Permalänk
Medlem
Skrivet av Bascule666:

Tror snarare det blir REA på B6-modellerna, men vad vet jag?

Skeptisk. De finns typ inte i lager någonstans längre. De har dessutom inte nyproducerats på ganska länge.

Permalänk
Medlem

Är inte ute efter något speciellt. Men vi får se hur det blir. Kanske hittar några fynd.
Skulle behöva uppgradera CPU + mobo i servern. Så om det kommer något bra erbjudande på en i7:a (7:e-8:e generationen) så kanske man slår till

Köpte min skärm förra året. Webhallen hade den ute för 5999 i 1h ungefär. Ordinarie pris var 8999.

Jag blev glad

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nimafor:

jag har haft tankar på en b7 eller c7 men blir lite tveksam när rtings burn in test visar rejäl burn in redan för B6, vet inte om det är nå bättre på 2017 modellerna angående detta

http://www.rtings.com/tv/learn/permanent-image-retention-burn...

visst dom kör långkörare (dock som dom skriver så kör dom pixel refresher varje vecka) men tycker det börjar se störande ut redan efter vecka 6 typ vilket blir 840h vilket inte känns som lång tid för en tv

Om det oroar dig ska du självklart inte köpa. Jag tror dock inte att 18h om dagen med en statisk bild (syftar på loggan i vänster hörn som är den som faktiskt syns ordentligt) är ett sätt som någon använder sin OLEDtv. Vill man visa sånt så finns det ju mycket billigare displayer som gör det utmärkt. Rent generellt tycker jag dessa statiska loggor är ett jävla gissel. Känner själv att jag inte har behov av att se TV4 loggan hela tiden t.ex.

Permalänk
Skrivet av Nimafor:

jag har haft tankar på en b7 eller c7 men blir lite tveksam när rtings burn in test visar rejäl burn in redan för B6, vet inte om det är nå bättre på 2017 modellerna angående detta

http://www.rtings.com/tv/learn/permanent-image-retention-burn...

visst dom kör långkörare (dock som dom skriver så kör dom pixel refresher varje vecka) men tycker det börjar se störande ut redan efter vecka 6 typ vilket blir 840h vilket inte känns som lång tid för en tv

Jag har två b6 en 55 och en 65 inge burn in på mina.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av joppekniven:

Hoppas på att 7700k hamnar under 3000:- så jag pallar köpa en ny cpu då min stenåldriga i5 börjar ge upp (pallar inte köpa 8700k pga måste byta MOBO då )

Är nog inte omöjligt. Dustin tog 2800 för den för ett par veckor sedan.

Skrivet av tedda:

Ser att många skrivit om LG OLED B6 tidigare och inbränningar och dylikt. Vi har haft på tvn hur mycket som helst i långa perioder under 1 års tid utan inbränningar, vid inaktivitet dyker en skärmsläckare upp som cirkulerar på tvn. Det är den bästa tvn jag har ägt och skulle inte byta bort den för något!

Inte ens för en.. B7?

Skrivet av XPerion:

Ta och läs om hur IR och burn in uppkommer först.

Auto-sleep känns som en vettig funktion då.

Permalänk
Medlem

Cyber monday lär inte ha några reor eller? Blir det bara en fortsättning på black friday?

Permalänk
Moderator
Forumledare
Skrivet av Misio_79:

Jag vet, skämdes över inläggen... men för att få använda sweclockers marknad var man tvungen att skriva 3 inlägg...och det stod inget om kvalitén.

Skickades från m.sweclockers.com

Mjo

Citat:

§1.6 Meningslösa inlägg som inte för diskussionen framåt är förbjudna. Detta omfattar inlägg som utan vidare motivering uttrycker medhåll eller missnöje. Andra exempel är länkar utan beskrivning eller sammanhang samt inlägg som enbart innehåller citat. Memebilder och andra roliga bilder för nästan aldrig diskussionen framåt.

Sen är ju spam aldrig uppskattat. Skärpning, tack

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem

@Rokopop: Nvidia GTX 1060 6Gb hoppas jag ska sänkas till c:a 2000kr på kommande rean, för det priset (och 75% av gtx 1070 prestanda) så verkar det vara mest bang for the buck i väntan på nästa generaton GPU (Volta/Ampere/Navi)

Visa signatur

Ryzen 7 5800X3D || Powercolor AMD Radeon RX 6800 16Gb || G.Skill Flare X 16GB 3200MHz CL14 || Gigabyte B550I Aorus Pro AX || Corsair 34WQHD240-C OLED || Samsung SSD 970 EVO Plus 1TB || Samsung SSD 990 PRO 4TB || Corsair SF600 || Thor Zone NANOQ R Chalk || 3xNoctua NF-A14x25 G2 PWM || Corsair iCUE LINK TITAN 280 AIO

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tyruko:

Cyber monday lär inte ha några reor eller? Blir det bara en fortsättning på black friday?

Kändes som det var så förra året i alla fall. Samma reor på saker dem inte fick sålt på Black Friday.

Visa signatur

MB: Z390 Aorus Master | CPU: Intel Core i9 9900KS | CPU-Cooler: Corsair Hydro H150i PRO RGB Push/Pull | Mem: Corsair Vengeance RGB PRO 32GB 3200MHz 14-14-14-34 | GFX: Asus ROG Strix GeForce RTX 2080 Ti OC 11GB | PSU: Corsair RM1000i | SSD 1: Samsung 980 Pro 2TB NVMe | SSD 2: Samsung 980 Pro 2TB NVMe | Sound Card: Creative Sound BlasterX AE-5 | Case: FD Define R6 TG | OS: Win 11 Pro | Peripherals: Asus ROG Swift PG279Q | Dell U2719D | Corsair K100 RGB OPX | Corsair Scimitar Wireless | Corsair Gaming MM700 RGB Extended 3XL | Kingston HyperX Cloud Alpha S Blackout | ModMic Wireless | Logitech Z623 | Secretlab TITAN Evo | unRAID Server: 44TB

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Bascule666:

Det var ett jäkla trumpetande om burn-in på plasma ända sedan den tekniken lanserades. Har haft plasma sedan urminnes tider (min första Samsung hade nog 840×480p upplösning, den andra 1 024×768) fram tills idag. Har aldrig fått en bestående inbränning trots tusentals inlägg i trådar om att detta var ett faktum.

Nu byter jag min 60" LG Plasma (1080p) som är en sju/åtta år och som har havererat mot en LG OLED65B7V och jag känner noll oro om några inbränningar.

Jag har i alla fall fått lite inbränningar på min 60'' LG Plasma nu efter typ 6 år. Aktivitetsfältet med de första ikonerna där nere till vänster. Inget jättefarligt då det mest syns vid helt vit bild typ så inte när man kollar på film, spelar eller så. Jag hade gärna satsat på OLED i alla fall, men ska man lägga över 20 lakan på en TV så får den fan hålla ganska länge liksom, jag är inte gjord av pengar. Tror jag får behålla plasman några år till, bilden är fortfarande väldigt bra och även om det hade varit trevligt med större så blir en OLED på över 60 tum dyrt och det lär inte ändra sig på några år.

Permalänk
Medlem

Ska själv hålla koll på:
Z270 moderkort
Chassi
SSD
Högtalare (hifi högtalare)
Micro
Keyboard

Se om man hittar något kul, köpte gpu, 4x externa hdd, subbas förra BF.

Permalänk
Medlem
Skrivet av snajk:

Jag har i alla fall fått lite inbränningar på min 60'' LG Plasma nu efter typ 6 år. Aktivitetsfältet med de första ikonerna där nere till vänster. Inget jättefarligt då det mest syns vid helt vit bild typ så inte när man kollar på film, spelar eller så. Jag hade gärna satsat på OLED i alla fall, men ska man lägga över 20 lakan på en TV så får den fan hålla ganska länge liksom, jag är inte gjord av pengar. Tror jag får behålla plasman några år till, bilden är fortfarande väldigt bra och även om det hade varit trevligt med större så blir en OLED på över 60 tum dyrt och det lär inte ändra sig på några år.

Är i samma sits som du, sitter på en 50" Panasonic VT30 som har hängt med i ~5 år nu. Kommer 65" B7an från LG ned till ~20k strecket (osannolikt) så slår jag till, annars väntar man lite längre.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BeerBelly:

Tur lönen kommer den 27e, det minskar nog några av mina impulsköp.

Majoriteten av butiker kommer ha att man kan betala senare utan extra avgifter!

På en lite mer seriös ton, inte riktad mot någon särskild: Det är väldigt korkat att köpa någonting du inte har råd med bara för att man kan betala senare. Reorna är sällan nog bra för att riskera att hamna i en sits där man inte kan betala.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Landmark90:

Majoriteten av butiker kommer ha att man kan betala senare utan extra avgifter!

På en lite mer seriös ton, inte riktad mot någon särskild: Det är väldigt korkat att köpa någonting du inte har råd med bara för att man kan betala senare. Reorna är sällan nog bra för att riskera att hamna i en sits där man inte kan betala.

