Missa inte! Fyndchans i Månadens Drop

Hur löser jag ut min AC:Origins-spelkod?

Permalänk
Medlem

Hur löser jag ut min AC:Origins-spelkod?

I samband med att jag köpte ett Asus ROG Strix 1070Ti A8G på Webhallen nu i mellandagarna, så skulle det ingå en spelkod till AC:Origins. Problemet är att jag inte förstår hur man får den/löser ut den. Ingenting har kommit på mailen och promotion-sidan leder mig efter mycket klickande till ett fönster där jag ska skriva in en promo-code. Problemet är som sagt att jag inte har fått någon.

Här är modellen jag köpte:
https://new.webhallen.com/se/product/277340-ASUS-ROG-STRIX-Ge...

Notera att om du klickar länken till erbjudandet så möts du av ett felmeddelande.
https://gyazo.com/577e39e9e407c714379bb06ad2abeb17

Detta löste jag genom att radera "index.html" från slutet av länken och då hittar man promotionsidan. Jag gjorde ett Asus-account på samma webbsida och loggade in. Efter lite navigering hittade jag den nordiska versionen av webbsidan:
https://promotion.asus.com/en/nordics/ACO

https://gyazo.com/76c130918cdc731d343ae185a33f78aa

Jag klickade ovanstående länk och hamnar på en sida där jag ska skriva in min promotion code... som jag fortfarande inte har?!

https://gyazo.com/ec03dfc1334c33adea92a979e7b683e1

Jag antar att koden ska skickas till min mail i samband med köpet, för klickande på hemsidan leder ingenvart. Vet ni hur man löser det här så är jag tacksam för hjälp.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Varför skall han välja UK när Nordics finns överst?

Förtydliga gärna.

Visa signatur

Primär maskin: iPad Pro 12,9tum 2022 med Magic Keyboard.
Sekundär maskin: Ryzen 9 5950x, Radeon 7900 XTX, 32GB RAM ECC, monitor: OLED42C24LA
3st NUC 9 Pro Kit - NUC9VXQNX Ubuntu server för diverse.
PSN ID:iller Xbox live:illerG Wii U:illerG Switch:iller

Permalänk
Medlem

Provade men det slutar bara med att jag fortfarande behöver en kod jag inte har. Det måste betyda att det är Webhallens som skulle ha skickat mig en kod men inte gjort det!

Permalänk

Jag köpte ett 1070 hos Elgiganten nu på mellandagsrean, och där var också en Assassins Creed kod med i erbjudandet.
1-2 dagar efter köpet (online) så fick jag ett mejl med kvittot och längst ner på kvittot stod koden, så ta en koll på ditt kvitto...=)

Visa signatur

Fractal Design Meshify C Vit |ASUS TUF Gaming Z490-PLUS (WI-FI) | i7 10700k |ASUS GeFroce RTX 3080 TUF OC
|32 Gb HyperX Fury | Corsair RM750X V2 / 750W / 80+ Gold | Ducky One 2 Mecha Mini [MX Silent Red] | Logitech Pro Wireless |

Permalänk
Medlem

Köpte en Ryzen CPU + moderkort hos Webhallen för någon månad sedan som också ingick i en promo från Asus. Fick aldrig koden via mail, så kontaktade Webhallen via deras chatt och fick då koden direkt

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 7 1700X | Asus ROG Strix X370-F Gaming | Asus GTX 1070 Ti Strix | Kingston HyperX Fury 16 GB | Noctua NH-D15 | EVGA SuperNOVA G2 650W | Fractal Design Meshify C TG

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daggemanz:

Köpte en Ryzen CPU + moderkort hos Webhallen för någon månad sedan som också ingick i en promo från Asus. Fick aldrig koden via mail, så kontaktade Webhallen via deras chatt och fick då koden direkt

Skickades från m.sweclockers.com

Problemet är att det är helg nu samt på måndag och att erbjudandet löper ut imorgon. Blir väldigt irriterad om jag inte får spelet jag har betalat för och blivit lovad! Det handlar ju ändå om minst 300 spänn.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Joners:

Problemet är att det är helg nu samt på måndag och att erbjudandet löper ut imorgon. Blir väldigt irriterad om jag inte får spelet jag har betalat för och blivit lovad! Det handlar ju ändå om minst 300 spänn.

Jaha, surt. Har du kollat under dina beställningar på Webhallen? Jag har en order där med namn "ASUS 10 spel" som man kan aktivera och då se koden (alternativet att aktivera koden visades dock inte för mig tidigare, så kanske inte finns för dig ännu heller).

