC modellen är rätt så bra.

Visa signatur

Ryzen 5600 | RTX 3080

Permalänk
Medlem
Skrivet av Storage Jar:

Hittar du en billig redigeringsknapp kan du köpa det också. Din verkar vara trasig

Jag vet, skämdes över inläggen... men för att få använda sweclockers marknad var man tvungen att skriva 3 inlägg...och det stod inget om kvalitén.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Hoppas på mycket "smarta hem"-prylar. Har fått blodad tand

Visa signatur

Grubblare

Permalänk
Skäggig legend

Jag köpte min B6 65" Oled förra året, fick den för 26.999:- och var tamefasiken det bästa köpet jag gjort. Så mycket tid man spenderar framför tvn ändå...

Jag har inget behov av något i dagsläget men till farsan ska jag köpa mig en NAS så han kan nå sina bilder och dokument oavsett vilken enhet eller var han befinner sig - etc. Med en MBP på 128GB är det lite snålt.

Möjligtvis en ATV 3gen till sovrummet och min gamla 47" Led tv. Nu lyfter jag min nuvarande fram och tillbaka - men blir det ingen bra deal kommer jag fortsätta med det.

Visa signatur

Tråden om Skägg!
My cave...
Ryzen 5 3600@4,3Ghz - 16GB CL16 - RTX 3070 - Kingston Fury M.2 2TB
🎧Schiit Hel + DT-770 PRO - NAD C316 - B&W 685 - LG 65" OLED B6
 Watch Series 5 4G - Macbook Pro 13" 2015 - iPhone 11 PRO 256GB 

Permalänk
Medlem

Känner att konceptet börjar urholkas lite. Verkar ju som att butikerna bara är rädda och försöker ”säkra upp” försäljning? Komplett drar igång en black week, som verkar ha startskott imorgon?! Sjukt att dom kör veckan innan!
I tipstråden dök det precis upp att Bosch fått för sig att köra white friday, idag....

Analysen är alltså att ÅF/produktföretag har så svårt att synas i bruset under BF att dom smyger på redan nu?

Permalänk
Medlem
Skrivet av BasseBaba:

Känner att konceptet börjar urholkas lite. Verkar ju som att butikerna bara är rädda och försöker ”säkra upp” försäljning? Komplett drar igång en black week, som verkar ha startskott imorgon?! Sjukt att dom kör veckan innan!
I tipstråden dök det precis upp att Bosch fått för sig att köra white friday, idag....

Analysen är alltså att ÅF/produktföretag har så svårt att synas i bruset under BF att dom smyger på redan nu?

Håller helt med, CDON kör ju även sin Green friday. Har dock inget alls emot detta sålänge prissäkningarna är de samma. Kör man en vecka med samma priser så hinner man ju jämföra och fundera lite. Men jag tycker att det har gått åt fel håll och blivit som vilken dålig rea somhelst istället för 1dag eller en helg där man kan göra jätteklipp

Visa signatur

Laptop: Asus G750JX Processor: Intel Core i7 4700HQ Minne: 16GB DDR3 1600mhz Grafik: Nvidia GTX770m 1GB OS: Windows 8 64bitar

Permalänk
Medlem

Kan tänkas att jag köper nytt mobo+prolle+minne om priserna lockar... men då ska det vara rätt bra priser. Annars väntar jag nog till nästa Ryzen kommer.
Annars var det tänkt att det skulle jagas grafikkort men tack vara kompletts rea så köpte jag ett 1080 för 4400kr. Och tror inte det blir bättre pris än så på BF.

EDIT: Rea var nog fel ord... rabatt ska det vara.

