Hur får jag bort OneDrive och användning av Dropbox

Permalänk

Hur får jag bort OneDrive och användning av Dropbox

Stör mig på allt tjat ifrån OneDrive (vill inte köpa lagring osv) så jag avinstallerade det, men när jag öppnar Utforskaren finns det fortfarande kvar i "menyfältet" ovanför Den här datorn osv.
Hur blir ja kvitt det helt?

Sen undrar jag hur Dropbox fungerar.
Kan jag bara ha filer ligga i Dropbox ELLER på datorn, eller går det att arbeta med filer på datorn och få de att uppdateras även i Dropbox?
Alltså. Måste filerna jag använder ligga enbart i "molnet/lådan" eller kan dom ligga både i Dropbox och på datorn?

Permalänk
Inaktiv
Permalänk

Tack! Fick äntligen bort skiten med hjälp av länken

Är det någon som har koll på Dropbox?

Permalänk

@danneking:
Ang. Dropbox, jobbar du med filen som ligger i din "synkmapp, Dropbox-map" på datorn så kommer den synkas med molnet automatiskt.

Visa signatur

12700K | 32GB | 3070

Permalänk

@frasse_84:
Jo det förstår jag. Men måste den ligga i mappen för Dropbox eller kan ja ha de var som helst?
Jobbar jag tex med ekonomi vill jag ha alla ekonomifiler i samma mapp, men för att få dom att användas i Dropbox vekar ja vara tvungen att flytta dom ifrån den vanliga mappen till just Dropbox-mappen, eller går det att ha dom på båda platserna?
Eller om jag tex har en bild, säg på min hund. Om jag vill ha hundbilden i Dropbox (för att kunna använda den i flera enheter osv) så kan den inte ligga kvar i min vanliga bildmapp bland andra bilder?
Hoppas man förstår hur jag menar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av danneking:

@frasse_84:
Jo det förstår jag. Men måste den ligga i mappen för Dropbox eller kan ja ha de var som helst?
Jobbar jag tex med ekonomi vill jag ha alla ekonomifiler i samma mapp, men för att få dom att användas i Dropbox vekar ja vara tvungen att flytta dom ifrån den vanliga mappen till just Dropbox-mappen, eller går det att ha dom på båda platserna?
Eller om jag tex har en bild, säg på min hund. Om jag vill ha hundbilden i Dropbox (för att kunna använda den i flera enheter osv) så kan den inte ligga kvar i min vanliga bildmapp bland andra bilder?
Hoppas man förstår hur jag menar.

Det var ett tag sen jag använde dropbox men om jag inte är helt ute och cyklar så kan du själv bestämma och ställa in från vilka mappar du vill att db ska synka med.

Permalänk
Medlem

Varför vill du ha Dropbox istället för OneDrive? OneDrive är billigare och dessutom ingår Office paketet.

Visa signatur

Dator: Mac Mini M4 500gb Display: Dell 34" Alienware AW3423DW
Spelkonsol: Nintendo Switch 2

Permalänk

@jensvo:
Om jag högerklickar på en fil så är det ända alternativ för Dropbox att flytta den dit, och då försvinner den ifrån sin ursprungliga mapp...

@Cooling23:
Är helt ny med både Onedrive och Dropbox (och Win10) men Dropbox erbjuöd så mycket mer utrymme gratis första året mot Onedrive som knappt erbjöd nåt alls. Störde mig på allt tjat ifrån Onedrive så valde därför att ta bort de helt.

Antar att dessa två är ganska lika att använda. Föredrar de blligare och just nu är Dropbox gratis.

Permalänk
Medlem

Ondrive har jag tidigare våldat bort för länge sen, men hade denna irriterande ikon i utforskaren, men detta bet bra, nu får man hoppas man inte får se det nått mer i framtiden bara

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av ggustavsson:

Ondrive har jag tidigare våldat bort för länge sen, men hade denna irriterande ikon i utforskaren, men detta bet bra, nu får man hoppas man inte får se det nått mer i framtiden bara

I know the struggle. Uppgraderade mig nyligen till W10 PRO, och fick då med group policy editor. Där gick det smidigt att stänga av onedrive. Med home versionen var det ett rent helvete innan jag hittade den länken och hur man gör via register redigeraren. Roligt att det löste sig för dig