1080 TI Arous. Defekt Kylning -- SÅLT

Permalänk
Medlem

1080 TI Arous. Defekt Kylning -- SÅLT

Hej!

Har ett 1080 TI som har defekt kylning och blir överhettat samt dör.. Har köpt ett nytt kort så vill bara bli av med detta.

Kortet: https://www.dustinhome.se/product/5011020115/aorus-gtx-1080-t...

Inköpt 23oktober 2017, kvitto och allt finns.

Jag spelade med att igår i över 2 timmar utan problem 01-02-18, men då satte jag upp fläktarna till 60% use hela tiden i cam software nzxt, vilket funkade för mig utan problem. Men är något knas med att.. Någon som orkar pilla med att eller kan med att kan få ett kort billigt och bra.

Ge mig bud på att. Kan tänka mig sälja det direkt för runt 4000kr.

Kör bud fram till Torsdag 4januari - 20:00

Skickas självklart, men att vi hade träffats hade ju varit det smidigaste.

mvh

Läs hela annonsen här

Permalänk
Medlem

Ingen garanti på kortet så du kan få ett nytt?

Visa signatur

Define R4 | Asus z97-Pro Gamer| 4790K ~ 4.6Ghz | Gainward 1080 Phoenix | Corsair Vengeance 2x8GB 1600MHz | Phanteks PH-TC14PE | EVGA SuperNova G2 750W | Samsung 850 Evo 256gb

Permalänk
Medlem

Bjuder 4000kr + frakt.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Hur mycket med problemlösningen har du utforskat?
Läser man din tidigare tråd om kortet så vägrade ju datorn starta helt även efter byte av kort, kom du fram till något om det var orsakat av kortet eller någon annan orsak?

Visa signatur

Intel Core i7 4770k @ 4.6Ghz | Asus Z87-PRO | MSI GeForce GTX 980 Ti Gaming 6G | 4x8GB Kingston Fury Beast 1600Mhz @ 2000Mhz | Fractal Design Define XL R2 Svart | Samsung 850 EVO 500GB | Samsung 850 Pro 256GB | Western Digital 4TB | Western Digital Red 3TB | 2st AOC 24G2U skärm | EVGA Supernova G2 850W | Windows 10 Pro | Custom EK vattenkylning

Permalänk
Medlem

@Mac83: Har haft det inskickat till dustin för undersökning. Dom sa att det inte var ett garanti ärende utan handhavarens fel. Så jag har kollat på det själv, upptäckte att en pigg till strömförsörjningen var lite sne, så fixade i ordning den och sedan fått igång att.

Testade det som sagt igår och hade inga problem med att då.

Skriv gärna pm mer om du vill prata vidare eller ha mer info

mvh

Permalänk
Medlem

@Lolata: strömförsörjning till fläktarna eller själva grafikkortet?

Permalänk
Medlem

@ATRmayo: PCI Express 8-pin anslutningarna.

Permalänk
Permalänk
Medlem

@mackmackan: Tack för infon, har skrivit till honom.

Permalänk
Medlem

4100:- + frakt.

Permalänk
Medlem

du som köper kräv bild med dagens datum på kortet. Då ägaren har Garanti kvar så käns det märkligt att han inte vill använda den. konsumentköplagen=2 år minst

Visa signatur

Ryzen 5800X ROG STRIX X570-f GAMING FlareX DDR43600 cl 14-14-14-34 EVGA FTW3 Ultra RTX 3090

Permalänk
Medlem
Skrivet av sesese:

du som köper kräv bild med dagens datum på kortet. Då ägaren har Garanti kvar så käns det märkligt att han inte vill använda den. konsumentköplagen=2 år minst

Precis!

Visa signatur

Fractal Design Define R6, ASUS X99a, Xeon E5-2697v3@3.5Ghz allcore, 64gb Hynix ECC REG 2133Mhz, 7900xt, 2.5gb nic

Server: Proxmox med OMV7, Teuenas och annat virtuellt: Supermicro X9SRH-7F, 64gb RAM, Xeon 2651v2, 4x10tb, 2.5gb Nic

Permalänk

Har du kvar original kartongen också? Lite konstigt att det blev skadat i transporten. Jag tycker att transportfirmorna blir bara sämre och sämre.

Jag bor i Kalmar så jag kan hämta det om jag köper det.

Visa signatur

7600x | 32GB | RTX 2060S | PSU 750W

Permalänk
Skrivet av sesese:

du som köper kräv bild med dagens datum på kortet. Då ägaren har Garanti kvar så käns det märkligt att han inte vill använda den. konsumentköplagen=2 år minst

TS har ju fått garantiärendet nekat av Dustin då dom menar på att h*n själv har orsakat felet och inget fabriksfel, och TS orkar inte driva det vidare.

#17157464

Permalänk
Skrivet av KjellTimell:

TS har ju fått garantiärendet nekat av Dustin då dom menar på att h*n själv har orsakat felet och inget fabriksfel, och TS orkar inte driva det vidare.

#17157464

"2017-11-12 Går det sönder, det ger ifrån fullt av gröna prickar på hela skärmen.. Allt fryser och sedan dör datorn.
Genom Uteslutningsmetoden hittar jag att det är Grafikkortet som är sönder."

Quote ifrån TS.