Permalänk
Medlem

Snus, passerkort och USB-sticka.

Visa signatur

Das Haus, det bästa inom House.

| Asrock X670 SL | Ryzen 7800X3D | 32GB 6000mhz CL30 | Radeon 6950XT Red Devil | Kingston KC3000 2tb M.2 | 20tb+ HDD | Dell UP3017 30" 2560x1600 |

Permalänk
Medlem

Vill minnas att jag för länge sedan svarat med vad jag bär privat, så här är det jag har för tillfället under militärutbildningen:

Vänster benficka: pannlampa, toalettpapper, hjälmunderlag/balaklava, fältmössa och eventuell basker

Vänster benficka 2: tillfälligt skräp

Höger benficka: första förband, fickminne CABCDE, stridshandskar, mekhandskar, eventuella extra strumpor

Höger benficka 2: pappershandduk

Vänster bröstficka: legitimation, passerkort, övningskörningstillstånd, fickminne SERE, eltejp, tändstål, fork, skåpsnycklar

Höger bröstficka: blyertspenna, bläckpenna, radergummi, anteckningsblock

Bälte: kniv Mora 2000, multitool Leatherman Rebar

Detta är vad jag bär nu under befattningsutbildningen. Under GMUn när vi stred bar jag kroppsskydd 90 och stridsväst 2000 med nedanstående attiraljer, har nu kroppsskydd 12 och ska väl snart knåpa ihop ett ok att bära utanpå. Då det blir mer avancerad strid lär jag behöva fickor för handgranater och bildförstärkaren.

På stridsvästen:

Vänster bröstficka: kontrolldon, lösskjutningsanordning

Höger bröstficka: obruten lightstick, hörselproppar, svart och grön maskeringsfärg, AAA-batterier

Två magasinsfickor med två magasin var

Flerbruksficka: hörselkåpor, skyddsglasögon, hörselproppar, vapenvårdskitt

Sjukvårdsficka: tourniquet, dauerbinda, första förband

AK5C runt axeln.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ IQUNIX ZX-1 - i5-10600K - Z490I Unify - RTX 3070 - 16 GB 3600 MHz - SF750 - ASUS PG279QZ
🚗 Fanatec CSL DD - CSL Pedals LC - HP Reverb G2
📺 LG B1 55 - Dali Concept 6 - Pioneer VSX-923
🎮 AYN Odin Lite
📞 Asus Zenfone 10

Permalänk
Medlem

Höger fram : Nycklar till lägenheten, nycklar till bilen, eventuellt nikotinfri dosa
Vänster fram : Plånbok
Höger bak : Mobil (dock är den oftast i jackfickan)
Vänster bak : Tom

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Höger fram : nycklar, två knippor (hem&jobb) och en bilnyckel
Vänster fram : insulin, snus och lypsyl
Höger bak : plånbok
Vänster bak : tom
Höger ben: telefon
Vänster ben: blodsockermätare

Visa signatur

42? Seven and a half million years and all you can come up with is 42?!
► FD Define R2 | Win10Pro | i7-3770K | Hyper212+ SP120PWM | P8P67 PRO | CML8GX3M2A1600C9 | 1080 Ti | AX750 | Asus VG27WQ | Eizo S2100 | HP Z24n |► OnePlus 6 |

Permalänk
Medlem

Nycklar, mobil, plånbok, lypsyl, presentkort, handskar

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Vänster fram: Snus, ventoline, jobbtelefon
Höger fram: privat telefon
vänster bak: tom
Höger bak: plånbok

Har bara det mest nödvändiga i fickorna då jag oftast även har ryggsäcken med mig med alla bra-o-ha grejjer.

