Permalänk
Medlem

Schiit till Inet?

Såg att ni hade skrivit under Sennheiser HD700 inlägget på FB att ni skulle försöka kontakta Schiit för att kanske kanske börja sälja Schiit DACs med mera.

Har ni mer info om detta? Sitter och funderar på att beställa, men beställer hellre från er, även om det skulle innebära att jag får vänta lite längre (förmodligen..).

Permalänk
Medlem

Det var INTE detta jag väntade mig att tråden skulle handla om

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trebsor:

Det var INTE detta jag väntade mig att tråden skulle handla om

hade samma tanke

Permalänk
Medlem
Skrivet av jensvo:

hade samma tanke

Ledsen att göra er besvikna!

Permalänk
Inofficiell ambassadör
Skrivet av Trebsor:

Det var INTE detta jag väntade mig att tråden skulle handla om

Hahaha, samma här!
Men nu fick man lära sig ett nytt märke då åtminstone.

Visa signatur

Mobo Aorus B550 Pro V2 CPU Ryzen 5600X RAM Corsair Vengance 16GB @ 36000 MHZ
GPU MSI GTX 1080 ti Gaming X Skärm Acer X34A

Permalänk
Medlem

Hänger på övriga gänget xD inte vad jag trodde haha

Visa signatur

i5-8600k, 64GB 3200Mhz, Asus 3080Ti, Samsung 960 PRO 512GB, 2x Predator 27" IPS 1440p G-Sync 144Hz
- Citera gärna för svar! -

Permalänk
Inet

@Belsebull:

Hej,

Vi fick svar igår och de är tyvärr inte intresserade av att ha en svensk återförsäljare just nu, utan hänvisar till deras egna webbshop.

Finns det andra märken av intresse tar vi gärna emot tips dock, vi vill kunna erbjuda bättre förstärkning.

Med vänlig hälsning

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram

Permalänk
Medlem
Skrivet av Inet:

@Belsebull:

Hej,

Vi fick svar igår och de är tyvärr inte intresserade av att ha en svensk återförsäljare just nu, utan hänvisar till deras egna webbshop.

Finns det andra märken av intresse tar vi gärna emot tips dock, vi vill kunna erbjuda bättre förstärkning.

Med vänlig hälsning

Ni vill förstärka ert utbud, är det ni säger?

Visa signatur

Akashiro 0.9: Ryzen 5 7600, Radeon RX 7800XT Pure: 64/2000
https://podcasters.spotify.com/pod/show/thomaseron

Permalänk
Medlem

En Schiit Jotunheim hade vart mumma!

Edit: Trist att de inte var intresserade av en svensk ÅF

Visa signatur

Galleriet: Dynamic Black Chassi: Lian-Li O11 Dynamic & custom loop CPU: AMD Ryzen 5600X RAM: GSkill Trident Z 32GB Moderkort: Gigabyte X570S Auros Master GPU: EVGA RTX 3080 XC3 SSD: Samsung 970 EVO 500GB PSU: Seasonic PX850

Permalänk
Medlem
Skrivet av Inet:

@Belsebull:

Hej,

Vi fick svar igår och de är tyvärr inte intresserade av att ha en svensk återförsäljare just nu, utan hänvisar till deras egna webbshop.

Finns det andra märken av intresse tar vi gärna emot tips dock, vi vill kunna erbjuda bättre förstärkning.

Med vänlig hälsning

Stor tumme upp till er på Inet för bra engagemang i att få hem bra produkter!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Inet:

@Belsebull:

Hej,

Vi fick svar igår och de är tyvärr inte intresserade av att ha en svensk återförsäljare just nu, utan hänvisar till deras egna webbshop.

Finns det andra märken av intresse tar vi gärna emot tips dock, vi vill kunna erbjuda bättre förstärkning.

Med vänlig hälsning

Tack för snabbt svar, även om det inte var ett positivt besked!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Inet:

@Belsebull:
.....
Finns det andra märken av intresse tar vi gärna emot tips dock, vi vill kunna erbjuda bättre förstärkning.

