Produktspecifikationer är ofta felaktiga

Permalänk
Medlem

Produktspecifikationer är ofta felaktiga

Jag märkt att på flera produkter är specifikationerna felaktigt ifyllda, mest på är moderkort. Har sett på flera moderkort som har USB 3.1 Gen 2 (3.1 Gen 1 borde heta 3.0 och 3.1 Gen 2 heta 3.1, men varför göra det enkelt med klara och tydliga standarder? Nej, skapa förvirring istället. Dom som hittat på denna idiotstandard varit advokater eller varit politiker?)

För att ta ett exempel av moderkorten med fel information är ASUS PRIME X370-PRO. På er sida sida står det att den har Gen 1 = 5Gbps men på tillverkarens sida står det har två 3.1-portar bak. Dom nämner 3.0 för 5Gbps och 3.1 för 10Gbps. (Tack för standardförvirringen!)

Fixa en struktur. Ha samma standard på alla moderkort. Ett knep kan vara att i ert system fixa rullgardiner istället för fria fält att fylla i informationen. På detta vis ser det identiskt ut på alla moderkort. Här nedanför är exempel på fyra moderkort. Håll fokus på USB, grafik och ljud så ser ni att det ofta är olika ifyllt för samma. Varför står det på två moderkort "AMD Radeon R Series Graphics" och två andra "AMD APU"? Borde stå något som refererar till processorer med integrerat grafikkort för att indikera att Ryzen inte har det.

https://www.inet.se/jamfor?compare=1900220&compare=1900229&co...

Fixa en ansvarig, skapa en liten rapporteringsknapp där användarna/kunder kan trycka på, ett textfält kommer upp där det går att skriva exempel. "USB information felaktig" eller "Gör om gör rätt".

Tack för mig. Gnäll-lördag!

Permalänk
Inet

@Leoms:

Hej,

Tack för feedback!

Vi håller med dig, både om att standarderna är knasiga och om att vi behöver bättre kontinuitet i produktbeskrivningarna.

Just nu är vi mitt i en övergång och vi har tyvärr haft fler en en person som lagt upp dessa artiklar, men snart kommer vi ha en ansvarig som ser till att det blir rätt.

Mvh

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram