Testpilot: Kingston HyperX Cloud Alpha

Permalänk
Melding Plague

Testpilot: Kingston HyperX Cloud Alpha

Testpiloten "HappyPie" testar Kingstons senaste headset HyperX Cloud Alpha, vilket riktas till gamers och är en uppföljare till företagets tidigare Cloud-modell.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Låter som ett stabilt headset till ett lagom pris. Passar en sådan som mig som inte lyssnar så mycket på bas.

Någon som vet om 65 Ohm är låg eller hög impedans? Var drar man gränsen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alotiat:

Låter som ett stabilt headset till ett lagom pris. Passar en sådan som mig som inte lyssnar så mycket på bas.

Någon som vet om 65 Ohm är låg eller hög impedans? Var drar man gränsen?

Räknas som relativt lågt, inga problem att driva med integrerade ljudkort.

Visa signatur

Arbetsstation/streamdator: Define R6, Ryzen 2600, 16GB DDR4, EVGA 980ti.
Speldator: Define R6, 6700k, 16GB DDR4, MSI 2080ti X Trio.
Filserver: Define R6, 2500k, 16GB DDR3, EVGA 960.

Permalänk
Medlem

Är det så klar skillnad att du rekomenderar en uppgradering från ett vanligt hyper x?

Visa signatur

SHIT vilken strömförbrukning det va på 590 SLI, ska man behöva ha ett kärnkraftverk för 2 sånna kort eller? Lär ju bli fler Fukushima katastrofer i världen i så fall!

Permalänk
Medlem

Creative Sound BlasterX G5 + HyperX Cloud Alpha

Jag funderar att utöka lite bättre grejer för min PS4 Pro och Xbox One, jag läste att detta externa ljudkortet är kompatibelt till konsolerna och då är frågan, headsetet.. Är den bra passande till ljudkortet för konsol?

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem
Skrivet av r3mpuh:

Kingston borde hålla sig till SSD.

gammla hyper x är dock väldigt prisvärd samt mycket sköna.

Visa signatur

SHIT vilken strömförbrukning det va på 590 SLI, ska man behöva ha ett kärnkraftverk för 2 sånna kort eller? Lär ju bli fler Fukushima katastrofer i världen i så fall!

Permalänk
Medlem

Har qpads variant på hyperx och öronmuffarna börjar slitas ut. Kanske dessa är värdiga ersättare?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Undrar hur mycket av QPAD QH-90 som finns i Kingston HyperX Cloud Alpha.

Känner 4 personer (mig själv inkluderad) som ägt en QPAD QH-90 och samtliga gick sönder på något vis ca 2 år efter inköp.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MinscS2:

Undrar hur mycket av QPAD QH-90 som finns i Kingston HyperX Cloud Alpha.

Känner 4 personer (mig själv inkluderad) som ägt en QPAD QH-90 och samtliga gick sönder på något vis ca 2 år efter inköp.

Oj då. Jag har haft mina QH-85 i drygt fyra år och det enda som har gått sönder är mikrofonen. Man kunde köpa en ny mikrofon från Qpad för drygt hundra kronor. Det är ändå överkomligt. De har använts mycket.

Visa signatur

It’s more fun to compute.

Permalänk
Medlem

Är HyperX Cloud Alfa en uppgradering från HyperX Cloud II? Siter på ett par som jag är mycket nöjd med. Med 7.1 knappen så får man en djupare ljudbild än om man inte har den påslagen. Nämdes inte något om detta i testet på Alfa. Eller har man skippat det helt?@HappyPie

Visa signatur

Dell U2311H / MSI Optix MAG274QRF-QD
[ FD 7 Black TG Dark ][ MSI Z690 EDGE WIFI DDR4][ I7 12700K ][ Noctau NH-D15 Black ][ Kingston Fury Renegade 32GB 3600Mhz CL16 DDR4][ WD Blue M2 1TB][ Samsung 860 500 GB ][ WD Caviar Green (EZRX) 1TB ][ Corsair RM850x v3 ][ MSI GTX 1060 GamingX 6GB ][ Backup WD Caviar Green (EARX) 2TB ] [ Backup Seagate BarraCuda (ST2000DM006) 2TB ]
[ Qpad MK-50 ][ SteelSeries Sensei Ten ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hablam:

Är det så klar skillnad att du rekomenderar en uppgradering från ett vanligt hyper x?

Om det är KHX-H3CL du menar så är min personliga åsikt, absolut! Jag använder hellre min gamla koss porta pro som till synes inte ser ut att må så bra då den saknar sina muffar och fått lite stryk
Har du möjlighet så testa, själv är jag halv-petig när det gäller ljud men som alltid så är ljudupplevelsen högst personlig så du frågar om ens subjektiva åsikt d.v.s. vi kan ha olika uppfattningar och min rekommendation kanske inte faller i din smak.

Skrivet av Vangen:

Creative Sound BlasterX G5 + HyperX Cloud Alpha

Jag funderar att utöka lite bättre grejer för min PS4 Pro och Xbox One, jag läste att detta externa ljudkortet är kompatibelt till konsolerna och då är frågan, headsetet.. Är den bra passande till ljudkortet för konsol?

Nu vet jag inte hur detta ljudkort fungerar ihop med detta headset (65ohm) eller för konsoll, men som ett headset för spel, e-sport är den riktigt bra.
För narrativa spel med massor av effekter som tunga explosioner (bas) och dova tunga ambient ljud OCH om du är en sucker för basljud så kan detta headset lämna ett litet sådant önskemål. Basen finns absolut men det är ingen subwoofer känsla. Jag älskar subwoofers och tycker är basen på detta headset är helt ok.

Skrivet av NightFred:

Är HyperX Cloud Alfa en uppgradering från HyperX Cloud II? Siter på ett par som jag är mycket nöjd med. Med 7.1 knappen så får man en djupare ljudbild än om man inte har den påslagen. Nämdes inte något om detta i testet på Alfa. Eller har man skippat det helt?@HappyPie

Tyvärr har jag inte haft tillgång eller testat Cloud II. Du har dessa två, gamla cloud och corsair void wireless att jämföra med, har du tillgång till några av dessa så kanske du kan få en bättre jämförelse.
Om du prioriterar film, musik och narrativa-spel (mer info i testet) med subwoofer effekter framför e-sport-spel med sina tydliga krav på mellanregister och diskanter så kan du säkert behålla den du har.

Såvida din inte presterar som den gamla cloud då jag anser att den (personligen) inte duger får låga frekvenser.

Testa själv! ljud är högst personligt