Sen faktura ändras till 36mån delbetalning

Permalänk
Medlem

Sen faktura ändras till 36mån delbetalning

Hejsan, jag har en faktura som förfall datumet var 26e och det var en fredag. Jag glömde betala den så jag betalade den idag som är 28:e (en söndag). När jag såg fakturan så stod det om betalningen ej kommer i tid så ändras din faktura till en 36månaders debetalning. Vad ska jag göra:/ elr vad ska hända. Fakturan är från komplett. Så dela gärna era åsikter elr om ni har stött på samma problem tidigare.

Permalänk
Avstängd

@komplett finns här som du kan skriva till.

Visa signatur

Man är inte dum för att man har stavproblem.
Läs mer om min synfel Visual Snow
Om mig ----> #16970666

Permalänk
Medlem

Det är relativt vanligt inom branschen. Vad var det för delbetalningsplan från början? Det första du bör göra är att kontakta kreditgivaren och förklara läget.

Visa signatur

”Det krävs talang för att lira hårdrock medan det räcker med en taskig barndom för att spela hiphop”

Permalänk
Medlem
Skrivet av Anomi151:

Hejsan, jag har en faktura som förfall datumet var 26e och det var en fredag. Jag glömde betala den så jag betalade den idag som är 28:e (en söndag). När jag såg fakturan så stod det om betalningen ej kommer i tid så ändras din faktura till en 36månaders debetalning. Vad ska jag göra:/ elr vad ska hända. Fakturan är från komplett. Så dela gärna era åsikter elr om ni har stött på samma problem tidigare.

Sånt som händer, ibland glömmer man bara.
Kontakta kreditgivaren som någon ovan skrev och förklara läget.

I de flesta fall får du betala ränta, dröjsmålsränta och påminnelseavgift för att "komma ikapp" missade betalningar. Borde inte vara omöjligt att kreditgivaren kan lösa på det sättet.

Visa signatur

|| Citera för svar! ||

Chassi: Xigmatek Elysium | PSU: EVGA Supernova G2 750W | MB: ASUS Strix Z390-F GAMING | CPU: INTEL i9-9900K & Corsair H60 | GPU: Asus Strix RTX 2080 OC | SSD: Samsung 970 EVO 500 GB | RAM: HyperX Fury 4x8 GB CL16 2666 Mhz | Ljudkort: Asus Xonar D2X | Nätverkskort: TP-Link Archer TX3000E

Tangentbord: Keychron K8 Pro | Switchar: Boba U4 | stabilizers: AEboards Staebis V2

Permalänk
Inaktiv

Det bästa är nog att ringa kreditgivaren / komplett och prata ut det med dem. Beter man sig som en normal person brukar eventuella avgifter inte behövas

Permalänk
Inaktiv

All betalnings syns inte direkt, så jag betvivlar att komplett ändrar villkoren om pengarna ej var inne den 27e ändras. Jag tror det löser sig, men ring till komplett och fråga.

Permalänk
Medlem

Har nog aldrig varit med om att något hänt om man betalar inom 5dagar efter förfallodatum.

Vill påstå att jag nog "missat" det 50-100ggr utan att höra något

Men jag säger inte att det gäller dig..

EDIT: när jag funderar lite på det så skulle jag nog kunna säga att jag "glömt" detta 4-500ggr. Hittills har de gått bra
(när jag räknar på hur ofta jag betalar räkningar och hur ofta jag glömmer etc och slår ut det på 10år)

Hihi..

Visa signatur

En del av mina bildlänkar hostas på egen maskin, är bildlänkarna trasiga, ha tålamod.

Permalänk
Medlem

Om betalningen kommer in den 29, (imorgon) så lär den bli godkänd och klar!

Permalänk
Medlem

Man kan betala några dagar efter förfallodatumet.
Det är ingen speciell hård krav att pengarna ska vara inne på deras konto.

Visa signatur

Laptop 4 13.5 - Ryzen 4680U - 16 GB DDR4 - 256 GB SSD

Permalänk
Medlem

aa jag hoppas verkligen att de löser sig, tack för era svar. De lugnar mig lite ner

Permalänk
Medlem

Det är väl bara att betala hela fakturan? Även om du är lite sen så har du ju betalat den, det är ju inte så att komplett skickar tillbaka dina pengar och säger "nej, nu ska du delbetala i 36 månader" ;). Kanske tillkommer någon avgift som du eventuellt kan ringa och prata bort men värre än så är det inte.

Visa signatur

Ryzen 5800X3D, Msi B450 Tomahawk, RX 7800XT, 32 Gb Corsair Vengeance Pro, vattenkylning.

Permalänk
Komplett.se

Tjena @Anomi151!

Gör så att du kontaktar vår kundservice så snart du kan så kan vi kolla närmare på om det gått över till en delbetalning eller ej. Pengarna lär inte kommit in hos oss ännu men vill inte tro att det skall vara några större problem att lösa detta.

Tack!

Mvh
Komplett.se

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lorault:

Man kan betala några dagar efter förfallodatumet.
Det är ingen speciell hård krav att pengarna ska vara inne på deras konto.

Haha, what?

Permalänk
Medlem

@Komplett: jag har gjort de, och de sa det ska ordna sig. Rekommenderat kundservice

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lorault:

Man kan betala några dagar efter förfallodatumet.
Det är ingen speciell hård krav att pengarna ska vara inne på deras konto.

Problemet blir väl om de hinner skicka ut en påminnelse. Vilket vissa kan skicka rätt fort efter förfallodatumet. Vanligtvis brukar det gå bra om man betalar 2-3dagar efter förfallodatum vad jag sett. Men det är ju inte rekommenderat att göra det haha Påminnelseavgifter är aldrig roliga..

Visa signatur

Life is so wonderful, Life is so beautiful, Stay a while, No one gets out alive.
Life is so wonderful, Life is so beautiful, Just smile, No one gets out alive.