Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av WingmAn112

Du ser ingen ironi i det jag skrev va?

Både avancerad 3d, photoshop, webbdesign, musikskapande och digitalfilmredigering.

Musikskapande kräver inget 3d kort duger bra med nått gammalt cpat pci då... digitalfilmredigering...hmm min skola kör ett gf1 gts och det flyter som fan, i den andra burken vet ja inte va dom har med det e vel nått tnt skit. arbeta med photoshop gjorde jag med ett rage pro på 4 meg atan att grafiken laggade, det är faktist proolen som används när man renderar.

och nu vet ja inte om ja e helt ute och cyklar men när man håller på med avancerad 3d, till ex 3d studio max, så behövs det inte heller nått grafikkoty eftersom det i själva värket är software och det är CPU:n som belastas vid renderingen(vad har man alla renderingsfarmar till annars?) sitter ni och skapar extremt krävande(eller icke optimerad kod) så kan ja förstå att ni använder gf4ti4600... annars hade et gf1 dugit gått och väl...

och eran "server" e mer en vanlig workstation ;P va lite mer seriösa nästa gång

Visa signatur

Workstation: XP1800 | 512MB | 120GB | Rage 128 | 21" CRT | CDRW

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av WingmAn112

vi får inte ha den på både internet å lokala nätverket pga av allt säkerhetstänkande i kommunen, å skulle nått hända e det datateknikerna i kommunhuset som godkänt det hela som blir av med jobbet

"skulle nått hända"... vad räknas som hända? vadå så om nån hackar den så blir han va med jobbet... lol så sepe kan dom inte va... lixom snälla nån, ni vill inte ve... *host* de va inge

Visa signatur

Workstation: XP1800 | 512MB | 120GB | Rage 128 | 21" CRT | CDRW

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mangeunderscore

Berzan, Katedral, Folkunga elle Ljunkan? ;D

Just nu så går jag sista året på Berga. Men sen blir det katedral (tror jag) så teglet förföljer mig.:D

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av chille

"skulle nått hända"... vad räknas som hända? vadå så om nån hackar den så blir han va med jobbet... lol så sepe kan dom inte va... lixom snälla nån, ni vill inte ve... *host* de va inge

det är nätverksteknikerna som godkänner att vi får en egen routring till servern och om det skulle hända något där våran burk har används som grund till att någon kommit in på kommunens nätverk så blir det inte direkt glatt på kommunhuset.

Det är hela denna jäkla säkerhetsfixxering som gör att det blir jobbigare, allt som görs i kommunen använder i något slag nätverket så det är hela kommunens verksamhet som ska ligga på våran burk med (i kommunens värld) liten säkerhet.

Hade det inte varit för 200 brandväggar som är överallt å spärrar så hade vi kört på kommunens lina

Visa signatur

Ska det vara nått ska det vara rejält

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av WingmAn112

det är nätverksteknikerna som godkänner att vi får en egen routring till servern och om det skulle hända något där våran burk har används som grund till att någon kommit in på kommunens nätverk så blir det inte direkt glatt på kommunhuset.

Det är hela denna jäkla säkerhetsfixxering som gör att det blir jobbigare, allt som görs i kommunen använder i något slag nätverket så det är hela kommunens verksamhet som ska ligga på våran burk med (i kommunens värld) liten säkerhet.

Hade det inte varit för 200 brandväggar som är överallt å spärrar så hade vi kört på kommunens lina

sepekommun... va heter skite... ska lägga till det på min inbyggda biologiska hata lista

Visa signatur

Workstation: XP1800 | 512MB | 120GB | Rage 128 | 21" CRT | CDRW

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Snurrig_kille

När jag gick i 1:an hade vi 266MHz maskiner som vi höll på med, funkade hur fint som helst, när vi sedan började arbeta med Win2k så fick vi PII266MHz och det funkade acceptabelt bra.
under de 2½ år jag har gått på skolan nu så har vi inte bytat de maskinerna i nu sitter fortfanade på de sletna PII266MHz och vi får inga nya.

När jag gick i 1:an på gymnasiet så körde vi 286:or, de var rätt snabba på den tiden. Man börjar väl bli gammal

Visa signatur
Permalänk
Medlem

POST PROJECT:

servern står och puttrar, har inte hängt sig än

fick ett nytt nätverkskort för ett tag sen, enda gången den stängts av

har även börjat användas som server för några tunna klienter på prov

användarantalet stiger hela tiden

en mycket populär cs server för skolans interna nät körs också, med logsystem och annat gottis.

Visa signatur

Syltkaka!!!

Permalänk

Congratulations! The Web address coody.nu is still available!

Smidigt...

Visa signatur

Argaste

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TommyToad
Congratulations! The Web address coody.nu is still available!

Smidigt...

Ska vi regga den och sälja tillbaks den eller? nej sådant är taskigt och jag avskyr dom som sysslar med det. Kan i vissa fall vara en kul grej men inte när det är seriösa som vill ha adressen.

Men inte någon av bilderna fungerar för mig att titta på =(

Annars verkar det vara ett lovande projekt

Permalänk
Medlem

bilderna funkar inte..

skulle jag få 15000 o lite "stöd" från ngn galen tekniker skulle jag klustra typ 25 PII200

Permalänk
Avstängd

bestyrd.mine.nåntingnånting la ner för länge sen för nån swecare laddade upp pr0n eller nått

Visa signatur

AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA