Välja kontankort men vad skall man välja?

Permalänk
Medlem

Välja kontankort men vad skall man välja?

Har alltid haft kontantkort privat vilket känns skönt då man är helt obunden.
Har haft både Comviq och telenor har för närvarande Comviq.

Jag ringer inte så jättemycket och förbrukar väldigt lite data ca 1GB och ibland över 1GB månad surfar mest på resan mellan jobb och hemmet ringer väldigt lite.

Tidigare har jag kört på Telenor 6 mån fastpris (fria samtal och sms) med 2GB surf månad för 799:- för 6 mån ca 133,3:- mån.
Har nu Comviq fastpris mini 200minuter 2000sms 2GB surf för 95:- mån deras motsvarande Comviq kostar 145:- för 30 dagar och Telenor tar 149:- för 31 dagar vilket gör Telenor lite billigare utslaget på antalet dagar med fria samtal.

Har nu även kollat på:
Telia 60 samtal fria sms 0,5GB surf för 99:- mån möjliggör enstaka längre samtal mot fler kortare samtal. Surfen lär inte räcka.
Halebop 50 samtal 500sms 1GB surf för 99:- möjliggör enstaka längre samtal mot flera kortare samtal. tror mig klara mig på surfen då man får spara överbliven surf upp till 1GB.

Visa signatur

Acer Swift 1 Intel Celeron N4100 8GB Ram Intel HD 600 256GB SSD Asus VP278H
MSi CR720 Intel i3 370M 2,4Ghz 8GB ram GMA HD 500GB

Permalänk
Medlem

Vimla - 100kr för billigaste
Eller halebop, är väl liknande

Visa signatur

Spel: ASUS Z370 Prime-A | 16GB 3000Mhz | i5-8600K | Noctua NH-D14 | ASUS GTX 1080 | Sound BlasterX AE-5 | Supernova G2 650W | EVO 840

Media/Emulator: MSI Z270-A Pro | 8GB 2666MHz | i3 7350K 4,8GHz | Pure Rock Slim | MSI GTX 970 | EVGA Supernova G2 650W | EVO 840 250GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Drickz:

Vimla - 100kr för billigaste
Eller halebop, är väl liknande

Vimla har inga kontantkort det är abonnemang.

Hallon tittade jag på också men de hade obefintlig support nästan mellan 8 tom 17 på vardagar.
Vill gärna ha chattsupport till 19 alt 20 på kvällen iaf så man inte behöver ta av arbetstiden dagtid.
Sen går Hallon i tre:s nät som hos mig funkar lite si sådär.

Är ute efter vad som kan tänkas funka bäst för upp till 150:- mån

Visa signatur

Acer Swift 1 Intel Celeron N4100 8GB Ram Intel HD 600 256GB SSD Asus VP278H
MSi CR720 Intel i3 370M 2,4Ghz 8GB ram GMA HD 500GB

Permalänk
Medlem

Vimla är en hybrid mellan abonnemang och kontantkort skulle jag säga. Ingen bindningstid på Vimla, utan du kan lämna när du vill.

Permalänk
Medlem

@Grabben_83a: Hade telia kontantkort tidigare. Blev dyrare i långa loppet att fylla på hela tiden.

Bytte till Vimla och förespråkar Vimla för det är ett bra erbjudande. Funkar bra för mig i Norrland så borde funka var du bor också

Visa signatur

Spel: ASUS Z370 Prime-A | 16GB 3000Mhz | i5-8600K | Noctua NH-D14 | ASUS GTX 1080 | Sound BlasterX AE-5 | Supernova G2 650W | EVO 840

Media/Emulator: MSI Z270-A Pro | 8GB 2666MHz | i3 7350K 4,8GHz | Pure Rock Slim | MSI GTX 970 | EVGA Supernova G2 650W | EVO 840 250GB

Permalänk
Medlem

Vad har Vimla för Student/55+ erbjudanden (tänker mest på surfen)?

Permalänk
Medlem

@Grabben_83a:

Beroende på hur man använder mobilen, kan faktiskt den lite udda virtuella operatören Wifog bli billigast.

De har ett helt annat upplägg på sina abonnemangslikande tjänster.

Man fyller på sitt kort med poäng, antingen månadsvis prenumeration eller när själv har lust. De poäng man köpt eller på annat sätt tjänat in ligger alltid kvar, tills man förbrukar dem. Inget brinner inne eller prislistor som "går ut". Wifog fungera dock inte i utlandet.

För 50kr för du 1000 MB surf eller 100 samtalsminuter eller 200 sms/mms
För 100kr får du 2500 MB surf eller 250 samtalsminuter eller 500 sms/mms

Wifog har dessutom ett slags reklamfunktion också där man kan "tjäna" poäng.

Den enda riktigt stora nackdelen är att de hyr in sig i Tres nät.

Det kanske är nåt för dig ändå? Kolla wifog.com

Permalänk
Medlem

@kronwalled: Kika här: https://vimla.se/priser

Men t.ex. 6 GB, 60 samtal & 600 mess för 100kr/mån.

Permalänk
Medlem

@Cr0wN:

Ja det ser bra ut, men Vimla har inga kontantkort. Det var ju det som TS frågade efter.

Permalänk
Medlem

@bog11: Nu var det inte till TS jag svarade iof. Men korrekt, Vimla erbjuder inga kontantkort.

Sedan anser jag visserligen att TS bör blanda in abonnemang i valet då det förmodligen skulle bli billigare för TS. Men det är ju upptill TS att avgöra.

Permalänk
Medlem

@Grabben_83a: Jag har Comviq fastpris 2GB, av det enkla skälet att det blir lättast.
Precis som du, ringer och surfar jag inte mycket. Innan var ju 2GB 1GB, de dubblade det förra året, och 1GB räckte alldeles utmärkt.
Jag skulle antagligen komma billigare undan med Fastpris mini för 95kr/mån. Men jag gillar enkelheten i att ha fastpris 2GB, det är overkill för vad jag behöver, så jag lär inte gå över. Det krångligaste är att komma ihåg att gå in i appen och godkänna betalningen varje månad.

En anledning till att jag valde Fastpris 2GB är också att det fungerar i utlandet, det gör inte "mini", utan att man laddat med extra pengar.

Visa signatur

Gått i träda. Åter om något år!

Permalänk
Avstängd

Kontantkort är ju helt utdaterat idag, kör på vimla

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av trollhattan:

Kontantkort är ju helt utdaterat idag, kör på vimla

Skickades från m.sweclockers.com

Finns gott om människor som inte håller med dig där!
Finns människor som fortfarande vill hålla fysiska pengar i handen, du vet sådanna av papper! Och en hel del som vill vara "anonyma" genom att ha kontantkort.

Visa signatur

Gått i träda. Åter om något år!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Turbonisse:

@Grabben_83a: Jag har Comviq fastpris 2GB, av det enkla skälet att det blir lättast.
Precis som du, ringer och surfar jag inte mycket. Innan var ju 2GB 1GB, de dubblade det förra året, och 1GB räckte alldeles utmärkt.
Jag skulle antagligen komma billigare undan med Fastpris mini för 95kr/mån. Men jag gillar enkelheten i att ha fastpris 2GB, det är overkill för vad jag behöver, så jag lär inte gå över. Det krångligaste är att komma ihåg att gå in i appen och godkänna betalningen varje månad.

En anledning till att jag valde Fastpris 2GB är också att det fungerar i utlandet, det gör inte "mini", utan att man laddat med extra pengar.

Hur sker betalningen via appen? Går du in med bankid och loggar in på banken och accepterar?

Skrivet av Turbonisse:

Finns gott om människor som inte håller med dig där!
Finns människor som fortfarande vill hålla fysiska pengar i handen, du vet sådanna av papper! Och en hel del som vill vara "anonyma" genom att ha kontantkort.

Det kan vara fördel med kontantkort om du tappar telefonen också eller om du på annat sätt är rädd för oväntade kostnader på abonnemanget tex utlandsvistelse, eller om barn har en telefon osv.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elektron:

Hur sker betalningen via appen? Går du in med bankid och loggar in på banken och accepterar?

Det kan vara fördel med kontantkort om du tappar telefonen också eller om du på annat sätt är rädd för oväntade kostnader på abonnemanget tex utlandsvistelse, eller om barn har en telefon osv.

