Tråden om Nintendo Switch och Switch Lite

Permalänk
Inaktiv

Många intressanta spelsläpp senaste tiden. Kliar lite i köpfingret men inser som vanligt att jag behöver spela igenom mer av det jag köpt. Trivs riktigt bra med Dragon Quest Builders iallafall, verkligen ett spel som passar portabelt för mig.

Skrivet av Tiamat:

Jag fick den med igår har öppnat den. Det roliga med den boxen är att amerikaner importerar den från Amazon eftersom de fick inte en enda box

Så det är inte alltid bra att bo i USA boxen är löjligt liten men snygg jag kommer inte öppna min climax edition. Brorsan köpte både climax och Special edition men ville inte ha den europeiska så jag köpte den. Dessutom verkar den digitala koden inte fungera för folk i NA:

Apparently they’ve had issues with many boxes erroneously having a serial code instead of a download code printed on the insert.

I believe the indicator that you have an incorrect code printed is that your download code starts with URPH

Only solution is to call Nintendo Support. Only about 10 min wait and they’ll work through with you to get Bayonetta downloaded.

Källa

Skaplig miss där, ännu ett minus för EU-utgåvan som jag ser det. :/

Permalänk
Medlem

Jag är nyfiken på hur Nintendo har byggt upp sin e-shop. Jag har fått för mig att det fungerar ungefär detsamma som de flesta andra digitala distributioner idag, man skapar sitt konto, köper sina spel och laddar ner dem därefter (ungefär som Steam)?

Visa signatur

Science flies you to the moon. Religion flies you into buildings.

Permalänk
Medlem

@Edvin-89: Jo, må väl så vara. Gillar färgen skarpt över de ordinarie, vet inte riktigt om det kan rättfärdigas med en prislapp på 450kr mer än neon pink/blå utgåvan + mario odyssey.

Permalänk
Expertgissare
Skrivet av fromis:

@Edvin-89: Jo, må väl så vara. Gillar färgen skarpt över de ordinarie, vet inte riktigt om det kan rättfärdigas med en prislapp på 450kr mer än neon pink/blå utgåvan + mario odyssey.

Gillar färgerna jag med, tyvärr fanns de inte när jag köpte vid release. Jo lite surt med ett prispåslag med 450kr, men i det packet om jag inte har fel så var det mer saker, som en väska tex. Men tur att man får köpa vad man vill

Visa signatur

FD Meshify C -|- X570 AORUS ELITE -|- Ryzen 7 3700X -|- FD Celsius S24 -|- Crucial Ballistix Sport 32GB -|- Radeon R9 380X -|- WD Black SN750 1TB

Permalänk
Medlem

@Edvin-89: Säker på att detta stämmer gällande caset? Skulle trots allt göra bundlen mer prisvärd i och med att ett sådant kostar 200-300 kr separat. Har för mig att jag läst att detta inte ingår i Svenska/Europeiska versionen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Solaris:

Jag är nyfiken på hur Nintendo har byggt upp sin e-shop. Jag har fått för mig att det fungerar ungefär detsamma som de flesta andra digitala distributioner idag, man skapar sitt konto, köper sina spel och laddar ner dem därefter (ungefär som Steam)?

Det stämmer

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swe.Stars:

Det stämmer

Kanske värt att nämna att du bara kan ha en konsol som aktiv. Så du kan bara spela dina spel på den aktiva, men i gengäld är det inget online krav.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av varget:

Kanske värt att nämna att du bara kan ha en konsol som aktiv. Så du kan bara spela dina spel på den aktiva, men i gengäld är det inget online krav.

Skickades från m.sweclockers.com

Jag kan missförstå dig nu, men du absolut spela på den aktiva och den icke-aktiva.
Jag och en kompis spelar så nu.

Han har köpt Dying Light + DLC och vi spelar online - samtidigt.

Permalänk
Expertgissare
Skrivet av fromis:

@Edvin-89: Säker på att detta stämmer gällande caset? Skulle trots allt göra bundlen mer prisvärd i och med att ett sådant kostar 200-300 kr separat. Har för mig att jag läst att detta inte ingår i Svenska/Europeiska versionen.

Du har rätt, ingår inte i den europeiska versionen. Det var lite snålt.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

FD Meshify C -|- X570 AORUS ELITE -|- Ryzen 7 3700X -|- FD Celsius S24 -|- Crucial Ballistix Sport 32GB -|- Radeon R9 380X -|- WD Black SN750 1TB

Permalänk
Medlem

@Swe.Stars: Finns ens Dying Light på Switch?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swe.Stars:

Jag kan missförstå dig nu, men du absolut spela på den aktiva och den icke-aktiva.
Jag och en kompis spelar så nu.

Han har köpt Dying Light + DLC och vi spelar online - samtidigt.

Jasså? Då kanske jag missförstått nått. Du menar att du har loggat in på två konsoler, ena är aktiv andra inte. Du kan spela ett spel du köpt på ditt konto samtidigt på båda konsolerna?

Permalänk
Medlem

@Swe.Stars:

så här står det under ens konto i eshopen som jag byggt mitt antagande på

Annars kan jag och min fru börja spara pengar i framtiden om vi inte behöver köpa samma spel båda två.

Permalänk
Medlem

@varget: Nej det går inte med samma konto på två enheter.

Nintendo envisas med att låsa fast dig till en enda enhet och så får du flytt kontot om du vill ha det på en annan.

Gamesharing fungerar därmed inte!

Visa signatur

Primär maskin: iPad Pro 12,9tum 2022 med Magic Keyboard.
Sekundär maskin: Ryzen 9 5900x, Radeon 7900 XTX, 32GB RAM, monitor: OLED42C24LA
2st NUC 9 Pro Kit - NUC9VXQNX Ubuntu server för diverse.
PSN ID:iller Xbox live:illerG Wii U:illerG Switch:iller

Permalänk
Medlem

väntar spänt på shin megami tensei och dragon quest... dock har jag inte fått tummen ur och klara zelda än men vafan inget stressar fram speltid som releasedatum på nya spel man vill lira..

Sen hoppas jag tokigt hårt på ett persona 5 till switchen men är väl föga troligt att det kommer i nuvarande form.

Visa signatur

as it was in the beginning so it shall be in the end

Permalänk
Moderator
NintendOrakel

Eternum TBA.

Källa

Yonder: The Cloud Catcher Chronicles 31 maj.

OkunoKa TBA snart till switch.

Källa

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tiamat:

Yonder: The Cloud Catcher Chronicles 31 maj.

Så, en Breath of the Wild-klon? Ser trevligt ut iofs

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av nanananaBatman:

Wtf, vad är detta om kartong-tillbehör till Switchen? Som att en helt ny våg av fattigdom som slår västvärlden. Jag trodde först att det var nåt skämt som läckt ut, men på riktigt: är det verkligen en grej? Minsta gnutta handsvett och allt blir till geggamojja

Även om samma saker var tillverkade av plast så är jag helt mållös. Vem i helskotta kommer köpa de där prylarna? Helt fruktansvärt. Någon som kanske vill köpa ett vikbart skohorn av papper också, om någon nu ändå håller på och köper meningslöst skräp?

Haha! Familjer med småbarn gissar jag på. Ungarna hemma är helsålda så det blir bara att punga ut med kosingen.
Är dock lite rädd för att pappen inte ska hålla så bra eller inte passa ihop riktigt så fint som det ser ut i reklamfilmen..

Jo, man får ju med ett "spel" också.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av doomas:

Så, en Breath of the Wild-klon? Ser trevligt ut iofs

Skickades från m.sweclockers.com

Spelade detta när det kom ut. Nu har jag inte kopplat likheterna med just BotW innan men spelet får mig mer att tänka på Harvest Moon och liknande spel. Nu har jag inte kollat trailern (sitter på mobil) eller återvänt till Hinder sedan juli 2017 ifall något ändrats men spelet saknar strider och har ett upplägg som gör att man inte kan misslyckas (vilket iofs gäller Harvest Moon med förstås).

Avslappnande spel som kan vara värt en närmare titt men det där My Time at Portia-spelet kan vara ett säkrare köp. Bra att Yonder kommer, hade ändå hellre haft det på Switch än PC faktiskt. Men ingen dubbeldipp här för mig.

Permalänk
Moderator
NintendOrakel
Skrivet av doomas:

Så, en Breath of the Wild-klon? Ser trevligt ut iofs

Skickades från m.sweclockers.com

Skrivet av anon5930:

Spelade detta när det kom ut. Nu har jag inte kopplat likheterna med just BotW innan men spelet får mig mer att tänka på Harvest Moon och liknande spel. Nu har jag inte kollat trailern (sitter på mobil) eller återvänt till Hinder sedan juli 2017 ifall något ändrats men spelet saknar strider och har ett upplägg som gör att man inte kan misslyckas (vilket iofs gäller Harvest Moon med förstås).

Avslappnande spel som kan vara värt en närmare titt men det där My Time at Portia-spelet kan vara ett säkrare köp. Bra att Yonder kommer, hade ändå hellre haft det på Switch än PC faktiskt. Men ingen dubbeldipp här för mig.

Ja det är mer likt Stardew Valley och Harvets Moon:

Upplägget i Yonder: The Cloud Catcher Chronicles påminner väldigt mycket om det suveräna Stardew Valley, med hjälp av verktygen kan jag hugga ned träd, bryta sten eller slå gräs för att sedan använda materialet för att klara uppdrag. Längre in i spelet blir det allt mer komplicerat och det blir viktigare och viktigare att tillverka nya saker genom det detaljerade crafting-systemet eller byta varor med landets invånare. Just byteshandeln är onödigt komplicerad och till en början väldigt svår att förstå. Olika regioner värderar varor annorlunda vilket betyder att sten på ett ställe kan vara värt hur mycket som helst medan det på ett annat nästan spottas på. Det tar lite på lusten att bara byta bort någonting jag inte behöver när jag inte har en klar överblick på vart jag kan göra göra den bästa affären.

Källa

My girlfriend played this one on PC. Its kinda a mix between Zelda and Stardew Valley. The pace of the game is very slow and relaxing, it has a nice story(nothing mind breaking though) and if you dont care so much for the story, you can sink multiple hours into developing your farms and crafting

Källa

Permalänk
Moderator
NintendOrakel

Fifa 18 ligger på 249:- hos Elgiganten. Samma pris på Mediamarkt.

Permalänk
Moderator
NintendOrakel

Skvaller:
Crash Bandicoot: N. Sane Trilogy går att förhandsbeställa via spanska Xtralife.es

Källa

Nyheter:

Splatoon European Championship hålls i Schweiz Mars 31, 2018.

Samma dag dyker även The virtual Off The Hook concert i Schweiz:

Källa

Eventet har redan visats i Japan:

Priserna för Nintendo Online har letat sig ut på nätet:

De första spelen till online Switch kan vara de här:

Super Mario Bros. 3
Balloon Fight
Dr. Mario

Källa

Permalänk
Moderator
NintendOrakel

Mega Man Legacy Collection 1 + 2 kommer 22 maj.

You can grab both collections for yourself digitally with Mega Man Legacy Collection for $14.99 and Mega Man Legacy Collection 2 for $19.99, or pick both up at retail in North America (MMLC on a cartridge and MMLC2 as a digital download) with an exclusive Mega Man 30th Anniversary cleaning cloth for $39.99 this May. Check out the official website for info on where to pre-order.

Källa

Spiral Splatter 13 mars

Riot - Civil Unrest TBA, 2018 kommer även i fysisk format.

Uppdatering Xtralife_es säger att Bandit Crash Trilogy är endast en placeholder. Förhoppningsvis kommer spelet ändå.

¡Hola! Todo bien 😀 Se trata de momento de un placerholder, ojalá un Nintendo Direct nos sacara de dudas 🙃

Lade till Riot - Civil unrest
Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av Tiamat:

Mega Man Legacy Collection 1 + 2 kommer 22 maj.
http://oi67.tinypic.com/95pz4m.jpg

You can grab both collections for yourself digitally with Mega Man Legacy Collection for $14.99 and Mega Man Legacy Collection 2 for $19.99, or pick both up at retail in North America (MMLC on a cartridge and MMLC2 as a digital download) with an exclusive Mega Man 30th Anniversary cleaning cloth for $39.99 this May. Check out the official website for info on where to pre-order.

https://youtu.be/VI949Msniuo

Källa

Spiral Splatter 13 mars

https://youtu.be/U0ZA9b6UBoo

Riot - Civil Unrest TBA, 2018 kommer även i fysisk format.

http://oi68.tinypic.com/348llk4.jpg

https://youtu.be/GciFHjU2sco

Tycker denna trend med att ett spel är fysiskt och det andra är Digitalt ska sluta! :/

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Moderator
NintendOrakel
Skrivet av tyvar1:

Tycker denna trend med att ett spel är fysiskt och det andra är Digitalt ska sluta! :/

Ja det suger eftersom det hade varit kul med båda i fysisk version sen den vita rektangulära rutan med text på framsidan gör ju inte saken bättre.

Permalänk
Skrivet av Tiamat:

Riot - Civil Unrest

Hah! Det här ser fantastiskt roligt ut!

Permalänk
Moderator
NintendOrakel

Rime har släppt sin nya patch idag en film finns ute för att se skillnaden:

Källa

Permalänk
Medlem

Någon som vet hur stort RiME är med den nya patchen? Hur många GB krävs?

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av solemn:

Någon som vet hur stort RiME är med den nya patchen? Hur många GB krävs?

"Just for your info, the patch appears to be 2.0GB in size, adding to the base game size of 6.9GB making the total game size now 9.0GB - HOWEVER, when you go to download the update to an already-downloaded version 1.0.1, the patch requires (and shows as) 2.9GB of space to download and install. Once fully downloaded and installed, the total size will update and show the game occupying a total of 9.0GB."

En kommentar från reddit.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Moderator
NintendOrakel

Veckans skvaller Diablo III kan vara på väg till Switch?

According to our source, Blizzard is looking to implement local play with multiple Switches, allowing you to team up for local co-op action as you run around Sanctuary to stop Diablo.

We've reached out to Blizzard for comment, but haven't heard back as of yet. It's suspected that the Switch port would be announced at Nintendo's E3 event, or possibly by Blizzard themselves at either Gamescom or Blizzcon later in the year. If this rumor pans out, we can look forward to Diablo III arriving on the Nintendo Switch at some point in early 2019.

Källa, Källa II

Nyheter

Duck Game är också på väg till Switch, TBA.

Permalänk
Konsolgrävare

Fick nyss detta meddelande från nin nin games angående min Bayonetta ∞ Non-Stop CLIMAX EDITION bokning:

Hello tyvar1,
Thank you again for your order!

We've registered a lot of orders for this item
and we are shipping parcels in chronological order.
We are doing our best to ship yours as soon as possible!

Thank you for your understanding,
and accept our apologies for the inconvenience.

Best Regards.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |