Jag bor på men plats där mobil täckning är noll och batteriet laddas ur på nolltid när telefon hela tiden försöker söka nät på max effekt.
Nu har jag skaffat en Galaxy S7 med wifi samtal och detta funkar ju fint, men telefon försöker ju fortfarande söka nät och drar ur batteriet. Detta kan lösas med Flight mode, men man glömmer ju slå över när man åker hemifrån och man blir helt bortkopplad från omvärlden.
Finns det något fiffigt sätt att få telefon att sätta sig i Flight Mode när jag kommer hem och slå på när jag lämnar hemmet? Tips o idéer mottages tacksamt!
Första jag kommer att tänka på är Tasker. När den hittar ett specifikt Wifi (det du har hemma), slå på Flight mode.
Dock så slås väl Wifi också av i samma veva, men då lägger man bara till "slå på Wifi" i samma task.
Har experimenterat med appen Automate och där kan man enkelt göra en sådan process men, man behöver root för att styra Flight Mode! WiFi av och på går bra att styra.
Yes, I was able to do this on my unrooted Z3C using Tasker and AutoInput. AutoInput emulates user swipes on the screen, meaning that you can pull down the notification menu and then enable/disable whatever toggle you want, including airplane mode.