iphone touchID slutar fungera efter skärmbyte 50/50% chans

Permalänk
Medlem

iphone touchID slutar fungera efter skärmbyte 50/50% chans

Tjena!

Jag har bytt skärm på ca 6skärmar hitills allt ifrån iphone 5c till 6s och har en statistik på 50% ungefär där touchID slutat fungerat respektive fungerat. Jag är väldigt försiktig med knappen, samt sladden som hör ihop med knappen. Knappen värmer jag med en hårfön undertill så att limm och sådant lossnar, jag är väldigt försiktig med att lägga på för mycket värme. Vad eller hur ska man göra för att garantera att touchID alltid fungerar. Jag gör precis som videos på YT visar, men där är det aldrig något lim för knapp osv då ser det per automatik ännu lättare ut. Hur gör du/ni? man vill ju inte lägga för mycket force i att få ut knappar och sladdar.

Permalänk
Medlem

Jag har bytat ca 10 skärmar eller något, och jag köpte ifixit kittet med plast spatlar, det ska vara det stora kittet om jag inte minns fel.

Först bänder jag av kontakten till knappen med en spatel, sen följer jag bara med tills limmet kommer och då kör jag under den tunna metall skrapan och bänder nätt tills den lossnar.
Knappen har jag bara tryckt på för att få lite spänning på gummit. (inte för hårt) sen pillat loss det med fingrarna.

Visa signatur

Stationär: 8700K/16GB 3600hmz/GTX 1080ti
Portabel stationär: Ncase M1/5600X/16Gb 3600hmz/GTX 1070/Asus XG17
Laptop: Alienware 17r2/4970HQ/16Gb/GTX 980M

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tazadar:

Jag har bytat ca 10 skärmar eller något, och jag köpte ifixit kittet med plast spatlar, det ska vara det stora kittet om jag inte minns fel.

Först bänder jag av kontakten till knappen med en spatel, sen följer jag bara med tills limmet kommer och då kör jag under den tunna metall skrapan och bänder nätt tills den lossnar.
Knappen har jag bara tryckt på för att få lite spänning på gummit. (inte för hårt) sen pillat loss det med fingrarna.

Exakt så jag gör också dock med andra verktyg då, jag har inte metallskrapan. Men de måste vara kontakten till knappen som går urfunktion just med touchID. Antar att jag behöver den tunna metallskrapan för att komma under kontakten. för att med lättare sätt få väck kontakten på en bättre sätt.