Apple TV 4K, få ljud från Spotify och bild från tv.
Hej sweclockare! Hoppas inlägget hamnar i rätt tråd annars får någon flytta inlägget
Har ett litet dilemma, köpte Apple TV 4K här om dagen och nu undrar jag hur/om det ens är möjligt att få ljud via Spotify(airplay) och bild från någon stream(Viaplay tex) genom ATV samtidigt. Typ att ljudet från Spotify kommer genom förstärkaren och ljudet jag streamar kommer via tv-högtalarna eller att det bara är mutat med bilden igång.
Har följande:
Harman kardon 3490
LG 55UJ75 UHD tv 4K
Apple TV 4K
Det jag provat nu är att köra RCAA kabel från förstärkare till TVn, hdmi från TV till Apple TV, då funkar ljudet men kan endast lyssna på musik från Spotify och inte streama bild från något.
Optisk kabel från förstärkare till tv så får jag inget ljud alls, vet inte varför.
Känner mig lite låst och är inte så kunnig(men hoppas att bli). Läst runt lite men hittar ingen lösning. Ny förstärkare som gäller med Spotify connect så jag strömmar musiken från mobilen och ändrar ljudkällan i Apple tvn till tvns inbyggda högtalare?
Nya Apple tvn var tydligen inte lämpad för äldre förstärkare, synd att man inte läste på innan dum som man är :-). Långt och luddigt inlägg men hoppas någon begriper sig på mitt problem och har en smidig(helst billig) lösning
TLDR: vill kunna lyssna på musik från Spotify och kolla på tex fotboll från viaplay samtidigt med hjälp av Apple tvn/airplay.