Electronic Arts: Nytt Battlefield släpps 2018 – Biowares Anthem försenas till 2019

Permalänk
Melding Plague

Electronic Arts: Nytt Battlefield släpps 2018 – Biowares Anthem försenas till 2019

Electronic Arts bekräftar nu att det kommande actionrollspelet Anthem försenas till 2019, bland annat då de planerar ett nytt Battlefield i oktober 2018.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Blir väl samma som med ME:Andromeda, försenats för att det inte var bra nog men floppar ändå

Permalänk
Medlem

Måste säga att jag är sjukt osugen på ett BF spel igen, tyckte BF3 var det bästa även om BF4 faktiskt blev till något bättre än det var när det släpptes.

Men ja, får se hur Anthem blir.....men den bittra samken efter ME: Andromeda kommer nog sitta kvar i år

Permalänk
Avstängd

Bara jag som tycker att de är lite för tidigt med ett nytt Batllefield?

Visa signatur

🖥Phanteks Enthoo Evolv iTX . Phanteks AMP 650W. AMD R5 3600X. msi B450I GAMING PLUS AC. 32gB HyperX Fury RGB 3200MHz. msi RX 5700 XT GAMING. 1TB Kingston A2000.
AOC G2460FQ. Logitech G903. Logitech G840 XL. Logitech G513. Logitech PRO Gaming Headset. Luxorparts Headphone Stand. LG BP50NB40.

Permalänk
Avstängd

Keeping up with the Call of Duties/Battlefields.

Visa signatur

"Företagsboendeförmedlare" | Min Überkill Dator: Processor: Intel Pentium P5 66 Mhz OC | Moderkort: ASRock P4I65G | Minnen: 2st Samsung 128MB PC133 | Grafikkort: Canopus GeForce 256 DDR | Lagring: IBM 350 4,4 MB | Operativsystem: DOS/360 | Chassi: Mercury Full-Tower ATX Chassis |

Permalänk
Inaktiv

HYPE!

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av HC-8315:

Men kossan måste ju mjölkas!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 PRO | PlayStation Portal | Nintendo Switch 2 | Xbox Series X | MiSTER Pi - Retro Gaming FPGA Board | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X | Steam Deck |

Permalänk
Skrivet av HC-8315:

Inte alls. Det tycker nog de flesta av oss

Men tack och lov så finns det andra spel att spela, som inte bara är bättre som spel men också har själ kvar.

Visa signatur

Asus Rampage V Extreme U3.1 | Intel I7 5960x w. Corsair H110i GTX | Corsair Vengeance LPX 32gb 2666 Mhz | Asus GeForce GTX 1080 TI OC | Samsung 850 Pro + WD lagring | Corsair RM850x i ett Corsair Obsidian 750D

Permalänk
Medlem

Hoppas på Vietnam isåfall. Blev riktigt besviken på bf1, spelade totalt 10h.

Permalänk
Medlem
Skrivet av HC-8315:

För oss som inte hoppade på BF1 hypen så är det inte tidigt nog
Sen är det 2-3år som gäller när det kommer till BF spelen.

Permalänk

***bort/mod*** men bli spännande att se hur det nya blir. Finns de nå bilder eller nåt på nya Battlefield?

Olämpligt /screamin-daemon, moderator
Visa signatur

Speldatorn: Ryzen 5 7500f | Thermalright phantom spirit 120 CPU kylare | GTX 970 | Corsair 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 | Chieftec Pro Mini svart chassi | Crucial P3 PLUS 500GB SSD M.2 | Enermax REVOLUTION D.F. 2 850W | Windows 11 Home |

Permalänk
Medlem
Skrivet av HC-8315:

Det var ju däremot 1,5 år sedan BF1 kom ut. Om nästa Battlefield lanseras i Höst så lär det ha gått 2 år sedan BF1, vilket har varit Standard i hur många år som helst.

EDIT:

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | EVGA GeForce RTX 3080 10GB FTW3 ULTRA | ASUS ROG Strix B450-F Gaming | Corsair RM750X V2 | Crucial Ballistix Sport LT 3200MHz 16GB | Samsung 980 Pro 1TB | Crucial MX500 2TB | NZXT H500

Permalänk
Medlem

Tråkigt att se urvattningen av Battlefield-serien. Kvantitet före kvalitet och omhändertagande av ett varumärke som historiskt skapat sån enorm spelglädje.

Permalänk
Medlem

Gör dom ett nytt bf2 med kvalitet så är det för mig ett givet val.

Visa signatur

WIN 11| Ryzen 7 5900X | Alphacool Eisbaer Aurora 420mm | Asus Rog Strix B550-F | Corsair Vengeance 32GB 3600RAM | XFX RX6950XT | Phanteks Enthoo Pro | EVGA Supernova G5 850W | Thrustmaster T500RS
OPENSUSE LINUX | Ryzen 5800X | Corsair Hydro H100x | ASUS PRIME X370-PRO | Corsair Vengeance 32GB 3200RAM | Vega 64 Vattenkylt | Corsair Obsidian 750D

Permalänk
Medlem

Hoppas hoppas Bad Company 3.

Permalänk
Medlem

Kul!

Tyckte inte alls BF1 var roligt! Hoppas på krig i nutid igen

Visa signatur

Spelmaskinen
| Phanteks P600S | Arctic Liquid Freezer II 360 | Ryzen 5 9600X | MSI B650M Gaming Plus WiFi | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz | RTX 4070 Ti Super | Corsair RM750X | MSI 341CQP | ASUS ROG Strix Scope II 96% | Razer Orochi V2 |

Permalänk
Medlem

Battlefield är inte som i gamla dar tyvärr. Jag vill se ett Vietnam om det ska vara intressant för mig.
Alternativt 2142 igen, utan en massa dubbelhopp osv alá CoD bla bla bla. Men helst Vietnam.

Visa signatur

Ducati Streetfighter 848, -2013
PC - Potatis

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cenorida:

Det var ju däremot 1,5 år sedan BF1 kom ut.

1,5 år är inte mycket! Det kommer fortfarande så kallade DLC:er till spelet. Och så har vi Star Wars Battlefront 2.

Jag tycker: När de fullkomligt vräker ur sig titlar och DLC:er i denna takt missgynnar det mig som konsument eftersom jag vet att spelet jag köper kommer få en kortare livslängd och jag kommer att behöva uppgradera oftare.

Jag tycker att ett köp av spel bör behålla sitt värde i tre år. Inte ersättas av nya titlar i samma serie/franchies oftare än var tredje år. Som det ser ut nu har jag inget förtroende för DICE -spelens livslängd. Och jag kommer inte investera i fler som det nu ser ut. Gör färre och bättre släpp!

Permalänk
Skrivet av REWplayFF:

Tråkigt att se urvattningen av Battlefield-serien. Kvantitet före kvalitet och omhändertagande av ett varumärke som historiskt skapat sån enorm spelglädje.

Vad surrar du om, battlefield spelen är i särklass de bästa i sin genre. Att dom lanserar ett nytt spel vartannat år är väl knappast att mjölka.

Permalänk

Det "saknas" ju ett spel i BFxx42-trilogin, nämligen BF1742.
Jag tror dock inte att tidsperioden lämpar sig för spel av BF-typ.

Visa signatur

Il Drago Ruggente

| OS: Windows 10 64bit Pro | CPU: Amd Ryzen 5800X | GPU: Gigabyte Geforce RTX 3070 8GB GAMING OC
| MB: Asus ROG Strix B550-F Gaming | RAM: Corsair Vengeance LPX Black 2x16GB |
PSU: Corsair RM750X | Chassi: Fractal Design 7 | Boot SSD: Kingston A2000 M2 1 TB | CPU-Kylare: Noctua D15 |

Permalänk
Keeper of Traditions

Ge oss BF2 i Frostbite-motorn, ett bättre Battlefield kommer antagligen aldrig släppas.

Visa signatur

|| AMD Ryzen 9800X3D || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 990 PRO 4TB || Kingston Fury CL30 64GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 ||

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ThunderboltDrgn:

Det "saknas" ju ett spel i BFxx42-trilogin, nämligen BF1742.
Jag tror dock inte att tidsperioden lämpar sig för spel av BF-typ.

Nej men 1870 talet går iofs. Fransk-preussiska kriget eller vad det nu heter. Fanns många spännande nya leksaker i det kriget.

Permalänk
Medlem

Battlefield 10 000 BC.
Slåss med grottmänniskor och hiva stenar på varandra.
Fuck yeah!

Visa signatur

ლ(ಠ益ಠ)ლ

Permalänk
Skrivet av scara:

Nej men 1870 talet går iofs. Fransk-preussiska kriget eller vad det nu heter. Fanns många spännande nya leksaker i det kriget.

absolut men då faller ju själva grejen med 200 år mellan åren i titlarna; 17-19-2142.

Visa signatur

Il Drago Ruggente

| OS: Windows 10 64bit Pro | CPU: Amd Ryzen 5800X | GPU: Gigabyte Geforce RTX 3070 8GB GAMING OC
| MB: Asus ROG Strix B550-F Gaming | RAM: Corsair Vengeance LPX Black 2x16GB |
PSU: Corsair RM750X | Chassi: Fractal Design 7 | Boot SSD: Kingston A2000 M2 1 TB | CPU-Kylare: Noctua D15 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av ThunderboltDrgn:

absolut men då faller ju själva grejen med 200 år mellan åren i titlarna; 17-19-2142.

Just det :\

Permalänk
Medlem

Så länge Andrew Wilson sitter kvar är jag orolig att EA/Dice gör allt de kan för att suga folk på pengar.
Det värsta som kan hända är att vi får ett BF WW2, det kommer att bevisa att man har noll intiativ och väljar att kopiera andras "framgångar". Lägg till ett diaboliskt mikrotransaktionssystem, stora skyddsvallar mellan platformarna (PC, konsol)...så söker vi oss bort från det

Bättre att inse fakta, majortiteten vill tillbaka till modern tid, ha mer av allt, möjlighet att själv göra val (gadgets, klasser, fordonsutrustning, servrar). Dice är välkomna att höra av sig till mig om de vill ha ideer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av gonace:

Måste säga att jag är sjukt osugen på ett BF spel igen, tyckte BF3 var det bästa även om BF4 faktiskt blev till något bättre än det var när det släpptes.

Men ja, får se hur Anthem blir.....men den bittra samken efter ME: Andromeda kommer nog sitta kvar i år

Kan bara säga att jag känner mer eller mindre precis som dig. Gillade BF3, tyckte att BF4 blev bättre och bättre, mycket tack vare min klans server och sedan... poofff - totalt ointresserad. :S

Permalänk
Medlem

Nytt Battlefield redan? Jag som inte är riktigt klar med BF1 än Snart kommer ju även Apocalypse DLC:n ut och Masterman Easter Egg är ju inte riktigt avklarat det heller!

Skrivet av HC-8315:

Japp, håller med - BF1 är riktigt färskt fortfarande IMO. Osäkert om jag verkligen kommer att ge det upp så snabbt för ett nytt Battlefield år 2018. Kanske om det släpps mot slutet av året, men mot sommaren nja.

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem
Skrivet av ThomasLidstrom:

Så länge Andrew Wilson sitter kvar är jag orolig att EA/Dice gör allt de kan för att suga folk på pengar.
Det värsta som kan hända är att vi får ett BF WW2, det kommer att bevisa att man har noll intiativ och väljar att kopiera andras "framgångar". Lägg till ett diaboliskt mikrotransaktionssystem, stora skyddsvallar mellan platformarna (PC, konsol)...så söker vi oss bort från det

Bättre att inse fakta, majortiteten vill tillbaka till modern tid, ha mer av allt, möjlighet att själv göra val (gadgets, klasser, fordonsutrustning, servrar). Dice är välkomna att höra av sig till mig om de vill ha ideer.

Jag tror att man skall vara försiktig med uttalanden som "majoriteten vill..." om man inte är säker på sin sak.
Personligen tycker jag att BF1 var toppen - med förstklassig grafik, flytande gameplay, bra vapen och superba maps,
så jag längtar inte nödvändigtvis till mer modern tid. (Särskilt inte futuristiska krig!)

Dessutom är BF1 fortfarande ett i allra högsta grad levande spel med många som lirar, så jag tror inte att det är alltför många som ogillar det, utan tvärtom uppskattar det som ett nytt och fräscht inslag i FPS-multiplayer genren.
______

Dessutom vill jag sticka ut hakan ytterligare och säga att jag väldigt gärna skulle vilja se ett BF WW2, av den simpla anledning att... Dice inte har gjort det förut, och jag vill se vad dem kan göra med det! Och det handlar inte om att följa CoD i spåren, eller att mjölka ur ett vinnande koncept - de har ju inte gjort det förut, så vitt jag vet?
(Av den anledning kan jag tycka att det är mer vinstgirigt att resonera "vi gör ett generiskt krigspel från samtiden - det gillar ju majoriteten!")

Permalänk
Avstängd

Om det rör sig om ett nytt Bad Company känns det logiskt endå med tanke på att det typ fungerar som en fristående spelserie på ett vis. Var ett bra tag sedan BC2! Ser fram emot detta! (Y)