Permalänk
Medlem

@DaydreamerVlad:
Gratis Yamato camo ger
-50% to the cost of ship's post-battle service.
+50% experience earned in the battle.
+50% Commander experience earned in the battle.

Vilket är lite sämre än det man kan köpa för doubloons som ger 100% exp(men ingen commander exp) och 20% mer credits
Men det är gratis och lätt att få.

Man kan även få collection items från dina 3 dagliga lådor liknande hur det är med Yamamoto collection.
Du kan inte ha igång Yamamoto collection igång samtidigt som HSF utan får välja inne i din collection profil.

Permalänk
Medlem

Spelet börjar likna en dating sim lite väl mycket nu, vilket säger något om målgruppen som WG vill mjölka pengar på.

Visa signatur

Science flies you to the moon. Religion flies you into buildings.

Permalänk
Medlem

Suttit och kollat lite streams på detta och ett till "gratisspel" och blir småsugen men kanske försent att ge sig in i det som helt ny?

(Kommer ställa exakt samma fråga om "systerspelet" (?) fast i rätt tråd)

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact / Solid | Noctua NH-D15 chromax.black | Kingston Fury Beast Black 64GB (2x16GB) Expo DDR5 / 6000 MHz| ASUS TUF Gaming 1000W Gold - ATX 3.0 | Noctua NF-A14 / PWM / 140mm |Palit GeForce RTX 4090 GameRock 24GB | Kingston Fury Renegade 1TB | Kingston NV2 2TB | ASUS PRIME X670-P WIFI | AMD Ryzen 7 7800X3D | Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 34" | Windows 11 Home Svensk

Permalänk
Moderator
Moderator

@Beginner: Det är ingalunda för sent, EU servern har mellan 20-30k spelare stabilt och det tar aldrig lång tid att hitta match. Finns gott om folk här på forumet som lirar spelet eller på Geeks egen Discord.

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Medlem
Skrivet av Beginner:

Suttit och kollat lite streams på detta och ett till "gratisspel" och blir småsugen men kanske försent att ge sig in i det som helt ny?

(Kommer ställa exakt samma fråga om "systerspelet" (?) fast i rätt tråd)

Skrivet av Lan:

@Beginner: Det är ingalunda för sent, EU servern har mellan 20-30k spelare stabilt och det tar aldrig lång tid att hitta match. Finns gott om folk här på forumet som lirar spelet eller på Geeks egen Discord.

Citerar mig själv också. Dumjag glömde det "viktigaste" för mig. Är det helt gratis? I min värld finns nämligen inget som är helt gratis. :/

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact / Solid | Noctua NH-D15 chromax.black | Kingston Fury Beast Black 64GB (2x16GB) Expo DDR5 / 6000 MHz| ASUS TUF Gaming 1000W Gold - ATX 3.0 | Noctua NF-A14 / PWM / 140mm |Palit GeForce RTX 4090 GameRock 24GB | Kingston Fury Renegade 1TB | Kingston NV2 2TB | ASUS PRIME X670-P WIFI | AMD Ryzen 7 7800X3D | Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 34" | Windows 11 Home Svensk

Permalänk
Moderator
Moderator

@Beginner: Det går att spela gratis om man är villig att lägga tid. De hårdaste gränserna är fyra platser i garaget/dockor. Man kan tjäna nya platser genom events om man grindar hårt. På högre tiers ökar mängden exp och ingame credits för att köpa nya skepp så det tar mer tid, många köper premiumtid för det till exempel men visst kan man ha precis lika roligt utan att lägga pengar om man gillar skeppstrider.

Låter fler svara.

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Medlem

@Beginner:

Svar ja du kan spela helt grattis men du får spendera mer tid, har själv lagt ut för mycket på detta spel både tid och pengar.
Då det är det enda spel jag spelar så anser jag det är värt det.

