Asus 1070 ti 8G VS "Advanced binned" ??

Permalänk

Asus 1070 ti 8G VS "Advanced binned" ??

Hej! har är snabbfråga är nämligen lite förvirrad. Köpte ett asus ROG 1070 ti 8G på rean för 4799. Det fanns två olika 1070 ti de båda kostade 4799 men det ena var 200kr dyrar innan rean, så jag köte det som bara hette 8G, (Det fanns bara två kvar i lager så jag stressköpte hehe)

Det är dessa två kort jag snackar om A8G

och detta8G

som ni ser är det kortet jag köpte 200kr dyrare. Eftersom att nvidia vill att alla 1070 ti ska säljas med samma speed så finns ju inte OC verisionerna längre, dessa blev då "Advanced binned edition". Vad menas med detta? varför är advanced binned billigare än det vanliga? borde det inte vara dyrare?

Jag är vill väldigt gärna överclocka kortet när jag får det, borde jag köpt advanced edition då?

----------------------------------------------------------------------------------------
Bonusfråga för de modiga
har en i7 2600k 4.4Mhz kommer denna att vara bottleneck? borde jag fundera på en ny cpu?

Permalänk
Medlem

@Davidsson97:

Klippt från ASUS hemsida:

"The chips with the best overclocking potential are reserved for a special “A8G” version of the ROG Strix 1070 Ti. "

Visa signatur

Computer says no...

Permalänk

Som tidigare kommentar så är chansen större för bättre OC med advanced binned . Den har även aningen högre klock om du kör one click OC-mode i GPU tweak än icke advanced binned -modellen.

Visa signatur

Ryzen 5800x - Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 @ 3200MHz - MSI MPG B550 Gaming Plus - Samsung 970 m.2 500GB + 850 EVO 620GB - ASUS STRIX GTX 1070Ti OC A8G @ 2126Mhz boost - AOC 2460PF 144hz

Permalänk
Avstängd

Bara en snabb fråga, hur mycket borde man överklocka ett 1070ti i tweak?
Kan det typ paja omman drar upp allt på max?

Skickades från m.sweclockers.com