Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Electronic Arts: Nytt Battlefield släpps 2018 – Biowares Anthem försenas till 2019

Permalänk
Medlem
Skrivet av ThunderboltDrgn:

absolut men då faller ju själva grejen med 200 år mellan åren i titlarna; 17-19-2142.

En snabbkoll på Wikipedia visar att det var fullt med krig 1742. Österrikiskt tronföljdskrig som involverade halva Europa, samtidigt som Sverige försöker invadera Ryssland (med begränsad framgång).

Visa signatur

5900X | 6700XT

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Albanach:

Dessutom vill jag sticka ut hakan ytterligare och säga att jag väldigt gärna skulle vilja se ett BF WW2, av den simpla anledning att... Dice inte har gjort det förut, och jag vill se vad dem kan göra med det! Och det handlar inte om att följa CoD i spåren, eller att mjölka ur ett vinnande koncept - de har ju inte gjort det förut, så vitt jag vet?
(Av den anledning kan jag tycka att det är mer vinstgirigt att resonera "vi gör ett generiskt krigspel från samtiden - det gillar ju majoriteten!")

Både codename eagle och Battlefield 1942 var ju anra världskriget.

Det var ju de här två titlarna som startade DICEs karriär både inom FPS och var hela grunden till Batlefieldserien. BF 1942 var ju väldans populärt och stort på sin tid.

Men visst var det ett gäng år sedan. Kan säkert vara dags igen. Det jag saknar från första den tiden är att man verkligen kunde köra allt. u-båtar, hangarfartyg och cruisers för kustbombningo problems ;).
Det jag helst ser är är gameplay och upplägget på kartorna från BF2 med nyare motor. Det tror jag hade givit mest spelglädje. Iaf för mig.

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Medlem

Trist med "senareläggning" av Anthem, det var nog det jag kände mest ladd för under E3 i somras.

Visa signatur

Gammal gubbe

Permalänk

Måtte det bli "Cold War" tema på detta battlefield! typ 80talet! hightech och lowtech i symbios, med en atmosfärisk 30 sekunder i 12 känsla både i mp o sp.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Michelangelo:

Måtte det bli "Cold War" tema på detta battlefield! typ 80talet! hightech och lowtech i symbios, med en atmosfärisk 30 sekunder i 12 känsla både i mp o sp.

Jag håller med;
* Många ikoniska vapen
* Tidiga versioner av "lock on" vapen, dvs man kan baka in en "procentchans att faila"

WWII innebär att alla springer runt med Stg44or eller MG42or.

Permalänk
Medlem
Skrivet av CAD-Slaven:

Vad surrar du om, battlefield spelen är i särklass de bästa i sin genre. Att dom lanserar ett nytt spel vartannat år är väl knappast att mjölka.

När jag snabbt kollar wikipedia med alla dess släpp rasslar det upp resultat ink "expansioner". Senaste tre släppen är 2013, 2015 och 2016 exkl expansioner. Det hinner väl komma någon/några "expansioner" innan oktober då nästa del är tilltänkt att stå på hyllorna.
Dessutom är mjölkningen av barns pengar på virtuella lådor och spelkort i bl a FIFA&NHL rent jävla hutlöst i min mening (expansioner till tex BF lägger jag i samma låda).
Att vuxna kastar deg på skiten rör mig inte i ryggen. Men när barn luras in i karusellen har gränsen passerats. Det är min bestämda åsikt.

Permalänk
Medlem

Battlefield 1879: Anglo-Zulu War.

Nej men en gissning blir væl WW2, som COD redan ær inne på.

Visa signatur

Speldator: Intel i5-7600K @4,95Ghz - BeQuiet PureRock - MSI Z170A SLI Plus - Corsair RM550x - Asus RTX 2070 ROG Strix Advanced 8GB - MSI Optix MAG271CQR 27” 1440p 144hz - 8Gb Corsair Vengeance 2400Mhz DDR4 - Samsung 850 Evo + WD Black M.2 SSD - NZXT S340

Jobbdator: HP Elitebook X360 2018 - 16Gb DDR4 - 256Gb PCI-e SSD - Intel i7-8650U

Konsol: Xbox Series X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Albanach:

Dessutom vill jag sticka ut hakan ytterligare och säga att jag väldigt gärna skulle vilja se ett BF WW2, av den simpla anledning att... Dice inte har gjort det förut, och jag vill se vad dem kan göra med det!

Eeehm, du vet, battlefield 1942 finns... 😉

Visa signatur

Ducati Streetfighter 848, -2013
Yamaha FZR 1000, -1987

Permalänk
Medlem

BF2 och BFBC2 är dom bästa i BF serien. Om Dice ska göra BFBC3 så hoppas jag att dom håller sig till tvåans recept, annars kan dom gott låta bli. Dice har blivit allt duktigare på att förstöra BF-serien.

Visa signatur

Fractal Design Define R4 - ASUS Z97 Pro WiFi AC - Intel Core i7 4970K 4.0 GHz - Corsair 16GB CL9 1866MHz VENGEANCE PRO Red - Gigabyte RTX 2060 Super - Corsair RM800W 80+ Gold - Corsair H80i - Samsung SSD EVO 970-Series 2TB - Win 10 Pro -64bit

Permalänk
Medlem
Skrivet av Näbbdjuret:

Trist med "senareläggning" av Anthem, det var nog det jag kände mest ladd för under E3 i somras.

Ja det ser man ju på kommentarerna hur hypade alla är inför Anthem, alla snackar ju bara om Battlefield.

Visa signatur

9900K | Gigabyte Z390 Auros Pro Wifi | 32 GB Corsair V LPX 3200 | 1TB Evo Plus 2TB 660P | 3090 Asus Tuf Oc | Acer XB271HU

Permalänk
Medlem

Många som hoppas på BC3, men jag är lite fundersam. Jag hade väldigt kul med BC2, men samtidigt ogillade jag hur pass "konsolifierat" det var. Kanske fel ord, men det var lite "neddummat", mindre kartor (max 32 spelare), man kunde inte ligga ner, nästan inga attachments till vapnen, ingen commo rose, clunky movement osv osv. Vissa av dessa grejer kan säkert vara subjektiva, fast jag tror att majoriteten av battlefield-spelare anser att det bör ha stöd för 64 spelare och möjlighet att ligga ner, men ah. BC2 hade iaf riktigt bra kartor!

Själv skulle jag verkligen vilja ha ett fiktionellt "cold war gone hot"-scenario. Man kan mixa mellan realistiska och fiktionella sammanhang, någon karta kan vara korea, någon karta kan vara vietnam, någon karta kan vara ett slag där soviet korsar berlinmuren. Tänk er, t72 och M60-stridsvagnar, tidiga pv-robotar, MIG-21, osv osv. Ni som har spelat World in Conflict vet ungefär vad jag är ute efter.

Permalänk

Jag älskade battelfield 2142, ber till gudarna om ett 2143 i samma stuk! Fast utan cod momenten...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

I7 4790K 4,5 ghz ASUS STRIX GTX 970x2 SLI MMSI Z97-S02 INET EDITION ATX HyperX Savage 16GB (2x8GB) CL11 2400Mhz XMP 2x Samsung 250GB SSD 500gb HDD Corsair CX600 Fractal Design Define R5

Corsair Mus och Tangentbord

Permalänk
Medlem

Insider tips

Spelet kommer riktas mot ett stort krig även om det känns uppenbart. Vill inte säga exakt vilket krig men det blir ingen bf3-bf4 utan detta kommer riktas till något nytt/gammalt om man ska säga det rätt. Men vad jag "vet" så ser det lovande ut.

Permalänk
Medlem
Skrivet av cyprus:

Ja det ser man ju på kommentarerna hur hypade alla är inför Anthem, alla snackar ju bara om Battlefield.

Exakt, men kidsen vill ju bara kriga.
En gammal gubbe vill äventyra och utforska världar!

Visa signatur

Gammal gubbe

Permalänk
Medlem
Skrivet av Näbbdjuret:

Exakt, men kidsen vill ju bara kriga.
En gammal gubbe vill äventyra och utforska världar!

Läser kommentaren.

Läser signaturen.

Checks out.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zipparn:

1,5 år är inte mycket! Det kommer fortfarande så kallade DLC:er till spelet. Och så har vi Star Wars Battlefront 2.

Jag tycker: När de fullkomligt vräker ur sig titlar och DLC:er i denna takt missgynnar det mig som konsument eftersom jag vet att spelet jag köper kommer få en kortare livslängd och jag kommer att behöva uppgradera oftare.

Jag tycker att ett köp av spel bör behålla sitt värde i tre år. Inte ersättas av nya titlar i samma serie/franchies oftare än var tredje år. Som det ser ut nu har jag inget förtroende för DICE -spelens livslängd. Och jag kommer inte investera i fler som det nu ser ut. Gör färre och bättre släpp!

Man kan givetvis tycka vad man vill men att många säger att Battlefield helt plötsligt blir mjölkad stämmer inte. Rent historisk så har 2 år mellan utsläpp varit standard.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | EVGA GeForce RTX 3080 10GB FTW3 ULTRA | ASUS ROG Strix B450-F Gaming | Corsair RM750X V2 | Crucial Ballistix Sport LT 3200MHz 16GB | Samsung 980 Pro 1TB | Crucial MX500 2TB | NZXT H500

Permalänk
Medlem
Skrivet av Teicaus:

Insider tips

Spelet kommer riktas mot ett stort krig även om det känns uppenbart. Vill inte säga exakt vilket krig men det blir ingen bf3-bf4 utan detta kommer riktas till något nytt/gammalt om man ska säga det rätt. Men vad jag "vet" så ser det lovande ut.

D.v.s. antingen Vietnam eller WWII?

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem
Skrivet av Icte:

D.v.s. antingen Vietnam eller WWII?

Kan tyvärr inte ge rakt svar men du är på rätt riktning.

Permalänk
Medlem

BAD COMPANY!
goddamn jag har saknat att lira BC2, hoppas de gör en uppföljare!

Visa signatur

Fractal Design Define C | NH-D15 AMD | R5 5600X | TUF Gaming B550-Plus | 2x16GB Corsair DDR4@3200mhz | RTX 3060Ti | 2TB 980 Pro m.2 + 500gb 970 EVO m.2 | Steelseries APEX, Logitech G603 | Razer Blackshark Pro v2 | Dell 28" 1440p165 + Swedx 28" 2160p60 + Benq 24" 1080p60 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Teicaus:

Kan tyvärr inte ge rakt svar men du är på rätt riktning.

Då gissar jag på att det blir Bad Company 3 set in Vietnam

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Skrivet av Albanach:

Jag tror att man skall vara försiktig med uttalanden som "majoriteten vill..." om man inte är säker på sin sak.
Personligen tycker jag att BF1 var toppen - med förstklassig grafik, flytande gameplay, bra vapen och superba maps,
så jag längtar inte nödvändigtvis till mer modern tid. (Särskilt inte futuristiska krig!)

Dessutom är BF1 fortfarande ett i allra högsta grad levande spel med många som lirar, så jag tror inte att det är alltför många som ogillar det, utan tvärtom uppskattar det som ett nytt och fräscht inslag i FPS-multiplayer genren.
______

Dessutom vill jag sticka ut hakan ytterligare och säga att jag väldigt gärna skulle vilja se ett BF WW2, av den simpla anledning att... Dice inte har gjort det förut, och jag vill se vad dem kan göra med det! Och det handlar inte om att följa CoD i spåren, eller att mjölka ur ett vinnande koncept - de har ju inte gjort det förut, så vitt jag vet?
(Av den anledning kan jag tycka att det är mer vinstgirigt att resonera "vi gör ett generiskt krigspel från samtiden - det gillar ju majoriteten!")

WW2, det var så BF började strax efter millenniumskiftet; BF 1941.
Helt banbryrande enligt mig - fantastiskt.. då det begav sig.

Sen har dom haft ups and downs, och där råder delade meningar.
Jag tex älskade BF2, första bad company, BF4 (som jag fortfarande spelar mellan varven) och BF1 tokgillar jag.
Däremot StarWars battle front var för mig en stor besvikelse.

Visa signatur

CPU: i9 14900K GPU: RTX 3090 MB: Gigabyte Z790 Gaming X RAM: 32 GB DDR 5
PSU: EVGA SuperNova G3 850 CPU-Kylare: Corsair iCUE H150 RGB 360
Chassi: Aerocool APNX Creator C1 Lagring: M.2 1 TB + SSD 4 TB + HDD 4 TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Teicaus:

Insider tips

Spelet kommer riktas mot ett stort krig även om det känns uppenbart. Vill inte säga exakt vilket krig men det blir ingen bf3-bf4 utan detta kommer riktas till något nytt/gammalt om man ska säga det rätt. Men vad jag "vet" så ser det lovande ut.

Låter ungefär som att läsa ett horoskop det där. Välj valfritt stjärntecken, läs beskrivningen. Passar in på 9/10.
///

Angående Anthem låter det klokt. EA vill nog inte göra samma misstag igen som med Titanfall. Tycker det händer då och då att man väljer att lansera ett spel i samtid med ett AAA-spel, sjukt onödigt och riskabelt.

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem

Jag har mycket oro i kroppen för Battlefield idag och framåt. BF1 förstörde en del sett till funktioner som serien hade. Dels förstörde dom Conquest, istället för traditionell så blev det mer snarare "Domination" än ett äktat traditionellt Conquest. Och att dom stagnerade antalet spelare i Rush, TDM och andra game modes. Och layouten på menyn i spelet är nog en av dom tråkigaste jag har sett och dåligt detaljerad stats för din soldat och andra.

Call of Duty är totalt borta från mig, WWII lyckades Sladgehammer Games mörda totalt, Battlefield är inte där men jävligt nära, och det är oroande från min synvinkel.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem
Skrivet av trickeh2k:

Låter ungefär som att läsa ett horoskop det där. Välj valfritt stjärntecken, läs beskrivningen. Passar in på 9/10.
///

Angående Anthem låter det klokt. EA vill nog inte göra samma misstag igen som med Titanfall. Tycker det händer då och då att man väljer att lansera ett spel i samtid med ett AAA-spel, sjukt onödigt och riskabelt.

Som sagt kan jag inte gå ut offentligt vilket spel det är av uppenbara anledningar. Jag har testat spelet själv och har med stor garanti att det är just det BF spelet som kommer släppas nu till sommaren. Du bestämmer själv om du vill tro det, tvingar ingen

Permalänk
Medlem

BF2 remake eller skrota serien.

alla nya battlefields blir bara sämre o sämre, bf1 var en riktig katastrof de orkade jag inte med mer än 7-8timmar sen gav jag upp.. cod känsla i det spelet bara spring och skjut spawna spring iväg och skjut.

Visa signatur

I7 6700k - Palit gtx 1070 jetstream - Noctua nh-d15s - asus z170 pro gaming - evga supernova g2 750w - samsung 850 evo 500gb -fractal design define r5 - 3x noctua nf-a14

Permalänk
Medlem

Inte förvånad över att det försenas, de måste ju hinna få in loot-lådor och annat microtransaction-skoj

Permalänk
Medlem

Koreakriget? Vietnam? Kalla Kriget fast med en annan utgång/sanning?
Hoppas på ett Battle Ryal läge ala PUBG inbakat iaf! Så sköj det hade varit, pubg i frostbite, med högre tickrate, och ping limit!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Teicaus:

Som sagt kan jag inte gå ut offentligt vilket spel det är av uppenbara anledningar. Jag har testat spelet själv och har med stor garanti att det är just det BF spelet som kommer släppas nu till sommaren. Du bestämmer själv om du vill tro det, tvingar ingen

Jag säger inte att jag tror du ljuger, men beskrivningen passar in på i princip nästan alla BF-spel. Min röst faller på ett nytt BC.

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem
Skrivet av solifer68:

Gör dom ett nytt bf2 med kvalitet så är det för mig ett givet val.

Words!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Albanach:

Dessutom vill jag sticka ut hakan ytterligare och säga att jag väldigt gärna skulle vilja se ett BF WW2, av den simpla anledning att... Dice inte har gjort det förut, och jag vill se vad dem kan göra med det! Och det handlar inte om att följa CoD i spåren, eller att mjölka ur ett vinnande koncept - de har ju inte gjort det förut, så vitt jag vet?
(Av den anledning kan jag tycka att det är mer vinstgirigt att resonera "vi gör ett generiskt krigspel från samtiden - det gillar ju majoriteten!")

Du menar inte på fullaste allvar att du inte kände till BF1942?