*Första gången måste man regga bank kortet, (Göra första betalningen, med BankID) men när kanalen är skapad, räcker det att välja kort och klicka på en knapp i appen.
*Jag är utomlands mycket. I EU ingår allt som om man var hemma, utanför EU vidarekopplar jag telefonen till min jobb telefon innan jag lämnar sverige. Om kostnaderna skulle skena? Så har jag valt (I appen) en hög-kostnads gräns på 200SEK. Dvs, min månatliga skall aldrig kunna bli högre än 145+200. Jag har dock aldrig hamnat där ännu, så hur vida det fungerar, har jag inte fått chans att prova.

Visa signatur

Gått i träda. Åter om något år!

Permalänk
Medlem

Som några nämnt visst är det i vissa fall billigare med abonnemang från tex Vimla men jag gillar enkelheten med kontantkort och sen är pengarna slut eller på tankade minuter så är det då får man köpa mera det erbjuder en bättre kontroll helt enkelt.
Känns tryggare med ett kontantkort det värsta som kan hända är att dina på tankade minuter eller surf tar slut helt enkelt inga överaskningar i vad det kostar.

Allt som oftast tankar jag ofta online ändå så inget med det där papperspengar iaf.

Visa signatur

Acer Swift 1 Intel Celeron N4100 8GB Ram Intel HD 600 256GB SSD Asus VP278H
MSi CR720 Intel i3 370M 2,4Ghz 8GB ram GMA HD 500GB

Permalänk
Medlem

Hallon liten? Fria samtal och sms, 4GB data för 99kr? Du kan inte spara någon pott eller surf dock.

Permalänk
Medlem
Skrivet av nmc:

Hallon liten? Fria samtal och sms, 4GB data för 99kr? Du kan inte spara någon pott eller surf dock.

Problemet är att de går i tre:s nät och dessutom enbart har support fram till 17:00 vilket går bort då betalar jag hellre lite mera.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Acer Swift 1 Intel Celeron N4100 8GB Ram Intel HD 600 256GB SSD Asus VP278H
MSi CR720 Intel i3 370M 2,4Ghz 8GB ram GMA HD 500GB

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Grabben_83a:

Problemet är att de går i tre:s nät och dessutom enbart har support fram till 17:00 vilket går bort då betalar jag hellre lite mera.

Skickades från m.sweclockers.com

Ringer du ofta support

Permalänk
Medlem
Skrivet av trollhattan:

Ringer du ofta support

Nej det gör jag inte men vill ha chattsupport till 19 el 20 iaf så det inte går ut över mitt arbete om jag skulle behöva ha hjälp.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Acer Swift 1 Intel Celeron N4100 8GB Ram Intel HD 600 256GB SSD Asus VP278H
MSi CR720 Intel i3 370M 2,4Ghz 8GB ram GMA HD 500GB

Permalänk
Medlem

@Grabben_83a: Att de inte erbjuder bättre support än så är väl ett steg i att göra det billigare för kunden. Man kan inte få allt här i världen! Dessutom har du väl antagligen någon form av rast/lunch på jobbet, du kan ju kontakta dem då...

Permalänk
Universal Telecom

Många gånger erbjuder vi operatörer Mina Sidor via vilka man ibland kan felsöka/felanmäla tjänst, hitta manualer, göra vissa abonnemangsförändringar, spärra abonnemang m.m. Jag personligen föredrar att använda mig av Mina Sidor/mejla kundservice istället för att ringa.

Allt gott!
/Alfred på Universal Telecom

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cr0wN:

@kronwalled: Kika här: https://vimla.se/priser

Men t.ex. 6 GB, 60 samtal & 600 mess för 100kr/mån.

Tack. Kikade bara som hastigast och missade länken till prislistan nere i footern, då "beställ" sidan ville ha personnr och det inte gäller mig själv så...

Permalänk
Medlem

Tack för alla svar.
Just nu stannar jag nog hos Comviq ett tag till kanske blir att prova Halebop Rubbet Mini kontantkortet sen om man märker att man behöver få men kanske nått enstaka längre samtal så inte 200min per 30 dagar räcker som Comviq erbjuder.

Visa signatur

Acer Swift 1 Intel Celeron N4100 8GB Ram Intel HD 600 256GB SSD Asus VP278H
MSi CR720 Intel i3 370M 2,4Ghz 8GB ram GMA HD 500GB