Vilket Grafikkort borde jag köpa ?

Permalänk
Medlem

Vilket Grafikkort borde jag köpa ?

Hejsan jag hade behövt lite hjälp med vilket graffikkort jag borde köpa.
Jag spelar otroligt många spel och planerar att köpa en massa fler och vill kunna spela dem alla med högsta grafik.
Jag håller på att inför skaffa nya ramminnen, modekort osv men är något otroligt dålig på att veta vilka grafikkort som är bra osv.
Så kan ni rekommendera något bra grafikkort gärna inte för dyrt men vill att det ska klara det mesta så priset är inte så viktigt.

Mvh Ida

Permalänk
Hedersmedlem

Vad har du för skärm? Vad är din budget? "Inte för dyrt" kan betyda lite vad som helst. Vill du ha det bästa som finns är det just nu 1080 Ti som gäller men då kostar det över 7000kr.

Permalänk
Medlem

Hej Ida, innan någon kan ge dig ett bra svar på den frågan så måste du svara på tre motfrågor:

1) Hur mycket pengar kan du tänka dig lägga på ett nytt grafikkort?
2) Vad har du för processor för tillfället?
3) Vad har du för skärm för tillfället? (Dvs. upplösning och uppdateringsfrekvens.)

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Z4kur11:

Hejsan jag hade behövt lite hjälp med vilket graffikkort jag borde köpa.
Jag spelar otroligt många spel och planerar att köpa en massa fler och vill kunna spela dem alla med högsta grafik.
Jag håller på att inför skaffa nya ramminnen, modekort osv men är något otroligt dålig på att veta vilka grafikkort som är bra osv.
Så kan ni rekommendera något bra grafikkort gärna inte för dyrt men vill att det ska klara det mesta så priset är inte så viktigt.

Mvh Ida

Vad har du köpt för delar då?

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QM|Asus PG279QZ
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc