ASUS ROG G752 Pingproblem

Permalänk
Medlem

ASUS ROG G752 Pingproblem

Hej,

Har en laptop med modellen G752(https://www.webhallen.com/se-sv/datorer_och_tillbehor/228974-...)

Har problem med ping/ms lagg. Det kommer lagspikes ca 1-2 gånger per minut. Jag ligger på stabilt 5-20 ping om jag skulle lira på en svensk server. Rätt var det är flyger den upp i 100-150 ping...

Jag kör nu med trådlöst nätverk men har även testat med trådat och samma problem uppstår. Börjar misstänka att det är någon förinstallerad mjukvara som spökar?

MVh
Emil

Lade till länk för datorn
Permalänk
Medlem

Jag har samma

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Donsassi:

Jag har samma

Skickades från m.sweclockers.com

Skönt att veta att jag inte är den enda med samma problem. Otroligt irriterande..

Permalänk

Hej!

Prova att avaktivera programmet "Game First". Detta brukar hjälpa då det är ett program som ska hjälpa till att optimera snabbheten på nätverksuppkopplingen. Det fungerar bra om man har en lite sämre uppkoppling. Om man redan har en bra uppkoppling så behövs det ej användas.

Med vänlig hälsning,
Troy, ASUS

Permalänk
Medlem
Skrivet av ASUS_Troy:

Hej!

Prova att avaktivera programmet "Game First". Detta brukar hjälpa då det är ett program som ska hjälpa till att optimera snabbheten på nätverksuppkopplingen. Det fungerar bra om man har en lite sämre uppkoppling. Om man redan har en bra uppkoppling så behövs det ej användas.

Med vänlig hälsning,
Troy, ASUS

Hej Troy,

Sorry att det är så sent svar. Hade glömt bort att jag gjort detta inlägg.

JAg testade att avaktivera detta via aktivitetshanteraren men det hjälpte inte. Skyhöga pingspikes fortfarande.. Något annat du kan tips om?

Permalänk
Medlem
Skrivet av ASUS_Troy:

Hej!

Prova att avaktivera programmet "Game First". Detta brukar hjälpa då det är ett program som ska hjälpa till att optimera snabbheten på nätverksuppkopplingen. Det fungerar bra om man har en lite sämre uppkoppling. Om man redan har en bra uppkoppling så behövs det ej användas.

Med vänlig hälsning,
Troy, ASUS

Har du något annat tips?