Att inte lägga några pengar alls går men frågan är om det är värt det.
Först måste du lära dig spelet och det är inte alla som kan spela även efter flera månader dvs lagspel och allt annat om skeppens svagheter och fördelar.
Sen tar allt mycket längre tid, både införskaffa credits och utan premium få exp och skaffa nya skepp

Port slot får du enklast genom uppdrag som ger skepp, dom har gett ut flera premiumskepp + det går att få shinome genom campaign.
Spelar du enbart lågtiers kommer du knappast få credits problem så visst går det att klara sig utan premium.

Kommer du till t8 och högre så krävs det väldigt bra matcher varje gång för att gå jämnt ut och så får du spela dina premium skepp som du får hoppas få genom missions.

Du kan också ha tur med containers(samla exp dagligen) och sök också vidare det fanns erbjudande på texas om man tar sig till tier 6, dvs låt någon introducera dig till spelet och du får premium skepp medans han får credits.

https://playtogether.worldofwarships.eu/
Det är bara be någon att skriva in sitt namn.

Det går absolut att införskaffa Musashi för freexp vilket kommer vara det enda premium du kommer behöva, det är lite svårt att fixa Missouri(försvinner) som är bättre för credits just nu.

Permalänk
Medlem

@Lan:
Man har väl mer platser nu när dom har lagt till fler nationer? dvs man får en ny slot per ny tier 1

Permalänk
Moderator
Moderator

@Terrell: Helt rätt, har mitt konto sedan beta så tänkte inte på att det finns fler nationer nu.

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk

Har sweclockers nån egen clan som man kan gå med i?
Verkar som att det kommer dra igång igen snart.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av GeneralRushHour:

Har sweclockers nån egen clan som man kan gå med i?
Verkar som att det kommer dra igång igen snart.

Skickades från m.sweclockers.com

Dom har väl Geeks i WoWS, men dom flesta lämnade inklusive mig då swecs admins i klanen aldrig var delaktiga med resten av medlemarna utan satt i sin egna del på TS där dom var admins med och var helt hopplöst värdelösa att nå och det retade folk rätt mycket.
Folk lämnade och startade egna eller gick med i andra klaner så du får nog räkna med att sitta för dig själv i Geeks misstänker jag.

Av dom 3 klaner jag varit med i så var den totalt värdelös.

Permalänk
Medlem

@GeneralRushHour:

Det finns Geeks som spelar andra spel också och så finns det PC som jag spelade för, jag skulle rekommendera dig att testa att vara på bägge discord server innan du bestämmer dig.
Tror du skulle passa på bägge men dom har olika mål.

Permalänk

Ok tack, ska kolla upp båda men PC låter mer intressant efter att ha läst Pa's inlägg

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Moderator
Moderator

@pa1983: Det kan bero på att det aldrig var en organiserad klan, det var aldrig avsikten heller vilket vi sade tydligt från början. Det fanns flera casual spelare och några som ville spela mer seriöst. Ni som ville det, hittade aktiva och dedikerade klaner. Kul att ni hittade det ni ville.

Vi försökte göra ngt positivt, tråkigt att du inte uppskattade det men antar att dina förväntningar var högre. Beklagar.

Vidare i denna frågan tas lämpligen i pm då det är ett personligt ärende som inte rör WoWs tråden eller dess läsare.

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Medlem
Skrivet av Beginner:

Citerar mig själv också. Dumjag glömde det "viktigaste" för mig. Är det helt gratis? I min värld finns nämligen inget som är helt gratis. :/

Som andra nämnt så ja, det är helt gratis. Du blir aldrig tvingad att lägga pengar för att komma vidare efter X antal timmar eller något sånt. Begränsningen ligger istället i att det kommer ta en jäkla tid att komma någon vart efter ett tag utan premium och/eller premium skepp när du börjar komma upp i högre tiers.

Spontant skulle jag säga att tiers 1-6 är gjorda för att vara rätt snälla när man inte lägger pengar på spelet, uppenbart designade för att man som ny ska kunna prova på olika skeppstyper samt nationer utan att drabbas av allt för mycket grind och ekonomiska svårigheter. Är man mer tålig mot grind så kan vi nog sträcka det till tier 1-7 möjligen men sen är det segt på riktigt för att nå T8+.

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 5800X3D | Noctua NH-U12A | Gigabyte X570 Aorus Pro | Powercolor Radeon RX 6900XT Red Devil | 16GB G.Skill Trident Z@3600 CL15 | Gigabyte Aorus 2TB M.2 NVMe SSD | Fractal Design Ion+ Platinum 860W | Fractal Design Meshify S2 Blackout | Corsair K70 | Logitech G502 | Alienware AW3423DWF |

Permalänk

PC-klanen verkar vara riktigt nice.
Trevligt folk, körde ett par matcher med makingmonsters och cavalier och vi vann 9 av 11 matcher.
Gör en jävla skillnad när man kan hjälpas åt och t.ex. dela på radar, defensive AA osv.

Permalänk
Medlem

Någon som har en T8 eller högre CV som vill köra lite division? Jag behöver plane kills med T8 och upp skepp.

Permalänk

Sjuk match, Jag i Montana plus Cavalier i en Moskva höll en cap mot 2 kurfurst, 1 chapayev, 1 shima plus en-två iowa/missouri.
3200k bas-xp
269784 dmg

Permalänk
Medlem

Finalen i Kings of the Sea, EU vs NA börjar nu!

https://www.twitch.tv/flamuu

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 5800X3D | Noctua NH-U12A | Gigabyte X570 Aorus Pro | Powercolor Radeon RX 6900XT Red Devil | 16GB G.Skill Trident Z@3600 CL15 | Gigabyte Aorus 2TB M.2 NVMe SSD | Fractal Design Ion+ Platinum 860W | Fractal Design Meshify S2 Blackout | Corsair K70 | Logitech G502 | Alienware AW3423DWF |

Permalänk
Medlem

Denna var postad på reddit
Arp Takao i randoms

Förklaring till moderatorer: ikonerna ovanför syftar till dom olika skeppen och hur CA dödar ens egen DD.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DaydreamerVlad:

Denna var postad på reddit
Arp Takao i randoms
https://i.redd.it/8goxe65oiag01.gif

Förklaring till moderatorer: ikonerna ovanför syftar till dom olika skeppen och hur CA dödar ens egen DD.

Vad har det med Arp Takao att göra?

Permalänk
Medlem

@Rasmus117:

Om du har spelat Atago så vet du att den har utmärkta torpeder(om man använder dom rätt), Takao är liknande skepp med ett dåligt cammo.
Videon syftar på hur DD använder sina torpeder och Takao försöker göra samma sak, det är många kryssare eller tom tirpitz som inte förstår hur man använder torpeder = Se alltid till att det inte finns någon friendly framför som kan svänga in i dina torpeder.....

Permalänk
Medlem
Skrivet av DaydreamerVlad:

@Rasmus117:

Om du har spelat Atago så vet du att den har utmärkta torpeder(om man använder dom rätt), Takao är liknande skepp med ett dåligt cammo.
Videon syftar på hur DD använder sina torpeder och Takao försöker göra samma sak, det är många kryssare eller tom tirpitz som inte förstår hur man använder torpeder = Se alltid till att det inte finns någon friendly framför som kan svänga in i dina torpeder.....

Det händer mycket mer från Myokos än Takaos...

Permalänk
Medlem

Är det fler som har FPS-dropps och tvungen att starta om spelet för att kunna spela med bra FPS igen?

Visa signatur

AMD Ryzen 3900X, Gigabyte X570 AORUS ELITE,
G.Skill Flare X 32GB 3200MHz, FOCUS GX 850W, SSD 125 och 500GB, HDD 2tb, Gainward GeForce RTX 4090 Phantom
Laptops:MSI GT73VR 6RE Titan

Permalänk
Skrivet av hellmix:

Är det fler som har FPS-dropps och tvungen att starta om spelet för att kunna spela med bra FPS igen?

Har haft en del stutter jag också. Funderade på om det var någon bakgrundsprocess (typ Discord) eller något, men det är bra att andra också börjat uppmärksamma detta.

Rättning
Visa signatur

Nuvarande rigg: CPU: AMD R7 3700X, RAM: G.Skill Flare X, GPU: EVGA 1080Ti FTW3, Moderkort: Gigabyte GA-AX370-Gaming K7 (F51g), HDD: Samsung 840 SSD Pro Basic, WD Black Caviar 1TB SATA II, CPU-kylare: Corsair H115i (Noctua NF-A14), Chassi: Fractal Design R5, PSU: Seasonic Prime GX 1000

Permalänk
Medlem
Skrivet av hellmix:

Är det fler som har FPS-dropps och tvungen att starta om spelet för att kunna spela med bra FPS igen?

Har precis börjat spela igen efter ett halvårs uppehåll och detta var bland det första jag lade märke till. Trodde det var något fel med min setup, men då vet jag ju att det är fler som har problem.

Permalänk
SpelClockers

Dom gjorde något med vatten och skummet runt båtarna som rör på sig i senaste patchen. Jag körde lite under kvällen igår och mot slutet av kvällen hade jag runt 60-70fps med dippar under 60 också.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av S-FighterPilot:

Har haft en del stutter jag också. Funderade på om det var någon bakgrundsprocess (typ Discord) eller något, men det är bra att andra också börjat uppmärksamma detta.

Skrivet av Lunatech:

Har precis börjat spela igen efter ett halvårs uppehåll och detta var bland det första jag lade märke till. Trodde det var något fel med min setup, men då vet jag ju att det är fler som har problem.

skönt att veta att fler har samma problem

Skrivet av Sir Hitman:

Dom gjorde något med vatten och skummet runt båtarna som rör på sig i senaste patchen. Jag körde lite under kvällen igår och mot slutet av kvällen hade jag runt 60-70fps med dippar under 60 också.

Då är det verkligen dåligt optimerat har gtx1070 och i7 på min bärbara och ändå hamnar jag ner på 24fps när man behöver fps som mest :S

Visa signatur

AMD Ryzen 3900X, Gigabyte X570 AORUS ELITE,
G.Skill Flare X 32GB 3200MHz, FOCUS GX 850W, SSD 125 och 500GB, HDD 2tb, Gainward GeForce RTX 4090 Phantom
Laptops:MSI GT73VR 6RE Titan

Permalänk
Skrivet av hellmix:

skönt att veta att fler har samma problem

Då är det verkligen dåligt optimerat har gtx1070 och i7 på min bärbara och ändå hamnar jag ner på 24fps när man behöver fps som mest :S

För min del dyker problemet upp efter kanske 1-2h spelande.

Visa signatur

Nuvarande rigg: CPU: AMD R7 3700X, RAM: G.Skill Flare X, GPU: EVGA 1080Ti FTW3, Moderkort: Gigabyte GA-AX370-Gaming K7 (F51g), HDD: Samsung 840 SSD Pro Basic, WD Black Caviar 1TB SATA II, CPU-kylare: Corsair H115i (Noctua NF-A14), Chassi: Fractal Design R5, PSU: Seasonic Prime GX 1000

Permalänk
Medlem
Skrivet av S-FighterPilot:

För min del dyker problemet upp efter kanske 1-2h spelande.

Samma här då blir det mer eller mindre permanent låga fps men innan det så är det en jojo för mig så hoppa det kommer en fix på det. problemet är störande när fps blir låga mitt i en match då är det svårt att starta om.

Visa signatur

AMD Ryzen 3900X, Gigabyte X570 AORUS ELITE,
G.Skill Flare X 32GB 3200MHz, FOCUS GX 850W, SSD 125 och 500GB, HDD 2tb, Gainward GeForce RTX 4090 Phantom
Laptops:MSI GT73VR 6RE Titan