Permalänk
Medlem
Skrivet av AMD-FX:

Är det inte den 20:e?

Om du har en elektronisk brevlåda så får du deklarationen imorgon.
Det är förövrigt för sent att skaffa en elektronisk brevlåda för att få deklarationen imorgon, det skulle vara gjort för en vecka sen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Henkka:

Om du har en elektronisk brevlåda så får du deklarationen imorgon.
Det är förövrigt för sent att skaffa en elektronisk brevlåda för att få deklarationen imorgon, det skulle vara gjort för en vecka sen.

Jag har en brevlåda sedan förra året

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon159643:

Nyfiken som tusan, gick ur kyrkan förra året vilket borde leda till fina besked.

Skrivet av AMD-FX:

Jag har också gått ur kyrkan, men en del säger att det knappt inte kommer att synas

Jag gick ur kyrkan för en 6-7 år sedan och det blev ca 11-1200 kr mer i potten.

Visa signatur

Cooler Master HAF 912 * MSI P67A-GD65 * Intel i5 2500k 3,3 gHz med Cooler Master Hyper 212 Evo * 8 GB Ram * Sapphire R9 280X Vapor-X 3 GB GDDR5* 3 TB HDDs * XFX 650W 80+ * Asus Xonar DGX *

Edifier S530 2.1
Razer Kraken 7.1 v2
Intellimouse Explorer 3,0 anno 2001

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon159643:

Nyfiken som tusan, gick ur kyrkan förra året vilket borde leda till fina besked.

Skrivet av AMD-FX:

Jag har också gått ur kyrkan, men en del säger att det knappt inte kommer att synas

Lite beroende på vart man bor men tror det är ~1%, den dras innan skatt med har jag för mig så det är kanske så att om du har 50000 i månaden innan skatt så får du ut ungefär 200 kr extra i månaden eller så efter skatt.

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Medlem

Fick mitt skattebesked idag.
~2500 tebax.

Visa signatur

Gått i träda. Åter om något år!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ferrat:

Lite beroende på vart man bor men tror det är ~1%, den dras innan skatt med har jag för mig så det är kanske så att om du har 50000 i månaden innan skatt så får du ut ungefär 200 kr extra i månaden eller så efter skatt.

15 år sedan jag gick ur kyrkan, kommer inte ihåg hur mycket kyrko skatten var, men nu dras det begravnings avgift på knappt 0.25%.
Även det är för mycket tycker jag. Så mycket skatt som man redan betalar.

Visa signatur

Gått i träda. Åter om något år!

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Ferrat:

Lite beroende på vart man bor men tror det är ~1%, den dras innan skatt med har jag för mig så det är kanske så att om du har 50000 i månaden innan skatt så får du ut ungefär 200 kr extra i månaden eller så efter skatt.

Bor man i Göteborg, årsinkomst 600 000kr, så kommer beskedet vara 5000kr positivare än om man vad med i kyrkan:
http://www.kyrkoavgiftningen.se/?#calc

Nå det finns fler saker än denna som påverkar mig, så jag är nyfiken.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Henkka:

Om du har en elektronisk brevlåda så får du deklarationen imorgon.
Det är förövrigt för sent att skaffa en elektronisk brevlåda för att få deklarationen imorgon, det skulle vara gjort för en vecka sen.

Trevligt! Har deklarerat så de senaste tre åren i alla fall så borde ju få imorgon. Brukar vara klart på typ tre sekunder för mig. Brukar få tillbaka ett par tusen åtminstone.

Permalänk
Skrivet av Turbonisse:

Fick mitt skattebesked idag.
~2500 tebax.

Hur är det möjligt när det tidigast börjar skickas ut elektroniskt imorgon den 8e?

Visa signatur

ALIENWARE Predator 2.0 chassi svart | i7 4770k | ASUS strix GTX 970 4GB | corsair RMX750 | Corsair 16GB DDR3 1600MHZ | AOC G2460PF | Razer Blackwidow Ultimate Stealth | Razer Deathadder ELITE | Razer Tiamat 2.2

Permalänk
Medlem

Jag tog fullt CSN halva förra året, sommarjobbade tio veckor utan att lämna in skattesedel och hade ingen inkomst överhuvudtaget hela hösten... nyfiken, och lite rädd, på vad mitt besked blir.

Visa signatur

Intel Core i5 13500 3,5 GHz | Sapphire Radeon RX Vega 56 Pulse 8 GB | Gigabyte B760M Aorus Elite | EVGA Supernova 750 G2
Corsair 32 GB DDR5 5600 MHz CL36 Vengeance | Corsair Carbide Air 540 | Acer XF270HUA | Ducky Shine 3 | Logitech G305

Permalänk
Skrivet av Wifi:

Jag tog fullt CSN halva förra året, sommarjobbade tio veckor utan att lämna in skattesedel och hade ingen inkomst överhuvudtaget hela hösten... nyfiken, och lite rädd, på vad mitt besked blir.

Ja om du inte betalat skatt knappt, då luktar det nog restskatt.

Visa signatur

ALIENWARE Predator 2.0 chassi svart | i7 4770k | ASUS strix GTX 970 4GB | corsair RMX750 | Corsair 16GB DDR3 1600MHZ | AOC G2460PF | Razer Blackwidow Ultimate Stealth | Razer Deathadder ELITE | Razer Tiamat 2.2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kevlarheart:

Hur är det möjligt när det tidigast börjar skickas ut elektroniskt imorgon den 8e?

Inte en aning, men det plingade till i epost lådan, från kivra att jag hade fått nått från skattmasen.
Jag loggade in och där var min deklaration.

Visa signatur

Gått i träda. Åter om något år!

Permalänk
Medlem

@Kevlarheart:
Står mellan 7-9 mars på Kivra

Visa signatur

Intel Core i7 5820K @3.7ghz | 16GB Corsair LPX 3000mhz DDR4 | ASUS GeForce RTX 2060 DUAL EVO Advanced | Kingston A1000 480GB M.2 | Phanteks P300 | EVGA Supernova 650w | Asus X99-A | Aerocool Pulse L240 F |

Permalänk
Medlem

Fick osså min idag i kivra mail.

Visa signatur

PC 1: AMD Ryzen 9 7900X ROG STRIX B650E-E Gaming WIFI, Ram Kingston 32GB 6000 Mhz
Gpu ASRock RX 7900 XTX Phantom OC Lagring: PNY CS3140 2TB, WD Black SN850X, 2TB Kingston FURY Renegade 4TB, Skärm Asus Rog Strix XG43V

PC 2: i9 10900x, MSI X299 Pro, Gpu: Msi Rtx 370Ti Ram 32GB. M2 980 Pro1TB,
PS5 Disc Edition PNY CS3140 2TB + VR

Permalänk
Medlem
Skrivet av Henkka:

Om du har en elektronisk brevlåda så får du deklarationen imorgon.
Det är förövrigt för sent att skaffa en elektronisk brevlåda för att få deklarationen imorgon, det skulle vara gjort för en vecka sen.

Vad händer mig som hade minmyndighetspost men råkade aktivera kivra för nån dag sen bara..? Trög som man är fattade jag inte att kivra skulle avaktivera min andra brevlåda bara sådär.

Visa signatur

Intel i9 10900K | H150i PRO XT | Asus Rog Strix Z490-E Gaming | Asus Strix 3090 OC | G.Skill Trident Z Royal 4x8GB 3600MHZ CL17 | Corsair Force MP600 1TB | Asus Rog Swift PG278QE | EVGA Supernova T2 1600W

Permalänk
Medlem

@AMD-FX: Man får den digitalt i förväg så man kan kolla uppgifterna men det går inte deklarera förrän den 20:e som jag förstått det.

Visa signatur

flippy @ Quakenet

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon159643:

Bor man i Göteborg, årsinkomst 600 000kr, så kommer beskedet vara 5000kr positivare än om man vad med i kyrkan:
http://www.kyrkoavgiftningen.se/?#calc

Nå det finns fler saker än denna som påverkar mig, så jag är nyfiken.

Halmstad kommun, +3200kr cirka förra året efter utträde ur svenska kyrkan

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem

Fick min deklaration till Kivra igår, enligt den beräkning så får jag tillbaks 4000, men i den är inte med mina reseavdrag, så gjorde en beräkning på skatteverket sida, och då hamnar jag precis under 10k, 9960 eller nåt sånt.

Visa signatur

Intel i7 7700K, Sapphire RX 5600 XT Pulse 6 GB, 16 gb, EVGA G2 750w | Nikon D500 | Nikon D750 | Nikon Z6 | Nikon D7200

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon159643:

Nyfiken som tusan, gick ur kyrkan förra året vilket borde leda till fina besked.

Fast det kommer väl att märkas först på nästa års besked? Beskedet som kommer nu är ju för inkomster 2017 och hade du inte gått ur kyrkan innan nov (?) 2016 så har du betalt kyrkoskatt under 2017.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wifi:

Jag tog fullt CSN halva förra året, sommarjobbade tio veckor utan att lämna in skattesedel och hade ingen inkomst överhuvudtaget hela hösten... nyfiken, och lite rädd, på vad mitt besked blir.

Om du inte lämnade in skattsedeln och tjänade över 999 kr ska arbetsgivaren ha dragit 30% i skatt, om du inte lämnar in jämkning. Det plus grundavdrag så borde du få tillbaka pengar. Borde bara vara att kolla en lönespec eller kontrolluppgiften om skatt är dragen.

Visa signatur

| Intel i2500k | 16g Ram | ASUS ROG STRIX RX460 |

Permalänk
Inaktiv

Blev tillslut att aktivera Kivra även här, just i hopp om att få se deklarationen lite tidigare. Men troligen så är jag för sen.

Permalänk
Skrivet av rinosaur:

Vad händer mig som hade minmyndighetspost men råkade aktivera kivra för nån dag sen bara..? Trög som man är fattade jag inte att kivra skulle avaktivera min andra brevlåda bara sådär.

Minmyndighetspost är väl en digital brevlåda bara minus post från företag?

Jag har minmyndighetspost men har inte fått deklarationen än.

Visa signatur

5800X, Asus dual 4070, 32GB, Fractal newton R2 650 watt, Asus Prime B350-plus , Phanteks 400s vit, Asus TUF VG27AQ1A, Dell U2515H.
https://www.flickr.com/photos/albinivik/

Permalänk
Relik 📜
Skrivet av Albinfiskare:

Minmyndighetspost är väl en digital brevlåda bara minus post från företag?

Jag har minmyndighetspost men har inte fått deklarationen än.

Den ska skickas ut idag och imorgon, antar det går i omgångar. Fick min precis nu.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Medlem

Jag gick in och kollade men har inte fått någon notis ännu :/

Nyfiken så man får se hur bra man kan leva i sommar Gissningsvis blir det dåligt då jag pluggade halva året och började jobba först i juni...

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wifi:

Jag tog fullt CSN halva förra året, sommarjobbade tio veckor utan att lämna in skattesedel och hade ingen inkomst överhuvudtaget hela hösten... nyfiken, och lite rädd, på vad mitt besked blir.

Det finns nog en hög risk för att du åker på en skattesmäll tyvärr.

Permalänk
Medlem

Mäktiga 505 kr tillbaks.

Permalänk
Inaktiv

Fick 2131 kr tillbaks

Pengarna dimpar ner den 20:e mars.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wifi:

Jag tog fullt CSN halva förra året, sommarjobbade tio veckor utan att lämna in skattesedel och hade ingen inkomst överhuvudtaget hela hösten... nyfiken, och lite rädd, på vad mitt besked blir.

konstigt sommarjobb om det inte dragit någon skatt ÖHT, skatten bör rimligtvis ha dragit iaf.. men det ser du ju på lönespecefikationen.
Dessutom så har du ju ~18000kr i skattefri inkomst. Min erfarenhet säger att sommarjobbar man enbart så får man jäkligt fin skatteåterbäring

Permalänk
Medlem

Spännande, väntar ivrigt in mitt beskedvia Kivra! Lite orolig över hur det blir då jag jobbade två olika jobb förra året vilka överlappade under en månads tid samtidigt som jag studerade, men får hoppas på det bästa!

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem

18K tillbaka, måste verkligen be jobbet dra mindre skatt.