Permalänk

Hej! Var det någon som var sugen på att dra igång en MP server inför att expansionen släpps?

Har själv nyligen fastnat i detta och kan säga att jag ör frälst 😂

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Har nu spelat lite på den nya mappen som kom i platinum expansionen. Estacia Lapacho, men om man planterar träd på en fält, kan man inte dom att se likadana som dom träd som finns i mappen. Det hade varit roligare, istället för att ha träd som såg ut i den gamla kartan.

Visa signatur

Intel i7 7700K, Sapphire RX 5600 XT Pulse 6 GB, 16 gb, EVGA G2 750w | Nikon D500 | Nikon D750 | Nikon Z6 | Nikon D7200

Permalänk
Inaktiv

Har tyvärr knappt kunnat köra Fs17 då traktorn "hackar bakåt" (svårt att beskriva...) när jag kör, vilket gör att man fort tröttnar... Har prövat på lägre inställningar, men samma sak. Har inte direkt någon värstingdator, så antar det beror på det, men någon som vet mer exakt vad det beror på? 🤔

Permalänk
Medlem
Skrivet av zosma:

Har nu spelat lite på den nya mappen som kom i platinum expansionen. Estacia Lapacho, men om man planterar träd på en fält, kan man inte dom att se likadana som dom träd som finns i mappen. Det hade varit roligare, istället för att ha träd som såg ut i den gamla kartan.

Det är ju om det finns någon mod till det. tror jag set mod för andra trän men ej palmer.

Skrivet av anon258054:

Har tyvärr knappt kunnat köra Fs17 då traktorn "hackar bakåt" (svårt att beskriva...) när jag kör, vilket gör att man fort tröttnar... Har prövat på lägre inställningar, men samma sak. Har inte direkt någon värstingdator, så antar det beror på det, men någon som vet mer exakt vad det beror på? 🤔

Låter ju lite skumt om den hackar bara bakåt. även med sänkta inställningar.
vad hände om du köper en traktor som du kan vända förarstolen på ? då kör du ju bakåt fast det är framåt om man säger. borde ju vändra problemet då isf.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon258054:

Har tyvärr knappt kunnat köra Fs17 då traktorn "hackar bakåt" (svårt att beskriva...) när jag kör, vilket gör att man fort tröttnar... Har prövat på lägre inställningar, men samma sak. Har inte direkt någon värstingdator, så antar det beror på det, men någon som vet mer exakt vad det beror på? 🤔

Jag har ok dator, men vissa (kanske alla) traktorer när man kör hackar lite konstigt med bakdäcken, ser ut som någon växel fastnat. Har sett den även på några videor som jag tittat. Själva spelet hackar inte utan det är bara bakhjulen.

Visa signatur

Intel i7 7700K, Sapphire RX 5600 XT Pulse 6 GB, 16 gb, EVGA G2 750w | Nikon D500 | Nikon D750 | Nikon Z6 | Nikon D7200

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Boax:

Det är ju om det finns någon mod till det. tror jag set mod för andra trän men ej palmer.

Låter ju lite skumt om den hackar bara bakåt. även med sänkta inställningar.
vad hände om du köper en traktor som du kan vända förarstolen på ? då kör du ju bakåt fast det är framåt om man säger. borde ju vändra problemet då isf.

Intressant idé, ska provas!

Skrivet av zosma:

Jag har ok dator, men vissa (kanske alla) traktorer när man kör hackar lite konstigt med bakdäcken, ser ut som någon växel fastnat. Har sett den även på några videor som jag tittat. Själva spelet hackar inte utan det är bara bakhjulen.

Kanske dåligt förklarat av mig, inte bara bakhjulen utan hela traktorn på något sätt. Tänk dig att traktorn går i mycket lägre fps än världen runt omkring, typ...(lite flummigt kanske )

Permalänk
Medlem

@zosma: har du inte 60fps perfekta fps får du hjul-lagg. lite motion blur hade hjälpt bort det men spelet har väl inte stöd.

det är typisk cpu/disk-lagg som kommer av inladdning av objekt vad jag förstått av timmars tweakande i game.xml.

EFtersom AA och skuggor inte förvärrar problemet

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rotten:

@zosma: har du inte 60fps perfekta fps får du hjul-lagg. lite motion blur hade hjälpt bort det men spelet har väl inte stöd.

det är typisk cpu/disk-lagg som kommer av inladdning av objekt vad jag förstått av timmars tweakande i game.xml.

EFtersom AA och skuggor inte förvärrar problemet

Har inte kollat på mina fps i fs17, men nog borde min system klara 60 fps. Kommer inte ihåg settings men har nog inte max på allt. Kör i 1440p.

Visa signatur

Intel i7 7700K, Sapphire RX 5600 XT Pulse 6 GB, 16 gb, EVGA G2 750w | Nikon D500 | Nikon D750 | Nikon Z6 | Nikon D7200

Permalänk
Medlem

@zosma: När det gäller kass optimering finns det inget "borde" klara. DÅ uppstår såna irriterande artefakter. Min dator borde också fixa det. faktum är att min betydligt klenare men något nyare acer lågprislaptop lirade betydligt bättre och utan tweaks. trots SSD, bättre CPU och 2-3 gånger kraftigare grafikkort.

sänk viewdistance till 1.0 och viewdistance LOD 1.3 i game.xml om det försvinner då är det bara öka gradvis. Vet inte vad ungjävlarna menar med PC master race..

Jo kör också bra maps. De flesta funkar med sina egna settings.

Permalänk

Hallå! Jag har ett problem med STEAM... Igår så spelade jag FS17, spelar som vanligt och sparar m.m. Stänger av datorn då jag ska iväg. Är borta 1-2 timmar och jag loggar in på STEAM som vanligt och ska starta Farming Simulator 2017 så står det "Installera" Har dock inte avinstallerat något så förstår inte problemet. Alla filer är där dom ska vara så inget är ändrat på den fronten. Läst kommentarer om andra som haft problem med detta och dom klickar bara på installera. Problemet med detta är att jag inte vill ta risken att förlora allting... Har ändå 850-900 timmar på spelet.

Tack på förhand!

MVH //Oscar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stickan37:

Hallå! Jag har ett problem med STEAM... Igår så spelade jag FS17, spelar som vanligt och sparar m.m. Stänger av datorn då jag ska iväg. Är borta 1-2 timmar och jag loggar in på STEAM som vanligt och ska starta Farming Simulator 2017 så står det "Installera" Har dock inte avinstallerat något så förstår inte problemet. Alla filer är där dom ska vara så inget är ändrat på den fronten. Läst kommentarer om andra som haft problem med detta och dom klickar bara på installera. Problemet med detta är att jag inte vill ta risken att förlora allting... Har ändå 850-900 timmar på spelet.

Tack på förhand!

MVH //Oscar

Kan du inte gå in i mina dokument. o göra back-up på dina savegames o sen installera igen bara?

Permalänk

@Boax: Så om jag inte gör det kommer mina savegames vara gone forever? Blir så frustrerad då jag verkligen vill spela på mina savegames och inte ha några problem alls. Fattar inte varför steam säger installera? Och om jag klickar på installera så gör den först en undersökning och skapar filer, sen kommer den till en annan ruta som säger "Gör klart plats för Farming Simulator 2017" Betyder det att det kommer hitta FS17 i steam mappen och förstå "Ahaa du har redan detta spel" så har det gjorts för andra. Vet dock inte om mina savegames försvinner... Vill verkligen inte det.

Sorry för att rörigt inlägg men är fruktansvärd förbannad och "ledsen" har jobbat så hårt med mina savegames i ca 900 timmar. :/

Edit: tar back-ups plats eller?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stickan37:

@toddelina: Så om jag inte gör det kommer mina savegames vara gone forever? Blir så frustrerad då jag verkligen vill spela på mina savegames och inte ha några problem alls. Fattar inte varför steam säger installera? Och om jag klickar på installera så gör den först en undersökning och skapar filer, sen kommer den till en annan ruta som säger "Gör klart plats för Farming Simulator 2017" Betyder det att det kommer hitta FS17 i steam mappen och förstå "Ahaa du har redan detta spel" så har det gjorts för andra. Vet dock inte om mina savegames försvinner... Vill verkligen inte det.

Sorry för att rörigt inlägg men är fruktansvärd förbannad och "ledsen" har jobbat så hårt med mina savegames i ca 900 timmar. :/

Edit: tar back-ups plats eller?

Tänktr mer att spars dina saves ifall dom försvinner om du installerar om eller så. Bättre det än att dom försvinner.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

@Boax: Aha, https://support.steampowered.com/kb_article.php?ref=8379-RYIP... (om man nu får skicka länkar) där säger dom att man ska se till så att spelfilerna är på rätt plats och det är dom. Mod m.m finns kvar samt savegames. Tänkte om jag installerar igen så tar spelet dubbelt så mycket plats. Dock låter det konstigt då dom säger att steam kommer förstå att spelet redan är nedladdad?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stickan37:

@toddelina: Aha, https://support.steampowered.com/kb_article.php?ref=8379-RYIP... (om man nu får skicka länkar) där säger dom att man ska se till så att spelfilerna är på rätt plats och det är dom. Mod m.m finns kvar samt savegames. Tänkte om jag installerar igen så tar spelet dubbelt så mycket plats. Dock låter det konstigt då dom säger att steam kommer förstå att spelet redan är nedladdad?

Menade mer attt du kan ju låta alla filer ligga kvar. men göra kopior på dina sparfiler om du e orolig för dom.

Permalänk
Medlem

Mina saves och moddar har inte försvunnit när jag avinstallerat, men som toddelina skriver. Gör en kopia av saves och moddar som ligger under "Mina dokument\My Games\Farming Simulator 2017".

Vad har folk för favoritmaps just nu? Har nyligen börjat köra "Lone Oaks farm" och älskar det, väldigt bra gjord map. Har dock lite svårt att hitta motivationen för FS17 nu när man läst om allt som kommer i FS19, så jävla hypead. Jag tror att grundspelet kommer vara helt ok, men alla möjligheter för moddar som nu kommer vara möjliga. Tror att spelet kommer kunna bli så mycket mer individuellt i 19, kommer finnas så många olika designs och arkitekturer på byggnader att det kommer bli galet.

Visa signatur

Arbetsstation/streamdator: Define R6, Ryzen 2600, 16GB DDR4, EVGA 980ti.
Speldator: Define R6, 6700k, 16GB DDR4, MSI 2080ti X Trio.
Filserver: Define R6, 2500k, 16GB DDR3, EVGA 960.

Permalänk
Medlem

Jisses vad jag längtar efter FS19. Är det någon här som kör med Saiteks Heavy Equipment kit?

Permalänk
Medlem

Har deras side panel som jag kör med G29'an. Och även om den gör det möjligt/lättare att köra de flesta fordon så hoppas jag att armarna och fysiken bakom trädröjningen och hanteringen får en bra overhaul i fs19.

Ser också fram mot FS19, dock tror jag att spelet kommer göra sig bäst när moddarna har börjat släppa alla sina egna byggnader. Då kommer det i princip bli så att ingen gård ser likadan ut som den andra, om man börjar från scratch.

Sitter själv och börjat kika på att göra en egen karta, bor på landet på en gammal bondgård. Med åkermark och skogsmark runt mig, men mycket jobb för att få ihop en 4x karta. Men som sagt kommer inte börja seriöst förrän FS19 är släppt, mest troligtvis kommer det aldrig bli något. Men är även i kontakt med ett team som gör moddar, så kanske kan få hjälp.

Visa signatur

Arbetsstation/streamdator: Define R6, Ryzen 2600, 16GB DDR4, EVGA 980ti.
Speldator: Define R6, 6700k, 16GB DDR4, MSI 2080ti X Trio.
Filserver: Define R6, 2500k, 16GB DDR3, EVGA 960.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SvanteP:

Har deras side panel som jag kör med G29'an.

Har du alltid kört med panelen? Om inte, tog det lång tid att vänja sig?

Jag har kört på Xbox innan och där satt alla maskiner i ryggmärgen. Känns som att det kommer att gå långsammare med sidopanelen även efter jag har vant mig. Fast hellre lite långsammare och med mer inlevelse.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ppr74:

Har du alltid kört med panelen? Om inte, tog det lång tid att vänja sig?

Jag har kört på Xbox innan och där satt alla maskiner i ryggmärgen. Känns som att det kommer att gå långsammare med sidopanelen även efter jag har vant mig. Fast hellre lite långsammare och med mer inlevelse.

Mitt problem med panelen är att jag använder den till Elite dangerous, FS17, och Euro truck simulator 2. Så själva bindsen sitter inte, utan har en bild för varje spel där jag lagt in vad varje knapp gör. Sen har jag den bilden på en av mina skärmar samtidigt som jag spelar.

