Permalänk
Medlem

ASUS ROG Claymore

Hej,

Är riktigt sugen på erat Claymore tangentbord och Spatha musen, men kommer det dröja länge innan vi får se varianten med numpad i butikerna.
Och om jag har förstått det rätt så kommer ni även sälja numpaden separat, ifall man köper Core varianten nu.

MVH
Ronny

Visa signatur

Stuff and things!

Permalänk

Hejhej,

Vad roligt att du gillar Claymore och Spatha

Preliminärt så ska Claymore med numpad dyka upp sent 2016/tidigt 2017. Det är ännu inte bestämt om extra numpad kommer att säljas i Norden dock.

Permalänk
Medlem

@ASUS_Troy: Ok, då får man helt enkelt avvakta tills paketet med en numpad dyker upp då. 😀

Visa signatur

Stuff and things!

Permalänk
Medlem

Stoppa maskinerna!!!

@ASUS_Troy: Nu när MX Black silent kommer vara tillgängliga för alla tillverkare så hade det varit ett ypperligt tillfälle att kombinera dessa med Claymore. Är det något ni har tänkt er? Om inte, hur är tangentbordet uppbyggt? Kan man lätt byta brytarna eller är dom fastlödda?

Permalänk
Medlem

@ASUS_Troy: Hur går det med ROG Claymore?
Har inte sett röken av någon numpad än.
Är riktigt köpsugen på ett nytt tangentbord, och sitter bara och väntar på Claymore men snart är tålamodet slut

Visa signatur

Stuff and things!

Permalänk
Medlem

Hej är sugen på att köpa ROG claymore. Men vill ha den med MX Brown. Vet ni om den kommer till marknaden snart? Har väntat på den länge. Mvh

Permalänk
Medlem

@Axel95: Skickade faktiskt ett PM till Troy förut idag, ihop om att få något svar på hur det står till med Claymore.
Så vi får se om han dyker in här snart

Visa signatur

Stuff and things!

Permalänk
Medlem

@{SWEC}Rool82: Okej bra att höra

Permalänk
Medlem
Skrivet av {SWEC}Rool82:

@Axel95: Skickade faktiskt ett PM till Troy förut idag, ihop om att få något svar på hur det står till med Claymore.
Så vi får se om han dyker in här snart

Inget nytt än?

Permalänk
Medlem

@Sableye: Ne, har varit tyst än så länge. :/

Visa signatur

Stuff and things!

Permalänk
Medlem

Jag har själv varit väldigt sugen på Claymore och Spatha i några månader nu. Har länge funderat på om jag ens kommer ha nytta av numpaden, men inte vågat köpa Core-varianten om jag skulle ångra mig.

Men nu orkar jag inte vänta längre. Ångrar att jag inte köpte dem när de va på rea i november...

Permalänk

Hej hej,

Har en spännande länk åt er: https://www.proshop.se/Tangentbord/ASUS-ROG-Claymore-Cherry-M...

Ha en trevlig helg!

Permalänk
Medlem
Skrivet av ASUS_Troy:

Hej hej,

Har en spännande länk åt er: https://www.proshop.se/Tangentbord/ASUS-ROG-Claymore-Cherry-M...

Ha en trevlig helg!

Jaha, nu blev ju denna dag genast mycket dyrare...
Men gött att den äntligen finns att få tag på iaf
Började misstänka att ni hade hittat nått sista minuten fel på grejerna, och senarelagt produktsläppet.

Visa signatur

Stuff and things!

Permalänk
Medlem
Skrivet av ASUS_Troy:

Hej hej,

Ha en trevlig helg!

Nu blev jag riktigt köpsugen... Var ju tyvärr inte direkt billigt. Å andra sidan har jag redan spenderat löjliga pengar på min dator så det är väl skit samma vad det kostar.

Visa signatur

Jag har lugnat ner mig på gamla dagar.. PC från Asus/Inet med ett RTX 4080 som funkar men är inget extra bra. Har givetvis en Switch och en Series X kopplad till min välldigt bra Plasma 65" LG OLED G1.

Permalänk
Medlem

Detta tangentbordet är påväg hem till mig med nu Sitter med deras Spatha mus, deras sheath musmatta och deras centurion headset... lite kär i Asus är man väl

Permalänk
Medlem

Så ja, fick hem mitt exemplar av Claymore och en Spatha mus idag
Riktig grym bygg kvalité där får ASUS 10p utan tvekan.

Dock har jag ett ganska stort problem just nu.
Och det är att jag inte "kan" spela några spel där jag måste hålla en knapp, typ W för att gå framåt. Gör jag det så... hackar gubben framåt, typ som om jag skulle sitta och mata på W.
Dock så går det bra om jag håller ner W och trycker på en annan knapp fram och tillbaka, då börjar gubbe gå framåt som vanligt. Men det är tillbaka så fort jag släpper W, och sedan försöker gå framåt igen.

Är tydligen ett par personer på ROG forumet som har samma problem.
https://rog.asus.com/forum/showthread.php?87663-ASUS-ROG-Clay...

Får hoppas på att det är en bugg i mjukvaran bara, så man slipper skicka iväg tangentbordet iaf.

Musen fungera iaf klockrent

EDIT: Haha, nevermind me, I'm just an idiot...
Tydligen var det när för att jag hade pillat på Fn+F1 till F4 (x1 till x8) :facepalm:
Så nu kan jag spela med tangentbordet också

Visa signatur

Stuff and things!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zy77en:

Detta tangentbordet är påväg hem till mig med nu Sitter med deras Spatha mus, deras sheath musmatta och deras centurion headset... lite kär i Asus är man väl

Skrivet av {SWEC}Rool82:

Så ja, fick hem mitt exemplar av Claymore och en Spatha mus idag
Riktig grym bygg kvalité där får ASUS 10p utan tvekan.

Dock har jag ett ganska stort problem just nu.
Och det är att jag inte "kan" spela några spel där jag måste hålla en knapp, typ W för att gå framåt. Gör jag det så... hackar gubben framåt, typ som om jag skulle sitta och mata på W.
Dock så går det bra om jag håller ner W och trycker på en annan knapp fram och tillbaka, då börjar gubbe gå framåt som vanligt. Men det är tillbaka så fort jag släpper W, och sedan försöker gå framåt igen.

Är tydligen ett par personer på ROG forumet som har samma problem.
https://rog.asus.com/forum/showthread.php?87663-ASUS-ROG-Clay...

Får hoppas på att det är en bugg i mjukvaran bara, så man slipper skicka iväg tangentbordet iaf.

Musen fungera iaf klockrent

EDIT: Haha, nevermind me, I'm just an idiot...
Tydligen var det när för att jag hade pillat på Fn+F1 till F4 (x1 till x8) :facepalm:
Så nu kan jag spela med tangentbordet också

Ni får gärna meddela mig när ni har testat det i några dagar om det verkligen är värt 2500kr. Funderar på om jag ska köpa Core-versionen iallafall, med tanke på att numpaden kostar 900kr, men det var ju den som gjorde hela tangentbordet. Så jag är lite kluven just nu, och skulle uppskatta era omdömen

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sableye:

Ni får gärna meddela mig när ni har testat det i några dagar om det verkligen är värt 2500kr. Funderar på om jag ska köpa Core-versionen iallafall, med tanke på att numpaden kostar 900kr, men det var ju den som gjorde hela tangentbordet. Så jag är lite kluven just nu, och skulle uppskatta era omdömen

Japp, ska försöka komma ihåg att göra det.

Just nu försöker jag att få ROG Armoury att komma ihåg custom effekterna. Får den att spara effekten, men så fort jag byter profil så återgår den till standard effekten.
Men det kan ju bara vara jag som är trött också, går ju på ångorna av senaste monstern just nu... Kanske dags att sova lite.

Visa signatur

Stuff and things!

Permalänk
Medlem
Skrivet av ASUS_Troy:

Hej hej,

Ha en trevlig helg!

Jaha, betyder detta att det inte kommer ett renodlat med svenska tecken på?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@ASUS_Troy
Tycker du inte 1000kr för en numpad är lite väl dyrt?

Permalänk
Skrivet av StuntmanMike:

@ASUS_Troy
Tycker du inte 1000kr för en numpad är lite väl dyrt?

Vår rekommenderade prissättning är att det ska vara 700 kronors skillnad mellan de två tangentborden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ASUS_Troy:

Vår rekommenderade prissättning är att det ska vara 700 kronors skillnad mellan de två tangentborden.

