Sök i "databas" med streckkodsläsare
Hej.
Jag behöver hjälp.
Jag använder en streckkodsläsare för att scanna en streckkod, ex. 4-siffrig, 1234. När jag scannar ska det automatiskt söka på sifferkoden (1234) i databasen jag har.
Jag kan inte mycket om att skapa websidor/html därför använder jag nu Word och sökfunktionen däri. Jag sätter muspekaren och markerar i sökfältet, scannar streckkoden och Word söker efter sifferkoden och den blir markerad. När jag ska scanna nästa streckkod måste jag först "kryssa" bort / sudda den gamla sökningen för att göra en ny. Det stör också att sökrutan alltid är framför och "i vägen" för att jag ska kunna söka. Jag har också gjort massa mellanrum mellan varje "objekt" för att det endast ska visa det aktuella objektet jag scannat/sökt på.
Det jag vill göra är att endast ha Word dokument eller html om det är enklare (eller annan lösning) för att endast se objektet kopplad till streckkoden för att sedan kunna scanna nästa streckkod utan att sudda tidigare sökning eller för den delen se en sökruta framme hela tiden....
Det är en dator med scannern och Word dokument/databas/html vad det blir/kallas. Det ligger alltså lokalt på samma dator och behöver inte kommas åt via internet. Jag har bara fått för mig att det blir snyggare och smidigare att göra det webbaserat.
Svårt att förklara men jag har bifogat en bild på hur det ser ut idag så kanske ni förstår hur jag menar.
Googla å fixa å dona lite brukar inte va några problem men nu vet jag inte vad jag ska söka på eller vart jag ska börja.
Tacksam för all hjälp jag kan få.