Snabb fråga - Kan jag spela in och upp tangentbordssekvenser utan installera program?

Permalänk
Medlem

Snabb fråga - Kan jag spela in och upp tangentbordssekvenser utan installera program?

Jag sitter på jobbet och klickar denna sekvensen[F8-F3-Enter-Enter-Pil ner-F8-F3-Enter-Enter-Pil ner] och kommer kunna göra detta många timmar framöver, och antagligen liknande saker i framtiden. Finns det något sätta att automatisera/spela in detta i Windows och sedan få windows att knappa in detta automatiskt istället? Sitter i windows 7 Enterprise och har ingen möjlighet att installera program. IT-avdelningen har annat att göra så kan inte hjälpa mig. Snabba svar önskas

Visa signatur

Intel NUC :(

Permalänk
Lego Master

Jag tvingade min chef att köpa ett speltangentbord till mig (Logitech G105) för att få tillgång till deras makromotor i Logitech Gaming Software. IT blev tvungna att paketera skiten (enbart för mig) så jag kunde använda tangentbordet. Problem solved.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Medlem

Tiny Task har en portabel version som kan köras utan att installeras

Permalänk
Medlem

Är datorn så pass låst att du inte kan ladda ner en zip-fil och exekvera en .exe-fil ? Annars är ju autohotkey ett alternativ, men du får troligtvis skriva scriptet själv

Permalänk
Medlem

Vad är det för spännande uppgift som kräver den upprepningen så pass länge?

Permalänk
Medlem

Tack för svaren, skall kika igenom era alternativ här.

Ett script hade löst problemen ännu bättre, men det går inte få igenom något här.
Jag ska i stort sett bara skriva in saker i en tabell via IFS.

Visa signatur

Intel NUC :(

Permalänk
Medlem

Tiny Task fungerade kanon! Tack som fan

Visa signatur

Intel NUC :(

Permalänk
Medlem

Damn you bird!