Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk

Inet har nu en "Gamingvecka" kampanj, med datorer och skärmar till ett reducerat pris.

https://www.inet.se/produkt/1514004/taurus-limited-gtx-1070
Är denna prisvärd? Icke reducerat pris men dom skapade den inför denna veckan tror jag, då den är med i listan. Ser ut att nästan ha samma komponenter som deras Taurus Experienced för 14000.

Och finns det någon prisvärd skärm som är kompatibel med denna laptopen; https://www.inet.se/produkt/1972579/lenovo-y50-70-i7-8gb-gtx-...
Då laptopen är 15.6" har jag svårt att läsa vissa saker, så jag behöver nästan en extern skärm. Den ska vara framtidssäker då jag tänkte köpa en stationär i framtiden (möjligtvis denna Taurus Limited Edition om plånkan tillåter innan erbjudandet försvinner).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yuppienalle:

Någon här som har en stol från Anda Seat som kan rekommendera märket?

Kan berätta att jag nu fått hem min Anda Seat Torque , och jag har sen ett par år tillbaka en DX Racer King , och jag tyckte denna var lättare att montera ihop
En annan läcker detalj är att med den här får man med 2 olika gaspatroner, en anpassad för lite kortare personer, en för längre (som har längre ben!) vilket man inte får med DX racer, men den kan man istället å andra sidan höja rätt rejält

Kvalitetsmässigt verkar den helt okej, den omedelbara skillnaden är att den här är hårdare i sitsens stoppning än min King
Mycket nöjd de få timmarna jag använt min nu och suttit i den idag

Visa signatur

fanns inte plats för alla mina leksaker här:(

Permalänk
Skrivet av godspeed:

Kan berätta att jag nu fått hem min Anda Seat Torque , och jag har sen ett par år tillbaka en DX Racer King , och jag tyckte denna var lättare att montera ihop
En annan läcker detalj är att med den här får man med 2 olika gaspatroner, en anpassad för lite kortare personer, en för längre (som har längre ben!) vilket man inte får med DX racer, men den kan man istället å andra sidan höja rätt rejält

Kvalitetsmässigt verkar den helt okej, den omedelbara skillnaden är att den här är hårdare i sitsens stoppning än min King
Mycket nöjd de få timmarna jag använt min nu och suttit i den idag

Tack för en så utförlig "review"! Blir nog att till att beställa en ikväll.

Visa signatur

CPU: Intel i5 2500K | MB: ASUS P8P67 B3
GPU: EVGA GeForce GTX 970 SSC ACX 2.0
RAM: Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 8 GB (2x4 GB)
PSU: EVGA GQ 650W 80+ | Chassi: Fractal Design Define R3
Bildskärm: LG W2363D 23" 120Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yuppienalle:

Tack för en så utförlig "review"! Blir nog att till att beställa en ikväll.

Inga problem, jag köpte den gröna varianten och om du/någon mer vill se bilder så kan jag ordna och åt dem som är intresserade
Dock är mina fotokunskaper inget vidare med min gamla s5a
Det enda jag nu också lagt märke till är att själva vinklingen av armstöden är lite mer "glapp" än dx racers motsvarighet, men de verkar inte sämre iaf

Visa signatur

fanns inte plats för alla mina leksaker här:(

Permalänk

Hur pålitligt är det med Amazon och dess återförsäljare? Det dök upp en okänd säljare med 7 recensioner och säljer produkter så som SNES Classic Mini för 500 kronor. Kan man lita på detta? Amazon brukar väl försäkra sina kunder om att inte bli lurade osv?

Permalänk
Medlem
Skrivet av CrazyBlueberry:

Hur pålitligt är det med Amazon och dess återförsäljare? Det dök upp en okänd säljare med 7 recensioner och säljer produkter så som SNES Classic Mini för 500 kronor. Kan man lita på detta? Amazon brukar väl försäkra sina kunder om att inte bli lurade osv?

Okänd säljare och väldigt bra priser rimmar illa. Köpa från kända handlare och slipp huvudvärk.

Visa signatur

Intel i7 2700k | Asus P8Z77-V PRO | Noctua NH-D14 | Gigabyte GTX 670 | Corsair 8GB LP | Samsung 830 128GB | Define R3 | Corsair HX 650W
Thinkpad X41 | Thinkpad X200 - RIP | Thinkpad X220 | Thinkpad T480s | Fri frakt - Inet.se | Dagens fynd

Permalänk
Skrivet av Recall:

Okänd säljare och väldigt bra priser rimmar illa. Köpa från kända handlare och slipp huvudvärk.

Jag såg det mer som en super möjlighet, en säljare som kanske fick in ett överskott av några exemplar och ville bli av med dem tidigt. Men jag antar att du har rätt, kanske inte värt risken...

Permalänk
Medlem

Angående Onkyo A800B nämnda i tipstråden, det här är från en recension på Amazon: "This is NOT an Onkyo product but a re-brand; "This product has been manufactured by , and is sold under the responsibility of Gibson Innovations Ltd., and Gibson Innovation is the warrantor in relation to this product.". And - OF COURSE - "Made in china"; no wonder it looks like a china knockoff of a better product!"

Visa signatur

Besök Instagram för en mix av halvtaskiga bilder på pizza, biceps, och transfetter.

Permalänk
Medlem

Köpte så klart en Noblechairs 2 dagar innan denna 10% rea. Är det någon som vet hur CDON hanterar sånt?

Permalänk
Medlem

Kontakta dem och hör vad de säger, du kan säkert få någon rabattkod om inget annat.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av Zann:

Köpte så klart en Noblechairs 2 dagar innan denna 10% rea. Är det någon som vet hur CDON hanterar sånt?

Eftersom du alltid har 14 dagars öppet köp online och bara kan beställa en ny idag (med rabatt) och sen returnera den tidigare beställningen BORDE de vara reko nog att ge dig 10% tillbaka (i pengar, inte rabattkod). De har ingen chatt på helgen, eller?

Permalänk
Medlem

@siggelump: Mjo, jag hoppas dock att de bara kan ge mig pengar eller nån kupong för paketet kom fram en vecka tidigare än deras planerade datum.. Får fortfarande mail om att beställningen kommer på tisdag när den står i min lägenhet (ej öppnad)

Permalänk
Medlem
Skrivet av fetakniven:

Angående Onkyo A800B nämnda i tipstråden, det här är från en recension på Amazon: "This is NOT an Onkyo product but a re-brand; "This product has been manufactured by , and is sold under the responsibility of Gibson Innovations Ltd., and Gibson Innovation is the warrantor in relation to this product.". And - OF COURSE - "Made in china"; no wonder it looks like a china knockoff of a better product!"

Gibson äger ju större delen av Onkyo, och är knappast ett litet namn i sig (En av världens största gitarrtillverkare)
Skulle inte oroa mig alls men att den ser billig ut håller jag med om. Var den är gjord tror jag inte har med Gibson att göra ;P

Permalänk
Medlem

Funderar på att köpa det här istället. Är det värt?

http://www.inet.se/kundvagn/visa/11407695/

Permalänk
Medlem

@Malek96: Grafikkortspriserna må ha gått upp. Men 6300 för ett gtx 1070 är vansinnigt dyrt. Köp gpu någon annanstans.

Visa signatur

Intel i5 13600K- RTX 3060 - 32 GB Corsair Vengeance 3000 MHz DDR4

Permalänk

@Malek96: Nej, du får ett 1070 ti billigare än 1070 ^^. hade lagt en 100 extra på att få ett gold nättagg samt kanske sneglat mot 3000mhz på ram.

Visa signatur

Bulldozer since 2017-12-15
[8700k @ 4.9 ghz ¤ ASUS PRIME Z370-A ¤ Corsair Vengeance LPX DDR4 16gb 3000 mhz ¤ Asus EVGA RTX 2070 8GB BLACK GAMING ¤ Seasonic Focus 650w ¤ Fractal Define Define C TG ¤ Samsung 860 Evo 1TB ¤ Seagate Ironwolf 2TB ¤ Chassifans: Noctua Redux Series 1x120mm 2x140mm * Cryorig H5 Ultimate]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Malek96:

Funderar på att köpa det här istället. Är det värt?

http://www.inet.se/kundvagn/visa/11407695/

Vänta mars ut för att se om nvidia lanserar något nyttt

Visa signatur

Ryzen 5800X3D | 64 GB Ram | 7900 XTX | Samsung 990 Pro 4 TB + Seagate FireCuda 520 2TB * 2
Laptop: Core 9 Ultra 185H | 24GB Ram | RTX 4060 | 3 TB NVME

Permalänk
Medlem

@Lodisen @SE_Larsson @morotis: Jag bestämde mig faktiskt för att beställa denna dator istället https://www.komplett.se/product/11368/datorer/komplett-pc/kom.... Den har allt jag vill ha plus lite mer.
Är rädd att om jag väntar ut mars och Nvidia släpper nåt nytt så kommer det ändå bli för dyrt för mig. Kommer ge bort min nuvarande dator också, kan inte avvakta för länge med att ge bort den därav beställer jag en färdigbyggd dator istället.
Tack för tipsen dock boys!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zann:

Köpte så klart en Noblechairs 2 dagar innan denna 10% rea. Är det någon som vet hur CDON hanterar sånt?

Hur gick det? Vet att jag fick returnera en vara och beställa den billigare en gång då de absolut inte kunde göra något. Då var det högtalare och skilde 1500kr nästan från att jag köpte och sedan rabatt 2 dagar efter typ. -.-’

Permalänk
Skrivet av muSashi:

Den som är sugen på en Samsung 850 EVO Series 500GB så har Amazon.de ett riktigt bra erbjudande som går ut om 15 timmar.

Pris: ~1150 kr
https://www.amazon.de/dp/B00P73B1E4?ref_=Oct_DLandingS_PC_NA_...

Billigaste på Prisjakt: 1444 kr CDON
https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2880210

Stort tack för tipset! Precis vad jag tittade på och var på vippen att köpa från CDON.
Men jag får ett annat pris när jag går vidare - 120 euro.
Nån som vet vad jag kan göra? Eller är det för att det är "fri frakt", så de lägger på 5 euro? Valt att betala i euro också.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@prtscreen: Kan även vara skillnaden upp till svensk moms istället för tysk dito.

Visa signatur

CyberpowerPC Tracer III EVO: i7-9750H | GTX 1660 Ti | 16GB | 1250GB SSD

Permalänk
Skrivet av Choffe:

@prtscreen: Kan även vara skillnaden upp till svensk moms istället för tysk dito.

Ja, tänkte den tanken med Slår nog till i alla fall, det är ju fortfarande ett bra pris!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd

@prtscreen @Choffe Ja, amazon lägger på så det är svensk moms som gäller.

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Medlem

@Swedishliquid: Tyvärr inget svar än. Nu har det dock gått 48h+

Permalänk
Medlem

Uppdatering

@Swedishliquid:

De svarade ganska drygt och fattade inte ens vad det handlade om... men jag tror det är för mycket jobb att skicka tillbaka stolen. Lite surt bara. Skall fundera extra länge vid nästa cdon köp.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ilstallione:

Moto G5S Plus på netonnet för 1890. Tidigare legat runt 2200 som billigast/kampanj.

https://www.netonnet.se/art/telefoner/mobiltelefoner/motorola...

Behöver en ny mobil då batteriet knappt klarar en dag, så kan tänka mig en vilken prisvärd modell som helst.

Är det här det bästa jag kan hitta? Finns ingen tråd på forumet om just moto G5s plus.

Permalänk
Medlem
Skrivet av obadja:

Behöver en ny mobil då batteriet knappt klarar en dag, så kan tänka mig en vilken prisvärd modell som helst.

Är det här det bästa jag kan hitta? Finns ingen tråd på forumet om just moto G5s plus.

Kolla swedroid, har garanterat en tråd.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Permalänk
Medlem

Laptop till gammal, skruttig men snäll kollega

Hej!

Jag har en skruttig kollega som är i behov av en laptop för att:

- betala räkningar
- surf
- streama filmer (Netflix, från USB-sticka)

.. är denna tillräcklig?

Har något här synpunkter på om det skulle passa, eller inte passa hennes (enkla) behov?

Permalänk
Medlem
Skrivet av obadja:

Behöver en ny mobil då batteriet knappt klarar en dag, så kan tänka mig en vilken prisvärd modell som helst.

Är det här det bästa jag kan hitta? Finns ingen tråd på forumet om just moto G5s plus.

Min Galaxy S7 klarar definitivt inte en hel dag, och då med lite användande (ligger på skrivbordet eller i fickan på jobbet).
Måste alltid stödladda på jobbet eller hemma. Har dock (tyvärr) vant mig vid det.