Visa signatur

▐ AMD Ryzen 5 5600X @4,725GHz 1,285V▐ PNY GeForce RTX 3070 8GB XLR8 @2,12GHz▐
▐ MSI MPG B550 Gaming Plus▐ Corsair Vengeance LPX DDR4 32GB (2x16GB) @3800MT/s▐
▐ Transcend 128GB SSD▐ Intel SSD 660p 1TB▐ 2,5" SSD 1,5TB▐ Fractal Design Integra M 650W▐

Permalänk
Avstängd

Jag läste eller såg på tv att detta med Black Friday inte var något som butikerna egentligen ville ha. Det märks också på priserna som sällan är några direkt superkap. Mycket gammalt mög som inte sålts som de hoppas kanske kunna bli av med och en eller ett par fina lockvaror.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk

En surfplatta från Samsung, S2 eller S3 vore fint. Samt lite philips hue saker.

Visa signatur

“BMW straight six, the sequel: a great concept, masterfully improved. Those people who still want a V6, please stand up”

Intel Core i7 3770K 3,5Ghz (Ivy Bridge) | MSI Z77A-GD55 ATX | Corsair 8GB (2x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE | EVGA GTX 1070 | samt en massa SSD hårddiskar | Benq 144 hz skärm | iMac 27" 3.5 GHz Intel I7

Permalänk
Medlem

Ser att många skrivit om LG OLED B6 tidigare och inbränningar och dylikt. Vi har haft på tvn hur mycket som helst i långa perioder under 1 års tid utan inbränningar, vid inaktivitet dyker en skärmsläckare upp som cirkulerar på tvn. Det är den bästa tvn jag har ägt och skulle inte byta bort den för något!

Ni som funderar på ett köp så kan jag rekommendera den starkt! Har även installerat en ny uppdatering via USB som jag laddade ner via hemsidan som gjorde att MS:en blev bättre och rappare i spel med "HDR spelläget". Så att spela Ps4 Pro på den är en fröjd dessutom som den används till dagligen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av XPerion:

Läs om hur dom genomförde testet. TVn på 20h/dag och 4h avstängd. Vanligt användning är inget att oroa sig för. Sen beror på också panel lotteriet, om dålig en behövs det inte vänta länge. Dessutom är det förra årets modell 6 serien dom testar, nya 7 serien har förbättrats vad gäller IR/brun in.
IR/brun in risken är det alltid vad gäller OLED, du behöver inte vänta om det är det du oroar dig för och väljj en LCD TV istället.
Tror mera äkta QLED släpps först än OLED slipper burn in/IR risken.

Tog en chansning genom beställa Sony A1, då min dåliga vana gör det ej lämplig att använda OLED, då jag somnar dagligen på soffan med Tv:n på och konsumerar 95% av TV tittande via
PC.
Men wtf. You only live once!

+1

Dessutom har jag hört att det generellt sett är bättre kvalité på de som tillverkas i Europa (Polen?).

Visa signatur

Citera för svar!

CPU: i9-9900K + Be Quiet! Dark Rock Pro 3. Moderkort: ASUS ROG Z390-F. Minnen: Corsair Vengeance DDR4 2x8GB 3000MHz. GPU: GigaByte RTX 3080 Gaming OC. SSD: Corsair MP510 500GB. HDD: WD Blue 3TB Nätagg: EVGA SuperNova G2 850W. Chassi: Corsair 4000D Airflow.

Permalänk
Medlem

@tedda: Samma här. Inga inbränningar på min oled b6 som jag nu haft ca 1 år. fantastisk tv på alla sätt som rekommenderas varmt till en ps pro, xbox x eller 4k-speldatorer.

Permalänk
Medlem

@Taggen86: kul med fler än mig som är nöjda med tvn!:)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jaxione:

Håller helt med, CDON kör ju även sin Green friday. Har dock inget alls emot detta sålänge prissäkningarna är de samma. Kör man en vecka med samma priser så hinner man ju jämföra och fundera lite. Men jag tycker att det har gått åt fel håll och blivit som vilken dålig rea somhelst istället för 1dag eller en helg där man kan göra jätteklipp

Jo förvisso, men det som är svårt att ta ställning till nu är ju hur denna veckolånga rea står sig mot den dagen av eventuella jätteklipp.
Sure, det man får göra är väl att slå till via nätet om det är en produkt man söker som förefaller vara bra sänkt, och sen använda distansavtalslagens ångerrätt och skicka tillbaka om man hittar nått bättre på BF.