XFX avtäcker AMD Radeon RX Vega Double Edition

Permalänk
Melding Plague

XFX avtäcker AMD Radeon RX Vega Double Edition

AMD har under året storsatsat för att ta sig in i prestandasegmentet. Nu lanserar XFX sin tappning av företagets två senaste grafikkort, baserade på arkitekturen Vega.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Fult...

Permalänk
Avstängd

Snyggt Gillar hålen i PCBn

Visa signatur

2600x||16GB @3000Mhz 14-14-10-14-32-46||Vega 64||1TB SSD||HX1000 plat||FD R6 TG vit||CH VII||H100i V2||SST-ARM22SC||SG 32" QHD 144 Hz VA|| https://folding.extremeoverclocking.com/team_summary.php?s=&t...

Permalänk
Avstängd

så sjukt fult. hade skämts om jag köpt den. Den enda som har varit vettigt eftermarknads kylare är ASUS.

Visa signatur

New: Asus x370 prime pro, Ryzen 1700 (@3.925ghz) , Ripjaws V 16GB 3600 MHz (@3200mhz 14c). https://valid.x86.fr/curj7r
Radeon VII.

Permalänk
Avstängd

Baserat på namnet så hade jag iaf förväntat mig Dual-GPU... DISAPPOINTED

Permalänk
Inaktiv

@r3mpuh Dual-GPU är dött. Folk snackar om DirectX 12, men i praktiken finns varken utbud eller efterfrågan.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Illa räligt må jag säga.

Visa signatur

STULET: 1600x | 980Ti | Ceslius S24| Prime B350 PLUS | 16gb Vengeance LPX 3000MHz | 850 EVO 250gb | 750gb HDD | RM550X | Carbide 600Q | HD598SE | E10K
Kylpasta på bilden...
Tagg/citat öker risken att jag ser ditt inlägg med upp till 97%!

Permalänk
Skrivet av anon99339:

@r3mpuh Dual-GPU är dött. Folk snackar om DirectX 12, men i praktiken finns varken utbud eller efterfrågan.

Skickades från m.sweclockers.com

Dual GPU har väl aldrig riktigt vart "levande". Jävligt skoj att se ett dual GPU 1080Ti dock! Saknar dom gamla Ares och Marsmonstern!

Visa signatur

STULET: 1600x | 980Ti | Ceslius S24| Prime B350 PLUS | 16gb Vengeance LPX 3000MHz | 850 EVO 250gb | 750gb HDD | RM550X | Carbide 600Q | HD598SE | E10K
Kylpasta på bilden...
Tagg/citat öker risken att jag ser ditt inlägg med upp till 97%!

Permalänk
Medlem

För oss som inte bryr oss om hur kortet ser ut spelar det knappast någon roll att det är skitfult. Men samtidigt försöker jag tänka mig en build där det här kortet hade sett snyggt ut, jag kommer inte på någon direkt förutom en med temat "allas lika värde". Jag kanske har dålig fantasti... eller bara bra smak?

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem

@r3mpuh: Det första jag också tänkte :/

Har faktiskt en bekant som fortfarande kör på sitt 3770x2 (tror jag det hette)

Visa signatur

Skärm: Acer XB271 HU, Keyboard: Corsair k95
Moderkort: Asus Prime-A Z690, GPU: RTX 4080
CPU: Intel i7 13700k, Ram: 32Gb DDR5 6000Hz
Chassi: Lian Li Lancool 3, Högtalare: ALTEC LANSING 5.1 THX
Disk 1: WD 850x 1Tb, Disk 2: WD 850x 2Tb,PSU: Seasonic Prime 1000w

Permalänk
Avstängd

Tycker synd om detta kort..inte för att vara elak, men fasiken vad fult..

Visa signatur

-Stäng av snabbstart i ditt Windows.

Permalänk
Medlem

Nog för att designen är diskutabel, men vem som helst (utom konstruktörerna på XFX då) fattar ju att det är helt idiotiskt att sätta strömkontakterna på MITTEN av kortet. Det blir ju omöjligt att ens ha i närheten av vettig kabeldragning.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

i7-10700K + Corsair H90 | Z490 | 64GB | RTX3080 | SSD 3*512GB + 500GB + 128GB | HDD 3TB | Phanteks P400S | TUF 750W | 31.5"+27"+24" | Corsair K95 RGB | Logitech G902 | Sennheiser RS 175

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av VadSaDu:

Tycker synd om detta kort..inte för att vara elak, men fasiken vad fult..

Va tycker det verkar rätt bra! Nice med den ena fläkten som blåser upp luften tack vare det korta PCBet.
Snyggt = bra lösningar, fult = dårliga lösningar.

Kortet ser man inte hur som helst eftersom det sitter inne i datorn.

Permalänk
Medlem

Vad är det som är "Double"? Strömförbrukningen?

Permalänk
Medlem

"Pappa, kan jag få designa nästa grafikkort ni ska släppa?"

Visa signatur

Chassi: Fractal Meshify, Skärm: LG C2 oled, GPU: AMD 6950XT, CPU: Ryzen 5800X3D, M2: 1TB , SSD: 480GB, M2 1TB, PSU: Dark Power Pro 1500W, Mobo: ASUS TUF GAMING X570-PLUS, RAM: 32GB Ripjaws @ 3600MT, Mus: Logitech G502X Matta: Steelseries QcK Heavy, Tbord: Logitech MX Mech Mini, Hörlurar: BD DT1990 Pro, DT770 PRO, Superlux HD-668B, Sennheiser HD599 OS: Win11. AI: Tascam US-20x20, Monitorer: Yamaha HS7 x2.
Citera när ni svarar! :)

Permalänk
Medlem

Jag vill inte säga att designen är snygg men jag har stort överseende med detta då jag ser mer praktiskt med den:)

Visa signatur

Har en lättare form av dyslexi därav stavning m.m

Permalänk
Medlem

Det enda man ser är ju backplate och den var ganska snygg.

Visa signatur

Moderkort: MSI MPG X570 Gaming plus CPU: Ryzen 7 5700X3D
RAM: Crucial Ballistix 16GB DDR4 3600 MHz Kylning: Noctua NH-D15 chromax.black Lagring: 4 x Samsung 840 Pro 500GB
Grafikkort :Sapphire Radeon™ RX 6950 XT PURE NITRO+ Nätaggregat: EVGA SuperNOVA 750 G2
Chassi: Fractal Design Define Vision S2 Blackout Monitor: HP OMEN 27 & Acer XF270HUC
Tangentbord: Corsair Gaming Strafe RGB MX SILENT Mus: SteelSeries Rival 700

Permalänk
Entusiast

Den här kortets namn är ju lika dumt som celeron D. Celeron D lanserades kort efter Pentium D, som var intels första dualcore. Celeron D var en singelcore processor.........

Permalänk
Medlem

Hade varit coolt för 5 år sedan!

Nu tycker jag Nvidias referenskort är en av de snyggaste på marknaden, men kanske har vuxit upp.

Visa signatur

I7 7700k 4,8GHZ | Asus Strix 1080TI 2000Mhz | Corsair Vengeance RGB DDR4 3100mhz| Gigabyte GA-Z270X-Ultra Gaming | Corsair RM850i 850W. AOC AG271QG.

Permalänk
Medlem

Inte bara ful utan också fult namn och väldigt clickbaitande.

Trodde Double menades 2x Vega i ett kort.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Avstängd

Vad det bara som jag missuppfatta rubriken trodde det var dubbla GPU.

Visa signatur

Man är inte dum för att man har stavproblem.
Läs mer om min synfel Visual Snow
Om mig ----> #16970666

Permalänk

Jag finner kortet ganska spännande, intressant idé. En dator ska inte synas eller höras <3

Permalänk
Medlem

XFX släpper ett kort som har ett markerat X och folk blir besvikna.
Själv struntar jag i hur korten ser ut och blir glad när man slipper komponenter som blinkar och lyser som en julbelysning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av superegg:

Vad det bara som jag missuppfatta rubriken trodde det var dubbla GPU.

Hade du läst en enda kommentar hade du sett att, nej, det var inte bara du

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd

Det var nog det fulaste kortet jag sett på länge..

Visa signatur

Huawei P30 || Huawei Watch GT2 (Classic)

Citera För Svar

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Dumbullen:

Hade du läst en enda kommentar hade du sett att, nej, det var inte bara du

Skickades från m.sweclockers.com

Jag som trodde jag var först.

Visa signatur

Man är inte dum för att man har stavproblem.
Läs mer om min synfel Visual Snow
Om mig ----> #16970666

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Cameltotem:

Hade varit coolt för 5 år sedan!

Nu tycker jag Nvidias referenskort är en av de snyggaste på marknaden, men kanske har vuxit upp.

Referenskylarna är ju snygga men tyvärr så pass dåliga att korten throttlar även i stock..och högljudda.

Visa signatur

-Stäng av snabbstart i ditt Windows.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av robbankentor:

Det enda man ser är ju backplate och den var ganska snygg.

Håller med, backplaten är betydligt snyggare än det mesta där ute.

I övrigt kan man ju undra vad folk tänker med, är det utseendet som är det viktiga nu? Jag trodde det var prestandan jag. Kamma er.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av kabex:

Nog för att designen är diskutabel, men vem som helst (utom konstruktörerna på XFX då) fattar ju att det är helt idiotiskt att sätta strömkontakterna på MITTEN av kortet. Det blir ju omöjligt att ens ha i närheten av vettig kabeldragning.

Skickades från m.sweclockers.com

Ursäkta?

Mitt chassi har då hål längst med hela nedersidan av moderkortsplattan, det är således fullt möjligt att dra kablarna igenom de mittre hålen och koppla dessa till grafikkortet istället för att dra kablarna igenom de högra hålen som man brukar göra när kontakterna sitter till höger på grafikkortet. Vad blir skillnaden menar du?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Genx031:

Det var nog det fulaste kortet jag sett på länge..

+1

Visa signatur

Jonsbo D31 Mesh
MSI B450M Mortar
AMD Ryzen 5800X3D
Corsair LPX 2x16Gb 3600MHz
AMD Radeon 7800XT Nitro +