Visa signatur

Stationära | Define 7 Compact | RM750x White | X570S AERO G | Ryzen 5 5600x | NH-D15 Chromax | Flare X 4x8GB 3200MHz | RTX 4070 Super | MP600 1TB | 980 1TB | A2000 1TB | 970 EVO 500GB | 850 EVO 500GB |
Acer X34A + 2x Dell U2719D | Wave 1 | Arctis Nova Pro Wireless |
Laptop | Macbook Air M1 2020 | 16GB | 256GB |
3dkatten.se

Permalänk
Medlem

Vänster fram: Snus och nycklar
Höger fram: Telefon
Vänster bak: Plånbok
Höger bak: Tom

På krogen eller tillställningar med mycket folk där jag är alkoholpåverkad brukar jag skifta plats på snuset och plånboken, har jag jacka hamnar plånboken i innerfickan. Är för paranoid att ha plånboken i bakfickan då.

Visa signatur

i7 3770K @4.5 Ghz | MSI Z77-S01 | Radeon HD 6850 | Sandisk 120GB SSD | 8GB 1866Mhz Corsair Vengeance

Permalänk
Medlem

Vänster fram: Nycklar med kapsylöppnare, 3mm armekniv (fickkniv), bilnycklar och ev Zippo.
Höger fram; Plånbok och mobil
resten tomma.
Hade plånboken i bakfickan förr men den ramlade ur en gång och gör inte om det.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Avstängd

Höger fram - Nycklar till hem (bilnyckel om jag ska köra bil)
Vänster fram - Mobil Iphone 6 och ett rör med laktostabletter.
Höger bak - Plånbok
Vänster bak - Tom

Om jag bara är hemma så är endast laktostabletterna med. Orkar inte springa runt med fickorna fulla när man är hemma.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Medlem

Höger fram: Samsung Galaxy S6
Vänster fram: Insulinpump
Höger bak: Ingenting, någonsin.
Vänster fram: Inget!

Sidofickor på brallorna: Snus, nycklar, blodsockermätare.

Visa signatur

Eh!

Permalänk
Outtröttlig köprådgivare

Höger fram: LG G6

Vänster fram: Secrid Plånbok & Jaybird Freedom

Visa signatur

|i5 6600K|Be-Quiet Dark Rock TF|Vengeance 2x8GB @2133MHz|2x850 EVO 500GB|Asus Z170I Pro Gaming|Lian Li PC-Q10|
Acer CB290Cbmidpr 29" 2560x1080 @76Hz|Infinity ErgoDox w/ Gateron Clear|Corsair K65 RGB w/ Cherry MX Red|Logitech M570|Steam Controller|Wii Remote Plus|Sennheiser HD 558|Antlion ModMic 4.0|

Permalänk
Medlem

Vänster ficka: Mobil
Höger: Plånbok
Vänster jackficka: nycklar
Höger jackficka: Pepparspray (om jag är ute senare eller när det är mörkt)

Permalänk
Medlem

Vänster fram "etui" med de kort jag behöver. Det är min plånbok.
Höger fram en OnePlus 5T.
Allt annat hamnat i jackan.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Desktop: Moderkort: ASUS STRIX B350-I Gaming | CPU: AMD R7 3700X | RAM: 2x16GB Corsair 3600MHz CL16 | GFX: Radeon RX 6950 XT Red Devil | OS: Windows 11 Pro x64 | Monitor: ASUS PG279Q & ASUS PB278Q

Notebook: ASUS UX482EG i7-1165G7 / 32 GB / 1 TB
Nintendo Switch/New 3DS XL - 1006-2151-2466

Permalänk

Höger byxficka: Mobiltelefon som även har ett plånboksfodral.
Vänster: Tom.
Vänster jackficka: Nycklar, tuggummi och lite Lakrisal.
Höger jackficka: Kondomer ifall en date går bra.

Permalänk
Medlem

EDC, vad bär ni med er dagligen?

EDC = Everyday Carry.
https://en.wikipedia.org/wiki/Everyday_carry

Ja, vad bär ni med er i fickorna/väskorna? Det här är ju ett forum med mycket teknikintresserade personer och jag gissar att vissa av er även har intresse av verktyg, väskor, ficklampor och så vidare. Så vad bär ni med er i fickorna när ni går på gatan som en vanlig man eller kvinna (eller något annat, om du föredrar det).

