Permalänk
Medlem

Responstid (4 ms eller snabbare)

Skulle vilja ha en med med input lag på 400-500ms tror ni det skulle funka? Kan tänka mig 1000ms men inte under 200ms.

Visa signatur

CPU: 5900x. Mem:64GB@3200 16-17-17-34-1T. (ImDIsk)
GPU: 1080 Ti@ca 6-7%OC. Sound: SB-Z -> toslink (DTS)-> old JVC. MB Realtek to Z-2300 for VOIP.

Permalänk
Medlem

Det var en unik efterfrågan. Varför?

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk
Bildexpert 📺

@hACmAn: 1000 ms = 1 sekund. Tror inte du hittar skärmar med så hög fördröjning någonsin.

Högsta fördröjningen jag varit med om är runt 200 ms på TV-apparater med interpolering påslaget.

Permalänk
Medlem

@Laxpudding:
Har inte visa philips 400-500ms?

Edit ser ut att vara mitt dåliga minne,

Visa signatur

CPU: 5900x. Mem:64GB@3200 16-17-17-34-1T. (ImDIsk)
GPU: 1080 Ti@ca 6-7%OC. Sound: SB-Z -> toslink (DTS)-> old JVC. MB Realtek to Z-2300 for VOIP.

Permalänk
Medlem

Skapade tråden för att prata av mig ångande SweClockers läsarundersökning inför Computex 2018. Det ar en av frågorna, och jag ansåg att den var irrelevant då jag inte tänkte på gray to gray och utan på latencer.

Edit:
Ingen som fattade att biten 1000 vs 200 var ironi i ett system som jag redan är besviken på hur man presenterar data?

Visa signatur

CPU: 5900x. Mem:64GB@3200 16-17-17-34-1T. (ImDIsk)
GPU: 1080 Ti@ca 6-7%OC. Sound: SB-Z -> toslink (DTS)-> old JVC. MB Realtek to Z-2300 for VOIP.

Permalänk
Bildexpert 📺

@hACmAn: Ironi? Mer... förvirring? Lite klartext kanske hjälper?

Hursomhaver ligger du på en nolla för mycket i fråga om latenstider. 40-50 millisekunder har en typisk Philips-TV i spelläget. Det är få spelskärmar av de jag testar som ligger över 10 ms i latenstider.

Permalänk
Medlem

Så sant? Lyckas ju inte få något vettigt här.
Vad spelar det för roll om jag har 4ms GtG eller 8GtG eller 2GtG om kontrollen i skärmen ändå inte kan leverera bilder till panelen tillräckligt fort.
Responstid (4 ms eller snabbare)? är fråga

Sweclockers läsarundersökning fråga nummer 24 gjort av/i samarbete med www.surveygizmo.com
24. Vad är viktigt när du ska köpa ny datorskärm?
Punkt 8
Responstid (4 ms eller snabbare) Valen är endast.
Inte viktigt, Ganska viktigt,Viktigt och, Väldigt viktigt.
Tänk på att det samt frågorna runt omkring inte handlar om spelande utan allmänt om skärmar.
Efter ett antal då jag hade velat haft håller inte med så var det vid just punkt 8 det slog slint.
På fråga 24. Kan man inte välja något under 27" man kan heller inte välja under 1440p så om man vill ha en ny 1080p med 75hz utan g-synk eller fressync

Fråga 24:
1 Inte viktigt
2 Inte viktigt
3 Inte viktigt
4 Inte viktigt
5 Inte viktigt
6 Inte viktigt
7 Inte viktigt
8 ?
9 Pris går att diskutera
10 Här kan man svara
11 Här kan man svara
12 Här kan man svara
13 Här kan man svara
14 Här kan man svara
15 Här kan man svara

Men om man vill ha en 24" 75hz 1080p då kommer ingen som läser statistiken fatta det. De kan gissa det om man svara ja på fråga 15 om Freesync. Men ett vanligt problem med statistik är att man inte har ett val att säja nej, håller inte med annat svar.
Något annat borde varigt med. Desto mer jag läser så inser jag att jag läser in saker som inte finns. Men har svårt för att man har en fråga om ms och nyfiken på hur hela testen ser ut på engelska då det ju ska vara fler än bara Swec.

Ska inte dra hans namn i smutsen (läs jag) men skriver ändå kryptiskt. Samuel Clemens kommentar om statistik.

Visa signatur

CPU: 5900x. Mem:64GB@3200 16-17-17-34-1T. (ImDIsk)
GPU: 1080 Ti@ca 6-7%OC. Sound: SB-Z -> toslink (DTS)-> old JVC. MB Realtek to Z-2300 for VOIP.

Permalänk
Medlem

Fattar inte mycket av det du försöker säga, då du verkar helt sjukt förvirrad.

Men responstiden på skärmen handlar om mer än bara input lag. På en 60Hz-skärm ska varje bildruta visas ca 17ms. Har du en skärm med 4ms responstid så går 4ms till spillo av dessa 17. Dvs varje bild visas skarpt under 13ms, men sen har vi en långsam 4ms lång övergång till nästa bild. Detta resulterar i en konstig "motion blur" när en bild ska röra sig.

Permalänk
Medlem

@hACmAn: Om det är en Sweclockers undersökning så är det väll inte så underligt, utan mer som det fungerar på sweclockers nu för tiden. När en ny teknik kommer fram blir den som fungerat hur bra som helst innan helt plötsligt värdelös.

Permalänk
Bildexpert 📺

@hACmAn: Angående undersökningen så faller sådana, av sin natur, ofta på sin trubbighet. Går aldrig att fånga verklighetens komplexitet. Kollade själv och tänkte mest "jaha". Lägg inget värde i det.

Ifall stör det dig, just ignore. Det är i alla fall så min ibland överaktiva hjärna håller sig på rätt sida stängslet.

Permalänk
Medlem

@stoltz:
Jo fast nu är det ju en alians som swec är med i.
http://www.eha.digital/
Om jag inte är helt dum i huvudet så ska frågorna vara likadana oberoende av vem som ställer dem och på vilket språk. Då de vill ha statistik som går att jämföra mellan användargrupper.
Om frågorna då år riktade så kommer man bara få den statistik de som designade frågorna ville ha. Varken mer eller mindre. Inte sant då det redan är en massa forum inlägg inte bara jag.

Visa signatur

CPU: 5900x. Mem:64GB@3200 16-17-17-34-1T. (ImDIsk)
GPU: 1080 Ti@ca 6-7%OC. Sound: SB-Z -> toslink (DTS)-> old JVC. MB Realtek to Z-2300 for VOIP.

Permalänk
Medlem

@Laxpudding:
Gjorde så då jag svarade. Fast kännandes nästan som att inte svara als hade visat en mer korrekt bild av sanningen. Och då tycker jag ändå att EHA är ett bra initiativ.
Edit:
EHA är ett bra imitativ, inte ändå.

Edit:
Jag går nog arbeta mer på stängslet.

Visa signatur

CPU: 5900x. Mem:64GB@3200 16-17-17-34-1T. (ImDIsk)
GPU: 1080 Ti@ca 6-7%OC. Sound: SB-Z -> toslink (DTS)-> old JVC. MB Realtek to Z-2300 for VOIP.

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd låst*

Iom. att denna tråden är mer eller mindre obegriplig väljer jag att låsa den i enlighet med §3.4.

Citat:

§3.4 Det är inte tillåtet att skapa trådar som saknar diskussionsvärde. Det inbegriper trådar där man ber någon att utföra en tjänst, svara på en enkätundersökning eller delta i ett evenemang.

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...