Arachnid cicurina *BEWARE DO NOT BUY!*

Permalänk
Medlem

Arachnid cicurina *BEWARE DO NOT BUY!*

Jag gjorde det dumma beslutet att köpa dessa hörlurar när mina förra gick sönder.

Pros:
Bra kvalitet på ljudet 7.1 sound.
Mycket bas för dom som uppskattar det.
känns sköna på huvudet och runt öronen.

Cons:
Ljudet reversar, alltså det flippar ljudet så att ljud från höger kommer från vänster och vänster från höger.
Har en tendens att krascha spel när man drar ut usb kabeln för att fixa ljud problemet.
passformen runt huvudet är gjort av billiga material så att den låser inte fast läget runt ditt huvud och glider ner.
Fått Blue screen of death ett antal gånger när man drar ut kabeln och trycker in den snabbt igen.

Allt som allt så har jag bara haft problem med detta headset, inte värt 500:-
Köp hellre ett par andra hörlurar med ett märke du känner till.

Gör inte samma misstag som jag och bli lurad av dem som jobbar i affärer med vad dem rekommenderar.

Permalänk
Medlem

Får lite känslan av att du får det du betalar för...

Köpte du dem på Teknikmagasinet ? Vänd dig till Webhallen / Inet för mer seriösa råd kring spelhörlurar

Visa signatur

Var god citera mig så jag vet om ni svarar!

Permalänk

Har haft arachnid cicurina i över ett år nu och har aldrig haft några problem med dem, bra bas.
Jag hörs bra när jag spelar med någon.
Man kan använda fxsound och dra upp basen ännu mer.
Dock att dem inte fäster sig i huvudet och åker av är tråkigt men det är bara till att ha huvudet rakt

Permalänk
Medlem

@Päppel: Liten sidofråga men har du testat andra usb uttag eller på en annan dator?
Testat att installera om drivrutinerna till usb uttagen?
(Tänkte att det kan ju vara bra att göra en lite större felsökning för att utesluta hårdvarufel/mjukvaruproblem med datorn)

Permalänk
Medlem

@Päppel:

Kan du inte lita på denne man, vad har världen kommit till?
Köp MH752, var tvungen själv för portable med kompletts rea.