Själv har jag alltid med mig mobil, plånbok, nycklar, ficklampa och multiverktyg av något slag. Sedan är väskan full av lite allt möjligt.

Bilder välkomnas men är inte nödvändiga.

Visa signatur

Intel Core i5 3570K @ 4.2GHz | Hyper 212 EVO | 12 GB DDR3 |GTX 1070 8GB ROG STRIX DC3 | Fractal Design Tesla R2 650W | Fractal Design Define R4 Titanium | 370 GB SSD totalt | ~2TB HDD totalt
+ Acer Predator Helios 300 GTX 1060
Båda kör MS Röj i minst 50 FPS.

Permalänk
Medlem

Varje dag? Nycklar, mobil och en sån där push-up-korthållare.

Är det föreläsnings-dags så åker väskan med, och där i finns allt ifrån laptop + laddare, hörlurar, alla tänkbara olika pennor, anteckningsblock, huvudvärkstabletter, powerbank... etc.

Visa signatur

---

Permalänk
Medlem

Mobil , kort och ett USB minne på nyckelknippan

Permalänk
Medlem

Min EDC består av;
5:11 rush 24 väska
Asus rog gl702VM
Två möss, en trådlös och en trådad beroende på vad man ska hålla på med
Diverse pennor
Anteckningsblock
Två usb minne, en i väskan och ett i fickan.
Huawei P10
Plånbok
Torktrasor av diverse slag
Glasögonfodral

Visa signatur

AMD Ryzen 5800X3D | EKWB 360 Elite | Asus RTX 3080 TUF OC | Asus ROG Strix x470-F | 32GB 3600mhz | 500GB EVO 970 M.2 | 1TB 860 QVO | HX1000v2 | Asus ROG PG279Q | Keychron Q1 moddat | Xtrfy m42 wireless | Logitech G PRO X Wireless |

Permalänk
Medlem

Nycklar, mobil och plånbok.

Permalänk
Medlem

Plånbok med körkort+kollektivtrafikkort+två plastkort+sedlar+mynt, nycklar och möjligen en mobiltelefon.

Permalänk
Medlem

Plånbok med det vanliga. Mobil med 100kr i skalet. Nyckelknippa i senilsnöre med nycklar, taggar, hänglås, två pennor och en multiring med diverse verktyg.

Hänglåset använder jag aldrig, men ger bra vikt till nyckelknippan samt att det känns bra att ha. Egentligen bara nytta av en penna men inte kunnat bestämma vilken som är bäst. Multiverktyget har jag haft nytta av två gånger. Hade jag inte haft senilsnöre hade jag nog förlagt nycklarna någonstans.

Tar alltid telefon och nycklar. Plånboken om jag behöver körkort/betala.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jocke92:

Plånbok med det vanliga. Mobil med 100kr i skalet. Nyckelknippa i senilsnöre med nycklar, taggar, hänglås, två pennor och en multiring med diverse verktyg.

Hänglåset använder jag aldrig, men ger bra vikt till nyckelknippan samt att det känns bra att ha. Egentligen bara nytta av en penna men inte kunnat bestämma vilken som är bäst. Multiverktyget har jag haft nytta av två gånger. Hade jag inte haft senilsnöre hade jag nog förlagt nycklarna någonstans.

Tar alltid telefon och nycklar. Plånboken om jag behöver körkort/betala.

Det där var en av de sjukaste eBay-listings jag har sett på ett tag.

Det börjar ju ganska vanligt:
Notice:We send it Randomly. Thanks for your Cooperation. No matter what pattern will bring you surprise.

Fortsätter sedan med en bläckfisk som blir en defensiv offensiv:
Hoop your little finger instantly on "Octopus" became defensive attack.