Det som är överraskande för mig är att den fortfarande håller, har haft den i drygt två år. Använder den någorlunda regelbundet och alla knappar och funktioner funkar fortfarande. Var ganska kritisk när jag fick den pga hur plastig den var.

Visa signatur

Arbetsstation/streamdator: Define R6, Ryzen 2600, 16GB DDR4, EVGA 980ti.
Speldator: Define R6, 6700k, 16GB DDR4, MSI 2080ti X Trio.
Filserver: Define R6, 2500k, 16GB DDR3, EVGA 960.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SvanteP:

Det som är överraskande för mig är att den fortfarande håller, har haft den i drygt två år. Använder den någorlunda regelbundet och alla knappar och funktioner funkar fortfarande. Var ganska kritisk när jag fick den pga hur plastig den var.

Fick mitt Heavy Equipment Bundle innan helgen och har nu letat mig fram till inställningar som passar i både ETS2 och FS17.
Och ja, väldigt plastigt. Men så mycket roligare.

Och rattknoppen är ett måste!

Permalänk

Hallå! Har en hel del kartor jag hade velat bli av med i Farming Simulator 2017, var inne i mods mappen för att se vad som tar utrymme, insåg att jag har flera GB med maps som jag inte kör på alls. Vet dock inte hur jag ska ta bort dom...
Högerklickade och gick på egenskaper, måste man klicka på "Avancerat" för att kunna få avinstallera eller? Fattar inte... är lite frustrerad då jag jätte gärna vill ha FS19 och dessa kartor bromsar upp "drömmarna" om fs19.
Någon som vet om det är på "Avancerat" ma avinstallerar?
Tack på förhand!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@Stickan37: Hej ! Du är inne i rätt mapp. Det är bara att ta bort i själva mod mappen dom kartorna du inte vill ha.

Permalänk
Skrivet av Goffy:

@Stickan37: Hej ! Du är inne i rätt mapp. Det är bara att ta bort i själva mod mappen dom kartorna du inte vill ha.

Hallå! Men blir det inte såkallad "Ghost space" eller??
Försvinner den "frigör utrymme" om jag bara högerklickar och trycker på "ta bort"

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stickan37:

Hallå! Men blir det inte såkallad "Ghost space" eller??
Försvinner den "frigör utrymme" om jag bara högerklickar och trycker på "ta bort"

Skickades från m.sweclockers.com

Japp det funkar som jag beskrev. Dock vet jag inte vad Ghost space är för nåt. Men det verkar som du har för lite utrymme på din lagringsdisk med tanke på "frigöra utrymme" meddelandet, så kanske dags att avinstallera lite annat också eller skaffa en ytterligare disk du kan lägga spel på?!

Permalänk
Skrivet av Goffy:

Japp det funkar som jag beskrev. Dock vet jag inte vad Ghost space är för nåt. Men det verkar som du har för lite utrymme på din lagringsdisk med tanke på "frigöra utrymme" meddelandet, så kanske dags att avinstallera lite annat också eller skaffa en ytterligare disk du kan lägga spel på?!

Tja! Menade med ghost space att modden blir osynlig men tar ändå plats! Har också funderat på en extra ssd men vet inte om den får plats! Öppnar helst inte datorn i onödan för att titta. Men om det är så du säger att det är får jag lita på det, 650 MB mer utrymme alltså om jag bara klickar på "ta bort"? Eftersom jag inte hittar någon "avinstallera"

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stickan37:

Tja! Menade med ghost space att modden blir osynlig men tar ändå plats! Har också funderat på en extra ssd men vet inte om den får plats! Öppnar helst inte datorn i onödan för att titta. Men om det är så du säger att det är får jag lita på det, 650 MB mer utrymme alltså om jag bara klickar på "ta bort"? Eftersom jag inte hittar någon "avinstallera"

Skickades från m.sweclockers.com

Har aldrig varit några problem för mig att lägga till eller ta bort kartor från mod mappen. Då är det lite klurigare att ta bort traktorer och verktyg tex då spelet kan klaga om att den saknar en speciell mod i ett sparat spel med den nu saknade traktorn tex. Men nu är det ju kartor du är på gång att rensa så vi går inte in på det.

Lycka till nu och se till att få plats över till nya FS19 😀