Microfoner går sönder. Moderkortet?

Permalänk
Medlem

Microfoner går sönder. Moderkortet?

Hej, här i fredags när jag skulle gejma med polarna så märkte jag att min headset microfon hade slutat fungera.
Jag testade allt för att få den att fungera igen, jag kopplade in den direkt i datorn, både med USB adapter och utan. Jag såg dessutom till så att det inte var något mjukvarustrul. Datorn hittar microfonen och den är ej avslagen eller så.

Hursomhellst, jag kopplade då in min webcam och den fungerade temporärt som microfon. Problemet är bara att den är burkig som satan och att man knappt hör vad jag säger. Så i lördags gick jag och köpte en ny bordsmicrofon, kom hem och kopplade in den. Den fungerade sedan i ca 2 timmar, men sedan slutade den tvärt att fungera. Jag gör om samma procedur och försöker koppla in den i alla möjliga uttag osv, utan framgång.

Nu har jag dessutom prövat koppla in bägge microfonerna i min laptop, och där fungerar dem alltså inte heller.
Det verkar alltså som att mitt moderkort eller något har pajat dessa microfoner, hur nu detta är möjligt?

Är det någon som har någon aning om vad det är som försiggår? Sannolikheten att den nyköpte micen också ska lägga av att fungera efter bara nån timme torde ju vara nästintill obefintlig.

Permalänk
Medlem

Fungerar dom igen efter omstart av datorn?
Hur ser det ut i enhetshanteraren när det här händer, jag tänker mig att du kanske har någon drivrutin som ballat ur.

Visa signatur

CPU: I7 4770K Grafik: Poseidon Platinum GeForce GTX 980Ti Moderkort: Asus Maximus VI Hero Z87 RAM: 16Gb Corsair Dominator Platinum CL9 Nätagg: Corsair HX1050 Gold SSD: Corsair Force GT 240Gb SSHD: Seagate Desktop 4TB Låda: Corsair Graphite 600T