Macbook pro 2016 touchbar fuktskadad

Permalänk
Medlem

Macbook pro 2016 touchbar fuktskadad

Hej!

Jag säljer en macbook pro från 2016 som har en fuktskada i vänstra hörnet.

På grund av fuktskadan är touchbaren ur funktion, några av knapparna i vänstra hörnet är sega och skärmen har en ljus fläck i nedersta vänstra hörnet.

Förutom touchbaren så är alla fel i dagsläget skönhetsfel. Själva datorn verkar vara intakt, så att t.ex koppla in den till en tv eller liknande och ha den till det ändamålet fungerar.

CPU: 2,9 GHz i5
RAM: 8GB 2133MHz
GPU: Intel iris graphics 550 1536 MB
HDD: 250 GB SSD

Datorn säljes i befintligt skick och ligger även uppe på blocket

Vänligen håll alla bud i tråden.

Riktpris: 4.000kr. Originalkartong och laddare finns och jag har ingenting emot att skicka datorn mot att köparen står för frakt.

Läs hela annonsen här

specs tillagda
Permalänk
Medlem

Du har inga specifikationer på datorn.

Ungefär som att säga att du säljer en bil, som har däck med punktering.

Visa signatur

Ryzen 9950X3D | 128 GB Ram | RTX 5090 | Samsung 990 Pro 4 TB * 3 | Corsair 1500W
Macbook Pro M4 Pro | 48 GB Ram | 512 GB SSD
Laptop: Core 9 Ultra 185H | 24GB Ram | RTX 4060 | 3 TB NVME

Permalänk
Medlem

@Lodisen: Det var en klantig miss, lagt in dem nu!

Permalänk
Medlem

Täcker inte hemförsäkringen detta?

Visa signatur

10700K | NVIDIA RTX 3080

Permalänk
Medlem

@kwame: Att återställa datorn till ordinarie skick var extremt dyrt, så jag fick en ny på försäkringen!

Permalänk
Medlem
Skrivet av flakis3:

@kwame: Att återställa datorn till ordinarie skick var extremt dyrt, så jag fick en ny på försäkringen!

Fick du en ny dator samt behålla den gamla?

Visa signatur

10700K | NVIDIA RTX 3080

Permalänk
Medlem

@kwame: Svar ja, jag kan redovisa detta för en eventuell köpare.

Permalänk
Medlem

Eventuellt intresserad, vad spilldes över datorn?

Visa signatur

Project AI (där fritiden inte räckt till...) | i7-14700 | Nvidia RTX A6000 | Vardagsrumsdator I | Casemoddat NR200P Sakura Limited Ed. SFF | Ryzen 5900X | ROG Strix 3080 White | ROG Crosshair VIII Impact X570 mini-DTX | CM SFX Gold 850W White | Kraken Z68 White AIO | Sennheiser HD 800 genom Aune X1S DAC + Onkyo A/V Receiver | LG OLED 77"| Vardagsrumsdator II | Casemoddat Lian Li O11 med optical-bonded transparent LCD i sidopanel och frontglas | i7-14700F | RTX 4070 | Thermalright FN240 AIO | LG OLED 42" | Macbook Pro 14" M1 Pro | Surface Pro i7 |

Permalänk
Medlem

@XFTality: En skvätt vitt vin!

Permalänk
Medlem
Skrivet av flakis3:

@XFTality: En skvätt vitt vin!

Tar och börjar med ett bud på 700:- plus frakt då. Vitt vin har mycket lågt pH-värde, vilket gör att korrosion definitivt har skett, och sker fortfarande. Mer eller mindre endast en tidsfråga innan datorn ger upp, och alla delar kostar på tok för mycket för att bytas ut. Jag är helt övertygad om att du har fått höra precis samma sak från den auktoriserade appleverkstaden som gav dig kostnadsförslaget, särskilt då du fick ett sådant högt belopp på det.

Surt men befogat bud för en bokstavligen sur dator.

Visa signatur

Project AI (där fritiden inte räckt till...) | i7-14700 | Nvidia RTX A6000 | Vardagsrumsdator I | Casemoddat NR200P Sakura Limited Ed. SFF | Ryzen 5900X | ROG Strix 3080 White | ROG Crosshair VIII Impact X570 mini-DTX | CM SFX Gold 850W White | Kraken Z68 White AIO | Sennheiser HD 800 genom Aune X1S DAC + Onkyo A/V Receiver | LG OLED 77"| Vardagsrumsdator II | Casemoddat Lian Li O11 med optical-bonded transparent LCD i sidopanel och frontglas | i7-14700F | RTX 4070 | Thermalright FN240 AIO | LG OLED 42" | Macbook Pro 14" M1 Pro | Surface Pro i7 |

Permalänk
Medlem

1000 + frakt

Permalänk
Medlem

Datorn är nu såld via blocket, tack för visat intresse!