Diablo 2 Guffa Rules Conan´s Quest Live Stream

Permalänk
Medlem

@Guffa_Harley: på hell tänker jag mig att jag kanske skiter i alla skellisar och kör bara med mercen och kanske golem fram till sista rummet. Kanske summonar några skellisar att ha i rummen, och tar bort dom när det blir trångt igen.
Ska byta armor till en med flawless topazer i, har 3 st. Optimalt vore väl kanske att ha en med 4 i, så ska nog vänta på det. vore gött att bumpa upp MF lite nu

Edit: körde på necro först, eftersom det verkade vara ämnat för storylinen, men ska prova conflux när (om) jag klarar med necro

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av strangelovee:

@Guffa_Harley: på hell tänker jag mig att jag kanske skiter i alla skellisar och kör bara med mercen och kanske golem fram till sista rummet. Kanske summonar några skellisar att ha i rummen, och tar bort dom när det blir trångt igen.
Ska byta armor till en med flawless topazer i, har 3 st. Optimalt vore väl kanske att ha en med 4 i, så ska nog vänta på det. vore gött att bumpa upp MF lite nu

Edit: körde på necro först, eftersom det verkade vara ämnat för storylinen, men ska prova conflux när (om) jag klarar med necro

Får lite den känslan också men tror på det hela taget att alla är ämnade för storyn. Alla har sin version.

Men kan vara en idé att köra dem o lära sig banan lite

Hoppas du kör utan att save-a o ta om inför stora strider! : )

The Guffa way gäller såklart på heroes också..

Gillar din plan om Hell. Var försiktig dock o maxa lightning resist. Kommer det 3-4 beetles med fanaticism aura och lightning enchanted kan det vara över snabbt om du inte har skydd. Bli inte girig där heller..topazer hade jag väntat med tills det är öppna ytor(där du kan fly om det går snett)

Permalänk
Medlem

@Guffa_Harley: Blev en lite längre sittning igår, tog mig fram till travincal. nog farligaste biten hittills, nere i swampy pits ohc liknande, med dolls och alla pygmeer, men aldrig riktigt nära att ta mycket skada. fint med en köttmur framför sig.

Precis bytt till en 3s hjälm, 3 flawless topaz, runt 180 MF. Ska göra en smoke när jag hittar en mage plate, hoppas snart att jag gör det, vore fint till meppe. sen lite mer topazer vore fint. hittat vapen till mercen, unika treudd (havsgud-style)

offtopic:
självklart är det guffa där också, gav mig ut från min ö, och tog över min första fiendestad, kostade mig mycket av min arme tyvärr, och det är mycket rörelse på haven, känns som jag gett mig ut lite för tidigt.
antar att man inte kommer att få någon town portal. animate dead vore väldigt fint.
ska se när nästa tillfälle ges att spela lite.

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av strangelovee:

@Guffa_Harley: Blev en lite längre sittning igår, tog mig fram till travincal. nog farligaste biten hittills, nere i swampy pits ohc liknande, med dolls och alla pygmeer, men aldrig riktigt nära att ta mycket skada. fint med en köttmur framför sig.

Precis bytt till en 3s hjälm, 3 flawless topaz, runt 180 MF. Ska göra en smoke när jag hittar en mage plate, hoppas snart att jag gör det, vore fint till meppe. sen lite mer topazer vore fint. hittat vapen till mercen, unika treudd (havsgud-style)

offtopic:
självklart är det guffa där också, gav mig ut från min ö, och tog över min första fiendestad, kostade mig mycket av min arme tyvärr, och det är mycket rörelse på haven, känns som jag gett mig ut lite för tidigt.
antar att man inte kommer att få någon town portal. animate dead vore väldigt fint.
ska se när nästa tillfälle ges att spela lite.

Hehe Meppe

Grymt! Verkar som att du har en fin plan. Jag säger det jag sagt förut..bli inte FÖR säker! Du har haft det nåt sånär enkelt länge nu och då är det som absolut mest risky. Försök hålla edgen uppe. Just nu tänker jag att det är trånga dörrar nere i durances som blir nästa farliga ställe

off

Gött! Varvar med lite Civ 1 nu innan jag fått upp all gear i "nya" lägenheten. Kanske lyckas få in lite egentid o heroes i helgen

Jag vill gärna svara på dina frågor men i´m afraid my lips are sealed

Lite avis på att du inte vet än. Den banan har många goa saker att upptäcka

Permalänk
Medlem

@Guffa_Harley:
Körde vidare från travincal igår, och där va det inga större problem. Ett steg neråt i durance of hate va väl första gången det blev lite läskigt.
Dolls är farliga, men ganska lätta att hantera med alla summons jag har med mig. Mephisto utgjorde inget hot, tror bara att 1 eller 2 gasmoln kastades, annars hanterade en ismagiker, clay golem och decrepify det mycket bra, freeze lock...

Får se hur det går i act 4, hoppas att det inte blir för mycket gloams...

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av strangelovee:

@Guffa_Harley:
Körde vidare från travincal igår, och där va det inga större problem. Ett steg neråt i durance of hate va väl första gången det blev lite läskigt.
Dolls är farliga, men ganska lätta att hantera med alla summons jag har med mig. Mephisto utgjorde inget hot, tror bara att 1 eller 2 gasmoln kastades, annars hanterade en ismagiker, clay golem och decrepify det mycket bra, freeze lock...

Får se hur det går i act 4, hoppas att det inte blir för mycket gloams...

Toppen! Följer utvecklingen med spänning!

Visst är de!? Fire resist o damage reduction som gäller där. Bältet bör alltid ha en rad med juvve för de där oförutsedda hoten

Håller tummarna

Permalänk
Medlem

Hittade precis en viper magi, men tyvärr är den eth, och bara 22 all res =(

Edit:
Och då va act 4 klart, fick byta lite gear när jag märkte hur ont det gjorde med gloamsen, på med lite light- och fire res, venom lord är inte heller så trevliga...
trots att jag droppade lite MF så dökt det upp 4st unika armors under act 4, varav en ovan nämnda som jag har valt att equipa, tänkte mig att jag kör den så länge den håller alt växla med smoke/ny MF armor med flawless topaz.
Vidare så gav hell forge mig en io, så kan göra white om jag skulle vilja det. Har just nu en wand med +2 Raise skeleton, vilket känns som lite för dåligt, vill nog ha en med iaf +2 summon och gärna någon annan trevlig mod, får se om jag gör white eller inte...

Kanske byter tillbaka till mer MF när jag börjar i act 5, iaf fram tills grottorna och gloamsen.

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av strangelovee:

Hittade precis en viper magi, men tyvärr är den eth, och bara 22 all res =(

Edit:
Och då va act 4 klart, fick byta lite gear när jag märkte hur ont det gjorde med gloamsen, på med lite light- och fire res, venom lord är inte heller så trevliga...
trots att jag droppade lite MF så dökt det upp 4st unika armors under act 4, varav en ovan nämnda som jag har valt att equipa, tänkte mig att jag kör den så länge den håller alt växla med smoke/ny MF armor med flawless topaz.
Vidare så gav hell forge mig en io, så kan göra white om jag skulle vilja det. Har just nu en wand med +2 Raise skeleton, vilket känns som lite för dåligt, vill nog ha en med iaf +2 summon och gärna någon annan trevlig mod, får se om jag gör white eller inte...

Kanske byter tillbaka till mer MF när jag börjar i act 5, iaf fram tills grottorna och gloamsen.

Oj oj oj! Bigga news ju! Skitbra jobbat. Absolut kan de vara tuffa..de har inte dödat mig många ggr men ställt till det så pass mkt att man fruktat för livet. De kan däremot ha stirrat en så man dör av nåt annat eller tvingar fram fire resist så man får droppa annat som sen leder till andra hot

Grymt find. Cool att du hittade 4 på hela acten. Jävla nice! ethereal hur mkt durability? en armor kan hålla rätt länge. 22 e ändå 22 med alla de goa bonusarna

Io får vi vara tacksamma för också. Låter spännande med en white. hur var det med teleport off hand? har du kvar den?

Permalänk

fan vad nice arreat-sidan är med alla stats o bilder

Permalänk
Medlem

@Guffa_Harley:
Durability är bara 12 eller 13 har jag för mig, och förlorade 1 under act 4.
funderar på om den rerollar durability om jag uppar den, problemet är att den verkar förlora eth-bonus om man uppar =/.
Såg även nån som sa att om man kör anyas personalize så resettas durability.
min ring mail med topazer hade bara förlorat 9 durability normal act1-nightmare act4 så borde kunna hålla ett tag.

Edit: Har kvar min stav med tele charges i offhand, men inte behövt använda något än.
har maxat RS och SM nu, har satt lite på Dim vision för att hantera gloams, och sätter även i corpse explosion för att öka radien och snabba upp dödandet lite

Visa signatur
Permalänk

upgrade unik till elite e sinnes dyrt. tvivlar på att du får dem men OM du gör det så spara för det kan komma ännu bättre use för de runorna

aah 12..hmm kanske bäst att vara lite sparsam då men ändå..kanske lika bra att ösa

aah? gör den!? det vore ju coolt då att använda hennes grej

ooh det där e min kina play : ) nice!! dim vision e underskattad

cool med staven också

Permalänk
Medlem

Körde en liten sväng igår, tog mig till andra WPn i act 5, ingen dramatik, inga find.
Gjorde en White däremot, blev i en +3 raise skeleton, +3 Corpse Explosion och +2 Bone armor wand,
fick offra socket quest för den va vit.
Men ökar skellisarna dmg rejält.
Kör vidare med vipermagi 12/13 durability just nu, hoppas på hitta en 4s armor för MF eller en 2s för smoke snart så jag kan alternera lite.

Kanske även en 2s hjälm för lore....

Funderar på om jag ska använda charsi imbue på någon necro offhand, har inget vettigt alls där nu, har heller inte något överflöd av diamanter att göra en all-res sköld

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av strangelovee:

Körde en liten sväng igår, tog mig till andra WPn i act 5, ingen dramatik, inga find.
Gjorde en White däremot, blev i en +3 raise skeleton, +3 Corpse Explosion och +2 Bone armor wand,
fick offra socket quest för den va vit.
Men ökar skellisarna dmg rejält.
Kör vidare med vipermagi 12/13 durability just nu, hoppas på hitta en 4s armor för MF eller en 2s för smoke snart så jag kan alternera lite.

Kanske även en 2s hjälm för lore....

Funderar på om jag ska använda charsi imbue på någon necro offhand, har inget vettigt alls där nu, har heller inte något överflöd av diamanter att göra en all-res sköld

Awesome! Men nu minns jag inte..Får du runordets bonusar ovanpå items grundbonusar? din lyxare : )

Väl värt att offra där verkar det som. Gött med damage boosten!

Kan ta ett tag att hitta rätt 4 socket men väl värt det om det slår in som man vill. Man får akta sig för att bli för girig bara för då står man där till slut med sin immunity idol o blev just utröstad(liten survivor referens om det finns fler fans därute i cyber space)

Håller tummarna för en 4a

Permalänk
Medlem

@Guffa_Harley:
Så blev min white!

Köra en kort sväng nu

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Grymt! Älskar Diablo2! Nya är ingen höjdare!.

Visa signatur

I7-5820K @4.7ghz, EVGA1080,Ram 16gb 2400mhz, 27" Curved Samsung 144hz

Permalänk
Skrivet av strangelovee:

@Guffa_Harley:
Så blev min white!
https://imgur.com/a/3zsGr
Köra en kort sväng nu

Länken verkar inte funka

Ser ni den?

Gött att du tittar in Skedfan!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Guffa_Harley:

Länken verkar inte funka

Ser ni den?

Gött att du tittar in Skedfan!

Skickades från m.sweclockers.com

Hmm, har för mig att jag misslyckats förut med bilder.
Syns den om man följer länken?

https://m.imgur.com/a/3zsGr

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Ser den, confirmed fet. Najs!

Permalänk
Medlem

Har kört klart nightmare, gick utan problem, sprang inte på några gloams, men gjorde sköld-runordet man får i act 5 för att vara säker. Ancients va inga problem, och bhaal lyckades inte få iväg många attacker tack vare clay golem och decrepify.

Cows NM bjöd på IK-hjälmen och unik hjälm (Vampire Gaze) som mercen fick, med cold dmg och life leach.

Smög igång på hell också, har runt 50 i light res och kring 0an i övriga. Corpse explosion snart maxad och funderar på att köra en respec snart för att optimera, men det vore trevligt med en armor för smoke eller MF först, men får se...
Gamblade upp lite pengar eftersom det blev fullt, körde på amus men fick ingen fin till necro, däremot till sorc och ama hittade jag fina +2 med massa res, lite synd...

Dödar lite sakta i hell, men så fort första går ner så är det bara att köra CE så försvinner det mesta.
Räddade cain innan jag slutade igår, och griswold tog låååång tid med stone skin och magic res.

Hittat fina runor i början av act 1, en Um i första området, sen en Io och en Shael.
kanske siktar jag på en Crescent Moon till mercen. känns som ett ganska bra alternatic med static field on hit

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av strangelovee:

Har kört klart nightmare, gick utan problem, sprang inte på några gloams, men gjorde sköld-runordet man får i act 5 för att vara säker. Ancients va inga problem, och bhaal lyckades inte få iväg många attacker tack vare clay golem och decrepify.

Cows NM bjöd på IK-hjälmen och unik hjälm (Vampire Gaze) som mercen fick, med cold dmg och life leach.

Smög igång på hell också, har runt 50 i light res och kring 0an i övriga. Corpse explosion snart maxad och funderar på att köra en respec snart för att optimera, men det vore trevligt med en armor för smoke eller MF först, men får se...
Gamblade upp lite pengar eftersom det blev fullt, körde på amus men fick ingen fin till necro, däremot till sorc och ama hittade jag fina +2 med massa res, lite synd...

Dödar lite sakta i hell, men så fort första går ner så är det bara att köra CE så försvinner det mesta.
Räddade cain innan jag slutade igår, och griswold tog låååång tid med stone skin och magic res.

Hittat fina runor i början av act 1, en Um i första området, sen en Io och en Shael.
kanske siktar jag på en Crescent Moon till mercen. känns som ett ganska bra alternatic med static field on hit

Vampire Gaze!!!! Jo, man tackar!? : ))))

Shiiiiid

Galen wand också. nästan lite fuski luski på dessa items haha

Men skitbra jobbat! MF risk well rewarded och earned!

Ja just det..fire immune och phys immune kommer bli tuffa. var redo med dina spells

DEFINITIVT crescent. Otroligt bra för merc. Game changer deluxe

OOOOh spännande!!

Permalänk
Medlem

Tror jag kommer börja byta ut MF gear sakta men säkert nu, iaf boots, gloves amu och ringar när jag hittar något som är klart bättre. Behöver väl i första hand mer res i allt. Sen vore det trevligt med några plus till i summoning trädet, är väl främst amu och sköld jag tänker mig att hitta dom extra skillsen. off hand hoppas jag på att antingen hitta en vit/grå med bra mods och göra runord eller hitta en fin rare.
Amu vore det bra med en +necro, +res och life, men en +3 summoning vore nog också trevligt. Är inte speciellt beroende av fcr...

Till mercen kommer jag nog försöka göra en Crescent Moon i en tresher om jag hittar för att få lite bättre AS och den kräver inte så mycket str heller. bästa vore ju att göra i en eth, men kommer nog inte våga vänta så länge på göra den

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Kort update!
körde tower, pit och hole fram till outer cloister.
Countess droppade tir och ral =/ men däremot en duriells shell till min merc!
Hittade en hwanin hjälm, dock ingen användning.
Sen en blackhorns face. Kanske kan vara till nytta med sin +20 light absorb i gloamstäta områden, så den spar jag.
Hittade även en eth tresher, som jag ska prova att göra recpet för sockets i, men saknar perf amnethyst.
Har förlorat en del av markstash då jag fått springa in och lägga mig hos barn nån gång, sen har prylar försvunnit under tiden, så hoppas jag kan hitta lite amnethyster snart så jag får prova att socka den till Crescent Moon.

Bort på semester på fredag, så blir lite spelledigt!

Visa signatur
Permalänk
Avstängd

Har följt denna tråden sen den startade. Har inte skrivit i den men den är rolig att följa. Tråkigt blev de när alla slutade att spela. Ska du inte börja igen Guffa? Tycker de blir lite glest med updates om bara strangelove spelar.

Permalänk
Inaktiv

Hittade mina gamla skivor med diablo II + LOD på vinden och blev genast sugen. Sen kom jag ihåg den här tråden och nu är jag igång med en egen run Valet föll på en necromancer, build vet jag inte riktigt än men någon typ av summoner. Det läskiga är att detta är min första gång jag spelar på hardcore så det blir en utmaning.

EDIT: Hur är det med /players? Är det players 1 som gäller?

EDIT2: Precis klar med Act 1. Andariel var inte mycket till motstånd. Är mer rädd för Duriel i Act 2. Återstår att se hur det går imorgon.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av anon172162:

Hittade mina gamla skivor med diablo II + LOD på vinden och blev genast sugen. Sen kom jag ihåg den här tråden och nu är jag igång med en egen run Valet föll på en necromancer, build vet jag inte riktigt än men någon typ av summoner. Det läskiga är att detta är min första gång jag spelar på hardcore så det blir en utmaning.

EDIT: Hur är det med /players? Är det players 1 som gäller?

EDIT2: Precis klar med Act 1. Andariel var inte mycket till motstånd. Är mer rädd för Duriel i Act 2. Återstår att se hur det går imorgon.

Players 1 är det som gäller. Jag är själv sugen på att köra igång men jag har inte tid. Går i skolan så jag kan inte spela. Finns helt enkelt ingen tid. Skola>datorspel enligt mig.

Hade jag spelat så hade jag nog kört en amazon med bow. Speccat strafe och frozen arrow eller vad den heter. Pendlat mellan frozen arrow för att slowa mobsen och sen döda dom med strafe. Maxat valkyrie också så man har en extra "köttmur". Sen hade man hoppats på en bra bow också, helst någon som har en "chance on attack" eftersom det är guld med strafe. Fan de kliar lite i fingrarna nu :).

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Jag blev själv undrande om players-frågan, så jag sökte "players" i den här tråden. Om jag inte missförstår det så varierar Guffa players, eller? För om inte, så är min paladin en oäkting. Har spelat players 8 98% av tiden.

Permalänk
Medlem

Jag har fått för mig att players är valfritt, bara man kör samma hela vägen. För min delar det blivit /players 1 denna sväng

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur
Permalänk

Hallå boys!

Kul att höra ifrån er och att ni också gillar tråden : )

Först: Playersgrejen e precis som Strangelove säger. Man sätter själv svårighetsgraden. Players 1 räcker gott och väl men vill man köra på 2,4 eller 6 så är det fritt fram, bara man håller den konstant o inte manipulerar spelet så det blir svårare när man e bättre och lättare när man har det sämre.

Haha oäkting : ) players 8 e legit så länge du håller det när hell cave kommer haha. Hur långt har du kommit? Vad är builden och kommande planen?

Gött att du också kör nu robban! strangelove kan behöva lite avlastning : )

Hoppas Påsken vatt bra för samtliga boys och att ledigheten fört med lite nya insikter om livet och om kampen mot ondskan!

strnagelove jag säger bara wow. Din omgång går riktigt bra och är välförtjänt. Mitt råd är att inte vänta på eth. Crescent moon är så jävla bra att en liten ökning eller stor ökning(via ethereal) är onödig relativt sett. surt på markstashen men en del av gamet. Baal har sina tricks! Håller tummarna för att du får ädelstenar till att göra recipe

Coolt som fan att du klarade tower också! Top 3 svåraste ställen eller åtminstone top 5. Kanske dags för en lista på de svåraste? Jag kör!

Svåraste lägen rent generellt(baserat på egen erfarenhet)

Absolut värst 1-5

1 Baal hell när hans tentakler väl fått fäste och klonen spelar smart

2 Hell Kurast temple entrance när det är helt fel grejer som väntar o omringar en

3 Första rummet i level 5 tower hell

4 Icy cavern hell när gloams och blood witches backar upp varandra och det rätt vad det är dyker upp melee monster

5 act 2 hell tombs stora rum med phys immune extra fast spöken uppbackade av massa andra otäcka saker

PS

det kan komma att dröja lite mer innan jag kan få till speltid. Jag har burit facklan flera ggr o länge. Nu är det strangeloves tid att skina och ni andra boys att hjälpa till i mörkret : )

Glad att samtliga gillar tråden fortfarande o att den återuppstår titt som tätt

Robban? hur har det gått? nårra tankar?

Permalänk
Inaktiv

Har inte hunnit spela så mycket sedan sist.

Det är lite läskigt och man är ständigt på vakt då detta är min första karaktär på Hardcore.

Nu har jag dock precis anlänt till Kurast efter att ha tampats med Duriel. Var rädd att jag skulle få problem med honom men det gick bättre än väntat. Kanske berodde det på att jag denna gången var mycket högre level än vanligt vid denna boss (lvl 23) Tyvärr blev det inga bra drops denna gången. Har mest försökt fokusera på gear med MF nu till en början. Kanske ett dåligt val?
Har inte hittat något nämnvärt mer än lite gems och ett gäng runor.

På tal om runor. Finns det några bra runord jag borde hålla utkik efter som är lämpat för en necromancer?

Min build just nu är fokuserad på raise skeletons / skeleton mastery. Tänkte jag skulle maxa dessa till en början. Även petat in ett par skills i curses för amplify damage och sedan nu Decrepify vid lvl 24. Har även petat in 1 skillpoint i Corpse Explosion (trånga utrymmen är lite av en mardröm för denna build)
Är det värt att satsa något på raise skel mage?

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon172162:

Har inte hunnit spela så mycket sedan sist.

Det är lite läskigt och man är ständigt på vakt då detta är min första karaktär på Hardcore.

Nu har jag dock precis anlänt till Kurast efter att ha tampats med Duriel. Var rädd att jag skulle få problem med honom men det gick bättre än väntat. Kanske berodde det på att jag denna gången var mycket högre level än vanligt vid denna boss (lvl 23) Tyvärr blev det inga bra drops denna gången. Har mest försökt fokusera på gear med MF nu till en början. Kanske ett dåligt val?
Har inte hittat något nämnvärt mer än lite gems och ett gäng runor.

På tal om runor. Finns det några bra runord jag borde hålla utkik efter som är lämpat för en necromancer?

Min build just nu är fokuserad på raise skeletons / skeleton mastery. Tänkte jag skulle maxa dessa till en början. Även petat in ett par skills i curses för amplify damage och sedan nu Decrepify vid lvl 24. Har även petat in 1 skillpoint i Corpse Explosion (trånga utrymmen är lite av en mardröm för denna build)
Är det värt att satsa något på raise skel mage?

Fint, duriel är lite tuff.
Skulle säga att mf är helt rätt i början, man är ganska skyddad av alla sina summons.
Dol Io bör du spana efter för white, I en fin bone wand, lär va bästa alternativet om du inte hittar någon av de unika wandsen, även rhyme att göra i en offhand med bra mods.

Decrepify och clay golem är grym för bossar klart värt varsin skill point. Jag har maxat rs och sm. Har satt en på revives också, men använder sällan dom. Samma med skeleton mage. Tar fram en cold ibland när jag behöver extra crowd control. Har snart maxat corpse explosion. Funderade på CE eller bone wall för bättre bone armor och crowd control. Men anfall är bästa försvar! Så fort jag fått nere första så blir skärmen ganska snabbt ren från levande monster.

Trånga utrymmen kommer va till störst besvär. Ditt nästa riktiga lyft blir när du kan hyra en might merc.

Har varit på semester och vilat upp mig, men till helgen ska jag ta mig an ondskan beroende på barnens jet lag...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur