Permalänk
Proffsmobbare

Laine's Magnolia

Välkommen till ett miniprojekt baserat kring en DAC/hörlursförstärkare från AudioEngine.

Efter att ha kollat på tok för mycket på Adam Savage's 'One Day Build' och Tested började byggsuget smyga sig tillbaka. I kombination med nya verktyg i verkstaden fanns det ont om anledningar att inte slänga ihop något.

Detta är inte riktigt ett endagsbygge, det tog ungefär 14 timmar fördelat på två dagar att färdigställa aluminiumskalet.

Målet med projektet är att kunna återställa enheten till originalskick utan skador på tillhörande delar, och att lära mig använda plåtfalsverktyget.

Formspråket är lite speciellt, det är hämtat från Art déco, och är tänkt att efterlikna en radio från Fallout-universumet. I dagsläget är chassit olackerat då jag inte kunde bestämma mig på vad som skulle lackeras och i vilken färg, men jag mottar gärna förslag i kommentarerna!

Besök galleriet här

Permalänk
Medlem

Stiligt i vanlig ordning!
Kanske skulle passa med svart bas och guld accenter?

Permalänk
Medlem

Men kom igen nu, hur många 5/5 ska jag vara tvungen att ge dig. Sjukt snyggt keep it up.
Själv skulle jag lämna det som det som de är. Men om det går att polera det ännu mer skulle jag göra det och slänga på en klarlack.

Visa signatur

Race-sim T300 Ferrari 599XX & playseat challenge
Skärm LG OLED 55C9 Bärbar Dell xps 13 9360 Lur iPhone 7
DAC/AMP Aune x1s Lurar Fidelio x2 & Air Pods

Permalänk
Medlem

Inte illa alls. Art deco med en släng av steampunk. Stilrent å snyggt.

Permalänk
Avstängd

Tyckte den blev skitläcker!

Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number
Yes it is, it's a magic number

Permalänk
Proffsmoddare

Riktigt nice! (som vanligt!) Kör du på nå zaponlack eller liknande för att behålla putsen på aluminiumet? Annars tappar den ju ganska snabbt det till oxidation. Speciellt om man tar på den med fingeravtryck.

Visa signatur

[Project]
WING X99

Permalänk
Medlem

Snyggt ! Jag är lite nyfiken på vad det är för två nästan identiska prylar ( "lådor", HiFi? ) du har till höger om skivspelaren t ex på sista bilden? Silverfärgad front / borstad aluminium, svart på sidorna / ovanpå. Påminner lite om BRIK D/A Converter eller liknande.

Visa signatur

Cooler Master ATCS840 | Cooler Master Silent Pro Gold 1200W | Fractal Design Newton R3 1000W
ASUSTeK Z9PE-D8 WS | 2x Intel Xeon E5-2697 v2 | Kingston 128 GB DDR3 ECC | Gigabyte Geforce GTX 1070 Ti
BOINC : asteroids | einstein | enigma | milkyway | seti | universe | TheSkyNet POGS

Permalänk

@Techs: Ser ut som Pro-Ject's Phono Box S (till höger) och Speed Box S (till vänster).

Permalänk

Sjukt snyggt!

Permalänk

Välgjort
Vilket program använder du för att göra ritningen ?

Permalänk
Livsnjutare 😎

Wow !

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Medlem

Irriterande snyggt.

Permalänk
Medlem

Vacker! Man blir avundsjuk.

Visa signatur

i7-7700K @5GHz | Corsair H115i | MSI Z270 SLI PLUS | GTX 1060 6GB | G.Skill 16GB @3200MHz | Samsung 960 EVO 250GB | Intel 600p Series 512GB | be quiet! Dark Power Pro 850W | iiyama Red Eagle G-Master 24" 144HZ

Permalänk
Medlem

Next stop: hotta upp NAS-burken!

Skulle inte ha lackat den, men jag funderar lite på om inte en bit koppar hade kunnat ge ett snyggt bryt mot aluminium. Dyrt och repar lätt, men tänkte mest som en estetisk detalj. Frontplattan kanske?

Permalänk
Medlem

Väldigt fin pennvässare !!! 5/5