Trasigt Grafikkort eller vad tror ni?

Permalänk
Medlem

Trasigt Grafikkort eller vad tror ni?

Hej!

2017-10-24 hämtar jag ut mitt nya 1080 TI arous. Spelar som vanligt och allt flyter på fram till 2017-11-12 då lägger hela datorn ner efter att jag får fullt av gröna prickar på hela skärmen.. " Datorn fungerar fortfarande, dock får jag ingen bild alls efter omstart " Testar olika sladdar ifrån skärm till grafikkort, men inget händer! Så testar att ta ut grafikkortet och köra på det integrerade som modekortet har, vilket funkar felfritt!

Skickar tillbaka kortet.. Kortet blir skadat i transporten så det slår på handhavarens fel, vilket resulterar till att dom inte ens felsöker kortet, utan dom utesluter garanti för att det är små märken på kortet.. Köper då ett nytt kort - 1080 TI asus.

Först hittar inte datorn grafikkortet alls.. Försöker med allt, får felmeddelanden när jag försöker uppdatera drivrutiner osv.. Så inget funkar! Då blåser jag ut hela C: disken och installera om allting, då funkar allt prima!

Nu till frågan.. Är mitt 1080 TI arous verkligen sönder, eller hände det något med datorn tro? Kan det bli några följd effekter att koppla in kortet om det skulle vara fel på det?

Permalänk
Avstängd

Bästa är väl att testa kortet i någon polares dator, för att utesluta att dedt är kortet det är fel på.

Visa signatur

Huawei P30 || Huawei Watch GT2 (Classic)

Citera För Svar