Med vänlig hälsning

Mayflower maybe?
https://mayflowerelectronics.com
Speciellt Arc som har mic in 🙂
Inte lika stort utbud som shiit förvisso, men ändå.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Dator: MSI Z77A-G45, i7 3770k, Crosair 24GB, MSI 970 4G, Samsung 840 250GB, Crucial MX500 1TB, WD Green 2TB, Phanteks Evolv ATX, Be-Quiet P7 550W skärm: Asus PB238Q, Acer p193w kringutrustning: Corsair k70 RGB, Logitech 603, SMSL SA 300 + Magic S-4 EX

Permalänk
Medlem

Lite olika xiaomi-produkter hade man ju inte bangat på...

Permalänk
Medlem

riktigt tråkigt, Schiit ska vara bra för min typ a musik har jag hört.

Visa signatur

Jag undrar hur många det är på SweC som kommer att byta till Linux idag… igen...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Inet:

@Belsebull:

Hej,

Vi fick svar igår och de är tyvärr inte intresserade av att ha en svensk återförsäljare just nu, utan hänvisar till deras egna webbshop.

Finns det andra märken av intresse tar vi gärna emot tips dock, vi vill kunna erbjuda bättre förstärkning.

Med vänlig hälsning

Dragonfly är väl rätt så "standard" att ha om man säljer hörlursförstärkare, men om ni vill ha något ingen annan har så ta in min älskade DACMagic XS från Cambridge Audio som inte längre har någon ordentlig svensk återförsäljare när Hifi-Klubben slutar ta in deras prylar.

Detta är visserligen två bärbara prylar med både DAC och förstärkare men står sig väldigt bra i både pris och prestanda även när man jämför med stationära enheter, och om man nu köper så är det inte en nackdel att de fungerar till Android och iOS direkt

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

11600K@5.1 GHz + 32GB Corsair Vengeance RGB PRO 3200@3400 MHz + MSI RTX 2080 Super Gaming X Trio +
WDC Blue SN550 1TB + Black OEM SN730 500GB + Kingston A1000 480GB + A2000 500GB + NV2 1TB + 2TB R10 + RGB most of THE THINGS! + Corsair 4000D Airflow + 2*ZyXEL NSA326 2*3TB @ R1 + Netgear RN2100 4*3TB @ R10 + RN204 4*4TB @ R5 + Synology DS216j 2*4TB @ SHR R1 + DS418 4*8TB @ SHR R6
| tmp: R5 3600@4.2 GHz + 32GB 2666@3066MHz + 1060 6GB@2100/4500MHz + 1 TB NV2 & 512GB SN730

Permalänk
Inet

@wranzzon:

Hej,

Vilka produkter från Xiaomi är av intresse?

Vi har redan några mobiler och Mi Box, men tar gärna tips på fler.
https://www.inet.se/tillverkare/787/xiaomi

Mvh

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram

Permalänk
Inet

@pjuppi:

Hej,

Bra tips!

Vi ska kika vidare och höra oss för.

Mvh

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram

Permalänk
Inet

@ZaInT:

Hej,

Tack för tipset!

Vi letar främst efter stationära just nu, men vi ska ha det i åtanke och kika runt på bärbara alternativ.

Mvh

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram

Permalänk
Medlem
Skrivet av Inet:

@wranzzon:

Hej,

Vilka produkter från Xiaomi är av intresse?

Vi har redan några mobiler och Mi Box, men tar gärna tips på fler.
https://www.inet.se/tillverkare/787/xiaomi

Mvh

Xiaomi har några riktigt intressanta taklampor och bordslampor (wifi-modellen alltså) som jag saknar att kunna handla från svensk butik. Deras hub för smarta hemmet så man kunde koppla ihop alla lampor är också något jag saknar.

Det finns en del produkter i bra kvalitet från Xiaomi som jag gärna skulle sett i svensk butik.

Permalänk
Medlem

Topping har prylar som är grymt bra pris/prestandamässigt och mäter även riktigt bra. D10, D30 och D50 är alla tre toppenprylar.
https://audiosciencereview.com/forum/index.php?threads/toppin...

Permalänk
Inet

@tintinj:

Hej igen,

Vi kikar med stort intresse på deras smarta hem-produkter, men tyvärr finns det inga bra sätt för europeiska återförsäljare att sälja de produkterna än. Vad vi fått höra kommer det komma till Europa, men ännu finns inga europeiska distributörer med garantiavtal osv.

Så snart de finns tillgängliga kommer vi kika närmre på det och förhoppningsvis kunna erbjuda deras produkter.

Mvh

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram

Permalänk
Inet

@Ugga:

Hej,

Tack för tipset, vi var inte särskilt bekanta med Topping sedan innan men vi får läsa på om deras produkter.

Mvh

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram

Permalänk
Medlem

https://www.jdslabs.com/

har bra hörlursförstärkare och dacar.

sedan har Project en massa kul också

http://www.project-audio.com/

Permalänk
Skrivet av Inet:

Hej,

Vi fick svar igår och de är tyvärr inte intresserade av att ha en svensk återförsäljare just nu, utan hänvisar till deras egna webbshop.

Finns det andra märken av intresse tar vi gärna emot tips dock, vi vill kunna erbjuda bättre förstärkning.

Med vänlig hälsning

Kunde inte varit ett bättre tillfälle att snubbla över denna tråd Jag tycker helt klart ni ska höra av er till Burson angående deras Audio Play. En perfekt DAC/AMP för datanördar då den har mikrofongenomsläpp och dessutom går att montera i en 5.25 tums plats. Väntar ivrigt på återkoppling!

Permalänk
Inet

@educk:

Tack för tipset!

Vi har faktiskt en Pro-Ject Pre Box S2 Digital på test och vi gillar den.

Om någon använder den dagligen tar vi mer än gärna emot tankar kring den!

Mvh

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram

Permalänk
Inet

@aydentist86:

Tack för tipset!

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram

Permalänk
Medlem
Skrivet av Inet:

@wranzzon:

Hej,

Vilka produkter från Xiaomi är av intresse?

Vi har redan några mobiler och Mi Box, men tar gärna tips på fler.
https://www.inet.se/tillverkare/787/xiaomi

Mvh

Deras tandborste + tandborsthuvuden vore grymt. Mycket jobbigare att få tag på sen Postnord fick feeling.

Visa signatur

CyberpowerPC Tracer III EVO: i7-9750H | GTX 1660 Ti | 16GB | 1250GB SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Inet:

@wranzzon:

Hej,

Vilka produkter från Xiaomi är av intresse?

Vi har redan några mobiler och Mi Box, men tar gärna tips på fler.
https://www.inet.se/tillverkare/787/xiaomi

Mvh

Deras smarta hem produkter
har deras Air purifer hemma
samt robot dammsugare
skulle vara fint om ni kunde sälja tillbehör och filter till dessa

Visa signatur

|MOBO:Asus Z170-Pro Gaming|PSU:EVGA SuperNOVA G2 750W|CASE: Fractal Design Define R5 |CPU:Intel Core i7-6700K|GPU: Gigabyte GeForce GTX 1080 G1 |RAM: 8GB x 2 Corsair Vengeance LPX|HDD:Intel 535 series 480GB + SAMSUNG HD753LJ 750GB + WDC WD5000AAKS-00A7B0 500GB |COOLING:Noctua NH-D15 + 2x 140mm Front fans

Permalänk
Medlem
Skrivet av Inet:

@Belsebull:

Hej,

Vi fick svar igår och de är tyvärr inte intresserade av att ha en svensk återförsäljare just nu, utan hänvisar till deras egna webbshop.

Finns det andra märken av intresse tar vi gärna emot tips dock, vi vill kunna erbjuda bättre förstärkning.

Med vänlig hälsning

JDS Labs: Ol Dac (med optiskt), El Dac, El Amp, The Element.
Emotiva: Stealth DC-1 (DC-2 borde vara på gång)
Monoprice: M1060, M1060C.

Har varit på jakt på en DAC men utbudet i Sverige är helt kasst.
Ol Dac är dacen alla borde starta med och dom smarta av oss sluta med.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Inet:

@Udd3n:

Hej,

Tack för tipset, vi var inte särskilt bekanta med Topping sedan innan men vi får läsa på om deras produkter.

Mvh

Topping