Jag brukar alltid ha råd att betala direkt men ibland tar man avbetalning för då känns det billigare i slutändan

Permalänk
Medlem

Vad tror folk om PS4? Hur många hundralappar kan man tänkas spara? Jag har nämligen fått förfrågan om att köpa en polares PS4 med 2 kontroller och NHL18 för 2000:-.
Köpa eller vänta tills rean?

Permalänk
Medlem

@JimPG: Ps4 Slim 1 TB med COD Modern Warfare var nere förra helgen på CDON på 2444 kr om jag inte missminner mig helt, jag skulle kunna tänka mig att dom sänker ps4 slim 500 GB till 1999kr som förra året under nästa Black Friday nu nästa helg. Skulle jag köpt en Ps4 idag hade det blivit en slim som stödjer 5 GHz om du nu inte vill gå upp i pris och köpa Pro, annars invänta rean och få en ny skulle jag säga.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JimPG:

Vad tror folk om PS4? Hur många hundralappar kan man tänkas spara? Jag har nämligen fått förfrågan om att köpa en polares PS4 med 2 kontroller och NHL18 för 2000:-.
Köpa eller vänta tills rean?

Låter som du fått ett erbjudande av en polare att köpa deras. Isåfall kan du säkert få samma erbjudande om 8 dagar
Om det är via en butik kan du ju beställa (webbutik) och ångra beställningen efter BF.

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alling:

Håller tummarna för någon form av erbjudande på iPad Pro 120 Hz! De kostar ju en slant, särskilt inklusive pennan.

Det kommer säkert erbjudande på ipad/iphone. Den vanliga 5% nedsatt. I slutändan sparar man ett par hundra på en mobil för 8000kr. Knappt lönt.

Själv hoppas jag på ett bra pris på Pro Controller till switch, samt Zelda och Mario till densamma.
Skärm har jag letat efter länge men har ändå inte råd med någon för 5000kr + där alla intressanta skärmar ligger.
Corsairs LL120 fläktar är något som kliar lite också. De hade varit trevligt om dom kom ner ett par hundra i pris.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xyborg:

Själv är jag riktigt sugen på en X34A (eller t.o.m. P) alternativt en Asus PG348Q - även om priserna på Ultrawide G-sync skärmar tar en i baken. Men hamnar någon av dem under 10k så står nog både stjärt och plånbok på vid gavel.

Inte helt omöjligt, jag köpte min PG348Q för 9999:- förra året.

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem

Bra pris på någon mobil hade varit toppen. Helst Mate 10 Pro, men den kanske är för ny. Synd att de bästa mobilerna från i år inte är ute/precis kommit så att de nog inte sätts ner så mycket.

Permalänk
Medlem

@LeVvE: Så länge man har en buffert så gör det absolut ingenting att antingen ta saker på avbetalning eller att betala senare. Men helst ska man ha råd att lägga ut hela kostnaden om behovet uppstår. Så man inte räknar med framtida pengar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hazelberg:

Bra pris på någon mobil hade varit toppen. Helst Mate 10 Pro, men den kanske är för ny. Synd att de bästa mobilerna från i år inte är ute/precis kommit så att de nog inte sätts ner så mycket.

Extremt lite chans att den telefonen skulle ha någon rabatt överhuvudtaget. Dessutom släpps den inte förrän den 27:e.
Möjligen rabatt på tex S8, S8 Plus som är börjar åldras.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tedda:

Ser att många skrivit om LG OLED B6 tidigare och inbränningar och dylikt. Vi har haft på tvn hur mycket som helst i långa perioder under 1 års tid utan inbränningar, vid inaktivitet dyker en skärmsläckare upp som cirkulerar på tvn. Det är den bästa tvn jag har ägt och skulle inte byta bort den för något!

Skrivet av Silkystreet:

@tedda: Samma här. Inga inbränningar på min oled b6 som jag nu haft ca 1 år. fantastisk tv på alla sätt som rekommenderas varmt till en ps pro, xbox x eller 4k-speldatorer.

Vad kör ni för inställning på OLED Light? Av det jag läst verkar de flesta som fått inbränningar ligga högt där.

Visa signatur

Gaming: MSI MAG X570 TOMAHAWK WIFI | AMD Ryzen 9 5900X | ASUS Prime 9070 XT 16GB | Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3200 MHz | Corsair RM850x V2 | Sabrent 2TB Rocket Nvme PCIe 4.0 | FD Define S | LG 27GP850 | LG 48C1

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shakermaker:

Vad kör ni för inställning på OLED Light? Av det jag läst verkar de flesta som fått inbränningar ligga högt där.

Allt mellan 50-100, men läs den 114-sidiga tråden på minhembio istället för att tjafsa om OT här.

Visa signatur

Gammal gubbe

Permalänk
Medlem

Komplett höjde precis priserna på ett par produkter jag tänkt köpa! kan det bero på att de ska köra REA imorn

Visa signatur

r_wateralpha 0.3

Permalänk
Medlem
Skrivet av snajk:

Där ser man, jag har överlevt med plasma från 2002 (?) tills idag utan problem och då har många spel och datorer varit aktuella.

Jag hade också tänkt köra med min 60" LG plasma ett par år till men i förra veckan så ballade den ur. Ett vertikalt streck mitt i bilden ungefär som att en rad pixlar helt ballat ur så ny TV blev oundvikligt. Håller med om att bilden var alldeles utmärkt trots att den hade sex/sju år på nacken.

Bytet till 65" 4K OLED blev dessvärre extra dyrt då ny fin receiver och en 4K Blu-ray spelare behövdes...

Visa signatur

Jag har lugnat ner mig på gamla dagar.. PC från Asus/Inet med ett RTX 4080 som funkar men är inget extra bra. Har givetvis en Switch och en Series X kopplad till min välldigt bra Plasma 65" LG OLED G1.

Permalänk
Inofficiell ambassadör

Sen hoppas jag även på en nice deal på en bra Qui laddare samt en lämplig USB-HDD som man kan koppla in i Routern (Asus AC66u) för en form av NAS-"light" lösning. Vågar man köra en extern HDD med daglig backup eller riskerar de att skära samman rätt fort då?

Rent generellt när det gäller Black Friday och liknande så köper jag aldrig grejer jag inte hade tänkt köpa i alla fall. Det måste ju vara rätt vanligt bland folk? Det blir mest att jag avvaktar nästan alla mina sällanköp från september tills black friday för att kunna komma undan lite billigare. Det innebär att butikerna snarast förlorar på fenomenet om det är vanligt?

Visa signatur

Mobo Aorus B550 Pro V2 CPU Ryzen 5700X3D RAM Corsair Vengance 32GB @ 36000 MHZ
GPU Gigabyte 4070 Super Gaming OC Skärm Acer X34A

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xyborg:

Rent generellt när det gäller Black Friday och liknande så köper jag aldrig grejer jag inte hade tänkt köpa i alla fall. Det måste ju vara rätt vanligt bland folk?

Åren går fort. Komplett menar att det är 2010 som dom körde BF första gången, vad minns jag?
Det jag däremot minns, är dom 2 första åren, då var det fasen rea. Det var sjukt bra priser. Jag shoppade saker som jag aldrig hade slagit till på till fullpris, det var rolig reashopping helt enkelt.

Problemet som har blivit idag bekräftas av aftonblaskan:
https://www.aftonbladet.se/minekonomi/a/B77wv/intresset-for-b...

Citat:

Följden blir att sällanköpsvaruhandeln – handel som inte omfattar livsmedel – flyttar från december till november.

Citat:

För handlarna i Sverige finns en kluven inställning till kampanjhelgerna. Den tidigare fullprishandeln inför jul har fått konkurrens av kampanjdagar som Singels Day den 11 november, Black Friday den fjärde fredagen i november och den direkt påföljande Cyber Monday, "Cybermåndagen".

Helt enkelt, det har blivit för stor omsättning på BF för att dom ska kunna ha några riktigt bra priser.
Det blir ju som att dom själva dödar julhandeln om dom rear ut redan innan den startat...

Permalänk

@Shakermaker: 100 i HDR (såklart), 50 i DV och 60 i vanliga spel och film (egenligen ska man ha typ 35-40 i andra lägen än HDR/DV för att få 100nits, vilket är vad materialet är mastrat för)

Visa signatur

OLED77C44LA || RTX 5090 Astral OC || 7800x3d || switch oled @ 1.2 ghz/2.1 ghz/2000mhz

Permalänk

Hur brukar det se ut för grafikkort på black friday. Kan man vänta sig en sänkning med iaf 1000kr på 1080 Ti? Hur såg det ut med rabatter på 1080 och titan x 2016? Sänktes de något? Någon som minns?

Visa signatur

OLED77C44LA || RTX 5090 Astral OC || 7800x3d || switch oled @ 1.2 ghz/2.1 ghz/2000mhz