Permalänk
Medlem

Låg FPS i MW2

Laddade ganska nyligen ned COD MW2 för nostalgins skull, men när jag spelar det så ligger jag alltid mellan 80 och 90 fps vilket känns jäkligt skumt.
Exakt samma sak än ifall jag kör högsta inställningarna eller lägsta inställningarna.

Jag har satt max-FPS ingame till 144.

Sitter med Ryzen 5 1600 och gtx 1080 så nog fan bör detta gå att få bättre! Om det inte är spelet som är trasigt det vill säga.

Någon med idéer om vad man kan göra?

Permalänk
Skrivet av Full:

Laddade ganska nyligen ned COD MW2 för nostalgins skull, men när jag spelar det så ligger jag alltid mellan 80 och 90 fps vilket känns jäkligt skumt.
Exakt samma sak än ifall jag kör högsta inställningarna eller lägsta inställningarna.

Sitter med Ryzen 5 1600 och gtx 1080 så nog fan bör detta gå att få bättre! Om det inte är spelet som är trasigt det vill säga.

spelets fps är låst till 91fps om jag ej missminner mig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Full:

Skrivet av kalleteodor:

Blev lite nyfiken själv nu för det. Inte lirat på flera år. Installerar det nu och ska kolla om man har lika låg fps.
Spelar själv Cod 4 än idag

Edit: i cod4 fick jag skriva in något i console för att få över 200fps
Sög när man sitter med ett 1080ti och hade låg fps

Permalänk
Medlem

Det är CoD generationen när de körde med en tidig grafikmotor anpassad för xbox 360, den klarar nog inte att leverera mer, borde gå att modda?

Visa signatur

R7 5800X3D / RTX 4070 / 32GB Ram / 1 + 2 TB M.2 SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kalleteodor:

Det var i princip något sånt jag förväntade mig men hittade ingen vidare tråd om det när jag sökte här på forumet. Kanske jag som är dålig på att söka.

Skrivet av ExcZist:

Blev lite nyfiken själv nu för det. Inte lirat på flera år. Installerar det nu och ska kolla om man har lika låg fps.
Spelar själv Cod 4 än idag

Edit: i cod4 fick jag skriva in något i console för att få över 200fps
Sög när man sitter med ett 1080ti och hade låg fps

Återkom gärna med resultat och återkom jävligt gärna ifall du lyckas lösa det.

Permalänk
Medlem

https://www.google.se/search?q=modern+warfare+2+fps+cap

finns en hel del forum och trådar om ämnet, kanske även någon lösning.

Visa signatur

CPU: Ryzen 9 3900x Noctua NH-D14 MOBO: TUF Gaming X570-PLUS GPU: GTX 980 RAM: 32 GB 3200 MHz Chassi: R4 PSU: Corsair AX860 Hörlurar: SteelSeries 840 Mus: Logitech G502 Lightspeed V.v. nämn eller citera mig för att få svar.

Permalänk
Medlem

@Full: Har provat. Får max 90.. Ligger och knör i 80-90Fps. Så den är nog låst till det om man inte kan ändra det i console som i Cod4

Permalänk

Det ska gå att ändra i både MW och MW2. Har själv gjort det för jätte länge sen men kommer ihåg att det återställdes efter varje mapp.

Visa signatur

CPU : Intel Core i7 8700K | MOBO : MSI Z370-A PRO
GPU : Nvidia Geforce GTX 2060 6GB
RAM : Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 2600MHz
SSD : Samsung EVO 850 500GB SSD x2
https://www.inet.se/produkt/9990887/fraktfritt-sweclockers#/m...

Permalänk
Medlem

@Nightwing: Det går. Har gjort det i cod4 . Minns dock ej koden man skriver in i console

Permalänk
Skrivet av ExcZist:

@Sexybeast93: Det går. Har gjort det i cod4 . Minns dock ej koden man skriver in i console

Pröva kanske /com_maxfps 125

Visa signatur

CPU : Intel Core i7 8700K | MOBO : MSI Z370-A PRO
GPU : Nvidia Geforce GTX 2060 6GB
RAM : Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 2600MHz
SSD : Samsung EVO 850 500GB SSD x2
https://www.inet.se/produkt/9990887/fraktfritt-sweclockers#/m...

Permalänk

Har aldrig lyckats låsa upp fps i mw2. spelet är byggt på så vis.
har runt 3000h mw2 så har allt försökt ett par gånger.