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 7 1700X | Asus ROG Strix X370-F Gaming | Asus GTX 1070 Ti Strix | Kingston HyperX Fury 16 GB | Noctua NH-D15 | EVGA SuperNOVA G2 650W | Fractal Design Meshify C TG

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daggemanz:

Jaha, surt. Har du kollat under dina beställningar på Webhallen? Jag har en order där med namn "ASUS 10 spel" som man kan aktivera och då se koden (alternativet att aktivera koden visades dock inte för mig tidigare, så kanske inte finns för dig ännu heller).

Skickades från m.sweclockers.com

Har en order där det står AC:Origins men jag kan inte aktivera den och på PDF-fakturan finns inget utom artikel- och ordernummer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Joners:

Har en order där det står AC:Origins men jag kan inte aktivera den och på PDF-fakturan finns inget utom artikel- och ordernummer.

Alright, samma som det var för mig då. Checkade terms & conditions till promon lite fort och där står det:

"The promotion period begins at 03:00 AM Central European Time (“CET”) on October 6th, 2017 and ends at 11:59 PM CET on December 31st, 2017 (“invoice date”), or while stocks last. Participants’ invoice/receipt must state the date of purchase.

A valid ASUS code redemption must be submitted between 03:00 AM CET on October 27th, 2017 and 11:59 PM on January 23rd, 2018, or while stock lasts, whichever occurs first (“Redemption Period”)."

Så verkar endast som att själva köpet måste ha gjorts innan den 31:a, men att registrering av koden kan göras fram tills slutet av januari?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 7 1700X | Asus ROG Strix X370-F Gaming | Asus GTX 1070 Ti Strix | Kingston HyperX Fury 16 GB | Noctua NH-D15 | EVGA SuperNOVA G2 650W | Fractal Design Meshify C TG

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daggemanz:

Alright, samma som det var för mig då. Checkade terms & conditions till promon lite fort och där står det:

"The promotion period begins at 03:00 AM Central European Time (“CET”) on October 6th, 2017 and ends at 11:59 PM CET on December 31st, 2017 (“invoice date”), or while stocks last. Participants’ invoice/receipt must state the date of purchase.

A valid ASUS code redemption must be submitted between 03:00 AM CET on October 27th, 2017 and 11:59 PM on January 23rd, 2018, or while stock lasts, whichever occurs first (“Redemption Period”)."

Så verkar endast som att själva köpet måste ha gjorts innan den 31:a, men att registrering av koden kan göras fram tills slutet av januari?

Skickades från m.sweclockers.com

Förstod det ungefär så jag också men är fortfarande osäker. Får hoppas att det är så det ligger till. I så fall kan jag bara höra av mig till Webhallen på tisdag.

Permalänk

Skrev själv min email i misstag fel på asus promotion-sidan pga delayen som orsakas för "@" pga Asus GPU Tweak så fick ingen spelkod skickad av Asus till min epost pga det. Har mejlet att dom ska skicka den till min korrekta epost (som jag även ändrat till efter misstaget) men inget svar... Alltför krångligt imo.

Visa signatur

Ryzen 5800x - Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 @ 3200MHz - MSI MPG B550 Gaming Plus - Samsung 970 m.2 500GB + 850 EVO 620GB - ASUS STRIX GTX 1070Ti OC A8G @ 2126Mhz boost - AOC 2460PF 144hz

Permalänk
Medlem

gtx 1070

jag fick mina koder i lådan där grafikkorten låg i. Höll på kasta 2 koder.

Permalänk
Medlem

Webhallen igår 1080Ti

Samma sak för mig. Fått kvitton under "Mina beställningar" hos Webhallen, men inga koder. Konstigt att de inte skickar ut automatiskt, kan inte tänka mig att det är en manuell metod.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Joners:

Förstod det ungefär så jag också men är fortfarande osäker. Får hoppas att det är så det ligger till. I så fall kan jag bara höra av mig till Webhallen på tisdag.

Fick tag i min kod från Webhallen efter att ha kontaktat supporten. Men hittar inte var jag ska knappa in koden och ladda upp mitt kvitto.
Har du löst det?

Det fungerade via datorn med inte via mobilen konstigt nog.

Visa signatur

Fractal Design R5 | BenQ G2420HD | NZXT HALE90 750W | MSI B350 Tomahawk | Ryzen 1600 | G.Skill Flare X 3200 16 GB | Asus ROG STRIX GTX 1070 Ti | SAMSUNG SSD 850 EVO 250 GB | SAMSUNG SSD 840 EVO 120 GB | 2xSAMSUNG Spinpoint 500GB | Cooler Master Masterkeys Pro S RGB Red | Steelseries Rival

Permalänk

Sitter i samma båt. ASUS 1070 ti i mellandagarna. Har mailat Webbhallen och de påstår att det är slut på koder och att deras inköpsavdelning jobbar på att få fler från ASUS. Hur länge ska man dock gå med på att vänta? En vecka har det gått nu och det är enligt min åsikt för långt tid med tanke på att det är digitala koder -_-

Permalänk
Medlem

fick mina spel koder idag. och de man måste göra är ju att aktivera dom på Asus hemsida där du ska skriva in koden du fick via webhallen och sedan skriva in ord nmr och ditt produkt nmr samt bild på ditt kvitto. Men de går inte då du måste ha köpt varan innan 2017-10-31 annars kan du ej aktivera koden.
frågan är kan man skriva i att man köpte de då fast det står på kvittot att det är köpt 2018-01-02.
för om du skriver in att du köpte de 2017-10-31

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sverigevader:

Sitter i samma båt. ASUS 1070 ti i mellandagarna. Har mailat Webbhallen och de påstår att det är slut på koder och att deras inköpsavdelning jobbar på att få fler från ASUS. Hur länge ska man dock gå med på att vänta? En vecka har det gått nu och det är enligt min åsikt för långt tid med tanke på att det är digitala koder -_-

Ringde dem i går och fick höra samma sak. Koderna är slut från tillverkaren och att de ska höra om det finns fler att tillgå. Vad händer om vi inte får någon kod då?

Kan inte jag som privatperson kräva någonting för att jag inte får en vara jag har betalat för? Om Webhallen visste vid köpet att koderna är slut så borde de ha tagit bort kampanjen från sin sida. Annars tycker jag att det räknas som falsk marknadsföring.

Känner jag företagen rätt dock så har de säkert nåt kryphål eller finstilt där det står att allt fel är ditt och att du nu måste offra dina barn till Asus.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Joners:

Ringde dem i går och fick höra samma sak. Koderna är slut från tillverkaren och att de ska höra om det finns fler att tillgå. Vad händer om vi inte får någon kod då?

Kan inte jag som privatperson kräva någonting för att jag inte får en vara jag har betalat för? Om Webhallen visste vid köpet att koderna är slut så borde de ha tagit bort kampanjen från sin sida. Annars tycker jag att det räknas som falsk marknadsföring.

Känner jag företagen rätt dock så har de säkert nåt kryphål eller finstilt där det står att allt fel är ditt och att du nu måste offra dina barn till Asus.

Skickades från m.sweclockers.com

Det står ju ”så länge lagret räcker”.

Visa signatur

Primär maskin: iPad Pro 12,9tum 2022 med Magic Keyboard.
Sekundär maskin: Ryzen 9 5950x, Radeon 7900 XTX, 32GB RAM ECC, monitor: OLED42C24LA
3st NUC 9 Pro Kit - NUC9VXQNX Ubuntu server för diverse.
PSN ID:iller Xbox live:illerG Wii U:illerG Switch:iller

Permalänk
Medlem
Skrivet av iller:

Det står ju ”så länge lagret räcker”.

Men ändå. Surt

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av iller:

Det står ju ”så länge lagret räcker”.

Aa precis och om de säljer produkten med kampanjen "igång" så finns det kvar i lager. I bekräftelsemailet jag fick står det i produktnamnet för kortet "+ AC Origins" och då är det enligt mig det som gäller. Nu har de tagit bort "+ AC Origins" från produktens namn, både på sidan, https://new.webhallen.com/se/product/277341-ASUS-ROG-STRIX-Ge... och även på sidan "Mina beställningar"...

Permalänk
Medlem

Fått båda koderna

Jag fick 2 mail från Webhallen i onsdags med länkar att aktivera nycklar på deras hemsida. Oxo instruktion hur man får spelen. För Destiny 2 så gick man in på NVIDIA GeForce Experiene och aktiverade. Sedan sätta upp ett Blizzard konto, installera deras program och däri aktivera koden (tog ett tag innan jag fattade allt....). Har nu spelet
För AC så fick jag oxo länk till hemsida där man ska skicka in kod o pdf på kvitto mm, samt vänta 2 veckor. Har inte fått något svar ännu. Känns manuellt och bökigt, men får se om/när de kommer tillbaka.

Permalänk
Medlem
Skrivet av KingFlu:

Jag fick 2 mail från Webhallen i onsdags med länkar att aktivera nycklar på deras hemsida. Oxo instruktion hur man får spelen. För Destiny 2 så gick man in på NVIDIA GeForce Experiene och aktiverade. Sedan sätta upp ett Blizzard konto, installera deras program och däri aktivera koden (tog ett tag innan jag fattade allt....). Har nu spelet
För AC så fick jag oxo länk till hemsida där man ska skicka in kod o pdf på kvitto mm, samt vänta 2 veckor. Har inte fått något svar ännu. Känns manuellt och bökigt, men får se om/när de kommer tillbaka.

Kunde aktivera koden på Webhallen idag. Deras kod skrev jag sedan in på Asus hemsida tillsammans med personuppgifter, serienummer och bilder på fakturorna. Nu står det att jag kommer få ett bekräftelsemejl på mejlen från Asus, och att de nu ska undersöka allt. Spelkoden ska då också hamna på meljen senare. Lite väl omständigt om jag ska vara ärlig.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Fått allt nu o funkar

Skickade som sagt in kod o kvitto till Asus natten mellan onsdag o torsdag, och fick den slutgiltiga koden idag.
Försökte lösa in den på Steam, men gick inte. Tog då Uplay, och där fungerade det direkt.
Igång med spelet nu.

Permalänk

Köpte mitt 1080 2017-12-26, problemet var att Elgiganten sände kvittot 2018-01-01. Fick dock orderbekräftelse 2017-12-26.

Fick inget spel...

Permalänk

Jag gjorde även jag mitt köp på webhallen innan nyår dvs den 26e mer specifikt.

Pengarna drogs ju direkt, är det inte lite fel då att sätta 18-01-01 som köp datum på kvittot för att slippa ge mig Ac origin koden?

Det står ju klart och tydliget att AC Origins ingår.

Vad tycker ni jag skall göra?

Visa signatur

Mobo: Asus Rampage 2 extreme Cpu: i7 970@4.3ghz Phanteks pe14 kylning 16gb dominator@1625mhz 9-9-9-24@1.65v 2x1Tb Raid 0 samsung spinpoint f3 Psu: Corsair vx550 GPU: Asus Gtx 670 4gb DirectCu2 @ 1175Core Mem:6550 Chassi. Fractal Design F4

Permalänk
Medlem

Kontakta

@Röd Tjur: Kontakta deras kundtjänst och förklara, framför allt att du beställt kortet långt före 1/1.

Permalänk
Skrivet av KingFlu:

Jag fick 2 mail från Webhallen i onsdags med länkar att aktivera nycklar på deras hemsida. Oxo instruktion hur man får spelen. För Destiny 2 så gick man in på NVIDIA GeForce Experiene och aktiverade. Sedan sätta upp ett Blizzard konto, installera deras program och däri aktivera koden (tog ett tag innan jag fattade allt....). Har nu spelet
För AC så fick jag oxo länk till hemsida där man ska skicka in kod o pdf på kvitto mm, samt vänta 2 veckor. Har inte fått något svar ännu. Känns manuellt och bökigt, men får se om/när de kommer tillbaka.

Hur ser det ut på sidan "mina beställningar" för dig? Står det fortfarande "+ AC Origins" i produktraden eller har de tagit bort det för dig?

Det är ganska sjukt. Både på kvittokopian man kan skriva ut under "mina beställningar" och själva artikelns namn har de, iaf för mig, ändrat och tagit bort "+ AC Origins" ifrån.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sverigevader:

Hur ser det ut på sidan "mina beställningar" för dig? Står det fortfarande "+ AC Origins" i produktraden eller har de tagit bort det för dig?

Det är ganska sjukt. Både på kvittokopian man kan skriva ut under "mina beställningar" och själva artikelns namn har de, iaf för mig, ändrat och tagit bort "+ AC Origins" ifrån.

Under Beställningar har jag tre olika beställningar med olika ordernummer
1080Ti
AC
Destiny 2

Permalänk
Skrivet av KingFlu:

@Röd Tjur: Kontakta deras kundtjänst och förklara, framför allt att du beställt kortet långt före 1/1.

Yes, fick en kod

Visa signatur

Mobo: Asus Rampage 2 extreme Cpu: i7 970@4.3ghz Phanteks pe14 kylning 16gb dominator@1625mhz 9-9-9-24@1.65v 2x1Tb Raid 0 samsung spinpoint f3 Psu: Corsair vx550 GPU: Asus Gtx 670 4gb DirectCu2 @ 1175Core Mem:6550 Chassi. Fractal Design F4