Trädvy Permalänk
Proffsmobbare
fd. JaZid
Plats
Karlskrona
Registrerad
Dec 2007

Laine's Magnolia

Välkommen till ett miniprojekt baserat kring en DAC/hörlursförstärkare från AudioEngine.

Efter att ha kollat på tok för mycket på Adam Savage's 'One Day Build' och Tested började byggsuget smyga sig tillbaka. I kombination med nya verktyg i verkstaden fanns det ont om anledningar att inte slänga ihop något.

Detta är inte riktigt ett endagsbygge, det tog ungefär 14 timmar fördelat på två dagar att färdigställa aluminiumskalet.

Målet med projektet är att kunna återställa enheten till originalskick utan skador på tillhörande delar, och att lära mig använda plåtfalsverktyget.

Formspråket är lite speciellt, det är hämtat från Art déco, och är tänkt att efterlikna en radio från Fallout-universumet. I dagsläget är chassit olackerat då jag inte kunde bestämma mig på vad som skulle lackeras och i vilken färg, men jag mottar gärna förslag i kommentarerna!

Besök galleriet här

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Apr 2015

Stiligt i vanlig ordning!
Kanske skulle passa med svart bas och guld accenter?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Tranås
Registrerad
Jan 2013

Men kom igen nu, hur många 5/5 ska jag vara tvungen att ge dig. Sjukt snyggt keep it up.
Själv skulle jag lämna det som det som de är. Men om det går att polera det ännu mer skulle jag göra det och slänga på en klarlack.

Bra rekommendationer för ljud mm https://www.reddit.com/r/Zeos/
CPU i5 4670k MB Asrock Z87 pro 3 RAM adata 8GB GPU EVGA 980 SC PSU be quiet L8 600w SSD Crucial BX200 480GB Chassi Lian Li pc-a55b
DAC/AMP Aune x1s Lurar Fidelio x2

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2012

Inte illa alls. Art deco med en släng av steampunk. Stilrent å snyggt.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Ower the rainbow
Registrerad
Sep 2006

Tyckte den blev skitläcker!

Vänligen Besvara också de SISTA inläggen i trådarna inte bara de första! (Det första inlägget kan mycket väl ha hunnit bli inaktuellt.)

Trädvy Permalänk
Proffsmoddare
Plats
Göteborg/Dalarna
Registrerad
Nov 2004

Riktigt nice! (som vanligt!) Kör du på nå zaponlack eller liknande för att behålla putsen på aluminiumet? Annars tappar den ju ganska snabbt det till oxidation. Speciellt om man tar på den med fingeravtryck.

[CNC-fräst datorchassi]
WING X99

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Jan 2012

Snyggt ! Jag är lite nyfiken på vad det är för två nästan identiska prylar ( "lådor", HiFi? ) du har till höger om skivspelaren t ex på sista bilden? Silverfärgad front / borstad aluminium, svart på sidorna / ovanpå. Påminner lite om BRIK D/A Converter eller liknande.

Cooler Master ATCS840 | Cooler Master Silent Pro Gold 1200 | ASUSTeK Z9PE-D8 WS | 2x Xeon E5-2670 | 32 Gb DDR3 | Kingston HyperX Predator 480 Gb HHHL | Asus Hyper M.2 X4 Mini+OCZ RD400 256 Gb | Intel Ethernet Server Adapter I210-T1
BOINC : asteroids@home | einstein@home | enigma@home | milkyway@home | seti@home | TheSkyNet POGS | universe@home

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Dec 2014

@Techs: Ser ut som Pro-Ject's Phono Box S (till höger) och Speed Box S (till vänster).

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Gävle
Registrerad
Maj 2015

Sjukt snyggt!

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Mar 2003

Välgjort
Vilket program använder du för att göra ritningen ?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Varberg
Registrerad
Jan 2002

Wow !

Citera eller Svara för respons! •
Pixel Artist - Öppen för förslag på beställningsjobb! PM'a mig. • Mer på Instagram
YouTube - Gör lite såsaker här ibland, unboxing, drönar/go-pro saker och dyl. •

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2010

Irriterande snyggt.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
London
Registrerad
Dec 2017

Vacker! Man blir avundsjuk.

i5-7600K @4.8GHz | Corsair H115i | MSI Z270 SLI PLUS | MSI NVIDIA GeForce GTX 1050Ti 4 GB | Team Group Dark Pro 12GB @3200MHz | Samsung 960 EVO 250GB | Toshiba P300 3TB | EVGA 500 B1 80+ BRONZE 500W | iiyama GB2488HSU-B3 24" G-Master

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Storgöteborg
Registrerad
Jul 2005

Next stop: hotta upp NAS-burken!

Skulle inte ha lackat den, men jag funderar lite på om inte en bit koppar hade kunnat ge ett snyggt bryt mot aluminium. Dyrt och repar lätt, men tänkte mest som en estetisk detalj. Frontplattan kanske?