Ska köpa ny dator för Spel,Bildredigering,film redigering.

Permalänk
Medlem

Ska köpa ny dator för Spel,Bildredigering,film redigering.

Tjenare!

Letar efter en ny dator. Jag kommer dela upp i sektionen för att göra det lite mera organiserat vad jag söker. Jag har ingen kunskap och bygga ihop så ser gärna att man kan få den färdigbyggd, men inte omöjligt att jag kan lösa det. Vill inte ha något flashigt chassi utan enbart ett bra funktionellt med bra luftcirkulation.

Budget: 8-10k

Klara och redigera.

Photoshop
Illustrator
Möjligtvis film

Spel jag vill spela är: Dessa behöver inte maxas. Men har gärna average eller lite över det.
LoL
WoW
Overwatch
GTA V
Diablo 3
CS:GO

Övrigt den ska uppfylla.
SSD för windows/Spel.
Två skärmar,varav en ska vara 120 hz. Den ska alltså kunna köra detta samtidigt som spel.(skärmarna ingår inte i min budget. Alltså endast dator jag söker.
Helst inte låta för mycket.
Får gärna vara lätt och uppgraddera i framtiden.

Tror det är allt, tacksam för all hjälp jag får om jag missat något så säg gärna till.

Permalänk
Avstängd

http://www.inet.se/kundvagn/visa/11105639/

Permalänk
Medlem

Ser bra ut, förutom chassit! Varför R4 i stället för Define C eller S? Lite dyrare, men modernare snitt och mer slimmat.

Visa signatur

I Sovjetunionen bygger datorn dig!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av lichad3:

Ser bra ut, förutom chassit! Varför R4 i stället för Define C eller S? Lite dyrare, men modernare snitt och mer slimmat.

Pris och funktioner. R serien har flertalet HDD platser och möjligheten att installera en optisk enhet om man så önskar.

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR | Inet fraktfritt

Main: Ryzen R5 1500x|AsRock X370 Killer SLI|16GB DDR4 Crucial 2666MHz|480GB Corsair Force LE|Gigabyte RX480 8GB G1|Be Quiet Dark Rock 3 Pro|Be Quiet SIlent Base 800 Orange|Corsair RM750x|
Network: Synology DS416j|2x 8TB WD Red|3TB WD Red| Comhem 100/10|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Peppar2014:

Pris och funktioner. R serien har flertalet HDD platser och möjligheten att installera en optisk enhet om man så önskar.

Okej! Stort antal HDD-platser och plats för optisk enhet fanns inte med i kraven, så jag tänkte att S eller C kunde vara intressant.

Visa signatur

I Sovjetunionen bygger datorn dig!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av lichad3:

Okej! Stort antal HDD-platser och plats för optisk enhet fanns inte med i kraven, så jag tänkte att S eller C kunde vara intressant.

Define S är en bra kandidat när den prissänks till 599kr i diverse reor, men för 700kr är Define R4:an den bättre kandidaten. Define C är väl ett trevligt chassi men sett till funktioner/pris är den dyr.

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR | Inet fraktfritt

Main: Ryzen R5 1500x|AsRock X370 Killer SLI|16GB DDR4 Crucial 2666MHz|480GB Corsair Force LE|Gigabyte RX480 8GB G1|Be Quiet Dark Rock 3 Pro|Be Quiet SIlent Base 800 Orange|Corsair RM750x|
Network: Synology DS416j|2x 8TB WD Red|3TB WD Red| Comhem 100/10|