PUBG: Playerunknown's Battlegrounds

Permalänk
Medlem
Skrivet av REWplayFF:

Synpunkter på nya cirkeln? Tycker personligen det var en nästintill horribel upplevelse igår kväll. Åt helsike stressigt, ingen ro alls. Att jaga fordon i varje match får inte vara ett måste. Nej shithole, gör om, gör rätt. Slutcirklarna är fantastiska, rent ut sagt briljanta. Men vägen dit - åt helvete.

Jag tänkte samma sak efter en match - sedan märkte man att man kan ta det ganska lugnt och springa ifrån cirkeln.
tycker det går på ett ut om inte snäppet bättre i slutcirklarna när det går långsamt.

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem
Skrivet av REWplayFF:

Synpunkter på nya cirkeln? Tycker personligen det var en nästintill horribel upplevelse igår kväll. Åt helsike stressigt, ingen ro alls. Att jaga fordon i varje match får inte vara ett måste. Nej shithole, gör om, gör rätt. Slutcirklarna är fantastiska, rent ut sagt briljanta. Men vägen dit - åt helvete.

Vi hade också en sådan match igår, lootade vid kanten av kartan, när första cirkeln började dra ihop sig så var vi hela tiden på kanten av den då ett berg var i vägen, vi körde med pickupen.

Nästa 3-4 cirklar var ett helvete med att byta förare och använda first aids/bandage då vi inte kunde komma ikapp cirkeln, det var 5 minuter av gasen i botten och healande.

Men håller med om att sista cirklarna är skitbra, de första är ren skit om man ska ha något från outskirts.

Permalänk
Medlem

Andra rundan av Savage drar igång "Tues, April 17, 3am CEST", väldigt trevligt. För dom som missade nyckel kommer nya möjligheter "April 14, 2pm CEST".

Länk till all info https://steamcommunity.com/games/578080/announcements/detail/...

Permalänk
Medlem
Skrivet av REWplayFF:

Andra rundan av Savage drar igång "Tues, April 17, 3am CEST", väldigt trevligt. För dom som missade nyckel kommer nya möjligheter "April 14, 2pm CEST".

Länk till all info https://steamcommunity.com/games/578080/announcements/detail/...

Det som förmodligen VÄLDIGT många även vill ha svar på

"If you already got a key for the CES last time around, you’re good to go."

Riktigt trevligt, orkar knappt ens öppna spelet när man vet att man måste spela på en gigantisk, tråkig bana. Blir kul att få hoppa training center igen!

Permalänk
Medlem

Hoppas man kan välja 4*4 map sen i framtiden!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Full:

Det som förmodligen VÄLDIGT många även vill ha svar på

"If you already got a key for the CES last time around, you’re good to go."

Riktigt trevligt, orkar knappt ens öppna spelet när man vet att man måste spela på en gigantisk, tråkig bana. Blir kul att få hoppa training center igen!

Min formulering "För dom som missade nyckel kommer nya möjligheter". Trodde folk skulle förstå att innehavare av nycklar slipper jaga nya när jag riktar mig till dom som blev utan i första rundan. Vissa kanske gjorde det, men inte alla. Aldrig fel att påpeka otydligheter.

Permalänk

Undrar om denna person fuskar eller om det är möjligt att skjuta som han gör med just M16A4?

Visa signatur

Ska det stå något här?

Permalänk
Medlem

När nåt sånt händer så finns det en liten lek man kan köra. Den heter "Hacker or Shroud". Den går till som så att när man ser nån göra nåt som man inte kan göra i spelet, exempelvis här där nissen skjuter full burst fire utan recoil så kollar man hans användarnamn, heter han Shroud så är det ok men annars är det nån som fular sig med hax, scripts eller majonnäs.

Visa signatur

Since man cannot live without miracles, he will provide himself with a miracle of his own making. He will believe in any kind of deity, even though he may otherwise be a heretic, an atheist and a rebel.

Permalänk
Avstängd

@MrFranklin: Det är svårt att säga, men Spectate-kameran brukar vara horribelt dålig.

Går inte att skjuta sådär bra med vapnet, men inte säkert att det var en rättvis representation av vad som hände. Kolla upp hans stats så ser man nog ganska fort om han är legit eller inte.

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lagerlöf:

@MrFranklin: Det är svårt att säga, men Spectate-kameran brukar vara horribelt dålig.

Går inte att skjuta sådär bra med vapnet, men inte säkert att det var en rättvis representation av vad som hände. Kolla upp hans stats så ser man nog ganska fort om han är legit eller inte.

Klart det går att skjuta sådär, rekylen kan man inte bedöma från spectate men det är inga problem att skjuta fort med M16. Med reddot så är inte rekylen särskilt farlig eller svår att kontrollera på kort håll.

edit; Och kollar man hans stats så har jag väldigt svårt att se att han skulle fuska på något sätt

Permalänk

Fullt möjligt att skjuta så med m16. I övrigt ser man har skruvat allt är i den camen så varför tror man att rekylen som representeras bra?

Annars är det ganska roligt att läsa samma saker om Shroud om och om igen. "Jag vet att han fuskar man jag kan inte bevisa det".

Det börjar bli tragikomiskt. Lägg ner bara

Visa signatur

1::3700+ San Diego@3.0GHzghz[300x10], Abit KN8-Ultra, 1024mb, X850XT @ PE. 01: 27190. 05: 6220.
2::XP 2500+ @ 3200+, Asus A7N8X-X, GeForce FX 5700 Ultra@ 605/1100, 512mb ddr. 01: 13550

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrFranklin:

Undrar om denna person fuskar eller om det är möjligt att skjuta som han gör med just M16A4?
https://www.youtube.com/watch?v=ZbAHI4N-vAY

Vad gör han med "just M16"? Den skjuter snabbt om man har snabbt finger

Man lyckas med så mycket tokigt själv man garanterat blir rapporterad för. Anekdot: Jag sköt två stycken kommande emot mig på en väg med Winchestern, Peek, pang, död. två minuter senare kommer en till bil, hinner precis ställa mig i läge igen, peek, pang, död Lådorna hamna mindre än 10 meter från varandra. Båda körde fort och de hade ingen aning om att jag var där.

När man blir dödad tänk: "Kunde jag ha gjort det där(med en jävla massa tur)?" så blir det ganska få fuskare kvar i spelet.

Visa signatur

Fractal Design R5 | Asus Z97-PRO(Wi-Fi ac) | i5 4690k @4.5Ghz Vcore 1.19 | Noctua NH-U14S | 8GB Corsair Vengeance LP 1600Mhz | MSI 1070 | Samsung 850-Series EVO 500GB | Seagate Barracuda 2TB 7200rpm 64MB |

Permalänk
Medlem
Skrivet av pecesithon:

Fullt möjligt att skjuta så med m16. I övrigt ser man har skruvat allt är i den camen så varför tror man att rekylen som representeras bra?

Annars är det ganska roligt att läsa samma saker om Shroud om och om igen. "Jag vet att han fuskar man jag kan inte bevisa det".

Det börjar bli tragikomiskt. Lägg ner bara

Finns det folk som tror att shroud fuskar eller missförstod jag? Shroud är bland dom allra bästa av proffsens i CSGO vad gäller aim.
https://www.youtube.com/watch?v=xw6FKPvGrRo

Visa signatur

Intel i9 10900K | H150i PRO XT | Asus Rog Strix Z490-E Gaming | Asus Strix 3090 OC | G.Skill Trident Z Royal 4x8GB 3600MHZ CL17 | Corsair Force MP600 1TB | Asus Rog Swift PG278QE | EVGA Supernova T2 1600W

Permalänk
Skrivet av Nexim:

Vad gör han med "just M16"? Den skjuter snabbt om man har snabbt finger

Man lyckas med så mycket tokigt själv man garanterat blir rapporterad för. Anekdot: Jag sköt två stycken kommande emot mig på en väg med Winchestern, Peek, pang, död. två minuter senare kommer en till bil, hinner precis ställa mig i läge igen, peek, pang, död Lådorna hamna mindre än 10 meter från varandra. Båda körde fort och de hade ingen aning om att jag var där.

När man blir dödad tänk: "Kunde jag ha gjort det där(med en jävla massa tur)?" så blir det ganska få fuskare kvar i spelet.

Jo, jag har också lyckats med det mesta som nästan går innanför ramen som fusk. Men jag har provar att skjuta som han gör i klippet. Provat både burstläget och single. Kör jag singel så går det nästan men inte hälften så bra recoil. Kör jag burst blir det ännu sämre.
Gör jag något fel? Kan man lägga avfyrningsknappen på scrollhjulet?

Visa signatur

Ska det stå något här?

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrFranklin:

Jo, jag har också lyckats med det mesta som nästan går innanför ramen som fusk. Men jag har provar att skjuta som han gör i klippet. Provat både burstläget och single. Kör jag singel så går det nästan men inte hälften så bra recoil. Kör jag burst blir det ännu sämre.
Gör jag något fel? Kan man lägga avfyrningsknappen på scrollhjulet?

Herrejävlar. Det måste jag nästan prova, bara för att. Avfyra med scrollhjulet. Kul ide...Varför skulle det inte funka? Jag har mitt primära vapen på scrolla upp. Scrolla ned mitt sekundära vapen. Pickan hinner jag aldrig använda ändå.

Permalänk
Medlem

Givetvis kan man skjuta snabbt med en m16 och givetvis kan man få en tur-träff ibland, jag fick själv en igår där jag bara sprayade mot en bil som körde förbi en bit bort och dödade killen som satt i och givetvis så kan det vara så att death-camen visar nåt som inte hänt.
Ett tips är att kolla med spectate istället. man får iochförsig inte se sin egen död men det är lätt att se om killen som dödade en håller på med nåt skumt. Sen kan man kolla replayen efteråt, det är mycket lättare att se om nån är legit om man kan se allt ur lite andra vinklar. Igår blev jag skjuten av en som sköt två skott rakt in i ett hus 100 meter ifrån mig. När jag kollade replayen så visade det sig att han inte siktade utan bara sköt två skott rakt in i pecado från berget bredvid och råkade träffa mig. Och han hette typ xianjiang346743567 såatteeee.......

Du gör inget fel. Vi vanliga dödliga måste leva med recoil. Det är bara att dra musen nedåt kraftigt och blunda.

Visa signatur

Since man cannot live without miracles, he will provide himself with a miracle of his own making. He will believe in any kind of deity, even though he may otherwise be a heretic, an atheist and a rebel.

Permalänk
Medlem

Finns det nån info om när Savage släpps helt och hållet?
Den är f*n så mycket roligare än dom andra 2 maparna, bra tempo, inte lika mycket dötid... hoppas man kan välja 4*4km maps sen!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Mezzlock:

Klart det går att skjuta sådär, rekylen kan man inte bedöma från spectate men det är inga problem att skjuta fort med M16. Med reddot så är inte rekylen särskilt farlig eller svår att kontrollera på kort håll.

edit; Och kollar man hans stats så har jag väldigt svårt att se att han skulle fuska på något sätt

Jag pratade ingenting om hur fort han kunde skjuta, jag pratade bara om rekylen. Vilket inte är möjligt (om han inte lottade sönder med den horizontella rekylen), men spectatekameran är värdelös så det betyder ingenting.

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Medlem

@MrFranklin: https://www.reddit.com/r/PUBATTLEGROUNDS/comments/881dj5/psa_...

Kolla upp det

du har 1x0.7 i mushastighet i axlarna x och y, där y är den långsamme(upp och ned)

Det blev helt annorlunda att manövrera vyn upp, ned, diagonalt och framför allt rekylen.

Visa signatur

Fractal Design R5 | Asus Z97-PRO(Wi-Fi ac) | i5 4690k @4.5Ghz Vcore 1.19 | Noctua NH-U14S | 8GB Corsair Vengeance LP 1600Mhz | MSI 1070 | Samsung 850-Series EVO 500GB | Seagate Barracuda 2TB 7200rpm 64MB |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nexim:

@MrFranklin: https://www.reddit.com/r/PUBATTLEGROUNDS/comments/881dj5/psa_...

Kolla upp det

du har 1x0.7 i mushastighet i axlarna x och y, där y är den långsamme(upp och ned)

Det blev helt annorlunda att manövrera vyn upp, ned, diagonalt och framför allt rekylen.

Hittar inte riktigt vart mapen ligger... man kan söka på nåt sätt va?

Hittade, men den mapen va helt tom, har den varit det förr?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swennis:

Hittar inte riktigt vart mapen ligger... man kan söka på nåt sätt va?

Hittade, men den mapen va helt tom, har den varit det förr?

Antar att du menar att input filen var tom ? Det var min och så ska det nog vara

Visa signatur

Gigabyte B650 Aorus Elite AX V2 - AMD Ryzen 5 7600X - Noctua NH-D15 - Kingston FURY Beast 32GB DDR5 6000MHz - PowerColor Radeon RX 7800 XT - Corsair RM850I - Samsung 970 Evo Plus 1TB - Fractal Design Define R5 - Samsung Odyssey G5 27´ - Hyper X Cloud II

Permalänk
Skrivet av MrFranklin:

Nej inte fusk ingen problem med rekylen där, kan vara lite lotto rekyl också, bursten är lättare än scar rekyl imho. Men kolla jeemzz t.ex. https://clips.twitch.tv/ElatedAttractiveBurritoMoreCowbell

Visa signatur

i7 4770k @ 4.4 with 1080ti 2050/11800 med PQ438Q
Retired 680 GTX SLI @ +120 +500

Retired i5 750@4116 speedstep+vcoreoffset = Love idle/load 1.02-1.34
5970@925/1250

Permalänk
Medlem

Hur svårt kan det vara att lägga in så man kan välja vilken bana man vill spela?
Vill köra gamla banan och fått hoppa ur 7 gånger hittills, lite frustrerande faktiskt.

Visa signatur

| Intel i9 14900K | RTX 4070ti |
| Acer Predator 34" 120hz G-Sync 3440x1440 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swennis:

Finns det nån info om när Savage släpps helt och hållet?
Den är f*n så mycket roligare än dom andra 2 maparna, bra tempo, inte lika mycket dötid... hoppas man kan välja 4*4km maps sen!

Tror det stod i patchnotes att den "isn't ready for a couple of months" så antar att den blir officiell i typ sommar

Skrivet av MrFranklin:

Kolla denna video eller typ "jitter click", minns att "Aculite" sa att han hade lärt sig det sen CS-tiderna så det är nog inte omöjligt.

Visa signatur

Intel i5-13600K Corsair V 16 GB EVGA RTX 3070Ti FTW3 ULTRA Zowie XL2546K 240hz + XL2536 144hz
Anne Pro 2 Gat. Brown • Zowie FK2 • RØDE NT-USB • Beyerdynamic DT 990 Pro • Behringer U-Phoria UMC22

CITERA FÖR SNABBARE SVAR

Permalänk
Medlem

Hatar att dem inte har fixat netcoden än, känns som i början av BF4 när man dog efter man tagit skydd!

Visa signatur

| Intel i9 14900K | RTX 4070ti |
| Acer Predator 34" 120hz G-Sync 3440x1440 |

Permalänk
Medlem

Gillar verkligen den den nya kartan, känns lagom stor. Då även mid-game blir snabbare då zonerna är dynamiska och anpassas efter antal spelare är det verkligen så att man bara väntar på att den ska släppas på riktigt. Synd det inte går att köra duos än men är det test så är det. Fps är väl lite lägre mot dom andra kartorna men det känns som det flyter på bättre på nått sätt ändå. Får la se hur det funkar i framtiden då dom kör väl med lite ändrade grafikinställnningar varje test om jag inte fattat fel.

Visa signatur

Gigabyte B650 Aorus Elite AX V2 - AMD Ryzen 5 7600X - Noctua NH-D15 - Kingston FURY Beast 32GB DDR5 6000MHz - PowerColor Radeon RX 7800 XT - Corsair RM850I - Samsung 970 Evo Plus 1TB - Fractal Design Define R5 - Samsung Odyssey G5 27´ - Hyper X Cloud II

Permalänk
Medlem

Spelade på stängda test servern igår o upplevde att dem lagt till en rejält ökad aim punch framförallt om man vart huvudskottad, någon mer som upplevt det?

Permalänk
Medlem

Finns det något sätt att bara köra original kartan? Kör lite solos du och då och jag ogillar starkt öken kartan. Kan man välja bort den eller måste man lämna lobbies i all evighet?

Permalänk
Medlem

Anledningen till att de inte gör så man kan välja karta är för att de är rädda att det blir långa kö tider för att starta ett game. Just nu finns det ju TPP med solo, duo och squad. Sen finns FPP med solo, duo och squad. Lägger de till att du kan välja karta också så dubblas köerna från 6 > 12 vilket skulle leda till längre kötider eller att servrar aldrig blir fulla som jag varit med om någon gång. Lägger du därefter till ytterligare en karta så har du 18 köer osv.

Visa signatur

Asus Strix Rog B550-F gaming | AMD Ryzen 7 5800x | 2x16GB Ballistix 3600MHz CL16 | ASUS TUF RTX 3080 |Gigabyte AORUS FI27Q-X 27" 1440p 240hz IPS + AOC 27" 1440p 144hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av daniz:

Anledningen till att de inte gör så man kan välja karta är för att de är rädda att det blir långa kö tider för att starta ett game. Just nu finns det ju TPP med solo, duo och squad. Sen finns FPP med solo, duo och squad. Lägger de till att du kan välja karta också så dubblas köerna från 6 > 12 vilket skulle leda till längre kötider eller att servrar aldrig blir fulla som jag varit med om någon gång. Lägger du därefter till ytterligare en karta så har du 18 köer osv.

Spontant så känner jag ändå att jag hellre sitter och väntar lite längre än behöva lämna 7 matcher bara för att slippa spela ökenhelvetet.