Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk
Medlem

Projekt Purple Rain

Projekt Purple Rain

Bio

Hej! Efter många år utav dator bygganden så kände jag att det var dags för att få till en pc med custom loop och i detta fall hardtube, Det är första gången för mig och det tog en stund att få det ok hehe, färgtemat vart lila/silver ish endel svart är med också. Hoppas ni tycker om det!

Specs

  • HexGear R80

  • Asus Zenith Extreme

  • Threadripper 1950x

  • Dominator Platinum 3200mhz

  • Titan Xp (pascal) x2

  • Corsair Ax1500i

  • Samsung 960 PRO 1TB M.2 PCIe SSD

Water Cooling

  • ALPHACOOL NEXXXOS UT60 480MM

  • ALPHACOOL NEXXXOS XT45 FULL COPPER 360MM

  • EK-XRES 140 Revo D5 PWM x2

  • EK-FC Titan X Pascal RGB - Nickel x2

  • EK-FB ASUS X399 RGB Monoblock

  • Barrow Fittings

  • Corsair SP120mm

  • Aquaero 6 LT

Besök galleriet här

Visa signatur

I'm hooked on a feeling, I'm high on believing.

Permalänk
Medlem

Riktigt fint! 5/5. Hade dock gärna sett att du rensat nätagget från klistermärket som skär lite rent färgmässigt! men grymt snyggt ändå!

Visa signatur

AMD Ryzen 5800X3D | EKWB 360 Elite | Asus RTX 3080 TUF OC | Asus ROG Strix x470-F | 32GB 3600mhz | 500GB EVO 970 M.2 | 1TB 860 QVO | HX1000v2 | Asus ROG PG279Q | Keychron Q1 moddat | Xtrfy m42 wireless | Logitech G PRO X Wireless |

Permalänk
Medlem

@Adnerhill: Tack! Ja nu när du säger det så började jag störa mig lite på det hehe, får fixa något att sätta över!

Visa signatur

I'm hooked on a feeling, I'm high on believing.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mkp:

@Adnerhill: Tack! Ja nu när du säger det så började jag störa mig lite på det hehe, får fixa något att sätta över!

Riktigt snyggt 5/5. Lila text på "AX" hade vart nåt kanske

Visa signatur

GTX 260 SC | GTX 280 SLI | GTX 280 Tri SLi | GTX 590 Quad SLi | GTX 980 ti | RTX 2080 Ti Strix OC | RTX 3090 Strix OC | RTX 4090 Strix OC
The Way It's Meant to be Played|NVIDIA

ASUS MAXIMUS Z790 APEX Encore | i9-14900KS (delidded/direct-die) | 2x24GB G.Skill 8000 M-die | Corsair AX1600i | Samsung 990 PRO 4TB | Corsair 7000D Airflow | 15x Corsair ML Pros (8x ML120 Pro, 7x ML140 Pro) | Rads 360+360+420 | LG C3 48" 120Hz

Permalänk
Medlem

Ritkigt fint! Gjorde min egna loop nyss med hardline för första gången och blev helt okey! Kunde gjorde vissa saker lite bättre, funderar också på ladda upp till galleriet men vet inte om det är se värdigt eller inte

Permalänk
Medlem

@ZeSalmon: Tack! Ladda upp!! Det är alltid kul att se vad folk har skapat!

Visa signatur

I'm hooked on a feeling, I'm high on believing.

Permalänk
Medlem

@mkp:

Här är bilden på datorn, ska sätta in vita LED strips och kanske använda toningsfilm på glasrutan senare. (bilden vart tagen under leaktest) Det enda jag är missnöjd med är väl att röret mellan 240 rad fram och pump/res vart för lång, vilket gör att PUMP/res->GPU blir för "lågt" ner hängandes ungefär ifall man vill ha CPU->240 rad perfekt. alltså en liten kedjereaktion, det ska dock fixas

Permalänk
Medlem

@ZeSalmon: Det var väll fräsht! Tycker om den "mjölkiga" färgen

Visa signatur

I'm hooked on a feeling, I'm high on believing.

Permalänk
Medlem

@mkp: Tackar! Var faktiskt lite lättare än jag trodde med hardline!

Permalänk
Medlem

Snygga byggen, kul att se!

Visa signatur

|| R9 7950X MSI PRO X670-P WIFI 32GB-DDR5-6400c32 MSI RTX4080 Ventus 3X OC || CORE i9 12900KF MSI Z690 Tomahawk WIFI DDR4 32GB-3600c16 Gear1 TUF RTX3080 OC V2 || R7 5800X3D X570S CH8 Extreme 32GB-3800c18 Gigabyte RTX3080 GAMING OC || R9 5900X(B2) B550-F 32GB-3800c18 EVGA RTX3070 FTW Ultra || R9 3900X X470-Prime Pro 32GB-3200c16 MSI RTX2070 Super ||

Permalänk
Medlem

aahh riktigt bra byggt, cleant och bra loop route!

Visa signatur
Permalänk
Master of Overkill

Grymt! och grattis på DH, jag tyckte väldigt nice bygge.

Körde du bara Aurora på DH?

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Frida 🥐

Så fint bygge, tack för att du ville ställa upp i vår monter på Dreamhack

Visa signatur
Permalänk
Inaktiv

Är nog trött men såg bilden på Telia (rubrik på swec) och tänkte på Telia när du hade det färgvalet. Undrar om du kan få sponsorpengar : )
Tänkte en reklamfilm. -klart att du behöver Telia bredband nu i jul när du spelar. Sen din dator med en Telia dekal (kanske finns bättre text)

Sen när du visade den datorn som var vit tänkte jag. - arla både på jobbet och fritiden. De visar kor etc sen avslutar de med en bonde som sitter med din dator och spelar.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon8755:

Är nog trött men såg bilden på Telia (rubrik på swec) och tänkte på Telia när du hade det färgvalet. Undrar om du kan få sponsorpengar : )
Tänkte en reklamfilm. -klart att du behöver Telia bredband nu i jul när du spelar. Sen din dator med en Telia dekal (kanske finns bättre text)

Sen när du visade den datorn som var vit tänkte jag. - arla både på jobbet och fritiden. De visar kor etc sen avslutar de med en bonde som sitter med din dator och spelar.

Skickades från m.sweclockers.com

Hahah, tänkte faktiskt döpa den typ något ”Milk Machine” men låter bara så off liksom 😂

Permalänk
Medlem
Skrivet av the squonk:

Snygga byggen, kul att se!

Tack!

Skrivet av ggalaxyy:

aahh riktigt bra byggt, cleant och bra loop route!

Tack

Skrivet av tvelander:

Grymt! och grattis på DH, jag tyckte väldigt nice bygge.

Körde du bara Aurora på DH?

Tack så mycket, Vue användes bara under Dreamhack.

Skrivet av Zoyadog:

Så fint bygge, tack för att du ville ställa upp i vår monter på Dreamhack

Tack Frida och tack själv! är gärna med till sommaren igen fast med en annan burk självklart!

Skrivet av anon8755:

Är nog trött men såg bilden på Telia (rubrik på swec) och tänkte på Telia när du hade det färgvalet. Undrar om du kan få sponsorpengar : )
Tänkte en reklamfilm. -klart att du behöver Telia bredband nu i jul när du spelar. Sen din dator med en Telia dekal (kanske finns bättre text)

Sen när du visade den datorn som var vit tänkte jag. - arla både på jobbet och fritiden. De visar kor etc sen avslutar de med en bonde som sitter med din dator och spelar.

Skickades från m.sweclockers.com

Haha! Det var inte en dum idé alls! ska nog spåna i det

Visa signatur

I'm hooked on a feeling, I'm high on believing.