Problem med refresh rate med MSI 1080 TI

Permalänk
Medlem

Problem med refresh rate med MSI 1080 TI

Tjena!

Har precis köpt ett MSI 1080 TI och har skärmarna Asus VG248QE (144Hz, 1980x1080) och Samsung SyncMaster(60Hz, 1680x1050). Hur gör jag för att ställa in grafikkortet samt skärmarna för att få ut det optimala?

Trodde jag hade ställt in allt rätt, (Asus skärmen som första skärm med 144Hz och högsta upplösning samt Samsung skärmen på 60Hz och 1680x1050 upplösning) Men när inställningarna va gjorda började pixlar lite random blinka grönt utan anledning. Annan ändringarna har jag haft problem med att speciellt Youtube videos fryser, samtidigt som ljudet rullar på som vanligt.

Snälla hjälp mig, får spel snart!

Dator:
Moderkort: ASUS Strix Z270F Gaming
Lagring: Samsung 960 EVO 250GB
Minne: Corsair Vengeance DDR4 3200Mhz 16GB
Processor: i7-7700k
Grafikkort: MSI 1080 TI
Nätagg: RM850x 850W
Skärm 1: Asus VG248QE (144Hz, 1980x1080)
Skärm 2: Samsung SyncMaster(60Hz, 1680x1050)

Mvh

Permalänk
99:e percentilen

Har du rensat drivrutiner med DDU och installerat nya drivare rent i samband med bytet av grafikkort?

En ominstallation av Windows är annars ett säkert kort om du inte lyckas få det att funka med DDU.

För övrigt ska en trådstart av det här slaget innehålla fulla specs. Redigera gärna in sådana eller ta åtminstone med dig det till nästa gång.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alling:

Har du rensat drivrutiner med DDU och installerat nya drivare rent i samband med bytet av grafikkort?

En ominstallation av Windows är annars ett säkert kort om du inte lyckas få det att funka med DDU.

För övrigt ska en trådstart av det här slaget innehålla fulla specs. Redigera gärna in sådana eller ta åtminstone med dig det till nästa gång.

Lade till mina speccs, tack för att du säger till! Förövrigt är hela datorn ny, så det ligger en nytt Windows inlagt också, så borde inte var det som är problemet.

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av Aduzia:

Lade till mina speccs, tack för att du säger till! Förövrigt är hela datorn ny, så det ligger en nytt Windows inlagt också, så borde inte var det som är problemet.

Får du samma problem om du bara har Asus-skärmen ansluten?

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers