Bilder på ditt senaste inköp (2017)

Permalänk
Medlem

Blev att traska ut i snöstormen för att hämta ut mitt nya vuxenprojekt.

Vill också rikta ett varmt tack till @anon5930 som enablar mitt nya beroende, haha.

Visa signatur

"If there's anything more important than my ego around, I want it caught and shot now."

Permalänk
Medlem
Skrivet av naikon:

Resultatet av årets Black Friday, är man student så får man vara lite försiktig med plånboken

https://i.imgur.com/KeiwWxM.jpg

Fick i alla fall det jag ville ha!

Vad fick du Sagan om Ringen - trilogin för? Blir det ofta rea på den? För skulle också vilja göra ett köp. Undrar också om filmerna är 1080p eller 720p?

Permalänk
Medlem

ASUS ROG Claymore MX Red, otroligt förälskad. Mitt första mekaniska så här på äldre dar och kan inte komma på något negativt än. Kör numpad på vänster sida då den använda endast till macro/genvägar.

10/10 ostbullar

//Jimmy

Visa signatur

CPU: i7700k (Delided) @ 5Ghz | GPU: Gigabyte GTX 1080 TI Waterforce Xtreme Edition | Minne: Corsair 32GB DDR4 3200MHz Vengeance | Mobo: ASUS PRIME Z270-K | PSU: EVGA Supernova G2 850W | SSD: 2 * Samsung 850 EVO 500GB och HDD: 4TB | Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV | CPU-Kylning: DeepCool Captain 360 EX | Skärm: AOC 35" AGON AG352UCG G-Sync

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Krabbtumme:

https://i.imgur.com/AgOxkvo.jpg

Blev att traska ut i snöstormen för att hämta ut mitt nya vuxenprojekt.

Vill också rikta ett varmt tack till @anders190 som enablar mitt nya beroende, haha.

Hehe, det var ju en tidsfråga innan det blev ett köp.
Hoppas den blir kul att bygga med!

Permalänk
Medlem
Skrivet av finally:

Vad fick du Sagan om Ringen - trilogin för? Blir det ofta rea på den? För skulle också vilja göra ett köp. Undrar också om filmerna är 1080p eller 720p?

Köptes på Webhallen för 449, priset är kvar men verkar tyvärr vara slut över allt... https://new.webhallen.com/se/product/239683-Lord-of-the-Rings...
Kollar man på Prisjakt så ser man att det har blivit rea då och då, men under senaste året har jag haft bevakning utan att den gått ner i pris. Normalt så kostar den ju 599 på CDON och Discshop

Det är blu-ray så filmerna är 1080p Rekommenderar starkt ett köp, LOTR är överlägset min favoritfilm som jag årligen ser om. Har haft Extended-trilogin på DVD tidigare, och senare tankat ner BD-rip från olika sajter. Men ingenting slår kvalitén från skivorna, filmerna är oerhört vackra och bör upplevas med riktiga blu-ray-skivor och ett fett ljudsystem

Permalänk
Avstängd
Permalänk
Medlem
Skrivet av griid:

fick en orderbekräftelse förra veckan. och nu idag fick jag höra att den inte kommer skickas. blir så förbannad på adlibris hemsida att de inte kan synka mot lager...

edit: du vet inte var jag kan få tag på ett ex. för jag antar att du inte vill sälja din kopia? =/

Off topic: På sistonde har det hänt med flera order från Adlibris för mig
När amazon kommer till Sverige kommer de och Bpkus försvinna fort. Finns inga ehandelsbolag som har så dålig kundtjänst/lager/leveranstider som de.

Permalänk
Medlem

Inte köpt nu, utan köpte i augusti..men den kom idag

Alltid gillat Torchlight serien (köpte 2:an samma dag som det kom ut) så kunde inte motstå en collectors edition från Indiebox

Synd bara att både Indiebox och Runic gått i graven sedan augusti.....

Visa signatur

CPU: AMD R7 5800x | RAM: Corsair Vengeance lpx 3200 Mhz 32 GB DDR4 | Moderkort: Asus ROG strix B550 F Gaming | GPU: Gainward GeForce GTX 1080 Phoenix GLH edition | PSU: Corsair RM750X | Kylare: Noctua NH-u14s | Fläktar: Corsair ML120 PRO, 120mm | Chassi: Fractal design Define S | OS: Windows 10 | SSD: Samsung 860 EVO 500 GB |

Permalänk
Avstängd

Nu kommer det in lite mer fina grejer här

Visa signatur

Chassi: Corsair Obsidian 500D RGB SE, PSU: Seasonic FOCUS+ 750W Platinum, Mobbo: ASUS ROG STRIX X570-F Gaming, CPU: AMD Ryzen 7 5800x @5050Mhz, CPU Kylning: Corsair H150i ELITE CAPELLIX, GPU: ASUS ROG STRIX GeForce RTX 3070 Gaming OC 8GB , RAM: G.Skill Trident Z RGB Series 32GB, M.2: WD Black SN850 M.2 SSD - 1TB, SSD: Samsung SSD 850 EVO 1TB[B]: Skärm: Asus TUF Gaming VG259QM, Asus TUF Gaming VG259QR

Permalänk
Medlem

Så här kan det gå när postnord fraktar saker

https://i.imgur.com/ZoBAbvZ.jpg

Visa signatur

▐ AMD Ryzen 5 5600X @4,725GHz 1,285V▐ PNY GeForce RTX 3070 8GB XLR8 @2,12GHz▐
▐ MSI MPG B550 Gaming Plus▐ Corsair Vengeance LPX DDR4 32GB (2x16GB) @3800MT/s▐
▐ Transcend 128GB SSD▐ Intel SSD 660p 1TB▐ 2,5" SSD 1,5TB▐ Fractal Design Integra M 650W▐

Permalänk
Avstängd
Skrivet av zeg:

Så här kan det gå när postnord fraktar saker

https://i.imgur.com/ZoBAbvZ.jpg

Dom måste har kört över den på något sätt för dom kan ju inte ha tappat den.

Visa signatur

Man är inte dum för att man har stavproblem.
Läs mer om min synfel Visual Snow
Om mig ----> #16970666

Permalänk
Medlem
Skrivet av zeg:

Så här kan det gå när postnord fraktar saker

https://i.imgur.com/ZoBAbvZ.jpg

Om det är till någon tröst.. curved är ju inne. Första Curved chassit jag sett.

Visa signatur

MB:Asus B550-I Gaming ROG Strix CPU:Ryzen 5600X RAM:G.Skill Trident Z 32gb@3200 SSD:Samsung 970 EVO Plus 1TB GPU:3080 FE PSU:Corsair SF600 CASE:Louqe ghost s1

Permalänk
Medlem
Skrivet av superegg:

Dom måste har kört över den på något sätt för dom kan ju inte ha tappat den.

Nä det där gör man inte med en tappning. Den måste ha blivit klämd med en truck eller liknande.
Det hela började dessutom med att den var försenad. Låg på en terminal i 2 dagar innan den kom vidare.
Känns väl ganska säkert att personen/erna som orsakat skadan visste om det men lämnade paketet till nästa omgång folk som var ovetande och skickade det vidare bara.
Det är konstigt att den yttre kartongen inte har mer skador. Syns bara mindre märken på den och inga hål. Så inget man reagerade på då dom flesta kartonger får småmärken.

Visa signatur

▐ AMD Ryzen 5 5600X @4,725GHz 1,285V▐ PNY GeForce RTX 3070 8GB XLR8 @2,12GHz▐
▐ MSI MPG B550 Gaming Plus▐ Corsair Vengeance LPX DDR4 32GB (2x16GB) @3800MT/s▐
▐ Transcend 128GB SSD▐ Intel SSD 660p 1TB▐ 2,5" SSD 1,5TB▐ Fractal Design Integra M 650W▐

Permalänk
Medlem

G400s.

Visa signatur

Laptop 4 13.5 - Ryzen 4680U - 16 GB DDR4 - 256 GB SSD

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av auToeXeC:

https://i.imgur.com/pRLH6Mj.jpg

ASUS ROG Claymore MX Red, otroligt förälskad. Mitt första mekaniska så här på äldre dar och kan inte komma på något negativt än. Kör numpad på vänster sida då den använda endast till macro/genvägar.

10/10 ostbullar

//Jimmy

härligt att du gillar det! mycket nöje!

Permalänk
Medlem
Skrivet av auToeXeC:

ASUS ROG Claymore MX Red, otroligt förälskad. Mitt första mekaniska så här på äldre dar och kan inte komma på något negativt än. Kör numpad på vänster sida då den använda endast till macro/genvägar.

10/10 ostbullar

//Jimmy

Det ser riktigt nice ut, nu kryper det i fingrarna.

Visa signatur

Ryzen 5600x (Noctua NH-D15) || Kingston Fury 32GB 3600MHz
ASUS Prime X470 PRO || ASUS GeForce RTX 3080 Tuf OC
Fractal Design Define S (6x chassifläktar) || Corsair RM750X v2
FURY Renegade 2TB || WD Blue 1TB M.2 || LG C2 42" + XB271HUA

Permalänk
Medlem
Skrivet av Krabbtumme:

https://i.imgur.com/AgOxkvo.jpg

Blev att traska ut i snöstormen för att hämta ut mitt nya vuxenprojekt.

Vill också rikta ett varmt tack till @anders190 som enablar mitt nya beroende, haha.

Snyggt att antalet bitar stämmer överens med året för månlandningen!

Visa signatur

MoB: ROG B450-F Gaming | CPU: R7 3800X | GPU: RTX 3070 8GB | RAM: 2x16GB 3200MHz | SSD: V300 120GB | HD: Kingston A2000 M.2 500GB | Skärm: ASUS PG279Q| T.bord: Vulcan 120 | Mus: No-Name | Högt.: Logitech 5:1 | Chassi: FD Define R3 | PSU: RM750X V2 | CPU kylare: Arctic 34 | Multifunktions Dreamhack-hylla "DH-box" | Galleri DH-Box| Projekt T.E.B | Galleri T.E.B

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av zeg:

Nä det där gör man inte med en tappning. Den måste ha blivit klämd med en truck eller liknande.
Det hela började dessutom med att den var försenad. Låg på en terminal i 2 dagar innan den kom vidare.
Känns väl ganska säkert att personen/erna som orsakat skadan visste om det men lämnade paketet till nästa omgång folk som var ovetande och skickade det vidare bara.
Det är konstigt att den yttre kartongen inte har mer skador. Syns bara mindre märken på den och inga hål. Så inget man reagerade på då dom flesta kartonger får småmärken.

Hur ser den inre kartongen ut? Kan ju hända att det inte ens är posthanteringen som orsakat skadan utan att den fanns innan. Antingen från tillverkaren eller återförsäljaren.
Eller så har någon bytt ut kartongen på vägen, men känns orimligt. Sånna skador bör återspeglas i tillverkarens emballage samt ytterkartongen om sådan också finns. Nu vet jag inte hur det är i det där fallet men tillverkarens emballage måste klämmas åt rätt brutalt för att göra någon sådan skada.

Väldigt underligt ärende, allt som allt, faktiskt.

Permalänk
Medlem

@auToeXeC: Kan inte annat än att hålla med, har själv MX Brown på mitt.

Permalänk
Medlem

@jmeistr: Ja det är verkligen ett dyrt. Men när man väl sittter med ett så väger det upp prislappen lite iaf. Nu kan jag inte jämföra med så många andra då det är som jag skrev mitt första sen 90-talet kanske. Provade lite snabbt i inets butik och föll direkt när fingrarna landade på det här

Visa signatur

CPU: i7700k (Delided) @ 5Ghz | GPU: Gigabyte GTX 1080 TI Waterforce Xtreme Edition | Minne: Corsair 32GB DDR4 3200MHz Vengeance | Mobo: ASUS PRIME Z270-K | PSU: EVGA Supernova G2 850W | SSD: 2 * Samsung 850 EVO 500GB och HDD: 4TB | Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV | CPU-Kylning: DeepCool Captain 360 EX | Skärm: AOC 35" AGON AG352UCG G-Sync

Permalänk
Medlem

Inte för att jag på nått sätt vill försvara Postnord men dom måste fasen börja ta betalt för vikt ELLER volym, det som är störst för varje givet paket.
Helt horribelt hur mycket luftkuddar som transporteras runt.

Eftersom innehållet inte heller centreras i paketet så är den skyddande effekten baserat på lotteri av vilken sida av paketet som eventuellt skadas. Apple har ju ett smutt system där dom fäster varan i kartong som gör att varan centreras i boxen. Detta är tyvärr överkurs för dom flesta andra leverantörer.

Hade rymt 2, men eventuellt 4, fläktar i denna:

Kanske lite svårt att se, men det hade lätt gått i 30 st (!) knivar i denna lådan.

Permalänk
Jubileumsmästare

Logitech G903 och Logitech G840.

Visa signatur

9900K | 970 EVO | 32GB G.Skill Trident Z Neo | 2080Ti
Asus ROG Maximus Extreme XI | Lian-Li PC-O11 Dynamic
Pok3r | G503 | Schiit Bifrost Über | Schiit Lyr
Hifiman HE-500 | HP Omen X Emperium 65
https://www.sweclockers.com/galleri/14987

Permalänk
Medlem
Skrivet av trollhattan:

Fast inga svenska subs om man vill ha det.

Visa signatur

Dator: [FD Define Mini | i7 2600K | Asus Maximus IV Gene-Z | MSI GTX 970 4GB | Seasonic X-560 560W | G.Skill Ripjaws 4x4GB | Intel 730 240GB + Kingston A400 1,92 TB] Server: [HP Microserver Gen8 m. unRaid] Mobil: [Samsung S22 Ultra]

Permalänk
Medlem
Skrivet av BasseBaba:

Inte för att jag på nått sätt vill försvara Postnord men dom måste fasen börja ta betalt för vikt ELLER volym, det som är störst för varje givet paket.
Helt horribelt hur mycket luftkuddar som transporteras runt.

Eftersom innehållet inte heller centreras i paketet så är den skyddande effekten baserat på lotteri av vilken sida av paketet som eventuellt skadas. Apple har ju ett smutt system där dom fäster varan i kartong som gör att varan centreras i boxen. Detta är tyvärr överkurs för dom flesta andra leverantörer.

Hade rymt 2, men eventuellt 4, fläktar i denna:
https://i.imgur.com/rv7h5d8.jpg

Kanske lite svårt att se, men det hade lätt gått i 30 st (!) knivar i denna lådan.
https://i.imgur.com/rzFEmZG.jpg

Vad har PostNord med detta att göra? Leverantören kan väl börja anpassa storlek på paket samt mängden emballaget efter innehållet i paketet istället..

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Hur ser den inre kartongen ut? Kan ju hända att det inte ens är posthanteringen som orsakat skadan utan att den fanns innan. Antingen från tillverkaren eller återförsäljaren.
Eller så har någon bytt ut kartongen på vägen, men känns orimligt. Sånna skador bör återspeglas i tillverkarens emballage samt ytterkartongen om sådan också finns. Nu vet jag inte hur det är i det där fallet men tillverkarens emballage måste klämmas åt rätt brutalt för att göra någon sådan skada.

Väldigt underligt ärende, allt som allt, faktiskt.

Den fraktades direkt i tillverkarens kartong. Syns märken på kartongen där den blivit klämd men bara mindre och kartongen har fortfarande sin form så att säga.
Om det hänt innan postnord tagit den är en bra fråga. Vet inte vad återförsäljare har för rutiner när dom skickar paket. Dokumenterar dom alltid paket som skickas? Dom bör fota allt som skickas tycker jag.
Om dom inte gör det kan det ju bli lite knivigt för dom att påvisa att postnord orsakat skadan.

Visa signatur

▐ AMD Ryzen 5 5600X @4,725GHz 1,285V▐ PNY GeForce RTX 3070 8GB XLR8 @2,12GHz▐
▐ MSI MPG B550 Gaming Plus▐ Corsair Vengeance LPX DDR4 32GB (2x16GB) @3800MT/s▐
▐ Transcend 128GB SSD▐ Intel SSD 660p 1TB▐ 2,5" SSD 1,5TB▐ Fractal Design Integra M 650W▐

Permalänk
Medlem
Skrivet av zeg:

Den fraktades direkt i tillverkarens kartong. Syns märken på kartongen där den blivit klämd men bara mindre och kartongen har fortfarande sin form så att säga.
Om det hänt innan postnord tagit den är en bra fråga. Vet inte vad återförsäljare har för rutiner när dom skickar paket. Dokumenterar dom alltid paket som skickas? Dom bör fota allt som skickas tycker jag.
Om dom inte gör det kan det ju bli lite knivigt för dom att påvisa att postnord orsakat skadan.

Sådana saker har alltid skickats i deras original kartonger, skärmar, chassi, tv osv osv.
Det har alltid varit så för dom är gjorda för det.
Sen är det inget konstigt för företagen, dom gör en ansökan om skadat paket sen sköts sådant.
Brukar inte direkt vara svårt att "bevisa" då det inte direkt behövs bevis, däremot tar sådant tid.
Därför företagen oftast skickar ut en ny produkt direkt till kund medans deras ärende med posten sköts vid sidan om.

Permalänk
Digital fyndjägare
Visa signatur

• In My Defens God Me Defend •

Permalänk
Medlem

Råkade visst beställa ännu mer friluftslivsgrejer!

Mycket trevlig storlek på paket!

Börjar med det tråkigaste, nytt underställ samt en stormtändare när eldstålet sviker!

Dry bags kan man inte få för många av, detta är nog nummer 5 i ordningen, dock den första som har "kompressionsfunktionen"

Denna har jag suktat efter länge!!!! Valde mellan Lundhags V12 och Fjällräven Kajka, blev till slut en Kajka 85L

Detta var lite spontaninköp, skulle egentligen bara köpa ett enmanstält. Men kom fram till att det var lika bra att köpa ett för 2-personer.
Hilleberg Jannu, det skall utan problem klara alla förhållanden jag kan få för mig att ge mig ut i. Även snöstorm.....(vi har många av dem i Skåne)

Visa signatur

AMD Barton Xp 2400+ Mobile @ 2680 mhz!Sapphire Radeon 9800 pro @ orginal, TwinMos Winbond 2x256, 250 Gb WD S-ata, 120 gb Maxtor, Seagate 200 gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nivity:

Sådana saker har alltid skickats i deras original kartonger, skärmar, chassi, tv osv osv.
Det har alltid varit så för dom är gjorda för det.
Sen är det inget konstigt för företagen, dom gör en ansökan om skadat paket sen sköts sådant.
Brukar inte direkt vara svårt att "bevisa" då det inte direkt behövs bevis, däremot tar sådant tid.
Därför företagen oftast skickar ut en ny produkt direkt till kund medans deras ärende med posten sköts vid sidan om.

Jorå sånt vet jag. Var ju mer svar på den jag citerade som verkade tro det var en "inre låda".
Har redan anmält och sånt, så det är på gång. Men jag har ju svårt att tro att postnord går med på att betala om inte försäljaren kan visa att den inte såg skadad ut när dom skickade.
Första gången för mig med skadat paket så har ingen erfarenhet. Men tycker ju som sagt att dom borde väl dokumentera paketen dom skickar.

Visa signatur

▐ AMD Ryzen 5 5600X @4,725GHz 1,285V▐ PNY GeForce RTX 3070 8GB XLR8 @2,12GHz▐
▐ MSI MPG B550 Gaming Plus▐ Corsair Vengeance LPX DDR4 32GB (2x16GB) @3800MT/s▐
▐ Transcend 128GB SSD▐ Intel SSD 660p 1TB▐ 2,5" SSD 1,5TB▐ Fractal Design Integra M 650W▐

Permalänk
Medlem
Skrivet av Svaniis:

Vad är det för tangentbord? Tack!

Skickades från m.sweclockers.com