Äldre komponenter, Socket 939, mobo, cpu, ram fläktar

Permalänk

Äldre komponenter, Socket 939, mobo, cpu, ram fläktar

Kollade igenom gamla kartonger och hittade dessa delar.. Säkert 10-12 år gammalt.

Moderkortet är ett Asus A8N-E Rev 2.0, vill minnas att den var bra för sin tid.. Speciellt rev 2.
ATX.

CPU är en AMD Athlon 64, socket 939 som passar i mobot. Jag kan inte tyda märkningen närmare om exakt vilken modell det är!?

Ena ramminnet är 512 Mb, det andra är lite oklart vad det är för något.. Kylflänsarna verkar sitta rätt bra och jag vill inte bända i grejorna.

Sen ett par fläktar också..

Eftersom grejorna inte betingar något större värde vill jag helst inte dela upp det mer än nödvändigt, utan bud på allting gäller.

Budstart 1kr, jag avgör till vem och till vilket pris jag säljer till.

Läs hela annonsen här

Permalänk

Börjar budgivningen med 100kr plus frakt för hela kittet om det funkar som det ska

Permalänk

Noterat!

Jag har tyvärr ingen rigg att kunna testa dessa prylar i, men gissningsvis behöver mobot ett nytt batteri. Kan inte ockulärt hitta någon kondning som mår dåligt. Men grejorna fungerade när dom togs ur drift och jag sparade dom av någon bra anledning jag inte minns varför

Om det var oklart i annonsen så följe ingen CPU-kylare med. Däremot Floppy och IDE kabel.

Permalänk

En fråga, när slutar budgivning?

Visa signatur

Min profilbild beskriver hur jag känner mig just nu.

Permalänk
Medlem

Processorn är en Athlon 64 3000+ (som fanns i många versioner med samma namn).
Googling visar att just din är en "Venice" stepping E6, 90 nm som går i 1,8 GHz.

Permalänk
Skrivet av sparkar_boll:

En fråga, när slutar budgivning?

Ingen definitiv sluttid, men när annonsen fått vara ute några dagar och exponerats tillräckligt för för dom som bläddrar i marknaden och inga bud trillar in.
Finns ingen möjlighet att "snajpa" som på Tradera eller Ebay således.
Jag har inget reservationspris, kommer det inte några fler bud dom närmsta dagarna så får Anders Enestig köpa grejorna.

@mudde, Tackar! Ringer en klocka nu när du skriver ut det.