För att sedan fortsätta med den stora finalen, diskret klamydia:
2. Because mold process rolling late polishing, some uneven surfaces may be polished, subtle Chlamydia trachomatis or scratches on the surface of individual products. It is a normal phenomenon do not mind.

Visa signatur

Intel Core i5 3570K @ 4.2GHz | Hyper 212 EVO | 12 GB DDR3 |GTX 1070 8GB ROG STRIX DC3 | Fractal Design Tesla R2 650W | Fractal Design Define R4 Titanium | 370 GB SSD totalt | ~2TB HDD totalt
+ Acer Predator Helios 300 GTX 1060
Båda kör MS Röj i minst 50 FPS.

Permalänk
Medlem

Har alltid mobilen, nycklar, plånbok samt min Leatherman Squirt PS4, UltraTac K18 ficklampa och ett minitändstål på nyckelringen.

Har jag väskan med mig finns det mesta att tillgå, tex silvertejp, rep, en vettigare ficklampa (Olight S2R Baton) powerbank, powerbar av något slag, anteckningblock och pennor samt tändare.

Kul tråd för övrigt!

Permalänk
Medlem

Snus, nycklar, mobil och plånbok. Gillar inte att bära runt på en massa saker jag inte kommer att behöva flera gånger om dagen.

Visa signatur

i7 3770K @4.5 Ghz | MSI Z77-S01 | Radeon HD 6850 | Sandisk 120GB SSD | 8GB 1866Mhz Corsair Vengeance

Permalänk

Minst två dosor snus,mobiltelefon,jobbtelefon,plånbok,nycklar,hörlurar,bluetooth hörlurar, i väskan är det diverse studietillbehör, 1 ssd, kabelverktyg, trådlösmus, dator och en vattenflaska

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

I7 4790K 4,5 ghz ASUS STRIX GTX 970x2 SLI MMSI Z97-S02 INET EDITION ATX HyperX Savage 16GB (2x8GB) CL11 2400Mhz XMP 2x Samsung 250GB SSD 500gb HDD Corsair CX600 Fractal Design Define R5

Corsair Mus och Tangentbord

Permalänk
Medlem

Mobil, nycklar, Apple lurar, nycklar. Man behöver igentligen ingenting annat.

Permalänk
Medlem

Kniv, nycklar, plånbok.

Permalänk
Medlem
Skrivet av iknight:

Mobil, nycklar, Apple lurar, nycklar. Man behöver igentligen ingenting annat.

Du behöver kanske ingenting annat, andra människors ("man") behov är förstås annorlunda.

Visa signatur

Intel Core i5 3570K @ 4.2GHz | Hyper 212 EVO | 12 GB DDR3 |GTX 1070 8GB ROG STRIX DC3 | Fractal Design Tesla R2 650W | Fractal Design Define R4 Titanium | 370 GB SSD totalt | ~2TB HDD totalt
+ Acer Predator Helios 300 GTX 1060
Båda kör MS Röj i minst 50 FPS.

Permalänk
Medlem

Högerfram: iPhone 8
Vänsterfram: Plånbok (Liten jäkel med 6 kortfickor, nyttjar dock oftast bara 3 (Kollektivtrafikkort, Kreditkort, Körkort).
Bakfickor: Tillfälligt skit som kvitton eller något A4 papper på att man lämnat något på posten. Brukar tömmas flera gånger per vecka, gillar inte att ha massa skit.

Runt halsen: Jays a-six, bluetooth hörlurar. När jag hade trådade hörlurar brukade jag förvara dom i fickan men tycker mina jays sitter bra runt halsen även när de inte används.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MH25:

Du behöver kanske ingenting annat, andra människors ("man") behov är förstås annorlunda.

Ja, där har du rätt. Det var 'general' vad jag tar med. Det är självklart annorlunda för alla, som tex jag glömde säga att om jag ska till skola då tar jag med min laptop, laddare, böcker, en powebank, lappbalsam, pappersnäsduk..