Permalänk

Uppgradera dator

https://www.cnet.com/products/dell-xps-8500-core-i5-3350p-3-1...
Detta är min dator som jag vill spela pubg på. Just nu får jag runt 10 fps vilket verkligen inte går att spela med och tänkte därför uppgradera datorn. Vad skulle behöva bytas ut för att det ska gå att spela pubg? Skulle det räcka att byta ut grafikkortet mot ett 1060 6gb? Och går det ens få i ett 1060 i min dator? Räcker om jag får runt 60 fps.
Tacksam för alla svar

Permalänk
Medlem

@Leegolais
Börja med att ta bort sidan på datorn och mät hur långt det är så att inte någon hårddiskbur eller liknande är i vägen, ett gtx 1060 mäter ungefär 30cm, kolla också hur kraftigt nätagg du har (jag hitta inget på länken du hade).

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QM|Asus PG279QZ
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Skrivet av bärplockaren:

@Leegolais
Börja med att ta bort sidan på datorn och mät hur långt det är så att inte någon hårddiskbur eller liknande är i vägen, ett gtx 1060 mäter ungefär 30cm, kolla också hur kraftigt nätagg du har (jag hitta inget på länken du hade).

Okej, får göra det. Men tror du att det räcker med att byta ut grafikkortet? Eller är det lika bra att köpa en ny dator?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Det vågar jag inte svara på då jag inte spelar de själv, men ta en titt på youtube där de spelar med liknande cpu och gpu som dig.

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QM|Asus PG279QZ
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Medlem
Skrivet av Leegolais:

Okej, får göra det. Men tror du att det räcker med att byta ut grafikkortet? Eller är det lika bra att köpa en ny dator?

Jag tycker att det är lägligt att köpa en ny dator. Kolla först så att ditt moderkort/PSU faktiskt har stöd för ett modernt grafikkort. Ha i åtanke att det har hänt mycket sedan din dator kom.

Visa signatur

It’s more fun to compute.

Permalänk
Inaktiv

Skulle nog rekommendera att uppgradera datorn. Denna processor kommer nog inte hålla i sig i så många år direkt, lika bra att köra på ett nytt system. Det är upp till dig!
Förslag på nytt bygge:
https://new.webhallen.com/cart/274567,274592,236685,225255,24...
Vet inte din budget, men detta skulle vara en prisvärd uppgradering.

/M18

Permalänk

Tack för alla svar! Får nog bli att köpa en ny dator när jag sparat ihop lite till