Ja det låter ju lite bättre iallafall. Får väl vänta tills fler återförsäljare har fått in att å "priskriget" börjat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sableye:

Nu har jag haft mitt ett tag och jag har verkligen inget negativt att säga, det är perfekt storlek för mig. Och det att bara kunna dra loss numpaden är ett riktigt plus, har kört med den lite på vänstersidan som makro och det går utmärkt. Även smidigt att ha med sig ett mindre tangentbord på lan aura saken till rgb synkar bra med resten av setupen jag har, dock kör jag det i statisk röd.
Brytarna är ju inte heller något att trycka ner på cherry levererar som vanligt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zy77en:

Nu har jag haft mitt ett tag och jag har verkligen inget negativt att säga, det är perfekt storlek för mig. Och det att bara kunna dra loss numpaden är ett riktigt plus, har kört med den lite på vänstersidan som makro och det går utmärkt. Även smidigt att ha med sig ett mindre tangentbord på lan aura saken till rgb synkar bra med resten av setupen jag har, dock kör jag det i statisk röd.
Brytarna är ju inte heller något att trycka ner på cherry levererar som vanligt

Tack så mycket för svar! Jag slog till på en Core-variant tillsammans med en Spatha-mus eftersom de var på rea på Komplett. Använder varken numpad eller macro speciellt mycket i nuläget så jag tror jag kan klara mig utan det helt.

Permalänk
Medlem

Ja nu har snart en månad gått med mitt Claymore och min Spatha, så det är väl dags för en liten mini recension.

Claymore:
Byggkvalitén är här riktigt hög, mycket stabilt byggt.
Ska jag leta nått att gnälla på så skulle det vara att numpaden kan kännas lite ostabil, men bara om man använder "bena" på tangentbordet och numpaden. Kör man grejerna i nerfällt läge så ligger numpaden bra på bordet.
Brytarna är ju vanliga Cherry MX, så det är väl inte så mycket att säga om

Mjukvaran har dom dock rätt mycket kvar att arbeta på. Den känns lite väl begränsande då man ska göra en custom ljuseffekt, OM man nu får den att spara det man nyss gjort.

Spatha:
Byggkvalitén är här även ruggigt bra, har faktiskt inget negativt att säga om den.
I mina händer passar musen perfekt, och tyngden som "många" gnäller på har jag inga som helst svårigheter med. Nu är jag ingen CS:GO spelare, och jag kan förstå att man vill ha en lättare mus med mindre momentum då man lirar snabba spel. Men som sagt för mig fungerar den perfekt.

Batteri tiden är nog det enda som är lite klent, vist den räcker en hel dag utan problem. Men om man inte laddar den under natten så ligger batteriet på ~10-25% på morgonen. Men o andra sidan så är det ju bara att plugga i sladden och köra vidare då.

ROG Armoury fungerar bättre till musen, här har jag inte haft några problem. Men nu har ju musen funnits ute i det vilda ett tag redan så ASUS har ju hunnit med att smasha buggarna här.

Ja så överlag så är jag riktigt nöjd med mitt köp, är som sagt mjukvaran som behöver fixas till. Men det ska väl snart vara fixat av ASUS. När det kommer till hårdvaran så kan jag inget annat än starkt rekommendera dom här produkterna.

Visa signatur

Stuff and things!

Permalänk

Köpte nyligen ett Claymore och en Spatha för att matcha min asus 34".Musen ligger grymt skönt i min hand och känns kanon,synd att den inte funkar alls bara..Claymore tangentbordet är i en bra storlek och ser bra ut men space tangenten är rätt så värdelös. vänstra delen av den verkar inte funka alls (den del som är närmast WASD). Lite frustrerande då det inte var superbilligt.

Visa signatur

Gigabyte M32U , AMD Ryzen 9 5900X , ASUS GeForce RTX3080TI TUF GAMING OC , Corsair iCUE 5000X RGB Midi Tower , ASUS ROG Strix X570-F GAMING , Corsair MP600 PRO 1TB M.2 , Samsung 860 EVO 4 TB , Corsair RM850x, 850W Vit PSU , Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 3200MHz 32GB , Corsair iCUE H100i ELITE CAPELLIX White , Win 10