Tråden om Nintendo Switch och Switch Lite

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

GPD Win 1/2 tilltalar mig men går bort på så många punkter men ett steg i rätt riktning dock.

Håller med. Inte perfekt för mig heller, men intressant utveckling som jag bevakar (och hoppas på).

Hade ju varit så grymt att kunna plocka med sig hela sitt Steambibliotek helt portabelt (klart större utbud, och ibland flera hundralappar under priset för motsvarande spel på Switch).

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem
Skrivet av frizzy10:

Någon som har tips på ett enkelt och avkopplande spel till switchen? Vill ha något man kan lira när man är trött efter en intensiv arbetsdag (som idag). Har mario kart, rocket league, splatoon etc men de ger ju ett viss stressmoment att man ska vinna osv

Mario Odyssey. Klart bäst för det på Switchen. Givet #1-köp!

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av anon5930:

Jag gillade min Wii U men verkligen skillnad på spelflödet

Samma här! Kom ut många bra spel till den även fast den inte sålde så bra!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem
Skrivet av frizzy10:

Någon som har tips på ett enkelt och avkopplande spel till switchen? Vill ha något man kan lira när man är trött efter en intensiv arbetsdag (som idag). Har mario kart, rocket league, splatoon etc men de ger ju ett viss stressmoment att man ska vinna osv

Jag går och väntar på Yoshi så det är inte släppt än men det ser riktigt avslappnande och kul ut:

https://www.youtube.com/watch?v=sx_C9jJ0AlA

Btw, någon som sett om det kommunicerats något releasedatum?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Laban80:

Jag går och väntar på Yoshi så det är inte släppt än men det ser riktigt avslappnande och kul ut:

https://www.youtube.com/watch?v=sx_C9jJ0AlA

Btw, någon som sett om det kommunicerats något releasedatum?

Enda info som finns är 2018.

Visa signatur

Primär maskin: iPad Pro 12,9tum 2022 med Magic Keyboard.
Sekundär maskin: Ryzen 9 5900x, Radeon 7900 XTX, 32GB RAM, monitor: OLED42C24LA
2st NUC 9 Pro Kit - NUC9VXQNX Ubuntu server för diverse.
PSN ID:iller Xbox live:illerG Wii U:illerG Switch:iller

Permalänk
Medlem

Nintendo LABO.... äh.

Sitter fortfarande och väntar på nästa Direct. Metroid Prime 4, online, VC, nästa Pikmin, Animal Crossing... ge oss nåt stort nu Nintendo!

Permalänk
Moderator
NintendOrakel

Ny patch för Nine parchment

Det finns nu en patch för spelet till switch.

  • Spara flera olika filer (upp till 10) är nu tillgänglig:

  • Förlust av hattar eller items/EXP i online läget har fixats (går fortfarande att förlora saker i solo läge).

  • Förbättring av anslutning till online multiplayer läget.

Update:

• You can now store up to 10 runs
• Fixes to saves being wiped when disconnecting from an online game
• Online game can be started alone, no need to wait for others to join in the lobby
• A lot of bug fixes to different kinds of issues of camera not moving and enemies not spawning or dying correctly
• Changes to the online matchmaking logic
• The invisible quill in Endless Snowbanks is now visible
• Fix to the ”The Hero of Trine” Amadeus not unlocking if Amadeus dead when the boss is defeated
• Other minor fixes

Ps en reddit användare belyser att han tappade sin level/framgång i single player läge när han uppdaterade. Andra spelare säger att de inte har tappat något alls.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tiamat:

Ps en reddit användare belyser att han tappade sin level/framgång i single player läge när han uppdaterade. Andra spelare säger att de inte har tappat något alls.

Det har jag redan råkat ut för innan patchen när spelet kraschade... Att 15 timmars nötande bara försvann var ju najs...

Visa signatur

The power of GNU compiles you!
"Often statistics are used as a drunken man uses lampposts -- for support rather than illumination."

Permalänk
Moderator
NintendOrakel
Skrivet av kode:

Det har jag redan råkat ut för innan patchen när spelet kraschade... Att 15 timmars nötande bara försvann var ju najs...

Det har hänt mig två ggr och brorsan med oftast när man hoppade in i online läge/krasch där andra har redan börjat spelat.
Men de ska ha fixat detta nu.

Det fattas två karaktärer för mig tjejen med vingar och Amadeus 3:e karaktär sen har jag alla.
Men att skydda bocken i hardcore brukar alltid faila för mig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av frizzy10:

Någon som har tips på ett enkelt och avkopplande spel till switchen? Vill ha något man kan lira när man är trött efter en intensiv arbetsdag (som idag). Har mario kart, rocket league, splatoon etc men de ger ju ett viss stressmoment att man ska vinna osv

Oxenfree, lite mysigt äventyrslir med bra stämning.
Thimbleweed Park - Ron Gilberts äventyrslir med skön humor och lite retrokänsla.

Permalänk
Moderator
NintendOrakel

Jaha har beställt Ys VIII: Lacrimosa Of DANA - Limited Edition (Nintendo SWITCH) med frakt blev det £100.98 GBP.

We do not bill you for pre-orders when you first place your order, but there will be a pre-authorization charge for the full amount of the order. This pre-authorization charge will be in place on your account for around 30-Days and while we will not remove funds from your account they will be ineligible to be spent elsewhere. At the end of the Pre-Authorisation you will be billed in full for the order and delivery charge. If you have any special circumstances with your billing/payment, please feel free to contact us and we will assist you as best we can. support@nisaeurope.com

Körde med kort orkade inte med paypal denna gång.

Permalänk
Medlem

Någon som vet ifall RIME blivit patchat än? Minns om att jag läste att dom fortfarande jobbade på det för ett tag sen men spelet har ju varit ute länge nu. Vill gärna prova spelet ifall dom kan bort dom värsta problemen med framerate drops och sånt..

Permalänk
Moderator
NintendOrakel
Skrivet av solemn:

Någon som vet ifall RIME blivit patchat än? Minns om att jag läste att dom fortfarande jobbade på det för ett tag sen men spelet har ju varit ute länge nu. Vill gärna prova spelet ifall dom kan bort dom värsta problemen med framerate drops och sånt..

Ingen patch ännu du kan kolla på deras dev-tracker för mer info:

I finished RiME on Siwtch and the critics were really ruthless! I did not find the game as catastrophic as they say. There are indeed some worries mainly in the first world but the experience remains intact. RiME is a wonderful game that I discovered by ignoring critics. Thank you, I hope you will come up with solutions to silence the bad languages!

Permalänk
Medlem

Det är under all kritik att Rime är som det är.
Inte ospelbart dock.

Kan säga så här. Klagar man på Zelda för dess framerate skall man inte spela Rime.

Visa signatur

Primär maskin: iPad Pro 12,9tum 2022 med Magic Keyboard.
Sekundär maskin: Ryzen 9 5900x, Radeon 7900 XTX, 32GB RAM, monitor: OLED42C24LA
2st NUC 9 Pro Kit - NUC9VXQNX Ubuntu server för diverse.
PSN ID:iller Xbox live:illerG Wii U:illerG Switch:iller

Permalänk
Konsolgrävare

Tror ni 64 GB SD kort räcker när man alltid köper spel i fysisk kopia förutom när spelen bara släpps digitalt? Vad rekommenderar ni 64,128 eller 200GB? Ska köpa ett nu för har bara 2gb kvar på Switchen och kan inte få plats med Yooka-Laylee

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Skrivet av tyvar1:

Tror ni 64 GB SD kort räcker när man alltid köper spel i fysisk kopia förutom när spelen bara släpps digitalt? Vad rekommenderar ni 64,128 eller 200GB? Ska köpa ett nu för har bara 2gb kvar på Switchen och kan inte få plats med Yooka-Laylee

Skickades från m.sweclockers.com

Jag vill helst ha fysiska kopior förutom på spel som jag enkelt vill kunna spela lite fort som tex rocket League.
Har idag 128gb och skulle nästan vilja ha mer så 64gb hade jag personligen inte köpt

Permalänk
Moderator
NintendOrakel
Skrivet av tyvar1:

Tror ni 64 GB SD kort räcker när man alltid köper spel i fysisk kopia förutom när spelen bara släpps digitalt? Vad rekommenderar ni 64,128 eller 200GB? Ska köpa ett nu för har bara 2gb kvar på Switchen och kan inte få plats med Yooka-Laylee

Skickades från m.sweclockers.com

Jag hade ett 128 GB och hade över 80 på det då kör jag mest fysiska titlar. Men som Resident evil, La noire, Doom och kommande spel har jag nu uppgraderat till 400. Det går åt även om man kör fysiskt eftersom en del titlar kräver nedladdning fast man har det i fysiskt format.

Billigast är väl att köpa 200 och köpa ett till om man nu inte vill köra på 400.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tyvar1:

Tror ni 64 GB SD kort räcker när man alltid köper spel i fysisk kopia förutom när spelen bara släpps digitalt? Vad rekommenderar ni 64,128 eller 200GB? Ska köpa ett nu för har bara 2gb kvar på Switchen och kan inte få plats med Yooka-Laylee

Skickades från m.sweclockers.com

Jag köpte ett 200GB och har fyllt hälften.
Köper bara på E-shop.
Har inte köpt LA-noire, NBA 2K18 eller något av dem andra extremt lagringskrävande spelen.
Mina största är Zelda och Xenoblade Chronicles 2 på ca 13GB vardera.

Så går det när man läser fel.

Köper du alltid spelen fysiskt så bör det gå bra en bra stund med 64GB om du håller dig borta från de "extrema spelen"

Visa signatur

Primär maskin: iPad Pro 12,9tum 2022 med Magic Keyboard.
Sekundär maskin: Ryzen 9 5900x, Radeon 7900 XTX, 32GB RAM, monitor: OLED42C24LA
2st NUC 9 Pro Kit - NUC9VXQNX Ubuntu server för diverse.
PSN ID:iller Xbox live:illerG Wii U:illerG Switch:iller

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av Tiamat:

Jag hade ett 128 GB och hade över 80 på det då kör jag mest fysiska titlar. Men som Resident evil, La noir, Doom och kommande spel har jag nu uppgraderat till 400. Det går åt även om man kör fysiskt eftersom en del titlar kräver nedladdning fast man har det i fysiskt format.

Billigast är väl att köpa 200 och köpa ett till om man nu inte vill köra på 400.

Juste hade helt glömt bort att en del spel kräver nedladdning. Blir att skaffa sig ett 200GB kort! Tackar!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk

Pre-order now only $99.99!!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av martinot:

Jag har detta problem på en av mina Switchar. Just B-knappen som inte alltid "tar" trots att den sagt "klick" (man måste ibland trycka ner lite till på just den).

OK, jag har varit i kontakt med Webhallen och det ska skickas in på service.

Visa signatur

| CPU: Intel 11900K | GPU: ASUS RTX 3080 OC | Moderkort: Asus Prime Z590-A | RAM: Corsair LPX 32GB@3600MHz | CPU-Kylare: Noctua NH-U12A | Primär SSD: Samsung 970 Evo Plus 2TB | Sekundär SSD: Samsung 860 EVO 1TB | Ljudkort: Asus Xonar Essence STX | Nätaggregat: Corsair RM850x v2 Chassi: Fractal Design Define 7 Compact | Kringutrustning: LG UltraGear 27GL850, Dell U2412M, Ducky One 2 Mini, Filco Majestouch 2 TKL, Filco Majestouch 2, Logitech G Pro X Superlight, Sennheiser HD650

Permalänk
Medlem
Skrivet av solemn:

Någon som vet ifall RIME blivit patchat än? Minns om att jag läste att dom fortfarande jobbade på det för ett tag sen men spelet har ju varit ute länge nu. Vill gärna prova spelet ifall dom kan bort dom värsta problemen med framerate drops och sånt..

Jag tröttnade på att vänta och köpte det till PS4:an under julrean istället. Trevligt spel!

Permalänk
Permalänk
Inaktiv

Lockande, lansering den 23'e enligt din lista innan. Blir att klura på över natten tror jag. Tack för tipset (och än längre backlog)!

Permalänk
Moderator
NintendOrakel
Skrivet av anon5930:

Lockande, lansering den 23'e enligt din lista innan. Blir att klura på över natten tror jag. Tack för tipset (och än längre backlog)!

Ja den kommer ut nästa vecka + det ut kommer lite spel den 23:e på e-shop med t e x Shu

Vesta ett action/pusselspel dyker upp imorgon på e-shop:

Monsterboy har lagt ut nya bilder spelet ser riktigt roligt ut:

Så backloggen ökar för många tror jag

Permalänk
Moderator
NintendOrakel

KORG Gadget

Kommer till Switch såg denna nyhet i morse. Så snart kan vi leka Dj's eller producent:

Källa

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av Tiamat:

Ja den kommer ut nästa vecka + det ut kommer lite spel den 23:e på e-shop med t e x Shu

https://www.youtube.com/watch?v=Z9vho0-HKCg

Vesta ett action/pusselspel dyker upp imorgon på e-shop:

https://www.youtube.com/watch?v=bWU8Fg8YkC4

Monsterboy har lagt ut nya bilder spelet ser riktigt roligt ut:

http://monsterboy.com/blog/uploads/Images/Monster_Boy_Switch_1.jpg

http://monsterboy.com/blog/uploads/Images/Monster_Boy_Switch_2.jpg

Så backloggen ökar för många tror jag

Vesta, Lost Sphear, Shu och Celeste se riktigt intressant ut till nästa vecka! Shu och Celeste blir i alla fall ett garanterat köp!

Blev att pimpa Switchen lite och köpte nyss:

  • amFilm Tempered Glass Screen Protector

  • HORI 24 Game Card Case

  • JETech Protective Case Cover

  • SanDisk ULTRA microSDXC 200GB

HORI 24 Game Card Case blir perfekt nu när man börjar få rätt så många spel och kör 99% Handheld så fick bli ett köp av JETech Protective Case Cover som enligt reddit ska vara den bästa!

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Tiamat:

Ja den kommer ut nästa vecka + det ut kommer lite spel den 23:e på e-shop med t e x Shu

https://www.youtube.com/watch?v=Z9vho0-HKCg

Vesta ett action/pusselspel dyker upp imorgon på e-shop:

https://www.youtube.com/watch?v=bWU8Fg8YkC4

Monsterboy har lagt ut nya bilder spelet ser riktigt roligt ut:

http://monsterboy.com/blog/uploads/Images/Monster_Boy_Switch_1.jpg

http://monsterboy.com/blog/uploads/Images/Monster_Boy_Switch_2.jpg

Så backloggen ökar för många tror jag

Oj, jag trodde detta spel låg längre fram än så. Men jag kan ha blandat ihop med Project Octopath. Lika bra att invänta lite intryck med kanske, personligen gillade jag inte I am Setsuna så mycket. Inte spelat så mycket heller samtidigt så bör ge den en till chans vid något tillfälle.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av reverend benny:

Oxenfree, lite mysigt äventyrslir med bra stämning.
Thimbleweed Park - Ron Gilberts äventyrslir med skön humor och lite retrokänsla.

Nice! Oxenfree är dessutom på rea nu, 75% rabatt (49kr). Blir lätt ett köp

Visa signatur

Gamingrigg: 2600X | Asus ROG STRIX X470-F | G.Skill Flare X 16GB | Palit RTX 3060 Ti Gaming Pro OC | EVGA SUPERNOVA G3 750W | Fractal Design Meshify C-TG

Permalänk
Konsolgrävare

Fick redan idag Lost Sphear på posten!

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |