Permalänk

Ny burk

Åkte o köpte denna idag, https://www.elgiganten.se/product/datorer-tillbehor/stationar...

Priset är väl bra för dem kompenenterna? Har alltid byggt datorer tidigare men nu orkade jag inte. Ni som är riktigt duktiga kan gärna få säga vad ni tycker om denna burk!

Permalänk
Medlem

@Shaggyofc:

Vad är poängen nu när du redan köpt den?
Men jo, ser bra ut. Den är ju faktiskt prissänkt 4000:-

Visa signatur

Dator
CPU: Ryzen 5 5600 | GPU: ASUS RX 6700 XT | RAM: 32GB 2133MHz DDR4 | Mobo: ASUS B550-Plus | Lagring: 2x1TB SSD + 5 TB HDD | Chassi: Fractal Meshify 2 | PSU: EVGA Supernova G6 1000W |

TrueNAS SCALE
CPU: Ryzen 5 5600 | RAM: 64GB 3200MHz DDR4 | Mobo: ASRock B550M Steel Legend | Lagring: 36 TB HDD | GPU: Intel A310 | Chassi: Fractal Node 804 | PSU: Corsair RM850x 850W v3 |

Permalänk
Skrivet av Stromming90:

@Shaggyofc:

Vad är poängen nu när du redan köpt den?
Men jo, ser bra ut. Den är ju faktiskt prissänkt 4000:-

Nyfiken om jag kan köpt grisen i säcken! Spelar pubg och CS endast

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Hedersmedlem

Den är ju enormt överdimensionerad för CS och PUBG men det finns väl inget direkt att klaga på. Som alltid med färdigbyggda datorer har jag frågetecken om moderkort, PSU, chassi och uppgraderbarheten av dessa.

Permalänk
Skrivet av Andreaz1:

Den är ju enormt överdimensionerad för CS och PUBG men det finns väl inget direkt att klaga på. Som alltid med färdigbyggda datorer har jag frågetecken om moderkort, PSU, chassi och uppgraderbarheten av dessa.

Ja men precis, man vill ju alltid kunna ha möjlighet att byta cpukylare osv, men MSI verkar vara ett bra varumärke. Men sitter nu o funderar på vad för moderkort det är i för jag har nämligen 3200mhz ddr4 minnen hemma. Man vill ju veta hur bra moderkortet är!

Permalänk
Medlem

Va bra grejer de tryckt in i den, skönt med PSU 850 w platinum så man inte har några begränsningar där inför framtiden! Vad för skärm har du tänkt att para ihop den med?

Edit: Det är väl bara öppna o kolla vad för mobo som sitter i?

Permalänk
Skrivet av Panzerfister:

Va bra grejer de tryckt in i den, skönt med PSU 850 w platinum så man inte har några begränsningar där inför framtiden! Vad för skärm har du tänkt att para ihop den med?

Sitter på en 27tums aoc, dock freesync (amd) vilket är lite tråkigt, får bli ett bättre skärmköp med g sync till våren.

Permalänk
Skrivet av Panzerfister:

Edit: Det är väl bara öppna o kolla vad för mobo som sitter i?

Kikar med ett program när jag kommer hem sen:) vart spontan tripp till Stockholm från Dalarna (Ludvika)

Permalänk

Tycker det känns som ett ganska sjysst pris jag. Om man plockar ihop något med typ samma komponenter är det svårt att komma nära.

Visa signatur

Asus Rampage V Extreme U3.1 | Intel I7 5960x w. Corsair H110i GTX | Corsair Vengeance LPX 32gb 2666 Mhz | Asus GeForce GTX 1080 TI OC | Samsung 850 Pro + WD lagring | Corsair RM850x i ett Corsair Obsidian 750D

Permalänk
Skrivet av Semireject:

Tycker det känns som ett ganska sjysst pris jag. Om man plockar ihop något med typ samma komponenter är det svårt att komma nära.

Det är så pass alltså, då känner jag mig trygg med datorköpet!

Permalänk
Medlem

Ser bra ut för mig. Släng in Speccy så får du en detaljerad vy över alla komponenter som sitter i burken.

Permalänk
Skrivet av Spicebeast:

Ser bra ut för mig. Släng in Speccy så får du en detaljerad vy över alla komponenter som sitter i burken.

Kör med det i min nuvarande burk så det blir hem o snygga till min o frugans dator hörna o kika vad datorn innehåller egentligen