Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Vad använder ni Nocco/Celsius till?

Permalänk

Vad använder ni Nocco/Celsius till?

Hej!

Jag är rent praktiskt nyfiken på att hur många här på Sweclockers medlemmar dricker Nocco eller Celsius?

Varför dricker du dom? Livsfarlig? Är det onyttig eller nyttig? Bättre än Redbull/Monster/Burn?

Dricker du dem för att få energi och mer orka under dag eller är det gott?

Dricker du innan eller efter träning?

Jag själv dricker Nocco 3-4 ggr per veckan. Jag började dricka den för 2 år sen.. Tack vare dem att jag sluta med Cola.. Jag drack otrolig mycket cola under gymnasiet, jag minns att jag drack varje dag innan gå till skolan och ha alltid 33 cl med mig.. Det fanns en kiosk nära gymnasiet.. 2 st 33cl för 10 kr.. såklart jag köper varje dag. Men jag inse då att jag drack så mycket cola.. sett video vad COLA kan göra... t.ex i toalett där kan dom göra rent med cola.. Koka cola därefter se vad det finns kvar.. läskig. Jag började träna crossfit och då tränare och andra dricka nocco så började jag undra vad fan är det för något? Jag måste testa.. så köpa jag en.. va fan.. jag är glad att jag gjorde det.. Jag slutade med Cola Tack vare Nocco.

Men vad ha jag sett nu idag i samhället.. Hemmakväll butiken säljer nocco.. dom ha rea. 19:90 eller 19:50 skitsamma.. billig iaf än andra affärer... Men det stör mig mest är att dom ha inte åldersgräns. Ha sett en gäng ungdomar som verkar vara fjorton.. inte alls femton.. knappast... Dom köper en nocco sen dom dela på Nocco som dom vore beroende. Det känns som jag vill gå fram till dom och fråga om leg men det lönar inte alls.. dom skulle inte lyssna på mig ändå haha! Nocco eller annat energidryck är inget för ungdomar eller folk som ha fel på hjärta..

Vad tycker ni själv? Varsågod och kritisera om ni vill men alla ha rätt till sin åsikter Jag är nyfiken på hur ni tänker och vad ni tycker

Ha det trevlig helg!

Med vänlig hälsning
Dansken

Visa signatur

Chassi: Corsair Obsidian 500D - Processor: Intel Core i7 8700K 3.7 GHz - Moderkort: Gigabyte Z370 AORUS Ultra Gaming - Kylning: Corsair H150I RGB PRO - Raminne:Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance RGB - Grafikkort: ASUS GeForce GTX 1080 Ti 11GB STRIX GAMING OC - Nätagg: EVGA Supernova G2 750 - 2 TB Western digital - M2 Corsair Force MP510 960GB - SSD 1 TB Samsung EVO 860

Skärmar: ASUS 27" ROG SWIFT PG279Q G-Sync+Asus TUF Gaming VG27BQ 27 G-Sync

Permalänk
Medlem

Jag tyckr Nocco har jobbat riktigt bra med sin marknadsföring. 20:- för en burk lär ge de riktigt bra marginal.

Om själva drycken tycker jag inte den är speciellt bra. Men det är mycket som inte är bra, dricker själv cola ibland och kaffe varje dag!

Permalänk
Medlem

Nocco för att det är en hyfsat god sockerfri energidryck. Piggar upp, ibland i samband med träning. Men BCAA-delen är ju bara att ignorera. Ger inget ändå.
Celsius å andra sidan upplever jag en mycket starkare effekt av, den får jag inte koffeinkraschen av sedan heller som jag ofta får av andra energidrycker. Den är grym innan träning då jag tränar bättre, eller när man sträckkör 200 mil och inte vill ha någon koffeinkrasch. Äpple-Ingefära är favoriten.
För det mesta dricker jag dock AminoPro. En direkt konkurrent till Nocco som är mycket billigare. 9:- och deras Mango-smak är grym. Varvar med Päron-Ingefära för att variera mig. Ibland kan de ligga på 3 för 25:-.

Permalänk
Skrivet av Aleshi:

Nocco för att det är en hyfsat god sockerfri energidryck. Piggar upp, ibland i samband med träning. Men BCAA-delen är ju bara att ignorera. Ger inget ändå.
Celsius å andra sidan upplever jag en mycket starkare effekt av, den får jag inte koffeinkraschen av sedan heller som jag ofta får av andra energidrycker. Den är grym innan träning då jag tränar bättre, eller när man sträckkör 200 mil och inte vill ha någon koffeinkrasch. Äpple-Ingefära är favoriten.
För det mesta dricker jag dock AminoPro. En direkt konkurrent till Nocco som är mycket billigare. 9:- och deras Mango-smak är grym. Varvar med Päron-Ingefära för att variera mig. Ibland kan de ligga på 3 för 25:-.

Vart handlar du till det priset?

Visa signatur

CPU: 9700K 4,9Ghz Kylning:Custom Vatten MB: Gigabyte Z390 Elite GFX: RX6900 XT

Permalänk
Medlem
Skrivet av Darkreaver:

Vart handlar du till det priset?

Willysbutikerna i Jönköping. Kan säkert vara dyrare på annat håll.

Permalänk
Medlem

Brukar ha några celcius i kylen, tar en på vägen till jobbet om jag är riktigt trött på morgonen.
Blir ett par gånger i månaden ungefär.
Gillar smaken på de flesta av dem.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem

Brukar köpa burn för den är godast men andra valet är nocco. Dricker mest för att de är goda och för att hålla mig uppe på lan.

Permalänk
Medlem

Vill passa på att slå ett slag för Monsters lite nyare sockerfria sortiment med Ultra-serien. Alltså de enfärgade vita, röda, gula och orangea burkarna. Riktigt goda, och mycket skonsammare för magen än red bull-aktiga energidrycker som är lite väl sura.

Permalänk
Medlem

Jag avskyr all "light" eftersmaker. Det är väldigt få som lyckas med att dölja den torra eftersmaken som man får. Pepsi Max och Nocco Ananas nått funkar. Men Celcius funkar inte. Förstår inte hur man klarar av den light-eftersmaken, eller man kanske vänjer sig?
Priserna är dock groteska men enorm marknad, Red Bull har ju tjänat multum på sitt märke och deras priser är väl lägre?

Permalänk

Drack celcius ett tag, men tröttnade och fortsatte med cola, har dock minskat min konsumtion genom att jag börjat snusa starkt snus som gör att jag tappar suget.

Visa signatur

Cpu: i7 6700k
Ram: 32gb
Moderkort: ASUS z170 Pro Gaming
Grafikkort: GeForce GTX 1070 SEA HAWK

Permalänk

Mycket intressant att läsa här! Kul! Nocco Focus Cola är favoriten! Haha nej jag stöder inte NIP Celsius Vattenmelon är goda men blir snabb tröttna på Celsius faktiskt. Ha faktiskt fått sugen att dricka cola ibland.. men jag tog istället Zero men jag är medveten att light eller zero är värre än vanlig cola eller ha jag fel? Men det händer bara om jag ska ut på bio eller äta middag med min sambo då händer det.. men hemma.. knappast.. bara vatten, sodastream och nocco

Visa signatur

Chassi: Corsair Obsidian 500D - Processor: Intel Core i7 8700K 3.7 GHz - Moderkort: Gigabyte Z370 AORUS Ultra Gaming - Kylning: Corsair H150I RGB PRO - Raminne:Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance RGB - Grafikkort: ASUS GeForce GTX 1080 Ti 11GB STRIX GAMING OC - Nätagg: EVGA Supernova G2 750 - 2 TB Western digital - M2 Corsair Force MP510 960GB - SSD 1 TB Samsung EVO 860

Skärmar: ASUS 27" ROG SWIFT PG279Q G-Sync+Asus TUF Gaming VG27BQ 27 G-Sync

Permalänk
Medlem

Enda anledningen jag använder Nocco/Celcius är för att få en koffeinkick utan illamåendet kaffe kan ge. Att inbilla sig att det ger något mer än det är placebo. Även om placebo nu står för väldigt mycket av verkan.

Skrivet av Aleshi:

Vill passa på att slå ett slag för Monsters lite nyare sockerfria sortiment med Ultra-serien. Alltså de enfärgade vita, röda, gula och orangea burkarna. Riktigt goda, och mycket skonsammare för magen än red bull-aktiga energidrycker som är lite väl sura.

Den vita är lite väl söt i mitt tycke. Gäller även den röda som är på gränsen.

Monster The Doctor är väldigt god men är en riktig sockerbomb.

Visa signatur

Ryzen 5900X | 32GB G.Skill CL14 3866MT/s | 7900 XTX | Asus Strix X470-F

Permalänk
Medlem
Skrivet av hockexx:

Enda anledningen jag använder Nocco/Celcius är för att få en koffeinkick utan illamåendet kaffe kan ge. Att inbilla sig att det ger något mer än det är placebo. Även om placebo nu står för väldigt mycket av verkan.

Den vita är lite väl söt i mitt tycke. Gäller även den röda som är på gränsen.

Monster The Doctor är väldigt god men är en riktig sockerbomb.

Ja the doctor är galen med både socker och sötningsmedel. Men god!
Men Apelsin-smaken är underskattad i mitt tycke. Inte lika bra vid första anblick som den vita och röda, men den håller längre.

Permalänk
Avstängd

@john00133: intressant, då koffein och nikotin verkar olika, har själv testa starkt snus, typ siberia portion, men inte tappade jag något sug efter koffein.

Permalänk
Skrivet av JSvanberg:

@john00133: intressant, då koffein och nikotin verkar olika, har själv testa starkt snus, typ siberia portion, men inte tappade jag något sug efter koffein.

Tycker du Siberia portion är stark? Jag tycker det är typ inget.. haha

Visa signatur

Chassi: Corsair Obsidian 500D - Processor: Intel Core i7 8700K 3.7 GHz - Moderkort: Gigabyte Z370 AORUS Ultra Gaming - Kylning: Corsair H150I RGB PRO - Raminne:Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance RGB - Grafikkort: ASUS GeForce GTX 1080 Ti 11GB STRIX GAMING OC - Nätagg: EVGA Supernova G2 750 - 2 TB Western digital - M2 Corsair Force MP510 960GB - SSD 1 TB Samsung EVO 860

Skärmar: ASUS 27" ROG SWIFT PG279Q G-Sync+Asus TUF Gaming VG27BQ 27 G-Sync

Permalänk

Dricker i stort sett energidryck eller nocco varje dag. Kanske inte så nyttigt men gott och uppiggande. Nocco ses ju numer som både trängningsdryck och gamingdryck. Har testat de flesta energidrycker, träningsdrycker och de flesta funkar att dricka men de billigare alternativen i affären är bortkastat och smakar vidrigt. Kan skriva mer utförligt och nyanserad text om du är intresserad.

Permalänk

@SvenskGaming: Hit med inlägg Jag vill veta

Visa signatur

Chassi: Corsair Obsidian 500D - Processor: Intel Core i7 8700K 3.7 GHz - Moderkort: Gigabyte Z370 AORUS Ultra Gaming - Kylning: Corsair H150I RGB PRO - Raminne:Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance RGB - Grafikkort: ASUS GeForce GTX 1080 Ti 11GB STRIX GAMING OC - Nätagg: EVGA Supernova G2 750 - 2 TB Western digital - M2 Corsair Force MP510 960GB - SSD 1 TB Samsung EVO 860

Skärmar: ASUS 27" ROG SWIFT PG279Q G-Sync+Asus TUF Gaming VG27BQ 27 G-Sync

Permalänk
Medlem

Personligen dricker jag enbart Nocco på jobbet när jag har en dålig dag, jag arbetar natt och ibland räcker inte kaffe för att hålla mig i fas med världen och då kommer Nocco in i bilden, har ingen speciell anledning varför jag dricker den mer än att jag fått för mig att det ska vara bättre än alternativen detta helt utan uppbackning av något.

Visa signatur

Jag gillar datorspel!

Permalänk
Medlem
Skrivet av skyw00lker:

Jag tyckr Nocco har jobbat riktigt bra med sin marknadsföring. 20:- för en burk lär ge de riktigt bra marginal.

Jag köper plattor. Max 15kr/styck då.

Jag använder de för koffeinet på jobbet, skippar kaffet istället. Har ett fysiskt krävande jobb, så det passar bra för att få lite extra energi en bit in i jobbpasset.

Möjligtvis vid träning också.

Visa signatur

Dator 1: | i9 9900k | MSI RTX 4080 Ventus 3x OC | ASUS ROG STRIX Z390-F Gaming | Corsair LPX DDR4 32 GB 3200Mhz | FD define S | Samsung 850 EVO 1TB | Samsung 980 NVMe M.2 1TB | Noctua NH-U12S | Corsair RM750x 750W | Windows 11
Skärm 1: ASUS 27" ROG SWIFT PG279Q 1440p @ 165Hz/IPS/G-Sync
Skärm 2: ASUS 27" TUF VG27AQ1A 1440p @ 170Hz/IPS/G-Sync/HDR

Permalänk
Medlem

Verkar som att Nocco lyckats bra i marknadsföringen. Det verkar vara den många helt enkelt bara dricker utan annan anledning än att det helt enkelt är den energidrycken man dricker. Fått det intrycket när kids pratar energidryck och det förstärks även här.
Är det så?

Permalänk
Medlem

Vissa Nocco smakar gott, dock inte i relation till prislappen.

Vatten, Kaffe, Svart Te, Cola Zero kommer man långt på.

Permalänk
Avstängd

Nocco caribbean endast

Permalänk
Quizmaster Malmö 22

Jag har inte sett nån artikel om nån studie på dem men ja antar att de är riktigt bra då de innehåller så få kalorier.

Visa signatur

[Gigabyte EP35-DS4][Intel Core 2 Duo E8400 3.0 Ghz][2x2GB Corsair XMS 2][Gainward GTX 570][Sandisk Extreme II 480GB][Corsair HX 620W][Fractal Design Define XL R4][Acer GD245HQBID]

Permalänk
Medlem

Vanlig läsk är både billigare och godare så jag håller mig till det. Nocco verkar mest vara onödigt dyr lightläsk (ca 60 kr litern) och en statussymbol bland högstadieelever.

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk

testade att dricka Nocco men Aspartanet sabbar min mage så det blir inget sockerfritt för min del.
Likaså coca cola zero och andra light drycker.

Visa signatur

12900K, 48GB DDR5, RTX 3070Ti

Permalänk
Medlem

1) Dricker Nocco 3-4 ggr i veckan.-. lite av ett fan. Brukade tidigare köra på Cola Zero och ibland en Monster.
2) Absolut inte livsfarlig, Sukralos är ett noggrant studerat sötningsmedel, BCAA är en aminosyra. Undvik bara dricka för många för att inte förstöra dygnsrytmen och inte få huvudverk.
3) Stort utbud av olika smaker, som är lite hit and miss. Mina favoriter är Päron, Hallon/Citron, Colan, Cassis.. Dessa är allround. PWO:n är en favorit, men jag brukar bara ha den i samband med träning. Tycker den är riktigt bra innan träningen och smakar också riktigt bra! Skumtomte, Limited och andra har mer en smak av godis.
4) Dricker för att det ger energikick som känns bättre i magen än kaffe, bättre eftersmak och stinker inte som powerking eller en redbull. Monster har för mycket socker. Brukar sippa på den och tycker den är behaglig.
5) Tycker inte det är fel på priset.. Användaren "bakgrund" kan kanske köpa sig en 2-liters flaska för samma pris men jag tycker att less is more i detta fall.

Sedan så växer ju företaget, och det är ständigt förbättringsarbete på gång. NOCCO vill växa inom esport och då tror jag det kommer lanseras nya goda trycker utöver colan som de har.

Skrivet av SwedenVirre:

testade att dricka Nocco men Aspartanet sabbar min mage så det blir inget sockerfritt för min del.
Likaså coca cola zero och andra light drycker.

Är det inte sukralos i Nocco? Blir effekten den samma för dig?

Skrivet av Aleshi:

Verkar som att Nocco lyckats bra i marknadsföringen. Det verkar vara den många helt enkelt bara dricker utan annan anledning än att det helt enkelt är den energidrycken man dricker. Fått det intrycket när kids pratar energidryck och det förstärks även här.
Är det så?

Ja, de har ju massa ambassadörer, allt från skidåkare till bodybuilders. Det svenska CS-laget NiP är ju sponsrade också. Marknadsföringen är ju ingen snack om att det går bra. Men jag tror det folk uppskattar mest är att det inte är för starka smaker och att man kan hitta något man tycker om. Drycken verkar också säljas precis överallt.

Permalänk

@Harddrive: är inte helt hundra, fick ont i magen av nocco med, inte alls liak illa som jag får av cola zero, det är typ som att få magkatarr.

Visa signatur

12900K, 48GB DDR5, RTX 3070Ti

Permalänk

dricker en nocco eller flera om dagen mest för att bli pigg men också för jag tycker de smakar väldigt gott.

Visa signatur

Main dator: | I7 8700k | 2x 1080ti strix oc | Corsair obsidaian 750d | Samsung 970 Pro 512gb | Corsair H150i push pull | ASUS Z370 ROG MAXIMUS X FORMULA | Corsair Rm 850w | Asus rog swift 34 | 16gb ram gskill rgb |

Lan dator: | Corsair obsidain 250D | I7 7700k | Asus 1070 strix oc | corsair 16gb ram | benq XL 27 144hz | MSI Z270I Gaming Pro Carbon AC |

Who dares wins

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aleshi:

Verkar som att Nocco lyckats bra i marknadsföringen. Det verkar vara den många helt enkelt bara dricker utan annan anledning än att det helt enkelt är den energidrycken man dricker. Fått det intrycket när kids pratar energidryck och det förstärks även här.
Är det så?

De vet inte bättre. Ämnena i drycken utöver koffein är inte märkbart påverkande utan det är enbart placebo. Dock så ger det inte illamående som kaffe kan göra.

Visa signatur

Ryzen 5900X | 32GB G.Skill CL14 3866MT/s | 7900 XTX | Asus Strix X470-F

Permalänk
Medlem

Har testat någon enstaka gång men priset är ju bortom tappning, jag får nästan ett 6pack pepsi max för en nocco. Att det på någotvis skulle vara "bättre" och hälsosammare att dricka nocco i det långa loppet avfärdar jag. Bcaa köper jag hellre på burk eller får i mig via whey-80, koffein är jag ingen storbrukare av, men isåfall finns kaffe.

t.om aminopro drycken är ju iprincip likvärdig men till 50% samma kostnad..

Visa signatur

=)